1. Blz. 1 Programmabegroting 2020-2023
    1. Blz. 2 Programmabegroting 2020-2023
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Raadsvoorstel
        1. Blz. 5 Raadsvoorstel
      2. Blz. 6 Hoofdstuk 1 Basis programmabegroting
        1. Blz. 7 1.1 Basis Programmabegroting 2020-2023
        2. Blz. 8 1.2 Hoofdprioriteiten nieuw beleid 2020-2023
        3. Blz. 9 1.3 Uitgangspunten bestaand beleid
        4. Blz. 10 1.4 Financiële vertaling van bestaand en nieuw beleid
        5. Blz. 11 1.5 Bijstelling van de programmabegroting
      3. Blz. 12 Hoofdstuk 2 Dekkingsplan
        1. Blz. 13 Inleiding
        2. Blz. 14 2.1 Dekkingsvoorstellen
      4. Blz. 15 Hoofdstuk 3 Budgetautorisatie
        1. Blz. 16 3.1 Financiële positie
        2. Blz. 17 3.2 Algemene dekkingsmiddelen
        3. Blz. 18 3.3 Kerngegevens waarop de ramingen zijn gebaseerd
      5. Blz. 19 Programma 1. Sociaal Domein
        1. Blz. 20 Inleiding
        2. Blz. 21 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 22 Wat willen we bereiken?
          1. Blz. 23 Er wordt geen misbruik gemaakt van sociale voorzieningen.
            1. Blz. 24 Sancties opleggen bij misbruik van uitkeringen en persoonsgebonden budget (PGB).
          2. Blz. 25 Inwoners hebben een zinvolle daginvulling
            1. Blz. 26 Klanttevredenheidsonderzoeken naar tevredenheid en zorg en ondersteuning die vanuit de gemeentelijke verantwoordelijkheid wordt geboden.
          3. Blz. 27 Inwoners krijgen de ondersteuning die zij nodig hebben
            1. Blz. 28 Lokale uitwerking landelijk manifest Waardig ouder worden.
            2. Blz. 29 Op basis van een te houden evaluatie zo nodig komen tot verdere versterking van het Centrum voor jeugd en gezin (CJG).
            3. Blz. 30 Op zoek naar nieuwe financiële structurele oplossingen om de tendens van oplopende financiele tekorten vanuit de Jeugdwet te keren.
            4. Blz. 31 Opstellen integrale aanpak van integratie, onderwijs (taalles) en werk voor statushouders.
            5. Blz. 32 Opstellen lokale 'inclusieve' agenda om uitvoering te geven aan het VN-verdrag voor mensen met een handicap.
            6. Blz. 33 Opstellen plan bieden van ondersteuning (v)echtscheidingen, ouderschapscursussen, relatieondersteuning en weerbaarheid.
            7. Blz. 34 Opstellen plan meer sturing op toegang via zorgverleners die rechtstreeks naar jeugdzorg verwijzen.
            8. Blz. 35 Opstellen plan wat er nodig is aan zorg en ondersteuning voor dementerende ouderen.
            9. Blz. 36 Voorstel naar de inzet en taken van sociaal regisseurs.
          4. Blz. 37 Inwoners voelen zich betrokken bij hun omgeving
            1. Blz. 38 Evalueren pilot huisvesten Servicepunt Vrijwilligers in Veluvine.
            2. Blz. 39 Huidige jongerenontmoetingsplekken goed onderhouden en in overleg met jongeren aantrekkelijker maken.
            3. Blz. 40 Inventariseren behoefte aan respijtzorg, welke voorzieningen zijn nodig om mantelzorgers te ontlasten.
            4. Blz. 41 Onderzoek naar jongerenontmoetingsplek (JOP) in Hulshorst.
          5. Blz. 42 Inwoners voelen zich veilig, thuis en in hun omgeving
            1. Blz. 43 Beleid ontwikkelen over evenementenlocaties met specifieke aandacht voor aantal evenementen per locatie en richtlijnen voor geluid.
            2. Blz. 44 Creëren sluitende aanpak voor zorg en ondersteuning van personen met verward gedrag.
            3. Blz. 45 In samenspraak met CJG, Straathoekwerk, Omnia wonen, onderwijs, politie en justitie werkwijze veiligheidsketen bezien.
          6. Blz. 46 Inwoners zijn financieel zelfredzaam
            1. Blz. 47 Onderzoek naar de inkomenspositie van de laagste inkomens, met name het effect van het gemeentelijk armoedebeleid op netto inkomenspositie.
            2. Blz. 48 Opstellen communicatieplan voor pro-actieve en gerichte communicatie welke (sociale) voorzieningen er beschikbaar zijn.
            3. Blz. 49 Opstellen plan vroegtijdig ingrijpen bij problematische schulden en snelle toegang tot hulpverlening, met specifieke aandacht voor jongeren.
          7. Blz. 50 Inwoners zijn taalvaardig en digitaal zelfredzaam
            1. Blz. 51 Opstellen aanpak laaggeletterdheid.
          8. Blz. 52 Wij helpen iedereen die kan werken aan het werk
            1. Blz. 53 Ondersteunen inwoners met een afstand tot de arbeidsmarkt door middel van (alternatieve) (re)integratietrajecten.
          9. Blz. 54 Nieuw beleid 2020-2023 Programma 1
            1. Blz. 55 Formatie uitbreiding team samenleving (beleid WMO), 24 uur
            2. Blz. 56 Ontwikkeling algemene voorziening binnen WOC
            3. Blz. 57 Subsidie Stichting Welzijn
          10. Blz. 58 Wettelijke indicatoren programma 1
        4. Blz. 59 Wat mag het kosten?
      6. Blz. 60 Programma 2. Onderwijs
        1. Blz. 61 Inleiding
        2. Blz. 62 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 63 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 64 Iedereen gaat naar school
            1. Blz. 65 Realiseren nieuwbouw Da Costaschool.
            2. Blz. 66 Realiseren van integraal kindcentrum Nunspeet-Oost, met aandacht voor duurzaamheidsaspect.
            3. Blz. 67 Renoveren Boaz-Jachinschool.
            4. Blz. 68 Voor- en vroegschoolse voorziening
          2. Blz. 69 Nieuw beleid 2020-2023 Programma 2
            1. Blz. 70 Aanvullend krediet gymzaal Elspeet
          3. Blz. 71 Wettelijke indicatoren programma 2
        4. Blz. 72 Wat mag het kosten?
      7. Blz. 73 Programma 3. Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing (VHROSV)
        1. Blz. 74 Inleiding
        2. Blz. 75 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 76 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 77 Het ruimtelijk beleid actualiseren
            1. Blz. 78 Actualisatie Woonvisie.
            2. Blz. 79 Evaluatie beleid functieverandering.
            3. Blz. 80 Faciliteren CPO.
            4. Blz. 81 Implementeren Omgevingswet.
            5. Blz. 82 Invoeren flitsvergunning.
            6. Blz. 83 Opstellen van een Omgevingsplan (Plan Woongebieden plus).
            7. Blz. 84 Opstellen verfijningsplannen Buitengebied.
            8. Blz. 85 Woningbouw op maat.
          2. Blz. 86 Nieuw beleid 2020-2023 Programma 3
            1. Blz. 87 Formatie ruimtelijke ordening
            2. Blz. 88 Vervangen GPS Referentiestation en GPS Rover
          3. Blz. 89 Wettelijke indicatoren programma 3
        4. Blz. 90 Wat mag het kosten?
      8. Blz. 91 Programma 4. Volksgezondheid en milieu
        1. Blz. 92 Inleiding
        2. Blz. 93 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 94 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 95 Hergebruik en recycling van afval om een bijdrage te leveren aan de circulaire economie
            1. Blz. 96 Onderzoek naar een realisatie van een milieustraat.
            2. Blz. 97 Opstellen en uitvoeren van het plan van aanpak saneren asbestgevels en -daken.
            3. Blz. 98 Restafval bij huishoudens reduceren tot <100 kg per persoon.
          2. Blz. 99 Het (her)inrichten van de openbare ruimte is klimaat adaptief
            1. Blz. 100 Bedrijven en particulieren stimuleren de buitenruimte klimaatbestendig in te richten.
            2. Blz. 101 Klimaat bestendig inrichten van de openbare ruimte.
          3. Blz. 102 Meer inwoners leven actief en gezond
            1. Blz. 103 Het creëren van open en vitale sportparken voor breed maatschappelijk gebruik .
            2. Blz. 104 Opstellen plan meer betrekken van inwoners bij kunst en cultuur, zoals onze jeugd
            3. Blz. 105 Opstellen plan voor meer ruimte voor het college om waarderingssubsidies te verstrekken voor initiatieven van de samenleving.
            4. Blz. 106 Opstellen projectplan preventie alcohol- en drugsgebruik.
            5. Blz. 107 Realiseren routenetwerk voor mountainbikers.
            6. Blz. 108 Revitaliseren sportpark de Wiltsangh + bouw sporthal met turnhal en zwembad
          4. Blz. 109 Nunspeet zet in op energiebesparing en duurzame opwekking
            1. Blz. 110 Besparen op verbruik van energie.
            2. Blz. 111 Duurzaam opwekken van energie door gemeente en burger/ondernemer stimuleren.
            3. Blz. 112 Faciliteren opwekken duurzame energie als kansrijke neventak agrarische sector.
            4. Blz. 113 Inrichten van een energieloket voor burgers en bedrijven.
            5. Blz. 114 Inzetten van een energieregisseur.
            6. Blz. 115 Onderzoek naar de mogelijkheden tot het afsluiten van een lokaal energieakkoord.
            7. Blz. 116 Onderzoeken van mogelijkheden voor windturbines in regionaal verband.
            8. Blz. 117 Stimuleren van innovatie en het faciliteren van duurzaamheidsinvesteringen.
            9. Blz. 118 Upgraden en uitvoeren van het Programma Duurzaamheid.
            10. Blz. 119 Verduurzaming van gemeentelijke gebouwen.
            11. Blz. 120 Versneld vervangen straatverlichting door LED.
          5. Blz. 121 Nieuw beleid 2020-2023 Programma 4
            1. Blz. 122 Lidmaatschap O-gen
            2. Blz. 123 Ontwikkelen duurzaamheidsplan (incl. formatie)
            3. Blz. 124 Uitbreiding begraafplaats Elspeet
            4. Blz. 125 Verbeterplan begraafplaats Elspeet (incl. beregening installatie)
            5. Blz. 126 Verharden zandige wandelpaden (betonpad 1 meter) West en Elspeet
            6. Blz. 127 Vervanging leidingwerk in drukrioolgemalen
          6. Blz. 128 Wettelijke indicatoren programma 4
        4. Blz. 129 Wat mag het kosten?
      9. Blz. 130 Programma 5. Verkeer, vervoer en waterstaat
        1. Blz. 131 Inleiding
        2. Blz. 132 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 133 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 134 Bevorderen Verkeersveiligheid en Bereikbaarheid
            1. Blz. 135 Bereikbaarheid kernen met openbaar vervoer waarborgen.
            2. Blz. 136 Extra fietsparkeervoorzieningen in centrum Nunspeet.
            3. Blz. 137 Maatregelen treffen ter voorkoming van wildaanrijdingen.
            4. Blz. 138 Onderzoek naar ‘brilconstructie’ bij aansluiting Eperweg (N795) op de A28.
            5. Blz. 139 Onderzoek naar mogelijke realisatie rotonde Halfweg.
            6. Blz. 140 Reconstructie Ds. Huetlaan – Ds. Martiniuslaan.
            7. Blz. 141 Vaststellen nieuw GVVP inclusief aandacht voor de fiets, categorisering en Vierhouten.
          2. Blz. 142 Groene mobiliteit wordt gestimuleerd
            1. Blz. 143 Realiseren van een prettig en veilig fietsnetwerk.
            2. Blz. 144 Realiseren van extra oplaadpunten voor elektrische auto’s, fietsen en scootmobielen.
          3. Blz. 145 Kwaliteitsslag maken centrum Nunspeet en Stationsomgeving
            1. Blz. 146 Realiseren en evalueren ‘upgrading’ De Markt.
            2. Blz. 147 Uitbreiding hanging basket Whemeplein en Dorpstraat. (onderdeel groenbeleidsplan 2019-2029).
            3. Blz. 148 Uitvoeren van het project Stationsomgeving met inachtneming van gekozen aanpak / benodigde middelen.
            4. Blz. 149 Update entree Elspeterweg tussen A28 en spoorlijn.
          4. Blz. 150 Nieuw beleid 2020-2023 Programma 5
            1. Blz. 151 Herinrichten Ds. Martiniuslaan incl. parkeerterrein
            2. Blz. 152 Herinrichting en renovatie Harderwijkerweg bibeko en bubeko
            3. Blz. 153 Herinrichting Stationsomgeving
            4. Blz. 154 Vervangen lichtmasten
            5. Blz. 155 Vervangen oude verlichtingsarmaturen door LED-armaturen
            6. Blz. 156 Vervanging heftruck
        4. Blz. 157 Wat mag het kosten?
      10. Blz. 158 Programma 6. Veiligheid
        1. Blz. 159 Inleiding
        2. Blz. 160 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 161 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 162 De APV wordt ingezet bij bestuurlijke handhaving
            1. Blz. 163 In de Algemene plaatselijke verordening worden bestuursrechtelijke sancties opgenomen om overtreding van bepalingen in deze verordening aan te pakken.
          2. Blz. 164 Het Bibob-beleid wordt geactualiseerd en uitgebreid
            1. Blz. 165 Wij actualiseren het Bibob beleid en breiden dit uit.
          3. Blz. 166 In diverse grote beleidsthema’s geven wij extra aandacht aan veiligheid
            1. Blz. 167 Bij het invoeren van de Omgevingswet en het opstellen van een Omgevingsvisie nemen wij specifieke maatregelen op inzake (brand)veiligheid.
            2. Blz. 168 Onderzoek of uitbouwen gemeentelijke handhaving nodig is.
            3. Blz. 169 Wij stellen een Integraal Veiligheidsplan 2020-2023 op.
          4. Blz. 170 Ondermijning wordt actief bestreden.
            1. Blz. 171 Meldpunt ondermijning instellen.
            2. Blz. 172 Wij stellen beleid op om ondermijning tegen te gaan.
          5. Blz. 173 Wij bieden mogelijkheden voor evenementen
            1. Blz. 174 Wij ontwikkelen beleid over evenementenlocaties.
            2. Blz. 175 Wij willen de aanvraagprocedure voor een evenementenvergunning zo mogelijk vereenvoudigen.
          6. Blz. 176 Wij houden onze brandweervrijwilligers betrokken en enthousiast
            1. Blz. 177 Wij ontwikkelen initiatieven om het vrijwilligerskorps op een voldoende en adequaat niveau te houden.
          7. Blz. 178 Wij ondersteunen en faciliteren initiatieven voor buurtpreventie
            1. Blz. 179 Wij ondersteunen buurtpreventie initiatieven van burgers waar mogelijk financieel of op andere wijze.
          8. Blz. 180 Wij verminderen criminaliteit en woonoverlast
            1. Blz. 181 Het optimaliseren van de informatie-uitwisseling tussen politie en gemeentelijk toezichthouders.
            2. Blz. 182 Wij stellen beleidsregels op voor woonoverlast.
            3. Blz. 183 Wij zetten in op versterking van de rol van de buitengewoon opsporingsambtenaren (Boa's).
          9. Blz. 184 Nieuw beleid 2020-2023 Programma 6
            1. Blz. 185 Onderhoud digitale handhavingsapplicatie Redline
          10. Blz. 186 Wettelijke indicatoren programma 6
        4. Blz. 187 Wat mag het kosten?
      11. Blz. 188 Programma 7. Sport, cultuur, recreatie en openbaar groen
        1. Blz. 189 Inleiding
        2. Blz. 190 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 191 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 192 Initiatieven op het vlak van de vrijetijdseconomie ondersteunen
            1. Blz. 193 Inzetten op ontwikkeling ‘Nunspeet aan zee' (met name surfstrandje Hoge Bijssel).
            2. Blz. 194 Ondersteunen en in stand houden schaapskudde en onderzoeken mogelijkheid nieuwe schaapskooi.
            3. Blz. 195 Onderzoek doen naar de manier van heffen van toeristenbelasting en bezien welke methode gewenst is.
            4. Blz. 196 Onderzoeken vergroting herkenbaarheid van Nunspeet in brede zin en specifiek vanaf de A28.
            5. Blz. 197 Particulier initiatief realisering klimbos in planologische zin faciliteren.
            6. Blz. 198 Uitvoeren en evalueren maatregelenplan uitbreiding ‘paarse heide’.
            7. Blz. 199 Uitvoeren stappenplan ‘Vitale Vakantieparken’.
          2. Blz. 200 Verbeteren leefbaarheid leefomgeving
            1. Blz. 201 Ecologisch verantwoorde onkruidbestrijding bij sportvelden invoeren.
            2. Blz. 202 Evaluatie hondenvoorzieningen
            3. Blz. 203 Maatregelen treffen om verrommeling bij entree kernen tegen te gaan.
            4. Blz. 204 Nieuw ‘groen’ beleidsplan.
            5. Blz. 205 Nieuwe beheersplannen voor onderhoudsniveau ‘grijs, groen en openbare verlichting’.
            6. Blz. 206 Onderzoek naar de staat van onderhoud van het riool.
          3. Blz. 207 Wijkgerichtwerken
            1. Blz. 208 Opstellen plan van aanpak Wijkgericht werken.
          4. Blz. 209 Nieuw beleid 2020-2023 Programma 7
            1. Blz. 210 Aanschaf shovel Marktplein - gemeentewerf - gronddepot
            2. Blz. 211 Baggeren vijverpartij Edzard Koningspark
            3. Blz. 212 Onderhoud budget schoonmaken toiletten speelweide Stakenberg
            4. Blz. 213 Subsidie Nunspeet uit de kunst
            5. Blz. 214 Vervangen 3 kunstgrasvelden
          5. Blz. 215 Wettelijke indicatoren programma 7
        4. Blz. 216 Wat mag het kosten?
      12. Blz. 217 Programma 8. Economische zaken
        1. Blz. 218 Inleiding
        2. Blz. 219 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 220 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 221 Wij zetten in op een sterkere locale economie
            1. Blz. 222 De dienstverlenging aan de lokale ondernemers verbeteren
            2. Blz. 223 De economische relatie met de regiogemeenten versterken
            3. Blz. 224 Doorontwikkeling centrumgebied met halverwege de bestuursperiode de ‘upgrading’ van de Markt evalueren met specifieke aandacht voor de weekmarkt, centrumondernemingen en de horeca.
            4. Blz. 225 Het jaarlijks organiseren van een ondernemersdag.
            5. Blz. 226 Invoering van parkmanagement op bedrijventerrein De Kolk en een onderzoek naar de uitrol overige bedrijventerreinen.
            6. Blz. 227 Onderzoeken mogelijkheid aansluiting bij / samenwerking met regio Zwolle.
            7. Blz. 228 Realiseren bedrijvenstrip Elspeet.
            8. Blz. 229 Sociaaleconomische ontwikkeling & samenwerking: bevorderen goede aansluiting onderwijs - arbeidsmarkt, o.a. door De Human Capital Agenda met de 3 O’s.
            9. Blz. 230 Sociaaleconomische ontwikkeling & samenwerking: het opstellen van een regionale sociaaleconomische ontwikkelstrategie 2030 met de 3 O’s.
          2. Blz. 231 Nieuw beleid 2020-2023 Programma 8
            1. Blz. 232 Aansluiting regio Zwolle (EZ)
            2. Blz. 233 Uitvoeringsprogramma toerisme en recreatie
          3. Blz. 234 Wettelijke indicatoren programma 8
        4. Blz. 235 Wat mag het kosten?
      13. Blz. 236 Programma 9. Bestuur en ondersteuning
        1. Blz. 237 Inleiding
        2. Blz. 238 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 239 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 240 Digitaliseren van informatievoorziening en veilige dienstverlening
            1. Blz. 241 Wij doen onderzoek naar nieuwe contact / communicatiekanalen
            2. Blz. 242 Wij zorgen voor een betere digitale toegankelijkheid, actualiteit en vindbaarheid van informatie en toename digitale producten (via vernieuwde website).
          2. Blz. 243 Nunspeet zorgt voor een blijvende solide financiële huishouding
            1. Blz. 244 Invoeren van een gestructureerde vorm van omgaan met risico’s, toepassen van risicomanagement.
            2. Blz. 245 Opnemen van een beperkt aantal relevante ‘resultaat metende’ beleidsindicatoren in de verantwoordingsdocumenten.
          3. Blz. 246 Optimaliseren van de bedrijfsvoering ten dienste van onze ambities
            1. Blz. 247 Een voldoende waardering van inwoners/ondernemers over het betrekken van inwoners/ondernemers bij de uitvoering van plannen, gemeten in het onderzoek ‘waarstaatjegemeente’
            2. Blz. 248 Extra aandacht voor schriftelijke en mondelinge communicatie met inwoners.
            3. Blz. 249 Nunspeet biedt aan (jong) talent kansen en nemen verantwoordelijkheid voor inzet van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
            4. Blz. 250 Optimalisatie van het Klant Contact Center.
          4. Blz. 251 Nieuw beleid 2020-2023 Programma 9
            1. Blz. 252 Aanschaf iNzicht t.b.v. indicatoren/data gedreven sturen
            2. Blz. 253 Aanschaf meubilair voor de bestuursvleugel
            3. Blz. 254 Aanschaf modules makelaar suite
            4. Blz. 255 Aanschaf nieuwe modules Belastingen
            5. Blz. 256 Aanschaf nieuwe modules Belastingen 2021
            6. Blz. 257 Aanvragen e-herkenning
            7. Blz. 258 Archiveren personeelsdossiers
            8. Blz. 259 Formatie KCC/TIP
            9. Blz. 260 Implementatie digitale voorzieningen omgevingswet
            10. Blz. 261 Implementatie en migratie zaaksysteem en koppelingen
            11. Blz. 262 Implementatie motion salarisadministratie
            12. Blz. 263 Implementatie NLCS-Standaard t.b.v. BGT en BOR
            13. Blz. 264 Implementatie VTH systeem en koppelingen
            14. Blz. 265 Incontrol statement
            15. Blz. 266 Inhuur data gedreven werken
            16. Blz. 267 Jaarlijkse aanschaf van obliekfoto
            17. Blz. 268 Onderhoud iVerkiezingen
            18. Blz. 269 Onderhoud managementsysteem voor informatie veiligeid
            19. Blz. 270 Ondersteuning Dienstverlening draait om mensen 2018-2022
            20. Blz. 271 Oribi koppeling met iBurgerzaken
            21. Blz. 272 Overdracht archief 1972-2000 aan Streekarchivaat
            22. Blz. 273 Taxatie gemeentelijke gebouwen t.b.v. brandverzekering
            23. Blz. 274 Toekomstbestendige organisatie
            24. Blz. 275 Uitbesteden applicatiebeheer Pepperflow
            25. Blz. 276 Uitbreiding redundantie uitwijkomgeving
            26. Blz. 277 Uitbreiding team backoffice Publiek met 0,5 fte
            27. Blz. 278 Verbouwen en herinrichten boven hal
            28. Blz. 279 Verbouwen en herinrichten raadszaal
            29. Blz. 280 Vergunningverlening evenementen APV
            30. Blz. 281 Verhoging bijdrage Streekarchivaat vanaf 2020
            31. Blz. 282 Vervangen personenlift gemeentehuis
            32. Blz. 283 Vervanging financieel en belastingpakket
            33. Blz. 284 Vervanging opslagcapaciteit VDI-omgeving
            34. Blz. 285 Vervanging scherminformatie klantgeleidingssysteem
          5. Blz. 286 Wettelijke indicatoren programma 9
        4. Blz. 287 Wat mag het kosten?
      14. Blz. 288 Programmaplan
        1. Blz. 289 Totaal taakvelden
      15. Blz. 290 Paragrafen
        1. Blz. 291 Paragraaf Weerstandsvermogen
          1. Blz. 292 Inleiding
          2. Blz. 293 Weerstandscapaciteit
          3. Blz. 294 Weerstandscapaciteit 2020
          4. Blz. 295 Risicomanagement in relatie tot het weerstandsvermogen
          5. Blz. 296 Analyse en beoordelen van de risico’s
          6. Blz. 297 a. Juridische risico’s
          7. Blz. 298 b. Financiële risico’s
          8. Blz. 299 c. Personele / organisatorische risico’s
          9. Blz. 300 d. Grondexploitatie en strategische aankopen risico’s
          10. Blz. 301 e. Milieurisico’s
          11. Blz. 302 f. Verbonden partijen
          12. Blz. 303 g. Risico’s sociaal domein
          13. Blz. 304 h. Reguliere risico’s
          14. Blz. 305 Beheersing van risico’s
          15. Blz. 306 Financiële vertaling van de risico’s
          16. Blz. 307 Beoordeling weerstandsvermogen
          17. Blz. 308 Toekomstige ontwikkelingen
          18. Blz. 309 Toelichting kengetallen
        2. Blz. 310 Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
          1. Blz. 311 Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
          2. Blz. 312 Waterbeheer
          3. Blz. 313 Wegenbeheer
          4. Blz. 314 Openbaar groen
          5. Blz. 315 Openbare verlichting
          6. Blz. 316 Bossen en natuurterreinen
          7. Blz. 317 Gebouwen
        3. Blz. 318 Paragraaf Financiering
          1. Blz. 319 Algemeen
          2. Blz. 320 Schatkistbankieren
          3. Blz. 321 Risicobeheer
          4. Blz. 322 Rentebeleid (renterisico's)
          5. Blz. 323 Financieringspositie
          6. Blz. 324 Liquiditeitspositie
          7. Blz. 325 Leningenportefeuille
          8. Blz. 326 Geïnvesteerd vermogen/financieringsstructuur
          9. Blz. 327 Omslagrente
          10. Blz. 328 Beheer beschikbare liquiditeiten
        4. Blz. 329 Paragraaf Bedrijfsvoering
          1. Blz. 330 Inleiding
          2. Blz. 331 Organisatieontwikkelingen
          3. Blz. 332 Kwaliteitszorg
          4. Blz. 333 Personeel- en organisatiebeleid
          5. Blz. 334 Planning & control
          6. Blz. 335 Administratieve organisatie en interne controle
          7. Blz. 336 Doelmatig- en doeltreffendheidonderzoeken
          8. Blz. 337 Informatieveiligheid
          9. Blz. 338 Subsidies
        5. Blz. 339 Paragraaf Verbonden partijen
          1. Blz. 340 Paragraaf Verbonden partijen
          2. Blz. 341 Bank Nederlandse Gemeenten NV
          3. Blz. 342 NV Alliander
          4. Blz. 343 NV Vitens
          5. Blz. 344 NV Afvalsturing Friesland
          6. Blz. 345 NV Inclusief Groep
          7. Blz. 346 Gemeenschappelijke regeling Streekarchivariaat Noordwest-Veluwe
          8. Blz. 347 Omgevingsdienst Noord-Veluwe
          9. Blz. 348 Leisurelands
          10. Blz. 349 Coöperatie gastvrije randmeren
          11. Blz. 350 Gemeentelijke of Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst (GGD) Noord- en Oost Gelderland
          12. Blz. 351 Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland
          13. Blz. 352 Stichting primair openbaar onderwijs Noord-Veluwe (Proo)
        6. Blz. 353 Paragraaf Grondbeleid
          1. Blz. 354 Inleiding
          2. Blz. 355 Beleid in ontwikkeling
          3. Blz. 356 Bestaand beleid
          4. Blz. 357 Financieel kader
          5. Blz. 358 Actualiteit exploitatiegebieden
        7. Blz. 359 Paragraaf Gemeentelijke heffingen
          1. Blz. 360 Algemeen
          2. Blz. 361 Heffingen in Nunspeet: lokale lastendruk
          3. Blz. 362 De Nunspeetse heffingen nader beschouwd
          4. Blz. 363 Ad 1. Onroerende-zaakbelastingen
          5. Blz. 364 Ad 2. Recreatieve heffingen
          6. Blz. 365 Ad 3. Precariobelasting
          7. Blz. 366 Ad 4. Afvalstoffenheffing
          8. Blz. 367 Ad 5 Rioolheffing
          9. Blz. 368 Ad 6 Rechten
          10. Blz. 369 Kwijtschelding
          11. Blz. 370 Overzicht geraamde inkomsten
    3. Activiteiten
    4. Zoeken
    5. Publicatie bijlagen
    6. Contact
    7. PrivacyStatement
    8. Sitemap