Sitemap

  1. Blz. 1 Programmabegroting 2026-2029
    1. Blz. 2 Programmabegroting 2026 - 2029
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Raadsvoorstel
        1. Blz. 5 Raadsvoorstel
      2. Blz. 6 Hoofdstuk 1 Basis programmabegroting
        1. Blz. 7 1.1 Basis Programmabegroting
        2. Blz. 8 1.2 Hoofdprioriteiten nieuw beleid
        3. Blz. 9 1.3 Uitgangspunten bestaand beleid
        4. Blz. 10 1.4 Financiële vertaling van bestaand en nieuw beleid
        5. Blz. 11 1.5 Bijstelling van de programmabegroting
      3. Blz. 12 Hoofdstuk 2 Dekkingsplan
        1. Blz. 13 Inleiding
        2. Blz. 14 2.1 Dekkingsvoorstellen
      4. Blz. 15 Hoofdstuk 3 Budgetautorisatie
        1. Blz. 16 3.1 Financiële positie
        2. Blz. 17 3.2 Algemene dekkingsmiddelen
        3. Blz. 18 3.3 Kerngegevens waarop de ramingen zijn gebaseerd
      5. Blz. 19 Programma 1. Sociaal Domein
        1. Blz. 20 Inleiding
        2. Blz. 21 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 22 Wat willen we bereiken?
          1. Blz. 23 Belemmeringen voor meedoen opheffen
            1. Blz. 24 De mogelijkheden onderzoeken van het versimpelen van de minimaregelingen.
          2. Blz. 25 Inclusie
            1. Blz. 26 Doorontwikkelen beschermd thuis.
            2. Blz. 27 Inclusief wonen in de wijk voor inwoners van de gemeente die uitstromen vanuit beschermd wonen.
            3. Blz. 28 Opstellen van een notitie/ plan van aanpak rondom het thema langer thuis.
            4. Blz. 29 Toekomstbestendige aanpak opstellen voor een dementievriendelijke gemeente.
          3. Blz. 30 Jeugd
            1. Blz. 31 Informatie, advies en hulp m.b.t. relatieproblemen en scheiding is beter digitaal vindbaar.
            2. Blz. 32 Overleg met ketenpartners waaronder CJG, Stimenz, mediation en advocatuur gericht op betere samenwerking en de-escalerend werken in geval van (complexe) scheiding.
            3. Blz. 33 Voortzetten periodiek overleg met de huisartsen en CJG over de criteria en indicaties voor de toegang tot jeugdzorg.
            4. Blz. 34 We geven invulling aan de Hervormingsagenda Jeugd.
          4. Blz. 35 Nunspeet heeft een stevige sociale basis
            1. Blz. 36 Project ontwikkelen monitoring effecten sociaal domein.
          5. Blz. 37 Preventie
            1. Blz. 38 De bekendheid van het Financieel Trefpunt vergroten.
            2. Blz. 39 Onderzoek uitvoeren naar duurzame instandhouding van de dorpsverenigingen in relatie tot de dorpshuizen.
          6. Blz. 40 Vroege interventies
          7. Blz. 41 Werk en inkomen
            1. Blz. 42 Opstellen toekomstvisie Inclusief Groep samen met aandeelhoudende gemeenten en Inclusief Groep.
          8. Blz. 43 Nieuw beleid 2026-2029 Programma 1
            1. Blz. 44 (Aanvullende) subsidie Mantelzorgcentrum Nunspeet
            2. Blz. 45 Casemanager inburgering statushouders
            3. Blz. 46 Huislijk geweld: subsidie Veilig Thuis NOG en uitvoeringsagenda
            4. Blz. 47 Pilot kernbudgetten met participatieproces voorwaarden
            5. Blz. 48 Projectleider datasturing en uitvoering maatregelen jeugd
            6. Blz. 49 Senioren en Veiligheid
            7. Blz. 50 Sociaal Raadslieden
            8. Blz. 51 Studietoeslag
            9. Blz. 52 Wmo Hulp bij het huishouden
            10. Blz. 53 Wmo Individuele begeleiding
            11. Blz. 54 Wmo maatwerkvoorzieningen (rolstoelen, scootmobielen, vervoer dagbesteding)
            12. Blz. 55 Zwemlessen Jeugdfonds Sport en Cultuur
          9. Blz. 56 Wettelijke indicatoren programma 1
        4. Blz. 57 Wat mag het kosten?
      6. Blz. 58 Programma 2. Onderwijs
        1. Blz. 59 Inleiding
        2. Blz. 60 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 61 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 62 Onderwijs
            1. Blz. 63 Beschrijven en communiceren wat binnen het onderwijsveld de rollen zijn van de diverse partijen.
            2. Blz. 64 Herijken Strategisch Huisvestingsplan Onderwijs (SHP) via een koersnotitie.
            3. Blz. 65 Onderzoeken of meer structuur in het aanbod van preventie en voorlichting gecreëerd kan worden.
            4. Blz. 66 Opstellen van een nieuwe integrale onderwijsagenda inclusief onderwijsachterstandenbeleid en volwasseneneducatie.
          2. Blz. 67 Nieuw beleid 2026-2029 Programma 2
            1. Blz. 68 Bewegingsonderwijs
            2. Blz. 69 Voorziening onderwijshuisvesting Florian: Eerste inrichting Aventurijn
            3. Blz. 70 Voorziening onderwijshuisvesting stichting Educare tbv de Arend en de Wingerd: aanvullende kosten plaatsen en verwijderen units
            4. Blz. 71 Voorziening onderwijshuisvesting stichting Educare tbv de Arend en de Wingerd: eerste inirching
            5. Blz. 72 Voorziening onderwijshuisvesting stichting Educare tbv de Arend en de Wingerd; huur
          3. Blz. 73 Wettelijke indicatoren programma 2
        4. Blz. 74 Wat mag het kosten?
      7. Blz. 75 Programma 3. Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing (VHROSV)
        1. Blz. 76 Inleiding
        2. Blz. 77 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 78 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 79 Ruimtelijke ordening
            1. Blz. 80 Continueren ‘Woningbouw op Maat’.
            2. Blz. 81 Evalueren verplichte omgevingsdialoog.
            3. Blz. 82 Onderzoeken of de centrumlocatie Feithenhof mogelijkheden biedt voor woningbouw.
            4. Blz. 83 Onderzoeken of in Vierhouten mogelijkheden zijn voor woningbouw.
            5. Blz. 84 Opstellen van een gemeentelijke locatievisie voor locaties met vastgelegde fasering woningbouw in Hulshorst en Elspeet.
            6. Blz. 85 Periodiek monitoren, evalueren en verantwoorden van de concrete projecten.
            7. Blz. 86 Periodiek monitoren, evalueren en verantwoorden van de Woonvisie.
            8. Blz. 87 Starten / afronden woningbouw in De Kijktuinen, ’t Hul Noord, Elspeet Noordwest en uitleglocatie Weversweg te Hulshorst
          2. Blz. 88 Wonen
            1. Blz. 89 Onderzoek uitvoeren naar creatieve oplossingen om te voldoen aan de huisvestingsvraag van met name starters, senioren en statushouders.
          3. Blz. 90 Nieuw beleid 2026-2029 Programma 3
            1. Blz. 91 Gebiedsvisie Stationslaan/centrum Nunspeet
            2. Blz. 92 Samenwerking volkshuisvesting regio Noord-Veluwe: aanpassing dienstverleningsovk.
            3. Blz. 93 Uitwerking omgevingsporgramma wonen
          4. Blz. 94 Wettelijke indicatoren programma 3
        4. Blz. 95 Wat mag het kosten?
      8. Blz. 96 Programma 4. Volksgezondheid en milieu
        1. Blz. 97 Inleiding
        2. Blz. 98 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 99 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 100 (positieve) Gezondheid
            1. Blz. 101 Alle kinderen en jongeren hebben een goede start en ontwikkelen zich gezond en veilig (gezond opgroeien).
            2. Blz. 102 De fysieke en sociale omgeving van onze inwoners is een gezonde en veilige omgeving.
            3. Blz. 103 Inwoners van alle leeftijden en achtergronden kunnen (vol)waardig mee (blijven) doen (goed ouder worden).
            4. Blz. 104 Uiterlijk in 2025 hebben we in samenwerking met de GGD nieuwe indicatoren opgesteld voor Volksgezondheid, gebaseerd op het gedachtegoed Positieve Gezondheid.
            5. Blz. 105 We ondersteunen inwoners in hun mentale en fysieke gezondheid (gezond leven).
            6. Blz. 106 We zetten in op het verkleinen van gezondheidsverschillen.
          2. Blz. 107 Duurzaamheid
          3. Blz. 108 Klimaatadaptatie
            1. Blz. 109 Opstellen plan van aanpak wijkgerichte aanpak klimaatadaptatie.
          4. Blz. 110 Milieu
            1. Blz. 111 Realiseren van een milieustraat.
            2. Blz. 112 Uitvoeren haalbaarheidsonderzoek ketenconcept.
          5. Blz. 113 Nieuw beleid 2026-2029 Programma 4
            1. Blz. 114 Afkoppelen en renovatie Astridlaan en Elisabethlaan (riolering)
            2. Blz. 115 Duurzaam onkruidbeheersing \ verhardingen begraafplaatsen
            3. Blz. 116 Uitvoeringsbudget Opgroeien in een kansrijke omgeving
            4. Blz. 117 Wet Suicidepreventie
          6. Blz. 118 Wettelijke indicatoren programma 4
        4. Blz. 119 Wat mag het kosten?
      9. Blz. 120 Programma 5. Verkeer, vervoer en waterstaat
        1. Blz. 121 Inleiding
        2. Blz. 122 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 123 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 124 Verkeer
            1. Blz. 125 Actualiseren beleids- en beheerplan wegen.
            2. Blz. 126 Onderzoek uitvoeren naar het ontheffingenbeleid van de parkeerduurbeperking in het centrum van Nunspeet en de uitvoering daarvan.
            3. Blz. 127 Onderzoeken van de mogelijkheden om geluidsoverlast van de A28 (kernen Nunspeet en Hulshorst) tegen te gaan.
            4. Blz. 128 Opstellen plan van aanpak voor uitvoering actiepunten GVVP.
            5. Blz. 129 Uitvoeren verkeersplan Vierhouten fase 2.
            6. Blz. 130 Vrij parkeren en de blauwe zone duidelijker aangeven (onder andere met een overzichtskaart op de gemeentelijke website).
          2. Blz. 131 Vervoer
          3. Blz. 132 Nieuw beleid 2026-2029 Programma 5
            1. Blz. 133 Aanvullende investering MAN ivm prijsstijging en verduurzaming
            2. Blz. 134 Afkoppelen en renovatie Astridlaan en Elisabethlaan (=niet-riolering)
            3. Blz. 135 Investering Fiat's
            4. Blz. 136 Investering Fiat's
            5. Blz. 137 Medwerker verkeer
            6. Blz. 138 Ondertunneling spoorwegovergang Eperweg onderzoek/plankosten
            7. Blz. 139 Uitbreiding groenbudgetten: onkruid op verharding
            8. Blz. 140 Vervanging tractor
          4. Blz. 141 Wettelijke indicatoren programma 5
        4. Blz. 142 Wat mag het kosten?
      10. Blz. 143 Programma 6. Veiligheid
        1. Blz. 144 Inleiding
        2. Blz. 145 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 146 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 147 Aanrijtijden
            1. Blz. 148 Jaarlijks rapporteren aanrijtijden van de brandweer en de ambulance aan de gemeenteraad (incl. een bestuurlijke reactie en een plan van aanpak om tot verbetering te komen).
          2. Blz. 149 Boa's
          3. Blz. 150 Brandweer
            1. Blz. 151 Actualiseren natuurbrandpreventieplan.
            2. Blz. 152 Renoveren brandweerkazerne Nunspeet.
          4. Blz. 153 Buurtwacht/buurtpreventie
            1. Blz. 154 Facilitair ondersteunen van buurtpreventieinitiatieven, eventueel financieel
          5. Blz. 155 Criminaliteit, overlast en ondermijning
            1. Blz. 156 Actualiseren standplaatsenbeleidsplan.
            2. Blz. 157 BIBOB beleidsplan actualiseren.
            3. Blz. 158 Evenementenbeleid evalueren en bijstellen.
            4. Blz. 159 Opstellen horecabeleidsplan.
            5. Blz. 160 Opstellen terrassenbeleidsplan.
          6. Blz. 161 Huiselijk geweld
            1. Blz. 162 Meldcode + gefaseerd samenwerken aan veiligheid opnemen in subsidie-afspraken en contracten met aanbieders (jeugd + WMO).
            2. Blz. 163 Uitrol gefaseerd samenwerken aan veiligheid/ TOP3 in de hele keten rondom zorg en veiligheid.
            3. Blz. 164 Veiligheid borgen binnen CJG en Stimenz conform landelijk Kwaliteitskader werken aan veiligheid.
          7. Blz. 165 Nieuw beleid 2026-2029 Programma 6
            1. Blz. 166 Ambtelijk secretaris politiedriehoek
            2. Blz. 167 Ondermijningsproject
          8. Blz. 168 Wettelijke indicatoren programma 6
        4. Blz. 169 Wat mag het kosten?
      11. Blz. 170 Programma 7. Sport, cultuur, recreatie en openbaar groen
        1. Blz. 171 Inleiding
        2. Blz. 172 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 173 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 174 Accomodaties
            1. Blz. 175 Onderzoeken van mogelijkheden van de realisering van een multifunctioneel sportpark in Hulshorst.
            2. Blz. 176 Onderzoeken van mogelijkheden van realisering van een beweeg- en beleeftuin in Vierhouten.
            3. Blz. 177 Onderzoeken van mogelijkheden van uitbreiding van sportfaciliteiten in de nabijheid van bestaande accommodaties in Elspeet.
            4. Blz. 178 Overdragen gemeentelijke buitensportaccommodaties aan het Sportbedrijf.
          2. Blz. 179 Bewegen in de openbare ruimte
            1. Blz. 180 Onderzoek en uitvoering realisatie pumptrack / skatebaan.
          3. Blz. 181 Erfgoed
            1. Blz. 182 Activiteiten stimuleren die bijdragen aan het behoud van gemeentelijk cultureel erfgoed.
            2. Blz. 183 Stimuleren van de samenwerking tussen organisaties die met erfgoed bezig zijn, zodat er meer samenhang en gemeenschappelijke prioritering voor erfgoed kan ontstaan.
          4. Blz. 184 Kunst en cultuur
            1. Blz. 185 Betrekken van onze culturele partners via een participatietraject bij het opstellen van een nieuwe kunst- en cultuuraanpak
            2. Blz. 186 De ambities waar blijven maken, waarbij cultuur bijdraagt aan de ontwikkeling van inwoners, inzetbaar is in het sociaal domein, economische waarde heeft en goed is voor het woon- en leefklimaat van onze kernen.
            3. Blz. 187 Realiseren van een nieuwe kunst- en cultuuraanpak en reserveren van de benodigde middelen.
            4. Blz. 188 Via Nunspeet uit de Kunst sturing geven aan de activiteitenplanning op het gebied van kunst en cultuur.
          5. Blz. 189 Openbaar groen en natuur
            1. Blz. 190 Actualiseren bosbeheerplan voor de periode 2022-2032.
            2. Blz. 191 Actualiseren heidebeheervisie voor de periode 2022-2032.
            3. Blz. 192 Herstelprogramma’s Provincie Gelderland voor bossen, heide en stuifzanden, vennen en venen en beken.
            4. Blz. 193 Opstarten onderhoudsfonds monumentale bomen.
            5. Blz. 194 Uitvoering recreatiezonering Veluwe Provincie Gelderland (onderdeel Masterplan Poort van de Veluwe vanuit recreatie & toerisme / bos- en natuurbeheer).
            6. Blz. 195 Vaststellen lijst monumentale bomen.
          6. Blz. 196 Sport
            1. Blz. 197 Opstellen nieuwe Nota Sport en Bewegen, inclusief herijking kadernota sport.
          7. Blz. 198 Veluvine
            1. Blz. 199 We hebben een compacte visie voor een duurzame instandhouding van Veluvine vastgesteld; Veluvine is de komende periode aan zet om in nauwe afstemming met de gemeente deze visie te realiseren.
          8. Blz. 200 Nieuw beleid 2026-2029 Programma 7
            1. Blz. 201 Beheer en onderhoud oorlogsmonument
            2. Blz. 202 Bestrijding Japanseduizendknoop
            3. Blz. 203 Jaarlijkse bijdrage bijen en natuurterrein
            4. Blz. 204 Ophogen budget straatmeubilair
            5. Blz. 205 Realiseren faunapassage Landgoed Hulshorst (paddentunnel)
            6. Blz. 206 Uitvoering maatregelen hoge prioriteit landgoed Hulshorst
            7. Blz. 207 Verhogen onderhoudsbudget buitensportaccommodaties
            8. Blz. 208 Vervanging sporttechnische inrichting en inventaris binnensportaccommadaties
            9. Blz. 209 Voorziening eigenaars en vervangingsonderhoud de Wiltsangh
          9. Blz. 210 Wettelijke indicatoren programma 7
        4. Blz. 211 Wat mag het kosten?
      12. Blz. 212 Programma 8. Economische zaken
        1. Blz. 213 Inleiding
        2. Blz. 214 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 215 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 216 Agrarische sector
          2. Blz. 217 Ondernemers
            1. Blz. 218 Continueren dienstverlening aan zelfstandigen bij financiële problemen en schulden.
            2. Blz. 219 Deelname aan de programma’s HCA, Crisis- en herstelaanpak en Werkbedrijf Regio Zwolle.
            3. Blz. 220 Vaststellen visie op het gebied van de lokale economie (met onder meer aandacht aan de aspecten brede welvaart, sociaal domein, omgevingsvisie, arbeidsmarkt, dienstverlening en samenwerking).
          3. Blz. 221 Recreatie en toerisme
            1. Blz. 222 Masterplan ontwikkelen en uitvoering geven aan “Nunspeet aan Zee”.
            2. Blz. 223 Onderzoek doen naar betere ontsluiting centrum en randmeerkust.
            3. Blz. 224 Onderzoek naar herkenningspunt langs de A28.
            4. Blz. 225 Onderzoek naar toegankelijkheid van Recreatie en Toerisme in de gemeente Nunspeet inclusief behoefte aan openbare toiletten.
            5. Blz. 226 Opstellen onderbouwing van de realisatie van een centraal en permanent evenemententerrein.
            6. Blz. 227 Realiseren van een nieuwe schaapskooi in de directe omgeving van Elspeet.
            7. Blz. 228 Uitvoering geven aan “Poort van de Veluwe” (Regiodeal).
            8. Blz. 229 Uitvoering geven aan lokale ontwikkeling Veluws wandelroutenetwerk.
            9. Blz. 230 Uitvoering lokaal programma Vitale Vakantieparken.
          4. Blz. 231 Werklocaties
            1. Blz. 232 Evaluatie en nieuw RPW Noord Veluwe.
            2. Blz. 233 Onderzoek uitvoeren naar nieuwe werklocaties als vervolg op het bedrijventerrein De Kolk. Kleinschalige bedrijvigheid in Hulshorst en WVG op locatie Feithenhof hierin meenemen.
            3. Blz. 234 Onderzoeken wenselijkheid / mogelijkheid van uitbreiding van bestaande bedrijven of nieuwe bedrijvigheid.
            4. Blz. 235 Realiseren bedrijventerrein Elspeet.
          5. Blz. 236 Nieuw beleid 2026-2029 Programma 8
            1. Blz. 237 Onderzoek naar herkenbaarheid vanaf de a-28 door middel van kunstzinnige vorming
          6. Blz. 238 Wettelijke indicatoren programma 8
        4. Blz. 239 Wat mag het kosten?
      13. Blz. 240 Programma 9. Bestuur en ondersteuning
        1. Blz. 241 Inleiding
        2. Blz. 242 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 243 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 244 Bestuursstijl en vernieuwing
          2. Blz. 245 Communicatie
          3. Blz. 246 Dienstverlening
            1. Blz. 247 Meten en extern terugkoppelen behaalde servicelevels.
          4. Blz. 248 Financiën
            1. Blz. 249 Bij opstellen vakinhoudelijk beleidsnota’s (waar nodig in samenspraak met commissie P&C) indicatoren opnemen.
            2. Blz. 250 Intensivering van (nieuw) beleid door herprioriteren of door nieuw-voor-oud beleidskeuzes en als dienstverlening beneden een bepaald minimumniveau door verhoging van OZB.
            3. Blz. 251 Inzichtelijk brengen van de kostdekkendheid van de heffingen, rechten en leges.
            4. Blz. 252 Onroerendezaakbelastingen (OZB) met inflatiecorrectie en trendmatig verhogen.
            5. Blz. 253 Periodiek huidige indicatoren beoordelen met ondersteuning van de commissie P&C.
          5. Blz. 254 Informatiebeleid
            1. Blz. 255 Uitvoeren onderzoek naar I&A samenwerking in H2ONE-verband.
          6. Blz. 256 Projecten
            1. Blz. 257 Periodieke doorrekening projectbegrotingen.
          7. Blz. 258 Samenwerking
            1. Blz. 259 Bepalen positie van de gemeente Nunspeet in de regio en herijken van onze samenwerkingsstrategie.
          8. Blz. 260 Nieuw beleid 2026-2029 Programma 9
            1. Blz. 261 Aanschaf vanuit werkgroep AI: STRUCK
            2. Blz. 262 Beeldbank
            3. Blz. 263 Beleidsadviseur groen
            4. Blz. 264 Case Management Platform Ondermijning
            5. Blz. 265 Enterprise Architectuur applicatie
            6. Blz. 266 Gekoelde kadaverbak
            7. Blz. 267 Gemeentehuis: verbouwing variant 0 inclusief opties incl vluchtweg en av apparatuur aanpasing raadzaal
            8. Blz. 268 Gemeenteraadsverkieziningen maart 2026
            9. Blz. 269 Gemeentewerf: camera beveiligingssysteem
            10. Blz. 270 ICT licenties
            11. Blz. 271 Inrichten BGT voor plantopografie
            12. Blz. 272 Losstaande panelen t.b.v. kunstwerken en projectuitingen
            13. Blz. 273 Narrowcasting gemeentehuis en gemeentewerf
            14. Blz. 274 Opleidingen en organisatie ontwikkeling
            15. Blz. 275 Schoonmaakkosten
            16. Blz. 276 Stategische personeelsbeleid
            17. Blz. 277 Trainnee
            18. Blz. 278 Uitbreiding beleidsuren Human Resource
            19. Blz. 279 Uitbreiding formatie publiek bos en natuurbeheer
            20. Blz. 280 Uitbreidingen Facilitator
            21. Blz. 281 Uitbreidingen Key2control
            22. Blz. 282 Vervangen en verduurzamen tankinstallatie gemeentewerf
            23. Blz. 283 Vervanging Begraafplaatsapplicatie
            24. Blz. 284 Vervolg huidige tijdelijke vroegpensioenregeling (RVU-regeling
          9. Blz. 285 Wettelijke indicatoren programma 9
        4. Blz. 286 Wat mag het kosten?
      14. Blz. 287 Programmaplan
        1. Blz. 288 Totaal taakvelden
      15. Blz. 289 Paragrafen
        1. Blz. 290 Paragraaf Weerstandsvermogen
          1. Blz. 291 Inleiding
          2. Blz. 292 Weerstandscapaciteit
          3. Blz. 293 Weerstandscapaciteit 2025
          4. Blz. 294 Risicomanagement in relatie tot het weerstandsvermogen
          5. Blz. 295 Analyse en beoordelen van de risico’s
          6. Blz. 296 a. Juridische risico’s
          7. Blz. 297 b. Financiële risico’s
          8. Blz. 298 c. Personele / organisatorische risico’s
          9. Blz. 299 d. Projecten en strategische aankopen
          10. Blz. 300 e. Grondexploitatie en strategische aankopen risico’s
          11. Blz. 301 f. Milieurisico’s
          12. Blz. 302 g. Verbonden partijen
          13. Blz. 303 h. Risico’s sociaal domein
          14. Blz. 304 i. Reguliere risico’s
          15. Blz. 305 j. Coronacrisis
          16. Blz. 306 Beheersing van risico’s
          17. Blz. 307 Financiële vertaling van de risico’s
          18. Blz. 308 Beoordeling weerstandsvermogen
          19. Blz. 309 Toekomstige ontwikkelingen
          20. Blz. 310 Toelichting kengetallen
        2. Blz. 311 Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
          1. Blz. 312 Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
          2. Blz. 313 Waterbeheer
          3. Blz. 314 Wegenbeheer
          4. Blz. 315 Openbaar groen
          5. Blz. 316 Openbare verlichting
          6. Blz. 317 Bossen en natuurterreinen
          7. Blz. 318 Gebouwen
        3. Blz. 319 Paragraaf Financiering
          1. Blz. 320 Algemeen
          2. Blz. 321 Schatkistbankieren
          3. Blz. 322 Risicobeheer
          4. Blz. 323 Rentebeleid (renterisico's)
          5. Blz. 324 Financieringspositie
          6. Blz. 325 Liquiditeitspositie
          7. Blz. 326 Leningenportefeuille
          8. Blz. 327 Geïnvesteerd vermogen/financieringsstructuur
          9. Blz. 328 Omslagrente
          10. Blz. 329 Beheer beschikbare liquiditeiten
        4. Blz. 330 Paragraaf Bedrijfsvoering
          1. Blz. 331 Inleiding
          2. Blz. 332 Organisatieontwikkelingen
          3. Blz. 333 Kwaliteitszorg
          4. Blz. 334 Personeel- en organisatiebeleid
          5. Blz. 335 Planning & control
          6. Blz. 336 Administratieve organisatie en interne controle
          7. Blz. 337 Doelmatig- en doeltreffendheidonderzoeken
          8. Blz. 338 Informatieveiligheid
          9. Blz. 339 Privacy
          10. Blz. 340 Frauderisico
          11. Blz. 341 Rechtmatigheid
          12. Blz. 342 Subsidies
        5. Blz. 343 Paragraaf Verbonden partijen
          1. Blz. 344 Paragraaf Verbonden partijen
          2. Blz. 345 Bank Nederlandse Gemeenten NV
          3. Blz. 346 NV Alliander
          4. Blz. 347 NV Vitens
          5. Blz. 348 NV Afvalsturing Friesland
          6. Blz. 349 NV Inclusief Groep
          7. Blz. 350 Noord Veluws archief
          8. Blz. 351 Omgevingsdienst Veluwe
          9. Blz. 352 Leisurelands
          10. Blz. 353 Coöperatie gastvrije randmeren
          11. Blz. 354 Gemeentelijke of Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst (GGD) Noord- en Oost Gelderland
          12. Blz. 355 Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland
          13. Blz. 356 Stichting primair openbaar onderwijs Noord-Veluwe (Proo)
          14. Blz. 357 Sportbedrijf Nunspeet
        6. Blz. 358 Paragraaf Grondbeleid
          1. Blz. 359 Inleiding
          2. Blz. 360 Beleid in ontwikkeling
          3. Blz. 361 Bestaand beleid
          4. Blz. 362 Financieel kader
          5. Blz. 363 Actualiteit exploitatiegebieden
        7. Blz. 364 Paragraaf Gemeentelijke heffingen
          1. Blz. 365 Algemeen
          2. Blz. 366 Heffingen in Nunspeet: lokale lastendruk
          3. Blz. 367 De Nunspeetse heffingen nader beschouwd
          4. Blz. 368 Ad 1. Onroerende-zaakbelastingen
          5. Blz. 369 Ad 2. Recreatieve heffingen
          6. Blz. 370 Ad 3. Afvalstoffenheffing
          7. Blz. 371 Ad 4. Rioolheffing
          8. Blz. 372 Ad 5. Rechten
          9. Blz. 373 Kwijtschelding
          10. Blz. 374 Overzicht geraamde inkomsten
        8. Blz. 375 Paragraaf Wet Open Overheid
          1. Blz. 376 Algemeen
    3. Activiteiten
    4. Zoeken
    5. Publicatie bijlagen
    6. Contact
    7. PrivacyStatement
    8. Sitemap