-
Blz. 1
Programmabegroting 2024-2027
-
Blz. 2
Programmabegroting 2024 - 2027
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Raadsvoorstel
-
Blz. 5
Raadsvoorstel
-
Blz. 6
Hoofdstuk 1 Basis programmabegroting
-
Blz. 7
1.1 Basis Programmabegroting
-
Blz. 8
1.2 Hoofdprioriteiten nieuw beleid
-
Blz. 9
1.3 Uitgangspunten bestaand beleid
-
Blz. 10
1.4 Financiële vertaling van bestaand en nieuw beleid
-
Blz. 11
1.5 Bijstelling van de programmabegroting
-
Blz. 12
Hoofdstuk 2 Dekkingsplan
-
Blz. 13
Inleiding
-
Blz. 14
2.1 Dekkingsvoorstellen
-
Blz. 15
Hoofdstuk 3 Budgetautorisatie
-
Blz. 16
3.1 Financiële positie
-
Blz. 17
3.2 Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 18
3.3 Kerngegevens waarop de ramingen zijn gebaseerd
-
Blz. 19
Programma 1. Sociaal Domein
-
Blz. 20
Inleiding
-
Blz. 21
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 22
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 23
Belemmeringen voor meedoen opheffen
-
Blz. 24
De mogelijkheden onderzoeken van het versimpelen van de minimaregelingen.
-
Blz. 25
De mogelijkheid onderzoeken om scholen meer te betrekken bij financiële voorlichting.
-
Blz. 26
Implementeren uitvoeringsplan Wet Inburgering en monitoren resultaten Wet Inburgering 2022.
-
Blz. 27
Opstellen plan van aanpak laaggeletterdheid.
-
Blz. 28
Inclusie
-
Blz. 29
Doelgroep uitnodigen om mee te denken over (nieuw te formuleren) beleid.
-
Blz. 30
Doorontwikkelen beschermd thuis.
-
Blz. 31
Evalueren en eventueel bijstellen Inclusieagenda.
-
Blz. 32
Inclusief wonen in de wijk voor inwoners van de gemeente die uitstromen vanuit beschermd wonen.
-
Blz. 33
Keuze en uitwerking nieuwe groep Inclusie Agenda.
-
Blz. 34
Opstellen van een notitie/ plan van aanpak rondom het thema langer thuis.
-
Blz. 35
Toekomstbestendige aanpak opstellen voor een dementievriendelijke gemeente.
-
Blz. 36
Jeugd
-
Blz. 37
CJG werkt met verklarende analyse.
-
Blz. 38
Informatie, advies en hulp m.b.t. relatieproblemen en scheiding is beter digitaal vindbaar.
-
Blz. 39
Overleg met ketenpartners waaronder CJG, Stimenz, mediation en advocatuur gericht op betere samenwerking en de-escalerend werken in geval van (complexe) scheiding.
-
Blz. 40
Voortzetten periodiek overleg met de huisartsen en CJG over de criteria en indicaties voor de toegang tot jeugdzorg.
-
Blz. 41
We geven invulling aan de Hervormingsagenda Jeugd.
-
Blz. 42
Nunspeet heeft een stevige sociale basis
-
Blz. 43
Onderzoek naar opstellen algemene voorziening voor dagbesteding voor ouderen (Wmo).
-
Blz. 44
Piramide in kaart brengen.
-
Blz. 45
Project ontwikkelen monitoring effecten sociaal domein.
-
Blz. 46
Project Sociale Basis.
-
Blz. 47
Preventie
-
Blz. 48
De bekendheid van het Financieel Trefpunt vergroten.
-
Blz. 49
Financiële voorlichting geven aan bijna 18 jarige inwoners.
-
Blz. 50
Focussen op lange termijn oplossingen bij energiearmoede.
-
Blz. 51
Implementeren van het Nunspeetse variant van het model Opgroeien in een Kansrijke Omgeving (OKO).
-
Blz. 52
Onderzoek of budgetcoaching laagdrempelig beschikbaar kan worden gesteld.
-
Blz. 53
Onderzoek uitvoeren naar duurzame instandhouding van de dorpsverenigingen in relatie tot de dorpshuizen.
-
Blz. 54
Onderzoeken of het model “Opgroeien in een Kansrijke Omgeving” (OKO) ook in onze regio en in de gemeente Nunspeet toepasbaar is. En hoe we dit integraal kunnen ontwikkelen voor Nunspeet.
-
Blz. 55
Ouderen informeren over de mogelijkheden die er voor hen bestaan op het financiële gebied.
-
Blz. 56
Pro-actief informeren van ondernemers over bestaande (financiële) hulpvoorzieningen en inkomensregelingen.
-
Blz. 57
Vroege interventies
-
Blz. 58
Onderzoek beloning/waardering mantel- en respijtzorgers
-
Blz. 59
Onderzoek uitvoeren naar spreekuren op school door jeugdhulpverleners.
-
Blz. 60
Opstellen van actieplan ondersteuning van respijt- en mantelzorgers.
-
Blz. 61
Werk en inkomen
-
Blz. 62
Met behulp van de uitkomsten van het klanttevredenheidsonderzoek van de minimaregelingen wordt er een verbeterplan opgesteld voor het aanvragen van voorzieningen.
-
Blz. 63
Onderzoeken met de Inclusief Groep en mogelijke andere partners wat deze instanties concreet kan betekenen voor mensen die langdurig werkloos zijn of een grote achterstand hebben op de arbeidsmarkt en voor jongeren zonder werk/startkwalificatie.
-
Blz. 64
Opstellen toekomstvisie Inclusief Groep samen met aandeelhoudende gemeenten en Inclusief Groep.
-
Blz. 65
We onderzoeken de mogelijkheden om simpel switchen in de Nunspeetse participatieketen te ontwikkelen.
-
Blz. 66
Nieuw beleid 2024-2027 Programma 1
-
Blz. 67
Onderzoek duurzame instandhouding dorpshuizen
-
Blz. 68
Verbouwing St. Dorpshuis Elspeet
-
Blz. 69
Vervangen 4 CV ketels woonhuis en dorpshuis Vierhouten
-
Blz. 70
Inclusie Agenda
-
Blz. 71
Mantelzorgwaardering
-
Blz. 72
Formatie uitbreiding opvang vluchtelingen, ontheemden & statushouders
-
Blz. 73
Aanpak bestaanszekerheid en schulden
-
Blz. 74
Jeugdfonds Sport en Cultuur
-
Blz. 75
Formatie team Sociaal / Participatiewet
-
Blz. 76
uitbreiding formatie sociaal rechercheurs
-
Blz. 77
uitbreiding formatie team sociaal / WMO
-
Blz. 78
Klantvolgsysteem Sociaal Domein
-
Blz. 79
Basisteam Jeugd - St. Jeugd Noord Veluwe
-
Blz. 80
Wettelijke indicatoren programma 1
-
Blz. 81
Wat mag het kosten?
-
Blz. 82
Programma 2. Onderwijs
-
Blz. 83
Inleiding
-
Blz. 84
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 85
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 86
Onderwijs
-
Blz. 87
Beschrijven en communiceren wat binnen het onderwijsveld de rollen zijn van de diverse partijen.
-
Blz. 88
Herijken Strategisch Huisvestingsplan Onderwijs (SHP) via een koersnotitie.
-
Blz. 89
Onderzoeken of meer structuur in het aanbod van preventie en voorlichting gecreëerd kan worden.
-
Blz. 90
Opstellen van een nieuwe integrale onderwijsagenda inclusief onderwijsachterstandenbeleid en volwasseneneducatie.
-
Blz. 91
Nieuw beleid 2024-2027 Programma 2
-
Blz. 92
Koersplan Onderwijshuisvesting
-
Blz. 93
Wettelijke indicatoren programma 2
-
Blz. 94
Wat mag het kosten?
-
Blz. 95
Programma 3. Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing (VHROSV)
-
Blz. 96
Inleiding
-
Blz. 97
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 98
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 99
Ruimtelijke ordening
-
Blz. 100
Continueren ‘Woningbouw op Maat’.
-
Blz. 101
Evalueren verplichte omgevingsdialoog.
-
Blz. 102
Onderzoeken of de centrumlocatie Feithenhof mogelijkheden biedt voor woningbouw.
-
Blz. 103
Onderzoeken of in Vierhouten mogelijkheden zijn voor woningbouw.
-
Blz. 104
Opstellen van een gemeentelijke locatievisie voor locaties met vastgelegde fasering woningbouw in Hulshorst en Elspeet.
-
Blz. 105
Periodiek monitoren, evalueren en verantwoorden van de concrete projecten.
-
Blz. 106
Periodiek monitoren, evalueren en verantwoorden van de Woonvisie.
-
Blz. 107
Starten / afronden woningbouw in De Kijktuinen, ’t Hul Noord, Elspeet Noordwest en uitleglocatie Weversweg te Hulshorst
-
Blz. 108
Wonen
-
Blz. 109
Onderzoek uitvoeren naar creatieve oplossingen om te voldoen aan de huisvestingsvraag van met name starters, senioren en statushouders.
-
Blz. 110
Opstellen beleid huisvesting arbeidsmigranten.
-
Blz. 111
Nieuw beleid 2024-2027 Programma 3
-
Blz. 112
Doorstroming sociale huur
-
Blz. 113
Opstellen Woonzorgvisie
-
Blz. 114
Projectleider & Juridisch en beleidsmedewerker RO
-
Blz. 115
Wettelijke indicatoren programma 3
-
Blz. 116
Wat mag het kosten?
-
Blz. 117
Programma 4. Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 118
Inleiding
-
Blz. 119
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 120
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 121
(positieve) Gezondheid
-
Blz. 122
Introduceren van kernwaarden in gezondheidsbeleid.
-
Blz. 123
Ondersteunen van initiatieven die de sociale en mentale gezondheid van ouderen positief beïnvloed.
-
Blz. 124
Onderzoek en uitwerking OKO Nunspeet.
-
Blz. 125
We vertalen de 12 principes vanuit de Amsterdamse gezondheidslogica naar onze gemeentel?ke context, voor een Gezonde gemeente Nunspeet.
-
Blz. 126
Duurzaamheid
-
Blz. 127
Onderzoeken of het mogelijk is bestaande parkeerterreinen te voorzien van een overkapping met zonnepanelen.
-
Blz. 128
Klimaatadaptatie
-
Blz. 129
Opstellen plan van aanpak wijkgerichte aanpak klimaatadaptatie.
-
Blz. 130
Milieu
-
Blz. 131
Actualiseren afvalwaterketenplan Nunspeet-Elburg.
-
Blz. 132
Realiseren van een milieustraat.
-
Blz. 133
Uitvoeren haalbaarheidsonderzoek ketenconcept.
-
Blz. 134
Nieuw beleid 2024-2027 Programma 4
-
Blz. 135
Opstartkosten communicatie OKO (Opgroeien in Kansrijke Omgeving)
-
Blz. 136
Uitbreiding formatie Beleidsveld Gezondheid 16 uur
-
Blz. 137
Uitbreiden rioolareaal
-
Blz. 138
aanleg IT-riool Staverdenseweg
-
Blz. 139
Uitbreiding 1 fte rioolbeheerder
-
Blz. 140
Ds. Martiniuslaan + parkeerplaats (aanvullend)
-
Blz. 141
Ondergrondse containers
-
Blz. 142
Overdracht bodemtaken
-
Blz. 143
Uitbreiding areaal begraafplaatsen
-
Blz. 144
Vervangen inbraakbeveiliging Werkschuren
-
Blz. 145
Vervanging leidingwerk in drukrioolgemalen
-
Blz. 146
Vervangen bedieningskasten drukrioolgemalen
-
Blz. 147
Renovatie asfaltpaden begraafplaats Nunspeet-Oost
-
Blz. 148
Wettelijke indicatoren programma 4
-
Blz. 149
Wat mag het kosten?
-
Blz. 150
Programma 5. Verkeer, vervoer en waterstaat
-
Blz. 151
Inleiding
-
Blz. 152
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 153
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 154
Verkeer
-
Blz. 155
Actualiseren beleids- en beheerplan wegen.
-
Blz. 156
Onderzoek uitvoeren naar het ontheffingenbeleid van de parkeerduurbeperking in het centrum van Nunspeet en de uitvoering daarvan.
-
Blz. 157
Onderzoeken van de mogelijkheden om geluidsoverlast van de A28 (kernen Nunspeet en Hulshorst) tegen te gaan.
-
Blz. 158
Opstellen ‘laadvisie’ voor laadpalen.
-
Blz. 159
Opstellen plan van aanpak voor uitvoering actiepunten GVVP.
-
Blz. 160
Uitvoeren verkeersplan Vierhouten fase 2.
-
Blz. 161
Vrij parkeren en de blauwe zone duidelijker aangeven (onder andere met een overzichtskaart op de gemeentelijke website).
-
Blz. 162
Vervoer
-
Blz. 163
Behouden van een openbaar vervoer-systeem
-
Blz. 164
Nieuw beleid 2024-2027 Programma 5
-
Blz. 165
Project Stationsomgeving, projectreview
-
Blz. 166
Extra onderzoek maatregelen Gortelseweg Vierhouten
-
Blz. 167
Uitbreiding areaal onkruidbestrijding verhardingen
-
Blz. 168
Structureel uren verkeerszaken 20 > 32 uur(beleid verkeer)
-
Blz. 169
Uitbreiding 0,5 fte verkeerszaken (juridisch verkeerszaken)
-
Blz. 170
Uitbreiding 1 fte toezichthouder/directievoerder civiele werken
-
Blz. 171
Uitbreiding 1 fte autocad tekenaar - werkvoorbereider civiel
-
Blz. 172
Uitbreiding areaal waterlossingen en sloten
-
Blz. 173
Renovatie fietspad Turfbergweg
-
Blz. 174
Vervangen lichtmasten
-
Blz. 175
Vervangen oude verlichtingsarmaturen door LED-armaturen
-
Blz. 176
Vervangen houten brug Beethovenlaan
-
Blz. 177
Vervangen asfaltzaag
-
Blz. 178
Wettelijke indicatoren programma 5
-
Blz. 179
Wat mag het kosten?
-
Blz. 180
Programma 6. Veiligheid
-
Blz. 181
Inleiding
-
Blz. 182
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 183
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 184
Aanrijtijden
-
Blz. 185
Jaarlijks rapporteren aanrijtijden van de brandweer en de ambulance aan de gemeenteraad (incl. een bestuurlijke reactie en een plan van aanpak om tot verbetering te komen).
-
Blz. 186
Boa's
-
Blz. 187
Onderzoeken van nut en noodzaak van herschikking c.q. uitbreiding van taken / capaciteit BOA’s.
-
Blz. 188
Brandweer
-
Blz. 189
Actualiseren natuurbrandpreventieplan.
-
Blz. 190
Actualiseren regionaal Risicoprofiel, beleids- en crisisplan.
-
Blz. 191
Renoveren brandweerkazerne Nunspeet.
-
Blz. 192
Buurtwacht/buurtpreventie
-
Blz. 193
Facilitiar ondersteunen van buurtpreventieinitiatieven, eventueel financieel.
-
Blz. 194
Criminaliteit, overlast en ondermijning
-
Blz. 195
Aanpak mensenhandel.
-
Blz. 196
Actualiseren Ondermijningsbeleidsplan.
-
Blz. 197
Actualiseren standplaatsenbeleidsplan.
-
Blz. 198
Actualiseren van het Horecaconvenant.
-
Blz. 199
BIBOB beleidsplan actualiseren.
-
Blz. 200
Evenementenbeleid evalueren en bijstellen.
-
Blz. 201
Opstellen horecabeleidsplan.
-
Blz. 202
Opstellen IVP 2024-2027.
-
Blz. 203
Opstellen lokaal plan van aanpak Adreskwaliteit, in afstemming met POC, Fin, Soc en VTH.
-
Blz. 204
Opstellen terrassenbeleidsplan.
-
Blz. 205
Uitvoeren weerbaarheidsscan ondermijning
-
Blz. 206
Huiselijk geweld
-
Blz. 207
Meldcode + gefaseerd samenwerken aan veiligheid opnemen in subsidie-afspraken en contracten met aanbieders (jeugd + WMO).
-
Blz. 208
Netwerkbijeenkomst Ouderenmishandeling en onderzoek meerwaarde van het realiseren van een Lokale Alliantie voorkomen van financiële uitbuiting ouderen en overbelaste mantelzorg.
-
Blz. 209
Uitrol gefaseerd samenwerken aan veiligheid/ TOP3 in de hele keten rondom zorg en veiligheid.
-
Blz. 210
Veiligheid borgen binnen CJG en Stimenz conform landelijk Kwaliteitskader werken aan veiligheid.
-
Blz. 211
Nieuw beleid 2024-2027 Programma 6
-
Blz. 212
Realisering extra Brandputten
-
Blz. 213
Uitvoering Natuurbrandpreventiemaatregelen
-
Blz. 214
Wettelijke indicatoren programma 6
-
Blz. 215
Wat mag het kosten?
-
Blz. 216
Programma 7. Sport, cultuur, recreatie en openbaar groen
-
Blz. 217
Inleiding
-
Blz. 218
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 219
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 220
Accomodaties
-
Blz. 221
Onderzoeken van mogelijkheden van de realisering van een multifunctioneel sportpark in Hulshorst.
-
Blz. 222
Onderzoeken van mogelijkheden van realisering van een beweeg- en beleeftuin in Vierhouten.
-
Blz. 223
Onderzoeken van mogelijkheden van uitbreiding van sportfaciliteiten in de nabijheid van bestaande accommodaties in Elspeet.
-
Blz. 224
Overdragen gemeentelijke buitensportaccommodaties aan het Sportbedrijf.
-
Blz. 225
Bewegen in de openbare ruimte
-
Blz. 226
Nota speelruimtebeleid.
-
Blz. 227
Onderzoek en uitvoering realisatie pumptrack / skatebaan.
-
Blz. 228
Erfgoed
-
Blz. 229
Activiteiten stimuleren die bijdragen aan het behoud van gemeentelijk cultureel erfgoed.
-
Blz. 230
Stimuleren van de samenwerking tussen organisaties die met erfgoed bezig zijn, zodat er meer samenhang en gemeenschappelijke prioritering voor erfgoed kan ontstaan.
-
Blz. 231
Kunst en cultuur
-
Blz. 232
Betrekken van onze culturele partners via een participatietraject bij het opstellen van een nieuwe kunst- en cultuuraanpak
-
Blz. 233
De ambities waar blijven maken, waarbij cultuur bijdraagt aan de ontwikkeling van inwoners, inzetbaar is in het sociaal domein, economische waarde heeft en goed is voor het woon- en leefklimaat van onze kernen.
-
Blz. 234
Opstellen kaderstellende startnotitie als eerste stap voor een nieuwe kunst- en cultuuraanpak.
-
Blz. 235
Realiseren van een nieuwe kunst- en cultuuraanpak en reserveren van de benodigde middelen.
-
Blz. 236
Via Nunspeet uit de Kunst sturing geven aan de activiteitenplanning op het gebied van kunst en cultuur.
-
Blz. 237
Openbaar groen en natuur
-
Blz. 238
Actualiseren bosbeheerplan voor de periode 2022-2032.
-
Blz. 239
Actualiseren heidebeheervisie voor de periode 2022-2032.
-
Blz. 240
Herstelprogramma’s Provincie Gelderland voor bossen, heide en stuifzanden, vennen en venen en beken.
-
Blz. 241
Nieuwe landgoedvisie Hulshorst en beheerplan.
-
Blz. 242
Opstarten onderhoudsfonds monumentale bomen.
-
Blz. 243
Uitvoering recreatiezonering Veluwe Provincie Gelderland (onderdeel Masterplan Poort van de Veluwe vanuit recreatie & toerisme / bos- en natuurbeheer).
-
Blz. 244
Vaststellen lijst monumentale bomen.
-
Blz. 245
Sport
-
Blz. 246
Onderzoeken van mogelijkheden van regionale samenwerking aangepast - / inclusief sporten.
-
Blz. 247
Opstellen nieuwe Nota Sport en Bewegen, inclusief herijking kadernota sport.
-
Blz. 248
Veluvine
-
Blz. 249
We hebben een compacte visie voor een duurzame instandhouding van Veluvine vastgesteld; Veluvine is de komende periode aan zet om in nauwe afstemming met de gemeente deze visie te realiseren.
-
Blz. 250
Nieuw beleid 2024-2027 Programma 7
-
Blz. 251
cofinanciering brede regeling combinatiefuncties
-
Blz. 252
Uitbreiding brede regeling combinatiefuncties, 0,5fte
-
Blz. 253
Groot onderhoud sporthal Feijtenhof
-
Blz. 254
Groot onderhoud sporthal Op de Heide
-
Blz. 255
Onderhoud buitenruimte sportcomplex De Wiltsangh
-
Blz. 256
Aanvulling exploitatiebijdrage Sportbedrijf Nunspeet
-
Blz. 257
Uitbreiding formatie Admin.medew. Soc.Domein Samenleving
-
Blz. 258
Impuls voor impact Startnotitie Kunst- en Cultuuraanpak 2023-2027
-
Blz. 259
Implementeren uitvoeringsplan Wet Inburgering en monitoren resultaten Wet Inburgering 2022.
-
Blz. 260
Onderhoud skate- of pumptrackbaan Nunspeet Oost
-
Blz. 261
Vervangen 3x kantonniersvoertuig begraafplaatsen
-
Blz. 262
Onkruidbeheersing
-
Blz. 263
Vervanging kantonniersvoertuigen (aanvullend i.v.m. verduurzaaming)
-
Blz. 264
Vervanging Skoda Yeti (aanvullend i.v.m. verduurzaming)
-
Blz. 265
Vervanging aanhanger Bos en natuurterreinen
-
Blz. 266
Openbaar groen areaal uitbreiding (groenonderhoud, maaien, bomen)
-
Blz. 267
Realisatie nieuwe hondenren Elspeet
-
Blz. 268
Realisatie nieuwe hondenren Nunspeet Oost
-
Blz. 269
Vervanging houten uitkijktoren speelweide De Stakenberg
-
Blz. 270
Uitbreiding 1 fte adviseur groen
-
Blz. 271
Uitbreiding 3 fte / BBL traject bos en natuur, begraafplaatsen, civiel - groen
-
Blz. 272
Opstellen nieuwe faunabeheerplannen (juridisch advies)
-
Blz. 273
Uitbreiding formatie Toerisme en Recreatie
-
Blz. 274
Vitale vakantieparken (VVP); externe onderzoeken
-
Blz. 275
VVP ondersteuning energietransitie
-
Blz. 276
VVP; toezicht en handhaving permanente bewoning
-
Blz. 277
Project Poort van de Veluwe, gemeentedeel
-
Blz. 278
Wettelijke indicatoren programma 7
-
Blz. 279
Wat mag het kosten?
-
Blz. 280
Programma 8. Economische zaken
-
Blz. 281
Inleiding
-
Blz. 282
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 283
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 284
Agrarische sector
-
Blz. 285
Ondernemers
-
Blz. 286
Continueren dienstverlening aan zelfstandigen bij financiële problemen en schulden.
-
Blz. 287
Deelname aan de programma’s HCA, Crisis- en herstelaanpak en Werkbedrijf Regio Zwolle.
-
Blz. 288
Herijken inkoop- en aanbestedingsbeleid.
-
Blz. 289
Uitbreiden capaciteit van de bedrijfscontactfunctionaris.
-
Blz. 290
Vaststellen visie op het gebied van de lokale economie (met onder meer aandacht aan de aspecten brede welvaart, sociaal domein, omgevingsvisie, arbeidsmarkt, dienstverlening en samenwerking).
-
Blz. 291
Recreatie en toerisme
-
Blz. 292
Masterplan ontwikkelen en uitvoering geven aan “Nunspeet aan Zee”.
-
Blz. 293
Onderzoek doen naar betere ontsluiting centrum en randmeerkust.
-
Blz. 294
Onderzoek naar herkenningspunt langs de A28.
-
Blz. 295
Onderzoek naar toegankelijkheid van Recreatie en Toerisme in de gemeente Nunspeet inclusief behoefte aan openbare toiletten.
-
Blz. 296
Opstellen onderbouwing van de realisatie van een centraal en permanent evenemententerrein.
-
Blz. 297
Realiseren van een nieuwe schaapskooi in de directe omgeving van Elspeet.
-
Blz. 298
Uitvoering geven aan “Poort van de Veluwe” (Regiodeal).
-
Blz. 299
Uitvoering geven aan lokale ontwikkeling Veluws wandelroutenetwerk.
-
Blz. 300
Uitvoering lokaal programma Vitale Vakantieparken.
-
Blz. 301
Werklocaties
-
Blz. 302
Evaluatie en nieuw RPW Noord Veluwe.
-
Blz. 303
Onderzoek uitvoeren naar nieuwe werklocaties als vervolg op het bedrijventerrein De Kolk. Kleinschalige bedrijvigheid in Hulshorst en WVG op locatie Feithenhof hierin meenemen.
-
Blz. 304
Onderzoeken wenselijkheid / mogelijkheid van uitbreiding van bestaande bedrijven of nieuwe bedrijvigheid.
-
Blz. 305
Realiseren bedrijventerrein Elspeet.
-
Blz. 306
Nieuw beleid 2024-2027 Programma 8
-
Blz. 307
Economische agenda 2024-2027
-
Blz. 308
Wettelijke indicatoren programma 8
-
Blz. 309
Wat mag het kosten?
-
Blz. 310
Programma 9. Bestuur en ondersteuning
-
Blz. 311
Inleiding
-
Blz. 312
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 313
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 314
Bestuursstijl en vernieuwing
-
Blz. 315
Instellen raadswerkgroep Bestuur en Dienstverlening.
-
Blz. 316
Communicatie
-
Blz. 317
Het gemeentelijk communicatiebeleid waar nodig actualiseren en extra aandacht schenken aan ‘raadscommunicatie’.
-
Blz. 318
Dienstverlening
-
Blz. 319
Herijken en evalueren van onze dienstverleningsvisie.
-
Blz. 320
Herijken KPI’s voor servivelevels (iom raadswerkgroep, directie en MO) zoals benoemd in 6.4.
-
Blz. 321
Klantfeedback verzamelen balie burgerzaken + opstarten verbetercyclus.
-
Blz. 322
Meten en extern terugkoppelen behaalde servicelevels.
-
Blz. 323
Opstellen plan van aanpak optimaliseren telefonische bereikbaarheid.
-
Blz. 324
Realiseren participatieplatform voor onderzoeken onder inwoners (b.v. inwonerspanel) + uitvoeren onderzoek naar openingstijden balie burgerzaken.
-
Blz. 325
Financiën
-
Blz. 326
Bij opstellen vakinhoudelijk beleidsnota’s (waar nodig in samenspraak met commissie P&C) indicatoren opnemen.
-
Blz. 327
Intensivering van (nieuw) beleid door herprioriteren of door nieuw-voor-oud beleidskeuzes en als dienstverlening beneden een bepaald minimumniveau door verhoging van OZB.
-
Blz. 328
Inzichtelijk brengen van de kostdekkendheid van de heffingen, rechten en leges.
-
Blz. 329
Inzichtelijk brengen van de kostdekkendheid van de heffingen, rechten en leges.
-
Blz. 330
Inzichtelijk brengen van de kostdekkendheid van de heffingen, rechten en leges.
-
Blz. 331
Onroerendezaakbelastingen (OZB) met inflatiecorrectie en trendmatig verhogen.
-
Blz. 332
Periodiek huidige indicatoren beoordelen met ondersteuning van de commissie P&C.
-
Blz. 333
Informatiebeleid
-
Blz. 334
Opstellen uitvoeringsprogramma informatiebeleidsplan voor de periode 2022-2026.
-
Blz. 335
Uitvoeren onderzoek naar I&A samenwerking in H2ONE-verband.
-
Blz. 336
Projecten
-
Blz. 337
Periodieke doorrekening projectbegrotingen.
-
Blz. 338
Samenwerking
-
Blz. 339
Bepalen positie van de gemeente Nunspeet in de regio en herijken van onze samenwerkingsstrategie.
-
Blz. 340
Nieuw beleid 2024-2027 Programma 9
-
Blz. 341
Digitalisering burgerzaken
-
Blz. 342
voorzet beglazing Harderwijkerweg 370
-
Blz. 343
Vervangen kozijnen/glas Kolmansweg 22
-
Blz. 344
Leegstandbeheer gebouwen
-
Blz. 345
Subsidievolgsysteem
-
Blz. 346
Aanbesteding Nedbrowser en Nedglobe
-
Blz. 347
(digitaal) Beveiligingsbudget
-
Blz. 348
Uitbreiding projectmatig werken teams
-
Blz. 349
Uitbreiding licenties en opslag data MS teams/ MS office365
-
Blz. 350
Uitbreiding formatie aplicatiebeheerder MS Office365
-
Blz. 351
Digitale dienstverlening organisatiebreed
-
Blz. 352
Digitale dienstverlening organisatiebreed, wpg audit + iBurgerzaken
-
Blz. 353
Uitwijkmogelijkheid digitaal werken
-
Blz. 354
Vervangen productieservers
-
Blz. 355
Noodaggregaat UPS
-
Blz. 356
Licenties uitbreidingen
-
Blz. 357
Uitbreidingen mobiele telefoons en laptops
-
Blz. 358
Monitoring en Response
-
Blz. 359
Privileged accountmanagement
-
Blz. 360
Verbouwing serverruimte
-
Blz. 361
Veilig Mailen
-
Blz. 362
Wachtwoordkluis
-
Blz. 363
Verhoging bijdrage streekarchivaat Noordwest Veluwe
-
Blz. 364
Vervanging systeem helpdesk
-
Blz. 365
Vervanging taxatiepakket
-
Blz. 366
Gem.huis; vervangen regelapparatuur luchtbehandeling
-
Blz. 367
Gem.huis; vervangen glas (kunstwerk) raadzaal
-
Blz. 368
Gem.huis; vervangen 3 dakventilatoren
-
Blz. 369
Parkeerkelder; aanleggen 4 electr.laadpunten
-
Blz. 370
Gem.huis; vervangen diverse brandmelders
-
Blz. 371
Gem.huis; uitbreiding middelen en uren schoonmaak
-
Blz. 372
Motion
-
Blz. 373
gem.huis; 2 belcellen
-
Blz. 374
Rechtmatigheidsverantwoording software
-
Blz. 375
Huisstijl gem. Nunspeet
-
Blz. 376
Regionale samenwerking Regio Zwolle
-
Blz. 377
Regionale samenwerking Kop vd Veluwe
-
Blz. 378
Aanschaf Schilderijen
-
Blz. 379
Uitbreiding uren banenafspraak
-
Blz. 380
Functie record manager inclusief WOO-taken
-
Blz. 381
Gegevensmanagement/RPA/proces en zaken
-
Blz. 382
Privacy officer 24 uur
-
Blz. 383
Juridisch adviseur
-
Blz. 384
Salarisadministrateur
-
Blz. 385
Trainee
-
Blz. 386
RVU
-
Blz. 387
uitbreiding Personeelsadministratie
-
Blz. 388
uitbreiding HR-capaciteit
-
Blz. 389
Vitaliteit
-
Blz. 390
Facilitair medewerker
-
Blz. 391
Uitbreiding uren processenadviseur
-
Blz. 392
Wettelijke indicatoren programma 9
-
Blz. 393
Wat mag het kosten?
-
Blz. 394
Programmaplan
-
Blz. 395
Totaal taakvelden
-
Blz. 396
Paragrafen
-
Blz. 397
Paragraaf Weerstandsvermogen
-
Blz. 398
Inleiding
-
Blz. 399
Weerstandscapaciteit
-
Blz. 400
Weerstandscapaciteit 2023
-
Blz. 401
Risicomanagement in relatie tot het weerstandsvermogen
-
Blz. 402
Analyse en beoordelen van de risico’s
-
Blz. 403
a. Juridische risico’s
-
Blz. 404
b. Financiële risico’s
-
Blz. 405
c. Personele / organisatorische risico’s
-
Blz. 406
d. Grondexploitatie en strategische aankopen risico’s
-
Blz. 407
e. Milieurisico’s
-
Blz. 408
f. Verbonden partijen
-
Blz. 409
g. Risico’s sociaal domein
-
Blz. 410
h. Reguliere risico’s
-
Blz. 411
i. Coronacrisis
-
Blz. 412
Beheersing van risico’s
-
Blz. 413
Financiële vertaling van de risico’s
-
Blz. 414
Beoordeling weerstandsvermogen
-
Blz. 415
Toekomstige ontwikkelingen
-
Blz. 416
Toelichting kengetallen
-
Blz. 417
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 418
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 419
Waterbeheer
-
Blz. 420
Wegenbeheer
-
Blz. 421
Openbaar groen
-
Blz. 422
Openbare verlichting
-
Blz. 423
Bossen en natuurterreinen
-
Blz. 424
Gebouwen
-
Blz. 425
Paragraaf Financiering
-
Blz. 426
Algemeen
-
Blz. 427
Schatkistbankieren
-
Blz. 428
Risicobeheer
-
Blz. 429
Rentebeleid (renterisico's)
-
Blz. 430
Financieringspositie
-
Blz. 431
Liquiditeitspositie
-
Blz. 432
Leningenportefeuille
-
Blz. 433
Geïnvesteerd vermogen/financieringsstructuur
-
Blz. 434
Omslagrente
-
Blz. 435
Beheer beschikbare liquiditeiten
-
Blz. 436
Paragraaf Bedrijfsvoering
-
Blz. 437
Inleiding
-
Blz. 438
Organisatieontwikkelingen
-
Blz. 439
Kwaliteitszorg
-
Blz. 440
Personeel- en organisatiebeleid
-
Blz. 441
Planning & control
-
Blz. 442
Administratieve organisatie en interne controle
-
Blz. 443
Doelmatig- en doeltreffendheidonderzoeken
-
Blz. 444
Informatieveiligheid
-
Blz. 445
Privacy
-
Blz. 446
Frauderisico
-
Blz. 447
Rechtmatigheid
-
Blz. 448
Subsidies
-
Blz. 449
Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 450
Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 451
Bank Nederlandse Gemeenten NV
-
Blz. 452
NV Alliander
-
Blz. 453
NV Vitens
-
Blz. 454
NV Afvalsturing Friesland
-
Blz. 455
NV Inclusief Groep
-
Blz. 456
Gemeenschappelijke regeling Streekarchivariaat Noordwest-Veluwe
-
Blz. 457
Omgevingsdienst Noord-Veluwe
-
Blz. 458
Leisurelands
-
Blz. 459
Coöperatie gastvrije randmeren
-
Blz. 460
Gemeentelijke of Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst (GGD) Noord- en Oost Gelderland
-
Blz. 461
Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland
-
Blz. 462
Stichting primair openbaar onderwijs Noord-Veluwe (Proo)
-
Blz. 463
Sportbedrijf Nunspeet
-
Blz. 464
Paragraaf Grondbeleid
-
Blz. 465
Inleiding
-
Blz. 466
Beleid in ontwikkeling
-
Blz. 467
Bestaand beleid
-
Blz. 468
Financieel kader
-
Blz. 469
Actualiteit exploitatiegebieden
-
Blz. 470
Paragraaf Gemeentelijke heffingen
-
Blz. 471
Algemeen
-
Blz. 472
Heffingen in Nunspeet: lokale lastendruk
-
Blz. 473
De Nunspeetse heffingen nader beschouwd
-
Blz. 474
Ad 1. Onroerende-zaakbelastingen
-
Blz. 475
Ad 2. Recreatieve heffingen
-
Blz. 476
Ad 3. Afvalstoffenheffing
-
Blz. 477
Ad 4. Rioolheffing
-
Blz. 478
Ad 5. Rechten
-
Blz. 479
Kwijtschelding
-
Blz. 480
Overzicht geraamde inkomsten
-
Blz. 481
Paragraaf Wet Open Overheid
-
Blz. 482
Algemeen
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap