Portefeuillehouder
L. van der Maas

In programma 9 is met de raadswerkgroep KPI’s afgesproken om klanttevredenheidsscores te meten voor de verschillende kanalen waaronder het telefonisch en persoonlijk contact. Dit om vast te stellen wat de tevredenheid is, deze waar gewenst te delen met de burgers van Nunspeet (bijvoorbeeld op actueel op de website) en om continu de dienstverlening op basis van deze feedback te verbeteren. Om deze feedback op efficiënte wijze te krijgen is een klantfeedbacksysteem nodig. De wens is om 2022 te starten bij team publiek met de kanalen telefonie en balie en twee unieke vragenlijsten. Hiermee is 70% van het klantcontact gedekt en we hebben een mooie afgebakende groep om mee te ervaren wat voor de gemeente Nunspeet wel en niet goed werkt. Omdat we halverwege het jaar starten zijn de licentiekosten voor het eerste jaar minder dan in 2023-2025. De stijging in licentiekosten is als gevolg van de verwachting dat er ieder jaar een team met zijn eigen unieke vragenlijst toegevoegd wordt.