-
Blz. 1
Programmabegroting 2026-2029
-
Blz. 2
Programmabegroting 2026 - 2029
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Raadsvoorstel
-
Blz. 5
Raadsvoorstel
-
Blz. 6
Hoofdstuk 1 Basis programmabegroting
-
Blz. 7
1.1 Basis Programmabegroting
-
Blz. 8
1.2 Hoofdprioriteiten nieuw beleid
-
Blz. 9
1.3 Uitgangspunten bestaand beleid
-
Blz. 10
1.4 Financiële vertaling van bestaand en nieuw beleid
-
Blz. 11
1.5 Bijstelling van de programmabegroting
-
Blz. 12
Hoofdstuk 2 Dekkingsplan
-
Blz. 13
Inleiding
-
Blz. 14
2.1 Dekkingsvoorstellen
-
Blz. 15
Hoofdstuk 3 Budgetautorisatie
-
Blz. 16
3.1 Financiële positie
-
Blz. 17
3.2 Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 18
3.3 Kerngegevens waarop de ramingen zijn gebaseerd
-
Blz. 19
Programma 1. Sociaal Domein
-
Blz. 20
Inleiding
-
Blz. 21
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 22
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 23
Belemmeringen voor meedoen opheffen
-
Blz. 24
De mogelijkheden onderzoeken van het versimpelen van de minimaregelingen.
-
Blz. 25
Inclusie
-
Blz. 26
Doorontwikkelen beschermd thuis.
-
Blz. 27
Inclusief wonen in de wijk voor inwoners van de gemeente die uitstromen vanuit beschermd wonen.
-
Blz. 28
Opstellen van een notitie/ plan van aanpak rondom het thema langer thuis.
-
Blz. 29
Toekomstbestendige aanpak opstellen voor een dementievriendelijke gemeente.
-
Blz. 30
Jeugd
-
Blz. 31
Informatie, advies en hulp m.b.t. relatieproblemen en scheiding is beter digitaal vindbaar.
-
Blz. 32
Overleg met ketenpartners waaronder CJG, Stimenz, mediation en advocatuur gericht op betere samenwerking en de-escalerend werken in geval van (complexe) scheiding.
-
Blz. 33
Voortzetten periodiek overleg met de huisartsen en CJG over de criteria en indicaties voor de toegang tot jeugdzorg.
-
Blz. 34
We geven invulling aan de Hervormingsagenda Jeugd.
-
Blz. 35
Nunspeet heeft een stevige sociale basis
-
Blz. 36
Project ontwikkelen monitoring effecten sociaal domein.
-
Blz. 37
Preventie
-
Blz. 38
De bekendheid van het Financieel Trefpunt vergroten.
-
Blz. 39
Onderzoek uitvoeren naar duurzame instandhouding van de dorpsverenigingen in relatie tot de dorpshuizen.
-
Blz. 40
Vroege interventies
-
Blz. 41
Werk en inkomen
-
Blz. 42
Opstellen toekomstvisie Inclusief Groep samen met aandeelhoudende gemeenten en Inclusief Groep.
-
Blz. 43
Nieuw beleid 2026-2029 Programma 1
-
Blz. 44
(Aanvullende) subsidie Mantelzorgcentrum Nunspeet
-
Blz. 45
Casemanager inburgering statushouders
-
Blz. 46
Huislijk geweld: subsidie Veilig Thuis NOG en uitvoeringsagenda
-
Blz. 47
Pilot kernbudgetten met participatieproces voorwaarden
-
Blz. 48
Projectleider datasturing en uitvoering maatregelen jeugd
-
Blz. 49
Senioren en Veiligheid
-
Blz. 50
Sociaal Raadslieden
-
Blz. 51
Studietoeslag
-
Blz. 52
Wmo Hulp bij het huishouden
-
Blz. 53
Wmo Individuele begeleiding
-
Blz. 54
Wmo maatwerkvoorzieningen (rolstoelen, scootmobielen, vervoer dagbesteding)
-
Blz. 55
Zwemlessen Jeugdfonds Sport en Cultuur
-
Blz. 56
Wettelijke indicatoren programma 1
-
Blz. 57
Wat mag het kosten?
-
Blz. 58
Programma 2. Onderwijs
-
Blz. 59
Inleiding
-
Blz. 60
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 61
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 62
Onderwijs
-
Blz. 63
Beschrijven en communiceren wat binnen het onderwijsveld de rollen zijn van de diverse partijen.
-
Blz. 64
Herijken Strategisch Huisvestingsplan Onderwijs (SHP) via een koersnotitie.
-
Blz. 65
Onderzoeken of meer structuur in het aanbod van preventie en voorlichting gecreëerd kan worden.
-
Blz. 66
Opstellen van een nieuwe integrale onderwijsagenda inclusief onderwijsachterstandenbeleid en volwasseneneducatie.
-
Blz. 67
Nieuw beleid 2026-2029 Programma 2
-
Blz. 68
Bewegingsonderwijs
-
Blz. 69
Voorziening onderwijshuisvesting Florian: Eerste inrichting Aventurijn
-
Blz. 70
Voorziening onderwijshuisvesting stichting Educare tbv de Arend en de Wingerd: aanvullende kosten plaatsen en verwijderen units
-
Blz. 71
Voorziening onderwijshuisvesting stichting Educare tbv de Arend en de Wingerd: eerste inirching
-
Blz. 72
Voorziening onderwijshuisvesting stichting Educare tbv de Arend en de Wingerd; huur
-
Blz. 73
Wettelijke indicatoren programma 2
-
Blz. 74
Wat mag het kosten?
-
Blz. 75
Programma 3. Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing (VHROSV)
-
Blz. 76
Inleiding
-
Blz. 77
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 78
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 79
Ruimtelijke ordening
-
Blz. 80
Continueren ‘Woningbouw op Maat’.
-
Blz. 81
Evalueren verplichte omgevingsdialoog.
-
Blz. 82
Onderzoeken of de centrumlocatie Feithenhof mogelijkheden biedt voor woningbouw.
-
Blz. 83
Onderzoeken of in Vierhouten mogelijkheden zijn voor woningbouw.
-
Blz. 84
Opstellen van een gemeentelijke locatievisie voor locaties met vastgelegde fasering woningbouw in Hulshorst en Elspeet.
-
Blz. 85
Periodiek monitoren, evalueren en verantwoorden van de concrete projecten.
-
Blz. 86
Periodiek monitoren, evalueren en verantwoorden van de Woonvisie.
-
Blz. 87
Starten / afronden woningbouw in De Kijktuinen, ’t Hul Noord, Elspeet Noordwest en uitleglocatie Weversweg te Hulshorst
-
Blz. 88
Wonen
-
Blz. 89
Onderzoek uitvoeren naar creatieve oplossingen om te voldoen aan de huisvestingsvraag van met name starters, senioren en statushouders.
-
Blz. 90
Nieuw beleid 2026-2029 Programma 3
-
Blz. 91
Gebiedsvisie Stationslaan/centrum Nunspeet
-
Blz. 92
Samenwerking volkshuisvesting regio Noord-Veluwe: aanpassing dienstverleningsovk.
-
Blz. 93
Uitwerking omgevingsporgramma wonen
-
Blz. 94
Wettelijke indicatoren programma 3
-
Blz. 95
Wat mag het kosten?
-
Blz. 96
Programma 4. Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 97
Inleiding
-
Blz. 98
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 99
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 100
(positieve) Gezondheid
-
Blz. 101
Alle kinderen en jongeren hebben een goede start en ontwikkelen zich gezond en veilig (gezond opgroeien).
-
Blz. 102
De fysieke en sociale omgeving van onze inwoners is een gezonde en veilige omgeving.
-
Blz. 103
Inwoners van alle leeftijden en achtergronden kunnen (vol)waardig mee (blijven) doen (goed ouder worden).
-
Blz. 104
Uiterlijk in 2025 hebben we in samenwerking met de GGD nieuwe indicatoren opgesteld voor Volksgezondheid, gebaseerd op het gedachtegoed Positieve Gezondheid.
-
Blz. 105
We ondersteunen inwoners in hun mentale en fysieke gezondheid (gezond leven).
-
Blz. 106
We zetten in op het verkleinen van gezondheidsverschillen.
-
Blz. 107
Duurzaamheid
-
Blz. 108
Klimaatadaptatie
-
Blz. 109
Opstellen plan van aanpak wijkgerichte aanpak klimaatadaptatie.
-
Blz. 110
Milieu
-
Blz. 111
Realiseren van een milieustraat.
-
Blz. 112
Uitvoeren haalbaarheidsonderzoek ketenconcept.
-
Blz. 113
Nieuw beleid 2026-2029 Programma 4
-
Blz. 114
Afkoppelen en renovatie Astridlaan en Elisabethlaan (riolering)
-
Blz. 115
Duurzaam onkruidbeheersing \ verhardingen begraafplaatsen
-
Blz. 116
Uitvoeringsbudget Opgroeien in een kansrijke omgeving
-
Blz. 117
Wet Suicidepreventie
-
Blz. 118
Wettelijke indicatoren programma 4
-
Blz. 119
Wat mag het kosten?
-
Blz. 120
Programma 5. Verkeer, vervoer en waterstaat
-
Blz. 121
Inleiding
-
Blz. 122
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 123
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 124
Verkeer
-
Blz. 125
Actualiseren beleids- en beheerplan wegen.
-
Blz. 126
Onderzoek uitvoeren naar het ontheffingenbeleid van de parkeerduurbeperking in het centrum van Nunspeet en de uitvoering daarvan.
-
Blz. 127
Onderzoeken van de mogelijkheden om geluidsoverlast van de A28 (kernen Nunspeet en Hulshorst) tegen te gaan.
-
Blz. 128
Opstellen plan van aanpak voor uitvoering actiepunten GVVP.
-
Blz. 129
Uitvoeren verkeersplan Vierhouten fase 2.
-
Blz. 130
Vrij parkeren en de blauwe zone duidelijker aangeven (onder andere met een overzichtskaart op de gemeentelijke website).
-
Blz. 131
Vervoer
-
Blz. 132
Nieuw beleid 2026-2029 Programma 5
-
Blz. 133
Aanvullende investering MAN ivm prijsstijging en verduurzaming
-
Blz. 134
Afkoppelen en renovatie Astridlaan en Elisabethlaan (=niet-riolering)
-
Blz. 135
Investering Fiat's
-
Blz. 136
Investering Fiat's
-
Blz. 137
Medwerker verkeer
-
Blz. 138
Ondertunneling spoorwegovergang Eperweg onderzoek/plankosten
-
Blz. 139
Uitbreiding groenbudgetten: onkruid op verharding
-
Blz. 140
Vervanging tractor
-
Blz. 141
Wettelijke indicatoren programma 5
-
Blz. 142
Wat mag het kosten?
-
Blz. 143
Programma 6. Veiligheid
-
Blz. 144
Inleiding
-
Blz. 145
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 146
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 147
Aanrijtijden
-
Blz. 148
Jaarlijks rapporteren aanrijtijden van de brandweer en de ambulance aan de gemeenteraad (incl. een bestuurlijke reactie en een plan van aanpak om tot verbetering te komen).
-
Blz. 149
Boa's
-
Blz. 150
Brandweer
-
Blz. 151
Actualiseren natuurbrandpreventieplan.
-
Blz. 152
Renoveren brandweerkazerne Nunspeet.
-
Blz. 153
Buurtwacht/buurtpreventie
-
Blz. 154
Facilitair ondersteunen van buurtpreventieinitiatieven, eventueel financieel
-
Blz. 155
Criminaliteit, overlast en ondermijning
-
Blz. 156
Actualiseren standplaatsenbeleidsplan.
-
Blz. 157
BIBOB beleidsplan actualiseren.
-
Blz. 158
Evenementenbeleid evalueren en bijstellen.
-
Blz. 159
Opstellen horecabeleidsplan.
-
Blz. 160
Opstellen terrassenbeleidsplan.
-
Blz. 161
Huiselijk geweld
-
Blz. 162
Meldcode + gefaseerd samenwerken aan veiligheid opnemen in subsidie-afspraken en contracten met aanbieders (jeugd + WMO).
-
Blz. 163
Uitrol gefaseerd samenwerken aan veiligheid/ TOP3 in de hele keten rondom zorg en veiligheid.
-
Blz. 164
Veiligheid borgen binnen CJG en Stimenz conform landelijk Kwaliteitskader werken aan veiligheid.
-
Blz. 165
Nieuw beleid 2026-2029 Programma 6
-
Blz. 166
Ambtelijk secretaris politiedriehoek
-
Blz. 167
Ondermijningsproject
-
Blz. 168
Wettelijke indicatoren programma 6
-
Blz. 169
Wat mag het kosten?
-
Blz. 170
Programma 7. Sport, cultuur, recreatie en openbaar groen
-
Blz. 171
Inleiding
-
Blz. 172
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 173
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 174
Accomodaties
-
Blz. 175
Onderzoeken van mogelijkheden van de realisering van een multifunctioneel sportpark in Hulshorst.
-
Blz. 176
Onderzoeken van mogelijkheden van realisering van een beweeg- en beleeftuin in Vierhouten.
-
Blz. 177
Onderzoeken van mogelijkheden van uitbreiding van sportfaciliteiten in de nabijheid van bestaande accommodaties in Elspeet.
-
Blz. 178
Overdragen gemeentelijke buitensportaccommodaties aan het Sportbedrijf.
-
Blz. 179
Bewegen in de openbare ruimte
-
Blz. 180
Onderzoek en uitvoering realisatie pumptrack / skatebaan.
-
Blz. 181
Erfgoed
-
Blz. 182
Activiteiten stimuleren die bijdragen aan het behoud van gemeentelijk cultureel erfgoed.
-
Blz. 183
Stimuleren van de samenwerking tussen organisaties die met erfgoed bezig zijn, zodat er meer samenhang en gemeenschappelijke prioritering voor erfgoed kan ontstaan.
-
Blz. 184
Kunst en cultuur
-
Blz. 185
Betrekken van onze culturele partners via een participatietraject bij het opstellen van een nieuwe kunst- en cultuuraanpak
-
Blz. 186
De ambities waar blijven maken, waarbij cultuur bijdraagt aan de ontwikkeling van inwoners, inzetbaar is in het sociaal domein, economische waarde heeft en goed is voor het woon- en leefklimaat van onze kernen.
-
Blz. 187
Realiseren van een nieuwe kunst- en cultuuraanpak en reserveren van de benodigde middelen.
-
Blz. 188
Via Nunspeet uit de Kunst sturing geven aan de activiteitenplanning op het gebied van kunst en cultuur.
-
Blz. 189
Openbaar groen en natuur
-
Blz. 190
Actualiseren bosbeheerplan voor de periode 2022-2032.
-
Blz. 191
Actualiseren heidebeheervisie voor de periode 2022-2032.
-
Blz. 192
Herstelprogramma’s Provincie Gelderland voor bossen, heide en stuifzanden, vennen en venen en beken.
-
Blz. 193
Opstarten onderhoudsfonds monumentale bomen.
-
Blz. 194
Uitvoering recreatiezonering Veluwe Provincie Gelderland (onderdeel Masterplan Poort van de Veluwe vanuit recreatie & toerisme / bos- en natuurbeheer).
-
Blz. 195
Vaststellen lijst monumentale bomen.
-
Blz. 196
Sport
-
Blz. 197
Opstellen nieuwe Nota Sport en Bewegen, inclusief herijking kadernota sport.
-
Blz. 198
Veluvine
-
Blz. 199
We hebben een compacte visie voor een duurzame instandhouding van Veluvine vastgesteld; Veluvine is de komende periode aan zet om in nauwe afstemming met de gemeente deze visie te realiseren.
-
Blz. 200
Nieuw beleid 2026-2029 Programma 7
-
Blz. 201
Beheer en onderhoud oorlogsmonument
-
Blz. 202
Bestrijding Japanseduizendknoop
-
Blz. 203
Jaarlijkse bijdrage bijen en natuurterrein
-
Blz. 204
Ophogen budget straatmeubilair
-
Blz. 205
Realiseren faunapassage Landgoed Hulshorst (paddentunnel)
-
Blz. 206
Uitvoering maatregelen hoge prioriteit landgoed Hulshorst
-
Blz. 207
Verhogen onderhoudsbudget buitensportaccommodaties
-
Blz. 208
Vervanging sporttechnische inrichting en inventaris binnensportaccommadaties
-
Blz. 209
Voorziening eigenaars en vervangingsonderhoud de Wiltsangh
-
Blz. 210
Wettelijke indicatoren programma 7
-
Blz. 211
Wat mag het kosten?
-
Blz. 212
Programma 8. Economische zaken
-
Blz. 213
Inleiding
-
Blz. 214
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 215
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 216
Agrarische sector
-
Blz. 217
Ondernemers
-
Blz. 218
Continueren dienstverlening aan zelfstandigen bij financiële problemen en schulden.
-
Blz. 219
Deelname aan de programma’s HCA, Crisis- en herstelaanpak en Werkbedrijf Regio Zwolle.
-
Blz. 220
Vaststellen visie op het gebied van de lokale economie (met onder meer aandacht aan de aspecten brede welvaart, sociaal domein, omgevingsvisie, arbeidsmarkt, dienstverlening en samenwerking).
-
Blz. 221
Recreatie en toerisme
-
Blz. 222
Masterplan ontwikkelen en uitvoering geven aan “Nunspeet aan Zee”.
-
Blz. 223
Onderzoek doen naar betere ontsluiting centrum en randmeerkust.
-
Blz. 224
Onderzoek naar herkenningspunt langs de A28.
-
Blz. 225
Onderzoek naar toegankelijkheid van Recreatie en Toerisme in de gemeente Nunspeet inclusief behoefte aan openbare toiletten.
-
Blz. 226
Opstellen onderbouwing van de realisatie van een centraal en permanent evenemententerrein.
-
Blz. 227
Realiseren van een nieuwe schaapskooi in de directe omgeving van Elspeet.
-
Blz. 228
Uitvoering geven aan “Poort van de Veluwe” (Regiodeal).
-
Blz. 229
Uitvoering geven aan lokale ontwikkeling Veluws wandelroutenetwerk.
-
Blz. 230
Uitvoering lokaal programma Vitale Vakantieparken.
-
Blz. 231
Werklocaties
-
Blz. 232
Evaluatie en nieuw RPW Noord Veluwe.
-
Blz. 233
Onderzoek uitvoeren naar nieuwe werklocaties als vervolg op het bedrijventerrein De Kolk. Kleinschalige bedrijvigheid in Hulshorst en WVG op locatie Feithenhof hierin meenemen.
-
Blz. 234
Onderzoeken wenselijkheid / mogelijkheid van uitbreiding van bestaande bedrijven of nieuwe bedrijvigheid.
-
Blz. 235
Realiseren bedrijventerrein Elspeet.
-
Blz. 236
Nieuw beleid 2026-2029 Programma 8
-
Blz. 237
Onderzoek naar herkenbaarheid vanaf de a-28 door middel van kunstzinnige vorming
-
Blz. 238
Wettelijke indicatoren programma 8
-
Blz. 239
Wat mag het kosten?
-
Blz. 240
Programma 9. Bestuur en ondersteuning
-
Blz. 241
Inleiding
-
Blz. 242
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 243
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 244
Bestuursstijl en vernieuwing
-
Blz. 245
Communicatie
-
Blz. 246
Dienstverlening
-
Blz. 247
Meten en extern terugkoppelen behaalde servicelevels.
-
Blz. 248
Financiën
-
Blz. 249
Bij opstellen vakinhoudelijk beleidsnota’s (waar nodig in samenspraak met commissie P&C) indicatoren opnemen.
-
Blz. 250
Intensivering van (nieuw) beleid door herprioriteren of door nieuw-voor-oud beleidskeuzes en als dienstverlening beneden een bepaald minimumniveau door verhoging van OZB.
-
Blz. 251
Inzichtelijk brengen van de kostdekkendheid van de heffingen, rechten en leges.
-
Blz. 252
Onroerendezaakbelastingen (OZB) met inflatiecorrectie en trendmatig verhogen.
-
Blz. 253
Periodiek huidige indicatoren beoordelen met ondersteuning van de commissie P&C.
-
Blz. 254
Informatiebeleid
-
Blz. 255
Uitvoeren onderzoek naar I&A samenwerking in H2ONE-verband.
-
Blz. 256
Projecten
-
Blz. 257
Periodieke doorrekening projectbegrotingen.
-
Blz. 258
Samenwerking
-
Blz. 259
Bepalen positie van de gemeente Nunspeet in de regio en herijken van onze samenwerkingsstrategie.
-
Blz. 260
Nieuw beleid 2026-2029 Programma 9
-
Blz. 261
Aanschaf vanuit werkgroep AI: STRUCK
-
Blz. 262
Beeldbank
-
Blz. 263
Beleidsadviseur groen
-
Blz. 264
Case Management Platform Ondermijning
-
Blz. 265
Enterprise Architectuur applicatie
-
Blz. 266
Gekoelde kadaverbak
-
Blz. 267
Gemeentehuis: verbouwing variant 0 inclusief opties incl vluchtweg en av apparatuur aanpasing raadzaal
-
Blz. 268
Gemeenteraadsverkieziningen maart 2026
-
Blz. 269
Gemeentewerf: camera beveiligingssysteem
-
Blz. 270
ICT licenties
-
Blz. 271
Inrichten BGT voor plantopografie
-
Blz. 272
Losstaande panelen t.b.v. kunstwerken en projectuitingen
-
Blz. 273
Narrowcasting gemeentehuis en gemeentewerf
-
Blz. 274
Opleidingen en organisatie ontwikkeling
-
Blz. 275
Schoonmaakkosten
-
Blz. 276
Stategische personeelsbeleid
-
Blz. 277
Trainnee
-
Blz. 278
Uitbreiding beleidsuren Human Resource
-
Blz. 279
Uitbreiding formatie publiek bos en natuurbeheer
-
Blz. 280
Uitbreidingen Facilitator
-
Blz. 281
Uitbreidingen Key2control
-
Blz. 282
Vervangen en verduurzamen tankinstallatie gemeentewerf
-
Blz. 283
Vervanging Begraafplaatsapplicatie
-
Blz. 284
Vervolg huidige tijdelijke vroegpensioenregeling (RVU-regeling
-
Blz. 285
Wettelijke indicatoren programma 9
-
Blz. 286
Wat mag het kosten?
-
Blz. 287
Programmaplan
-
Blz. 288
Totaal taakvelden
-
Blz. 289
Paragrafen
-
Blz. 290
Paragraaf Weerstandsvermogen
-
Blz. 291
Inleiding
-
Blz. 292
Weerstandscapaciteit
-
Blz. 293
Weerstandscapaciteit 2025
-
Blz. 294
Risicomanagement in relatie tot het weerstandsvermogen
-
Blz. 295
Analyse en beoordelen van de risico’s
-
Blz. 296
a. Juridische risico’s
-
Blz. 297
b. Financiële risico’s
-
Blz. 298
c. Personele / organisatorische risico’s
-
Blz. 299
d. Projecten en strategische aankopen
-
Blz. 300
e. Grondexploitatie en strategische aankopen risico’s
-
Blz. 301
f. Milieurisico’s
-
Blz. 302
g. Verbonden partijen
-
Blz. 303
h. Risico’s sociaal domein
-
Blz. 304
i. Reguliere risico’s
-
Blz. 305
j. Coronacrisis
-
Blz. 306
Beheersing van risico’s
-
Blz. 307
Financiële vertaling van de risico’s
-
Blz. 308
Beoordeling weerstandsvermogen
-
Blz. 309
Toekomstige ontwikkelingen
-
Blz. 310
Toelichting kengetallen
-
Blz. 311
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 312
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 313
Waterbeheer
-
Blz. 314
Wegenbeheer
-
Blz. 315
Openbaar groen
-
Blz. 316
Openbare verlichting
-
Blz. 317
Bossen en natuurterreinen
-
Blz. 318
Gebouwen
-
Blz. 319
Paragraaf Financiering
-
Blz. 320
Algemeen
-
Blz. 321
Schatkistbankieren
-
Blz. 322
Risicobeheer
-
Blz. 323
Rentebeleid (renterisico's)
-
Blz. 324
Financieringspositie
-
Blz. 325
Liquiditeitspositie
-
Blz. 326
Leningenportefeuille
-
Blz. 327
Geïnvesteerd vermogen/financieringsstructuur
-
Blz. 328
Omslagrente
-
Blz. 329
Beheer beschikbare liquiditeiten
-
Blz. 330
Paragraaf Bedrijfsvoering
-
Blz. 331
Inleiding
-
Blz. 332
Organisatieontwikkelingen
-
Blz. 333
Kwaliteitszorg
-
Blz. 334
Personeel- en organisatiebeleid
-
Blz. 335
Planning & control
-
Blz. 336
Administratieve organisatie en interne controle
-
Blz. 337
Doelmatig- en doeltreffendheidonderzoeken
-
Blz. 338
Informatieveiligheid
-
Blz. 339
Privacy
-
Blz. 340
Frauderisico
-
Blz. 341
Rechtmatigheid
-
Blz. 342
Subsidies
-
Blz. 343
Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 344
Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 345
Bank Nederlandse Gemeenten NV
-
Blz. 346
NV Alliander
-
Blz. 347
NV Vitens
-
Blz. 348
NV Afvalsturing Friesland
-
Blz. 349
NV Inclusief Groep
-
Blz. 350
Noord Veluws archief
-
Blz. 351
Omgevingsdienst Veluwe
-
Blz. 352
Leisurelands
-
Blz. 353
Coöperatie gastvrije randmeren
-
Blz. 354
Gemeentelijke of Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst (GGD) Noord- en Oost Gelderland
-
Blz. 355
Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland
-
Blz. 356
Stichting primair openbaar onderwijs Noord-Veluwe (Proo)
-
Blz. 357
Sportbedrijf Nunspeet
-
Blz. 358
Paragraaf Grondbeleid
-
Blz. 359
Inleiding
-
Blz. 360
Beleid in ontwikkeling
-
Blz. 361
Bestaand beleid
-
Blz. 362
Financieel kader
-
Blz. 363
Actualiteit exploitatiegebieden
-
Blz. 364
Paragraaf Gemeentelijke heffingen
-
Blz. 365
Algemeen
-
Blz. 366
Heffingen in Nunspeet: lokale lastendruk
-
Blz. 367
De Nunspeetse heffingen nader beschouwd
-
Blz. 368
Ad 1. Onroerende-zaakbelastingen
-
Blz. 369
Ad 2. Recreatieve heffingen
-
Blz. 370
Ad 3. Afvalstoffenheffing
-
Blz. 371
Ad 4. Rioolheffing
-
Blz. 372
Ad 5. Rechten
-
Blz. 373
Kwijtschelding
-
Blz. 374
Overzicht geraamde inkomsten
-
Blz. 375
Paragraaf Wet Open Overheid
-
Blz. 376
Algemeen
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap