Sitemap

  1. Blz. 1 Programmabegroting 2024-2027
    1. Blz. 2 Programmabegroting 2024 - 2027
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Raadsvoorstel
        1. Blz. 5 Raadsvoorstel
      2. Blz. 6 Hoofdstuk 1 Basis programmabegroting
        1. Blz. 7 1.1 Basis Programmabegroting
        2. Blz. 8 1.2 Hoofdprioriteiten nieuw beleid
        3. Blz. 9 1.3 Uitgangspunten bestaand beleid
        4. Blz. 10 1.4 Financiële vertaling van bestaand en nieuw beleid
        5. Blz. 11 1.5 Bijstelling van de programmabegroting
      3. Blz. 12 Hoofdstuk 2 Dekkingsplan
        1. Blz. 13 Inleiding
        2. Blz. 14 2.1 Dekkingsvoorstellen
      4. Blz. 15 Hoofdstuk 3 Budgetautorisatie
        1. Blz. 16 3.1 Financiële positie
        2. Blz. 17 3.2 Algemene dekkingsmiddelen
        3. Blz. 18 3.3 Kerngegevens waarop de ramingen zijn gebaseerd
      5. Blz. 19 Programma 1. Sociaal Domein
        1. Blz. 20 Inleiding
        2. Blz. 21 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 22 Wat willen we bereiken?
          1. Blz. 23 Belemmeringen voor meedoen opheffen
            1. Blz. 24 De mogelijkheden onderzoeken van het versimpelen van de minimaregelingen.
            2. Blz. 25 De mogelijkheid onderzoeken om scholen meer te betrekken bij financiële voorlichting.
            3. Blz. 26 Implementeren uitvoeringsplan Wet Inburgering en monitoren resultaten Wet Inburgering 2022.
            4. Blz. 27 Opstellen plan van aanpak laaggeletterdheid.
          2. Blz. 28 Inclusie
            1. Blz. 29 Doelgroep uitnodigen om mee te denken over (nieuw te formuleren) beleid.
            2. Blz. 30 Doorontwikkelen beschermd thuis.
            3. Blz. 31 Evalueren en eventueel bijstellen Inclusieagenda.
            4. Blz. 32 Inclusief wonen in de wijk voor inwoners van de gemeente die uitstromen vanuit beschermd wonen.
            5. Blz. 33 Keuze en uitwerking nieuwe groep Inclusie Agenda.
            6. Blz. 34 Opstellen van een notitie/ plan van aanpak rondom het thema langer thuis.
            7. Blz. 35 Toekomstbestendige aanpak opstellen voor een dementievriendelijke gemeente.
          3. Blz. 36 Jeugd
            1. Blz. 37 CJG werkt met verklarende analyse.
            2. Blz. 38 Informatie, advies en hulp m.b.t. relatieproblemen en scheiding is beter digitaal vindbaar.
            3. Blz. 39 Overleg met ketenpartners waaronder CJG, Stimenz, mediation en advocatuur gericht op betere samenwerking en de-escalerend werken in geval van (complexe) scheiding.
            4. Blz. 40 Voortzetten periodiek overleg met de huisartsen en CJG over de criteria en indicaties voor de toegang tot jeugdzorg.
            5. Blz. 41 We geven invulling aan de Hervormingsagenda Jeugd.
          4. Blz. 42 Nunspeet heeft een stevige sociale basis
            1. Blz. 43 Onderzoek naar opstellen algemene voorziening voor dagbesteding voor ouderen (Wmo).
            2. Blz. 44 Piramide in kaart brengen.
            3. Blz. 45 Project ontwikkelen monitoring effecten sociaal domein.
            4. Blz. 46 Project Sociale Basis.
          5. Blz. 47 Preventie
            1. Blz. 48 De bekendheid van het Financieel Trefpunt vergroten.
            2. Blz. 49 Financiële voorlichting geven aan bijna 18 jarige inwoners.
            3. Blz. 50 Focussen op lange termijn oplossingen bij energiearmoede.
            4. Blz. 51 Implementeren van het Nunspeetse variant van het model Opgroeien in een Kansrijke Omgeving (OKO).
            5. Blz. 52 Onderzoek of budgetcoaching laagdrempelig beschikbaar kan worden gesteld.
            6. Blz. 53 Onderzoek uitvoeren naar duurzame instandhouding van de dorpsverenigingen in relatie tot de dorpshuizen.
            7. Blz. 54 Onderzoeken of het model “Opgroeien in een Kansrijke Omgeving” (OKO) ook in onze regio en in de gemeente Nunspeet toepasbaar is. En hoe we dit integraal kunnen ontwikkelen voor Nunspeet.
            8. Blz. 55 Ouderen informeren over de mogelijkheden die er voor hen bestaan op het financiële gebied.
            9. Blz. 56 Pro-actief informeren van ondernemers over bestaande (financiële) hulpvoorzieningen en inkomensregelingen.
          6. Blz. 57 Vroege interventies
            1. Blz. 58 Onderzoek beloning/waardering mantel- en respijtzorgers
            2. Blz. 59 Onderzoek uitvoeren naar spreekuren op school door jeugdhulpverleners.
            3. Blz. 60 Opstellen van actieplan ondersteuning van respijt- en mantelzorgers.
          7. Blz. 61 Werk en inkomen
            1. Blz. 62 Met behulp van de uitkomsten van het klanttevredenheidsonderzoek van de minimaregelingen wordt er een verbeterplan opgesteld voor het aanvragen van voorzieningen.
            2. Blz. 63 Onderzoeken met de Inclusief Groep en mogelijke andere partners wat deze instanties concreet kan betekenen voor mensen die langdurig werkloos zijn of een grote achterstand hebben op de arbeidsmarkt en voor jongeren zonder werk/startkwalificatie.
            3. Blz. 64 Opstellen toekomstvisie Inclusief Groep samen met aandeelhoudende gemeenten en Inclusief Groep.
            4. Blz. 65 We onderzoeken de mogelijkheden om simpel switchen in de Nunspeetse participatieketen te ontwikkelen.
          8. Blz. 66 Nieuw beleid 2024-2027 Programma 1
            1. Blz. 67 Onderzoek duurzame instandhouding dorpshuizen
            2. Blz. 68 Verbouwing St. Dorpshuis Elspeet
            3. Blz. 69 Vervangen 4 CV ketels woonhuis en dorpshuis Vierhouten
            4. Blz. 70 Inclusie Agenda
            5. Blz. 71 Mantelzorgwaardering
            6. Blz. 72 Formatie uitbreiding opvang vluchtelingen, ontheemden & statushouders
            7. Blz. 73 Aanpak bestaanszekerheid en schulden
            8. Blz. 74 Jeugdfonds Sport en Cultuur
            9. Blz. 75 Formatie team Sociaal / Participatiewet
            10. Blz. 76 uitbreiding formatie sociaal rechercheurs
            11. Blz. 77 uitbreiding formatie team sociaal / WMO
            12. Blz. 78 Klantvolgsysteem Sociaal Domein
            13. Blz. 79 Basisteam Jeugd - St. Jeugd Noord Veluwe
          9. Blz. 80 Wettelijke indicatoren programma 1
        4. Blz. 81 Wat mag het kosten?
      6. Blz. 82 Programma 2. Onderwijs
        1. Blz. 83 Inleiding
        2. Blz. 84 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 85 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 86 Onderwijs
            1. Blz. 87 Beschrijven en communiceren wat binnen het onderwijsveld de rollen zijn van de diverse partijen.
            2. Blz. 88 Herijken Strategisch Huisvestingsplan Onderwijs (SHP) via een koersnotitie.
            3. Blz. 89 Onderzoeken of meer structuur in het aanbod van preventie en voorlichting gecreëerd kan worden.
            4. Blz. 90 Opstellen van een nieuwe integrale onderwijsagenda inclusief onderwijsachterstandenbeleid en volwasseneneducatie.
          2. Blz. 91 Nieuw beleid 2024-2027 Programma 2
            1. Blz. 92 Koersplan Onderwijshuisvesting
          3. Blz. 93 Wettelijke indicatoren programma 2
        4. Blz. 94 Wat mag het kosten?
      7. Blz. 95 Programma 3. Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing (VHROSV)
        1. Blz. 96 Inleiding
        2. Blz. 97 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 98 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 99 Ruimtelijke ordening
            1. Blz. 100 Continueren ‘Woningbouw op Maat’.
            2. Blz. 101 Evalueren verplichte omgevingsdialoog.
            3. Blz. 102 Onderzoeken of de centrumlocatie Feithenhof mogelijkheden biedt voor woningbouw.
            4. Blz. 103 Onderzoeken of in Vierhouten mogelijkheden zijn voor woningbouw.
            5. Blz. 104 Opstellen van een gemeentelijke locatievisie voor locaties met vastgelegde fasering woningbouw in Hulshorst en Elspeet.
            6. Blz. 105 Periodiek monitoren, evalueren en verantwoorden van de concrete projecten.
            7. Blz. 106 Periodiek monitoren, evalueren en verantwoorden van de Woonvisie.
            8. Blz. 107 Starten / afronden woningbouw in De Kijktuinen, ’t Hul Noord, Elspeet Noordwest en uitleglocatie Weversweg te Hulshorst
          2. Blz. 108 Wonen
            1. Blz. 109 Onderzoek uitvoeren naar creatieve oplossingen om te voldoen aan de huisvestingsvraag van met name starters, senioren en statushouders.
            2. Blz. 110 Opstellen beleid huisvesting arbeidsmigranten.
          3. Blz. 111 Nieuw beleid 2024-2027 Programma 3
            1. Blz. 112 Doorstroming sociale huur
            2. Blz. 113 Opstellen Woonzorgvisie
            3. Blz. 114 Projectleider & Juridisch en beleidsmedewerker RO
          4. Blz. 115 Wettelijke indicatoren programma 3
        4. Blz. 116 Wat mag het kosten?
      8. Blz. 117 Programma 4. Volksgezondheid en milieu
        1. Blz. 118 Inleiding
        2. Blz. 119 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 120 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 121 (positieve) Gezondheid
            1. Blz. 122 Introduceren van kernwaarden in gezondheidsbeleid.
            2. Blz. 123 Ondersteunen van initiatieven die de sociale en mentale gezondheid van ouderen positief beïnvloed.
            3. Blz. 124 Onderzoek en uitwerking OKO Nunspeet.
            4. Blz. 125 We vertalen de 12 principes vanuit de Amsterdamse gezondheidslogica naar onze gemeentel?ke context, voor een Gezonde gemeente Nunspeet.
          2. Blz. 126 Duurzaamheid
            1. Blz. 127 Onderzoeken of het mogelijk is bestaande parkeerterreinen te voorzien van een overkapping met zonnepanelen.
          3. Blz. 128 Klimaatadaptatie
            1. Blz. 129 Opstellen plan van aanpak wijkgerichte aanpak klimaatadaptatie.
          4. Blz. 130 Milieu
            1. Blz. 131 Actualiseren afvalwaterketenplan Nunspeet-Elburg.
            2. Blz. 132 Realiseren van een milieustraat.
            3. Blz. 133 Uitvoeren haalbaarheidsonderzoek ketenconcept.
          5. Blz. 134 Nieuw beleid 2024-2027 Programma 4
            1. Blz. 135 Opstartkosten communicatie OKO (Opgroeien in Kansrijke Omgeving)
            2. Blz. 136 Uitbreiding formatie Beleidsveld Gezondheid 16 uur
            3. Blz. 137 Uitbreiden rioolareaal
            4. Blz. 138 aanleg IT-riool Staverdenseweg
            5. Blz. 139 Uitbreiding 1 fte rioolbeheerder
            6. Blz. 140 Ds. Martiniuslaan + parkeerplaats (aanvullend)
            7. Blz. 141 Ondergrondse containers
            8. Blz. 142 Overdracht bodemtaken
            9. Blz. 143 Uitbreiding areaal begraafplaatsen
            10. Blz. 144 Vervangen inbraakbeveiliging Werkschuren
            11. Blz. 145 Vervanging leidingwerk in drukrioolgemalen
            12. Blz. 146 Vervangen bedieningskasten drukrioolgemalen
            13. Blz. 147 Renovatie asfaltpaden begraafplaats Nunspeet-Oost
          6. Blz. 148 Wettelijke indicatoren programma 4
        4. Blz. 149 Wat mag het kosten?
      9. Blz. 150 Programma 5. Verkeer, vervoer en waterstaat
        1. Blz. 151 Inleiding
        2. Blz. 152 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 153 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 154 Verkeer
            1. Blz. 155 Actualiseren beleids- en beheerplan wegen.
            2. Blz. 156 Onderzoek uitvoeren naar het ontheffingenbeleid van de parkeerduurbeperking in het centrum van Nunspeet en de uitvoering daarvan.
            3. Blz. 157 Onderzoeken van de mogelijkheden om geluidsoverlast van de A28 (kernen Nunspeet en Hulshorst) tegen te gaan.
            4. Blz. 158 Opstellen ‘laadvisie’ voor laadpalen.
            5. Blz. 159 Opstellen plan van aanpak voor uitvoering actiepunten GVVP.
            6. Blz. 160 Uitvoeren verkeersplan Vierhouten fase 2.
            7. Blz. 161 Vrij parkeren en de blauwe zone duidelijker aangeven (onder andere met een overzichtskaart op de gemeentelijke website).
          2. Blz. 162 Vervoer
            1. Blz. 163 Behouden van een openbaar vervoer-systeem
          3. Blz. 164 Nieuw beleid 2024-2027 Programma 5
            1. Blz. 165 Project Stationsomgeving, projectreview
            2. Blz. 166 Extra onderzoek maatregelen Gortelseweg Vierhouten
            3. Blz. 167 Uitbreiding areaal onkruidbestrijding verhardingen
            4. Blz. 168 Structureel uren verkeerszaken 20 > 32 uur(beleid verkeer)
            5. Blz. 169 Uitbreiding 0,5 fte verkeerszaken (juridisch verkeerszaken)
            6. Blz. 170 Uitbreiding 1 fte toezichthouder/directievoerder civiele werken
            7. Blz. 171 Uitbreiding 1 fte autocad tekenaar - werkvoorbereider civiel
            8. Blz. 172 Uitbreiding areaal waterlossingen en sloten
            9. Blz. 173 Renovatie fietspad Turfbergweg
            10. Blz. 174 Vervangen lichtmasten
            11. Blz. 175 Vervangen oude verlichtingsarmaturen door LED-armaturen
            12. Blz. 176 Vervangen houten brug Beethovenlaan
            13. Blz. 177 Vervangen asfaltzaag
          4. Blz. 178 Wettelijke indicatoren programma 5
        4. Blz. 179 Wat mag het kosten?
      10. Blz. 180 Programma 6. Veiligheid
        1. Blz. 181 Inleiding
        2. Blz. 182 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 183 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 184 Aanrijtijden
            1. Blz. 185 Jaarlijks rapporteren aanrijtijden van de brandweer en de ambulance aan de gemeenteraad (incl. een bestuurlijke reactie en een plan van aanpak om tot verbetering te komen).
          2. Blz. 186 Boa's
            1. Blz. 187 Onderzoeken van nut en noodzaak van herschikking c.q. uitbreiding van taken / capaciteit BOA’s.
          3. Blz. 188 Brandweer
            1. Blz. 189 Actualiseren natuurbrandpreventieplan.
            2. Blz. 190 Actualiseren regionaal Risicoprofiel, beleids- en crisisplan.
            3. Blz. 191 Renoveren brandweerkazerne Nunspeet.
          4. Blz. 192 Buurtwacht/buurtpreventie
            1. Blz. 193 Facilitiar ondersteunen van buurtpreventieinitiatieven, eventueel financieel.
          5. Blz. 194 Criminaliteit, overlast en ondermijning
            1. Blz. 195 Aanpak mensenhandel.
            2. Blz. 196 Actualiseren Ondermijningsbeleidsplan.
            3. Blz. 197 Actualiseren standplaatsenbeleidsplan.
            4. Blz. 198 Actualiseren van het Horecaconvenant.
            5. Blz. 199 BIBOB beleidsplan actualiseren.
            6. Blz. 200 Evenementenbeleid evalueren en bijstellen.
            7. Blz. 201 Opstellen horecabeleidsplan.
            8. Blz. 202 Opstellen IVP 2024-2027.
            9. Blz. 203 Opstellen lokaal plan van aanpak Adreskwaliteit, in afstemming met POC, Fin, Soc en VTH.
            10. Blz. 204 Opstellen terrassenbeleidsplan.
            11. Blz. 205 Uitvoeren weerbaarheidsscan ondermijning
          6. Blz. 206 Huiselijk geweld
            1. Blz. 207 Meldcode + gefaseerd samenwerken aan veiligheid opnemen in subsidie-afspraken en contracten met aanbieders (jeugd + WMO).
            2. Blz. 208 Netwerkbijeenkomst Ouderenmishandeling en onderzoek meerwaarde van het realiseren van een Lokale Alliantie voorkomen van financiële uitbuiting ouderen en overbelaste mantelzorg.
            3. Blz. 209 Uitrol gefaseerd samenwerken aan veiligheid/ TOP3 in de hele keten rondom zorg en veiligheid.
            4. Blz. 210 Veiligheid borgen binnen CJG en Stimenz conform landelijk Kwaliteitskader werken aan veiligheid.
          7. Blz. 211 Nieuw beleid 2024-2027 Programma 6
            1. Blz. 212 Realisering extra Brandputten
            2. Blz. 213 Uitvoering Natuurbrandpreventiemaatregelen
          8. Blz. 214 Wettelijke indicatoren programma 6
        4. Blz. 215 Wat mag het kosten?
      11. Blz. 216 Programma 7. Sport, cultuur, recreatie en openbaar groen
        1. Blz. 217 Inleiding
        2. Blz. 218 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 219 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 220 Accomodaties
            1. Blz. 221 Onderzoeken van mogelijkheden van de realisering van een multifunctioneel sportpark in Hulshorst.
            2. Blz. 222 Onderzoeken van mogelijkheden van realisering van een beweeg- en beleeftuin in Vierhouten.
            3. Blz. 223 Onderzoeken van mogelijkheden van uitbreiding van sportfaciliteiten in de nabijheid van bestaande accommodaties in Elspeet.
            4. Blz. 224 Overdragen gemeentelijke buitensportaccommodaties aan het Sportbedrijf.
          2. Blz. 225 Bewegen in de openbare ruimte
            1. Blz. 226 Nota speelruimtebeleid.
            2. Blz. 227 Onderzoek en uitvoering realisatie pumptrack / skatebaan.
          3. Blz. 228 Erfgoed
            1. Blz. 229 Activiteiten stimuleren die bijdragen aan het behoud van gemeentelijk cultureel erfgoed.
            2. Blz. 230 Stimuleren van de samenwerking tussen organisaties die met erfgoed bezig zijn, zodat er meer samenhang en gemeenschappelijke prioritering voor erfgoed kan ontstaan.
          4. Blz. 231 Kunst en cultuur
            1. Blz. 232 Betrekken van onze culturele partners via een participatietraject bij het opstellen van een nieuwe kunst- en cultuuraanpak
            2. Blz. 233 De ambities waar blijven maken, waarbij cultuur bijdraagt aan de ontwikkeling van inwoners, inzetbaar is in het sociaal domein, economische waarde heeft en goed is voor het woon- en leefklimaat van onze kernen.
            3. Blz. 234 Opstellen kaderstellende startnotitie als eerste stap voor een nieuwe kunst- en cultuuraanpak.
            4. Blz. 235 Realiseren van een nieuwe kunst- en cultuuraanpak en reserveren van de benodigde middelen.
            5. Blz. 236 Via Nunspeet uit de Kunst sturing geven aan de activiteitenplanning op het gebied van kunst en cultuur.
          5. Blz. 237 Openbaar groen en natuur
            1. Blz. 238 Actualiseren bosbeheerplan voor de periode 2022-2032.
            2. Blz. 239 Actualiseren heidebeheervisie voor de periode 2022-2032.
            3. Blz. 240 Herstelprogramma’s Provincie Gelderland voor bossen, heide en stuifzanden, vennen en venen en beken.
            4. Blz. 241 Nieuwe landgoedvisie Hulshorst en beheerplan.
            5. Blz. 242 Opstarten onderhoudsfonds monumentale bomen.
            6. Blz. 243 Uitvoering recreatiezonering Veluwe Provincie Gelderland (onderdeel Masterplan Poort van de Veluwe vanuit recreatie & toerisme / bos- en natuurbeheer).
            7. Blz. 244 Vaststellen lijst monumentale bomen.
          6. Blz. 245 Sport
            1. Blz. 246 Onderzoeken van mogelijkheden van regionale samenwerking aangepast - / inclusief sporten.
            2. Blz. 247 Opstellen nieuwe Nota Sport en Bewegen, inclusief herijking kadernota sport.
          7. Blz. 248 Veluvine
            1. Blz. 249 We hebben een compacte visie voor een duurzame instandhouding van Veluvine vastgesteld; Veluvine is de komende periode aan zet om in nauwe afstemming met de gemeente deze visie te realiseren.
          8. Blz. 250 Nieuw beleid 2024-2027 Programma 7
            1. Blz. 251 cofinanciering brede regeling combinatiefuncties
            2. Blz. 252 Uitbreiding brede regeling combinatiefuncties, 0,5fte
            3. Blz. 253 Groot onderhoud sporthal Feijtenhof
            4. Blz. 254 Groot onderhoud sporthal Op de Heide
            5. Blz. 255 Onderhoud buitenruimte sportcomplex De Wiltsangh
            6. Blz. 256 Aanvulling exploitatiebijdrage Sportbedrijf Nunspeet
            7. Blz. 257 Uitbreiding formatie Admin.medew. Soc.Domein Samenleving
            8. Blz. 258 Impuls voor impact Startnotitie Kunst- en Cultuuraanpak 2023-2027
            9. Blz. 259 Implementeren uitvoeringsplan Wet Inburgering en monitoren resultaten Wet Inburgering 2022.
            10. Blz. 260 Onderhoud skate- of pumptrackbaan Nunspeet Oost
            11. Blz. 261 Vervangen 3x kantonniersvoertuig begraafplaatsen
            12. Blz. 262 Onkruidbeheersing
            13. Blz. 263 Vervanging kantonniersvoertuigen (aanvullend i.v.m. verduurzaaming)
            14. Blz. 264 Vervanging Skoda Yeti (aanvullend i.v.m. verduurzaming)
            15. Blz. 265 Vervanging aanhanger Bos en natuurterreinen
            16. Blz. 266 Openbaar groen areaal uitbreiding (groenonderhoud, maaien, bomen)
            17. Blz. 267 Realisatie nieuwe hondenren Elspeet
            18. Blz. 268 Realisatie nieuwe hondenren Nunspeet Oost
            19. Blz. 269 Vervanging houten uitkijktoren speelweide De Stakenberg
            20. Blz. 270 Uitbreiding 1 fte adviseur groen
            21. Blz. 271 Uitbreiding 3 fte / BBL traject bos en natuur, begraafplaatsen, civiel - groen
            22. Blz. 272 Opstellen nieuwe faunabeheerplannen (juridisch advies)
            23. Blz. 273 Uitbreiding formatie Toerisme en Recreatie
            24. Blz. 274 Vitale vakantieparken (VVP); externe onderzoeken
            25. Blz. 275 VVP ondersteuning energietransitie
            26. Blz. 276 VVP; toezicht en handhaving permanente bewoning
            27. Blz. 277 Project Poort van de Veluwe, gemeentedeel
          9. Blz. 278 Wettelijke indicatoren programma 7
        4. Blz. 279 Wat mag het kosten?
      12. Blz. 280 Programma 8. Economische zaken
        1. Blz. 281 Inleiding
        2. Blz. 282 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 283 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 284 Agrarische sector
          2. Blz. 285 Ondernemers
            1. Blz. 286 Continueren dienstverlening aan zelfstandigen bij financiële problemen en schulden.
            2. Blz. 287 Deelname aan de programma’s HCA, Crisis- en herstelaanpak en Werkbedrijf Regio Zwolle.
            3. Blz. 288 Herijken inkoop- en aanbestedingsbeleid.
            4. Blz. 289 Uitbreiden capaciteit van de bedrijfscontactfunctionaris.
            5. Blz. 290 Vaststellen visie op het gebied van de lokale economie (met onder meer aandacht aan de aspecten brede welvaart, sociaal domein, omgevingsvisie, arbeidsmarkt, dienstverlening en samenwerking).
          3. Blz. 291 Recreatie en toerisme
            1. Blz. 292 Masterplan ontwikkelen en uitvoering geven aan “Nunspeet aan Zee”.
            2. Blz. 293 Onderzoek doen naar betere ontsluiting centrum en randmeerkust.
            3. Blz. 294 Onderzoek naar herkenningspunt langs de A28.
            4. Blz. 295 Onderzoek naar toegankelijkheid van Recreatie en Toerisme in de gemeente Nunspeet inclusief behoefte aan openbare toiletten.
            5. Blz. 296 Opstellen onderbouwing van de realisatie van een centraal en permanent evenemententerrein.
            6. Blz. 297 Realiseren van een nieuwe schaapskooi in de directe omgeving van Elspeet.
            7. Blz. 298 Uitvoering geven aan “Poort van de Veluwe” (Regiodeal).
            8. Blz. 299 Uitvoering geven aan lokale ontwikkeling Veluws wandelroutenetwerk.
            9. Blz. 300 Uitvoering lokaal programma Vitale Vakantieparken.
          4. Blz. 301 Werklocaties
            1. Blz. 302 Evaluatie en nieuw RPW Noord Veluwe.
            2. Blz. 303 Onderzoek uitvoeren naar nieuwe werklocaties als vervolg op het bedrijventerrein De Kolk. Kleinschalige bedrijvigheid in Hulshorst en WVG op locatie Feithenhof hierin meenemen.
            3. Blz. 304 Onderzoeken wenselijkheid / mogelijkheid van uitbreiding van bestaande bedrijven of nieuwe bedrijvigheid.
            4. Blz. 305 Realiseren bedrijventerrein Elspeet.
          5. Blz. 306 Nieuw beleid 2024-2027 Programma 8
            1. Blz. 307 Economische agenda 2024-2027
          6. Blz. 308 Wettelijke indicatoren programma 8
        4. Blz. 309 Wat mag het kosten?
      13. Blz. 310 Programma 9. Bestuur en ondersteuning
        1. Blz. 311 Inleiding
        2. Blz. 312 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 313 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 314 Bestuursstijl en vernieuwing
            1. Blz. 315 Instellen raadswerkgroep Bestuur en Dienstverlening.
          2. Blz. 316 Communicatie
            1. Blz. 317 Het gemeentelijk communicatiebeleid waar nodig actualiseren en extra aandacht schenken aan ‘raadscommunicatie’.
          3. Blz. 318 Dienstverlening
            1. Blz. 319 Herijken en evalueren van onze dienstverleningsvisie.
            2. Blz. 320 Herijken KPI’s voor servivelevels (iom raadswerkgroep, directie en MO) zoals benoemd in 6.4.
            3. Blz. 321 Klantfeedback verzamelen balie burgerzaken + opstarten verbetercyclus.
            4. Blz. 322 Meten en extern terugkoppelen behaalde servicelevels.
            5. Blz. 323 Opstellen plan van aanpak optimaliseren telefonische bereikbaarheid.
            6. Blz. 324 Realiseren participatieplatform voor onderzoeken onder inwoners (b.v. inwonerspanel) + uitvoeren onderzoek naar openingstijden balie burgerzaken.
          4. Blz. 325 Financiën
            1. Blz. 326 Bij opstellen vakinhoudelijk beleidsnota’s (waar nodig in samenspraak met commissie P&C) indicatoren opnemen.
            2. Blz. 327 Intensivering van (nieuw) beleid door herprioriteren of door nieuw-voor-oud beleidskeuzes en als dienstverlening beneden een bepaald minimumniveau door verhoging van OZB.
            3. Blz. 328 Inzichtelijk brengen van de kostdekkendheid van de heffingen, rechten en leges.
            4. Blz. 329 Inzichtelijk brengen van de kostdekkendheid van de heffingen, rechten en leges.
            5. Blz. 330 Inzichtelijk brengen van de kostdekkendheid van de heffingen, rechten en leges.
            6. Blz. 331 Onroerendezaakbelastingen (OZB) met inflatiecorrectie en trendmatig verhogen.
            7. Blz. 332 Periodiek huidige indicatoren beoordelen met ondersteuning van de commissie P&C.
          5. Blz. 333 Informatiebeleid
            1. Blz. 334 Opstellen uitvoeringsprogramma informatiebeleidsplan voor de periode 2022-2026.
            2. Blz. 335 Uitvoeren onderzoek naar I&A samenwerking in H2ONE-verband.
          6. Blz. 336 Projecten
            1. Blz. 337 Periodieke doorrekening projectbegrotingen.
          7. Blz. 338 Samenwerking
            1. Blz. 339 Bepalen positie van de gemeente Nunspeet in de regio en herijken van onze samenwerkingsstrategie.
          8. Blz. 340 Nieuw beleid 2024-2027 Programma 9
            1. Blz. 341 Digitalisering burgerzaken
            2. Blz. 342 voorzet beglazing Harderwijkerweg 370
            3. Blz. 343 Vervangen kozijnen/glas Kolmansweg 22
            4. Blz. 344 Leegstandbeheer gebouwen
            5. Blz. 345 Subsidievolgsysteem
            6. Blz. 346 Aanbesteding Nedbrowser en Nedglobe
            7. Blz. 347 (digitaal) Beveiligingsbudget
            8. Blz. 348 Uitbreiding projectmatig werken teams
            9. Blz. 349 Uitbreiding licenties en opslag data MS teams/ MS office365
            10. Blz. 350 Uitbreiding formatie aplicatiebeheerder MS Office365
            11. Blz. 351 Digitale dienstverlening organisatiebreed
            12. Blz. 352 Digitale dienstverlening organisatiebreed, wpg audit + iBurgerzaken
            13. Blz. 353 Uitwijkmogelijkheid digitaal werken
            14. Blz. 354 Vervangen productieservers
            15. Blz. 355 Noodaggregaat UPS
            16. Blz. 356 Licenties uitbreidingen
            17. Blz. 357 Uitbreidingen mobiele telefoons en laptops
            18. Blz. 358 Monitoring en Response
            19. Blz. 359 Privileged accountmanagement
            20. Blz. 360 Verbouwing serverruimte
            21. Blz. 361 Veilig Mailen
            22. Blz. 362 Wachtwoordkluis
            23. Blz. 363 Verhoging bijdrage streekarchivaat Noordwest Veluwe
            24. Blz. 364 Vervanging systeem helpdesk
            25. Blz. 365 Vervanging taxatiepakket
            26. Blz. 366 Gem.huis; vervangen regelapparatuur luchtbehandeling
            27. Blz. 367 Gem.huis; vervangen glas (kunstwerk) raadzaal
            28. Blz. 368 Gem.huis; vervangen 3 dakventilatoren
            29. Blz. 369 Parkeerkelder; aanleggen 4 electr.laadpunten
            30. Blz. 370 Gem.huis; vervangen diverse brandmelders
            31. Blz. 371 Gem.huis; uitbreiding middelen en uren schoonmaak
            32. Blz. 372 Motion
            33. Blz. 373 gem.huis; 2 belcellen
            34. Blz. 374 Rechtmatigheidsverantwoording software
            35. Blz. 375 Huisstijl gem. Nunspeet
            36. Blz. 376 Regionale samenwerking Regio Zwolle
            37. Blz. 377 Regionale samenwerking Kop vd Veluwe
            38. Blz. 378 Aanschaf Schilderijen
            39. Blz. 379 Uitbreiding uren banenafspraak
            40. Blz. 380 Functie record manager inclusief WOO-taken
            41. Blz. 381 Gegevensmanagement/RPA/proces en zaken
            42. Blz. 382 Privacy officer 24 uur
            43. Blz. 383 Juridisch adviseur
            44. Blz. 384 Salarisadministrateur
            45. Blz. 385 Trainee
            46. Blz. 386 RVU
            47. Blz. 387 uitbreiding Personeelsadministratie
            48. Blz. 388 uitbreiding HR-capaciteit
            49. Blz. 389 Vitaliteit
            50. Blz. 390 Facilitair medewerker
            51. Blz. 391 Uitbreiding uren processenadviseur
          9. Blz. 392 Wettelijke indicatoren programma 9
        4. Blz. 393 Wat mag het kosten?
      14. Blz. 394 Programmaplan
        1. Blz. 395 Totaal taakvelden
      15. Blz. 396 Paragrafen
        1. Blz. 397 Paragraaf Weerstandsvermogen
          1. Blz. 398 Inleiding
          2. Blz. 399 Weerstandscapaciteit
          3. Blz. 400 Weerstandscapaciteit 2023
          4. Blz. 401 Risicomanagement in relatie tot het weerstandsvermogen
          5. Blz. 402 Analyse en beoordelen van de risico’s
          6. Blz. 403 a. Juridische risico’s
          7. Blz. 404 b. Financiële risico’s
          8. Blz. 405 c. Personele / organisatorische risico’s
          9. Blz. 406 d. Grondexploitatie en strategische aankopen risico’s
          10. Blz. 407 e. Milieurisico’s
          11. Blz. 408 f. Verbonden partijen
          12. Blz. 409 g. Risico’s sociaal domein
          13. Blz. 410 h. Reguliere risico’s
          14. Blz. 411 i. Coronacrisis
          15. Blz. 412 Beheersing van risico’s
          16. Blz. 413 Financiële vertaling van de risico’s
          17. Blz. 414 Beoordeling weerstandsvermogen
          18. Blz. 415 Toekomstige ontwikkelingen
          19. Blz. 416 Toelichting kengetallen
        2. Blz. 417 Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
          1. Blz. 418 Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
          2. Blz. 419 Waterbeheer
          3. Blz. 420 Wegenbeheer
          4. Blz. 421 Openbaar groen
          5. Blz. 422 Openbare verlichting
          6. Blz. 423 Bossen en natuurterreinen
          7. Blz. 424 Gebouwen
        3. Blz. 425 Paragraaf Financiering
          1. Blz. 426 Algemeen
          2. Blz. 427 Schatkistbankieren
          3. Blz. 428 Risicobeheer
          4. Blz. 429 Rentebeleid (renterisico's)
          5. Blz. 430 Financieringspositie
          6. Blz. 431 Liquiditeitspositie
          7. Blz. 432 Leningenportefeuille
          8. Blz. 433 Geïnvesteerd vermogen/financieringsstructuur
          9. Blz. 434 Omslagrente
          10. Blz. 435 Beheer beschikbare liquiditeiten
        4. Blz. 436 Paragraaf Bedrijfsvoering
          1. Blz. 437 Inleiding
          2. Blz. 438 Organisatieontwikkelingen
          3. Blz. 439 Kwaliteitszorg
          4. Blz. 440 Personeel- en organisatiebeleid
          5. Blz. 441 Planning & control
          6. Blz. 442 Administratieve organisatie en interne controle
          7. Blz. 443 Doelmatig- en doeltreffendheidonderzoeken
          8. Blz. 444 Informatieveiligheid
          9. Blz. 445 Privacy
          10. Blz. 446 Frauderisico
          11. Blz. 447 Rechtmatigheid
          12. Blz. 448 Subsidies
        5. Blz. 449 Paragraaf Verbonden partijen
          1. Blz. 450 Paragraaf Verbonden partijen
          2. Blz. 451 Bank Nederlandse Gemeenten NV
          3. Blz. 452 NV Alliander
          4. Blz. 453 NV Vitens
          5. Blz. 454 NV Afvalsturing Friesland
          6. Blz. 455 NV Inclusief Groep
          7. Blz. 456 Gemeenschappelijke regeling Streekarchivariaat Noordwest-Veluwe
          8. Blz. 457 Omgevingsdienst Noord-Veluwe
          9. Blz. 458 Leisurelands
          10. Blz. 459 Coöperatie gastvrije randmeren
          11. Blz. 460 Gemeentelijke of Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst (GGD) Noord- en Oost Gelderland
          12. Blz. 461 Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland
          13. Blz. 462 Stichting primair openbaar onderwijs Noord-Veluwe (Proo)
          14. Blz. 463 Sportbedrijf Nunspeet
        6. Blz. 464 Paragraaf Grondbeleid
          1. Blz. 465 Inleiding
          2. Blz. 466 Beleid in ontwikkeling
          3. Blz. 467 Bestaand beleid
          4. Blz. 468 Financieel kader
          5. Blz. 469 Actualiteit exploitatiegebieden
        7. Blz. 470 Paragraaf Gemeentelijke heffingen
          1. Blz. 471 Algemeen
          2. Blz. 472 Heffingen in Nunspeet: lokale lastendruk
          3. Blz. 473 De Nunspeetse heffingen nader beschouwd
          4. Blz. 474 Ad 1. Onroerende-zaakbelastingen
          5. Blz. 475 Ad 2. Recreatieve heffingen
          6. Blz. 476 Ad 3. Afvalstoffenheffing
          7. Blz. 477 Ad 4. Rioolheffing
          8. Blz. 478 Ad 5. Rechten
          9. Blz. 479 Kwijtschelding
          10. Blz. 480 Overzicht geraamde inkomsten
        8. Blz. 481 Paragraaf Wet Open Overheid
          1. Blz. 482 Algemeen
    3. Activiteiten
    4. Zoeken
    5. Publicatie bijlagen
    6. Contact
    7. PrivacyStatement
    8. Sitemap