De huisstijl van de gemeente Nunspeet bestaat momenteel uit niet veel meer dan een logo dat wordt gebruikt sinds 1997. Toen bestond een huisstijl uit niet meer dan wat offline middelen zoals briefpapier, envelop en een basiswebsite met wat algemene informatie (vnl. zenden). Inmiddels is het aantal communicatiemiddelen enorm toegenomen, zowel offline als online. Een huisstijlhandboek is er niet, er is geen vastgesteld lettertype en er is dus ook geen lijn in de verdere uitstraling waardoor uiteenlopende brieven, formulieren en uitnodigingen gebruikt worden. Elk communicatiemiddel (plannen, notities, presentaties, posters, etc.) moet qua opmaak opnieuw worden bedacht. Externe partijen krijgen enkel een logo toegestuurd als zij een document in stijl van de gemeente willen vormgeven. De online uitingen baseren we op een kleur uit het logo, maar er zit geen gedachte achter. We digitaliseren in hoog tempo, maar onze uitstraling blijft hierop achter. Er is geen structuur, geen uniformiteit, het werkt niet efficiënt (zowel qua tijd als kosten) en past niet bij de professionele en ambitieuze organisatie die de gemeente Nunspeet wil zijn. De visuele identiteit ontbreekt

Kwaliteit

G

Kwaliteit (toelichting)

Tijd

G

Tijd (toelichting)