Wij doen onderzoek naar nieuwe contact / communicatiekanalen
In het programma dienstverlening is in 2019 een project gestart waar dit onderwerp onderdeel van uitmaakt. Het gaat hier bijvoorbeeld over social media waar we nog geen gebruik van maken zoals Instagram en een onderzoek naar de mogelijkheden van het gebruik van Whats app. Dit kan zowel binnen het KCC een pilot zijn, als vanuit de back-office als vorm van projectgerichte informatieverstrekking bijvoorbeeld bij de herinrichting van een openbare ruimte.
2019 | 2020 | 2021 | 2022 |
onderzoek naar gebruik van nieuwe informatie-/communicatiekanalen (o.a. Instagram en Whats app) uitvoeren van een pilot whats app verzendlijst in de openbare ruimte adviseren over gebruik van verschillende informatie-/communicatiekanalen |
structureel uitvoeren/implementeren en borgen van nieuwe communicatiekanalen |
Toelichting
In 2019 is ervaring opgedaan met WhatsApp in de pilot Oenenburgweg. Binnen het project Social media zal in 2020 dit verder worden uitgebreid. Voor 2020 wordt een voorstel voorbereid voor de inzet van nieuwe contactkanalen zoals Instagram en Chatfuncties en daarnaast webcare. Door corona is hier enige vertraging ontstaan.