Portefeuillehouder
L. van der Maas

Planning
Einddatum: 31-12-2022

In het programma dienstverlening is in 2019 een project gestart waar dit onderwerp onderdeel van uitmaakt. Het gaat hier bijvoorbeeld over social media waar we nog geen gebruik van maken zoals Instagram en een onderzoek naar de mogelijkheden van het gebruik van Whats app. Dit kan zowel binnen het KCC een pilot zijn, als vanuit de back-office als vorm van projectgerichte informatieverstrekking bijvoorbeeld bij de herinrichting van een openbare ruimte.

2019 2020 2021 2022
onderzoek naar gebruik van nieuwe informatie-/communicatiekanalen (o.a. Instagram en Whats app)
uitvoeren van een pilot whats app verzendlijst in de openbare ruimte
adviseren over gebruik van verschillende informatie-/communicatiekanalen
Door vertraging in de oplevering van een nieuwe telefooncentrale als ook vanwege corona vindt het structureel uitvoeren/implementeren en borgen van nieuwe communicatiekanalen voornamelijk plaats in de laatste kwartaal 2020 en het eerste halfjaar 2021.    



Toelichting

R

Kwaliteit

In 2019 is ervaring opgedaan met WhatsApp  in de pilot Oenenburgweg. Binnen het project Social media zou in 2020 dit verder worden uitgebreid met nieuwe contactkanalen zoals instagram en Chatfuncties en daarnaast Webcare. Door corona is hierin vertraging ontstaan. Een doorstart wordt gepland voor de eerste helft van 2021 o.l.v. de nieuwe teammanager Publiek.

R

Tijd

Voor 2021 staat uitvoering van de volgende thema's gepland: een strategische keuze voor een nieuwe telefooncentrale nu GT-Connect is mislukt, afronding van het project Centrale email en het project social media en webcare en de verdere doorontwikkeling van het KCC en de (digitale)dienstverlening.