Portefeuillehouder
L. van der Maas

Planning
Einddatum: 31-12-2020

 

De gemeente Nunspeet heeft in januari 2018 haar visie op dienstverlening 2018 – 2022 vastgesteld. Om de ambities uit het visiedocument te realiseren, is vanaf april 2018 een uitvoeringsprogramma dienstverlening van start gegaan met 8 deelprojecten. Één van deze deelprojecten is het doorontwikkelen van het (cluster) klantcontactcentrum (KCC). Om de visie op dienstverlening uit te werken en aan te blijven sluiten bij maatschappelijke ontwikkelingen en behoeften, zal de inrichting, de rol en positie van het KCC als de toegang tot de gemeentelijke dienstverlening opnieuw tegen het licht gehouden moeten worden middels een uitgebreid onderzoek – en adviestraject.

 

2019 2020 2021 2022

uitwerken visiedocument dienstverlening 2018-2022,
uitvoeren onderzoek-/adviestraject KCC en implementatie

uitwerken uitkomsten onderzoek-/adviestraject KCC en vervolg implementatie    



Toelichting

G

Kwaliteit

Per 1 maart 2019 is het project doorontwikkelen KCC fase 1 gestart waarbij de adviezen uit het adviesrapport doorontwikkelen KCC projectmatig zijn uitgewerkt. Dit heeft ertoe geleid dat er een inrichtingsplan team Publiek is opgeleverd op 1 september 2019 met daarin een blauwdruk voor de nieuwe inrichting van een team Publiek en een team KCC/Tip. Momenteel loopt daarvoor de implementatie. Hiernaast is verder ingezet op het verstevigen van de samenwerking tussen KCC/TIP en de organisatie (backoffice) en is gestart met het verder toewerken naar de gewenste formatieve omvang van het team.

G

Tijd

Formele afronding van het project heeft op 29 april 2021 plaatsgevonden. Het onderwerp dienstverlening ligt nu in de lijn (bij directie en teammanagers zelf) waarbij teammanager Publiek en teammanager Informatie het voortouw nemen om door te blijven ontwikkelen en 'de lijn' te ondersteunen in het nemen van hun verantwoordelijkheid op dit onderwerp