Programma 9. Bestuur en ondersteuning
Inleiding
Wij zijn er voor de burger. De burger is er niet voor ons. Vanuit dat uitgangspunt gaan wij met een programmatische aanpak de persoonlijke en digitale dienstverlening optimaliseren. Waar het meerwaarde heeft zoeken wij de samenwerking in de regio, met
name in NEO-verband (Nunspeet-Elburg-Oldebroek) en SNV (Samenwerking Noord Veluwe).
Als bestuur willen we open, dichtbij en bereikbaar zijn, en ruimte bieden aan initiatieven vanuit de samenleving. Om onze taken adequaat uit te kunnen voeren werken we continu aan een gezond financieel beleid en een lage lastendruk voor onze inwoners.
Bestuurlijke kaders
- Integrale Toekomst Visie Nunspeet 2030
- Collegeprogramma 2018-2022
- Beleidsagenda gemeenteraad
- Communicatienota
- Realisatieplan Excellente Informatievoorziening Nunspeet
- Protocol actieve en passieve informatieplicht
- Kwaliteitsjaarplan
Wat willen wij bereiken?
Digitaliseren van informatievoorziening en veilige dienstverlening
Nunspeet zorgt voor een blijvende solide financiële huishouding
Optimaliseren van de bedrijfsvoering ten dienste van onze ambities
Wat gaan wij doen?
- Een voldoende waardering van inwoners/ondernemers over het betrekken van inwoners/ondernemers bij de uitvoering van plannen, gemeten in het onderzoek ‘waarstaatjegemeente’
- Extra aandacht voor schriftelijke en mondelinge communicatie met inwoners.
- Nunspeet biedt aan (jong) talent kansen en nemen verantwoordelijkheid voor inzet van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
- Optimalisatie van het Klant Contact Center.
Nieuw beleid 2019-2022 Programma 9
Wat gaan wij doen?
- Aanstelling Functionaris Gegevensbescherming (FG)
- Formatie uitbreiding juridische - beleidsondersteuner directieteam Openbare ruimte (6 uur per week)
- Planten
- Uitbreiding uren facilitair medewerker met 4 uur per week
- Verhoging bijdrage Streekarchivaat
- Vervanging deurautomaten binnendeuren tussen beveiligde zones Gemeentehuis
- Vervanging toegangscontrolesysteem Gemeentehuis
- Voldoen aan banenafspraak
Budgetten programma 9
Wat gaan wij doen?
- 9.1 Bestuur
- 9.10 Mutaties reserves
- 9.2 Burgerzaken
- 9.3 Beheer overige gebouwen en gronden
- 9.4.1 Overhead, ondersteuning organisatie, BeM
- 9.4.2 Overhead, ondersteuning organisatie, Financiën
- 9.4.3 Overhead, ondersteuning organisatie, Openbare ruimte
- 9.4.4 Overhead, ondersteuning organisatie, Informatie
- 9.4.5 Overhead, ondersteuning organisatie, Infra
- 9.4.6 Overhead, ondersteuning organisatie, POFO
- 9.5 Treasury
- 9.61 OZB woningen
- 9.62 OZB niet-woningen
- 9.64 Belastingen Overig
- 9.7 Algemene Uitkering en overige uitkeringen Gemeentefonds
- 9.8 Overige baten en lasten
- 9.9 Vennootschapsbelasting (VpB)