Programmabegroting 2022-2025
|
Blz. 1
|
Programma’s
|
Blz. 2
|
Raadsvoorstel
|
Blz. 3
|
Raadsvoorstel
|
Blz. 4
|
Hoofdstuk 1 Basis programmabegroting
|
Blz. 5
|
1.1 Basis Programmabegroting
|
Blz. 6
|
1.2 Hoofdprioriteiten nieuw beleid
|
Blz. 7
|
1.3 Uitgangspunten bestaand beleid
|
Blz. 8
|
1.4 Financiële vertaling van bestaand en nieuw beleid
|
Blz. 9
|
1.5 Bijstelling van de programmabegroting
|
Blz. 10
|
Hoofdstuk 2 Dekkingsplan
|
Blz. 11
|
Inleiding
|
Blz. 12
|
2.1 Dekkingsvoorstellen
|
Blz. 13
|
Hoofdstuk 3 Budgetautorisatie
|
Blz. 14
|
3.1 Financiële positie
|
Blz. 15
|
3.2 Algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 16
|
3.3 Kerngegevens waarop de ramingen zijn gebaseerd
|
Blz. 17
|
Programma 1. Sociaal Domein
|
Blz. 18
|
Inleiding
|
Blz. 19
|
Bestuurlijke kaders
|
Blz. 20
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 21
|
Er wordt geen misbruik gemaakt van sociale voorzieningen.
|
Blz. 22
|
Inwoners hebben een zinvolle daginvulling
|
Blz. 23
|
Klanttevredenheidsonderzoeken naar tevredenheid en zorg en ondersteuning die vanuit de gemeentelijke verantwoordelijkheid wordt geboden.
|
Blz. 24
|
Inwoners krijgen de ondersteuning die zij nodig hebben
|
Blz. 25
|
Lokale uitwerking landelijk manifest Waardig ouder worden.
|
Blz. 26
|
Op zoek naar nieuwe financiële structurele oplossingen om de tendens van oplopende financiele tekorten vanuit de Jeugdwet te keren.
|
Blz. 27
|
Opstellen integrale aanpak van integratie, onderwijs (taalles) en werk voor statushouders.
|
Blz. 28
|
Opstellen lokale 'inclusieve' agenda om uitvoering te geven aan het VN-verdrag voor mensen met een handicap.
|
Blz. 29
|
Opstellen plan meer sturing op toegang via zorgverleners die rechtstreeks naar jeugdzorg verwijzen.
|
Blz. 30
|
Opstellen plan wat er nodig is aan zorg en ondersteuning voor dementerende ouderen.
|
Blz. 31
|
Voorstel naar de inzet en taken van sociaal regisseurs.
|
Blz. 32
|
Inwoners voelen zich betrokken bij hun omgeving
|
Blz. 33
|
Evalueren pilot huisvesten Servicepunt Vrijwilligers in Veluvine.
|
Blz. 34
|
Huidige jongerenontmoetingsplekken goed onderhouden en in overleg met jongeren aantrekkelijker maken.
|
Blz. 35
|
Inventariseren behoefte aan respijtzorg, welke voorzieningen zijn nodig om mantelzorgers te ontlasten.
|
Blz. 36
|
Onderzoek naar jongerenontmoetingsplek (JOP) in Hulshorst.
|
Blz. 37
|
Inwoners voelen zich veilig, thuis en in hun omgeving
|
Blz. 38
|
Beleid ontwikkelen over evenementenlocaties met specifieke aandacht voor aantal evenementen per locatie en richtlijnen voor geluid.
|
Blz. 39
|
Creëren sluitende aanpak voor zorg en ondersteuning van personen met verward gedrag.
|
Blz. 40
|
In samenspraak met CJG, Straathoekwerk, Omnia wonen, onderwijs, politie en justitie werkwijze veiligheidsketen bezien.
|
Blz. 41
|
Inwoners zijn financieel zelfredzaam
|
Blz. 42
|
Opstellen communicatieplan voor pro-actieve en gerichte communicatie welke (sociale) voorzieningen er beschikbaar zijn.
|
Blz. 43
|
Opstellen plan vroegtijdig ingrijpen bij problematische schulden en snelle toegang tot hulpverlening, met specifieke aandacht voor jongeren.
|
Blz. 44
|
Inwoners zijn taalvaardig en digitaal zelfredzaam
|
Blz. 45
|
Opstellen aanpak laaggeletterdheid.
|
Blz. 46
|
Wij helpen iedereen die kan werken aan het werk
|
Blz. 47
|
Nieuw beleid 2022-2025 Programma 1
|
Blz. 48
|
Sociaal regisseur
|
Blz. 49
|
Urenuitbreiding beleidsmedewerker participatiewet
|
Blz. 50
|
Visie sociaal domein
|
Blz. 51
|
Huisvestingskosten SWN
|
Blz. 52
|
Inhuur participatiewet
|
Blz. 53
|
Huisvesting straathoekwerk
|
Blz. 54
|
Dementievriendelijke gemeente
|
Blz. 55
|
Verankeren Project middelengebruik
|
Blz. 56
|
Wettelijke indicatoren programma 1
|
Blz. 57
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 58
|
Programma 2. Onderwijs
|
Blz. 59
|
Inleiding
|
Blz. 60
|
Bestuurlijke kaders
|
Blz. 61
|
Wat willen wij bereiken?
|
Blz. 62
|
Iedereen gaat naar school
|
Blz. 63
|
Realiseren van integraal kindcentrum Nunspeet-Oost, met aandacht voor duurzaamheidsaspect.
|
Blz. 64
|
Voor- en vroegschoolse voorziening
|
Blz. 65
|
Wettelijke indicatoren programma 2
|
Blz. 66
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 67
|
Programma 3. Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing (VHROSV)
|
Blz. 68
|
Inleiding
|
Blz. 69
|
Bestuurlijke kaders
|
Blz. 70
|
Wat willen wij bereiken?
|
Blz. 71
|
Het ruimtelijk beleid actualiseren
|
Blz. 72
|
Actualisatie Woonvisie.
|
Blz. 73
|
Evaluatie beleid functieverandering.
|
Blz. 74
|
Faciliteren CPO.
|
Blz. 75
|
Implementeren Omgevingswet.
|
Blz. 76
|
Invoeren flitsvergunning.
|
Blz. 77
|
Opstellen van een Omgevingsplan (Plan Woongebieden plus).
|
Blz. 78
|
Opstellen verfijningsplannen Buitengebied.
|
Blz. 79
|
Nieuw beleid 2022-2025 Programma 3
|
Blz. 80
|
Onderzoek naar semipermanente, tijdelijke of alternatieve woonvormen
|
Blz. 81
|
Uitvoering pauzewoningen
|
Blz. 82
|
Wettelijke indicatoren programma 3
|
Blz. 83
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 84
|
Programma 4. Volksgezondheid en milieu
|
Blz. 85
|
Inleiding
|
Blz. 86
|
Bestuurlijke kaders
|
Blz. 87
|
Wat willen wij bereiken?
|
Blz. 88
|
Hergebruik en recycling van afval om een bijdrage te leveren aan de circulaire economie
|
Blz. 89
|
Onderzoek naar een realisatie van een milieustraat.
|
Blz. 90
|
Opstellen en uitvoeren van het plan van aanpak saneren asbestgevels en -daken.
|
Blz. 91
|
Restafval bij huishoudens reduceren tot <100 kg per persoon.
|
Blz. 92
|
Het (her)inrichten van de openbare ruimte is klimaat adaptief
|
Blz. 93
|
Bedrijven en particulieren stimuleren de buitenruimte klimaatbestendig in te richten.
|
Blz. 94
|
Klimaat bestendig inrichten van de openbare ruimte.
|
Blz. 95
|
Meer inwoners leven actief en gezond
|
Blz. 96
|
Het creëren van open en vitale sportparken voor breed maatschappelijk gebruik .
|
Blz. 97
|
Opstellen plan meer betrekken van inwoners bij kunst en cultuur, zoals onze jeugd
|
Blz. 98
|
Opstellen plan voor meer ruimte voor het college om waarderingssubsidies te verstrekken voor initiatieven van de samenleving.
|
Blz. 99
|
Opstellen projectplan preventie alcohol- en drugsgebruik.
|
Blz. 100
|
Realiseren routenetwerk voor mountainbikers.
|
Blz. 101
|
Revitaliseren sportpark de Wiltsangh + bouw sporthal met turnhal en zwembad
|
Blz. 102
|
Nunspeet zet in op energiebesparing en duurzame opwekking
|
Blz. 103
|
Besparen op verbruik van energie.
|
Blz. 104
|
Duurzaam opwekken van energie door gemeente en burger/ondernemer stimuleren.
|
Blz. 105
|
Faciliteren opwekken duurzame energie als kansrijke neventak agrarische sector.
|
Blz. 106
|
Inrichten van een energieloket voor burgers en bedrijven.
|
Blz. 107
|
Inzetten van een energieregisseur.
|
Blz. 108
|
Onderzoek naar de mogelijkheden tot het afsluiten van een lokaal energieakkoord.
|
Blz. 109
|
Onderzoeken van mogelijkheden voor windturbines in regionaal verband.
|
Blz. 110
|
Stimuleren van innovatie en het faciliteren van duurzaamheidsinvesteringen.
|
Blz. 111
|
Upgraden en uitvoeren van het Programma Duurzaamheid.
|
Blz. 112
|
Verduurzaming van gemeentelijke gebouwen.
|
Blz. 113
|
Versneld vervangen straatverlichting door LED.
|
Blz. 114
|
Nieuw beleid 2022-2025 Programma 4
|
Blz. 115
|
Basisdienstverlening Icare JGZ
|
Blz. 116
|
Grond milieustraat
|
Blz. 117
|
Exploitatielasten milieustraat
|
Blz. 118
|
Digitalisering informatievoorziening begraafplaatsen
|
Blz. 119
|
Vervangen 3 baarwagens begraafplaatsen
|
Blz. 120
|
Wettelijke indicatoren programma 4
|
Blz. 121
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 122
|
Programma 5. Verkeer, vervoer en waterstaat
|
Blz. 123
|
Inleiding
|
Blz. 124
|
Bestuurlijke kaders
|
Blz. 125
|
Wat willen wij bereiken?
|
Blz. 126
|
Bevorderen Verkeersveiligheid en Bereikbaarheid
|
Blz. 127
|
Bereikbaarheid kernen met openbaar vervoer waarborgen.
|
Blz. 128
|
Extra fietsparkeervoorzieningen in centrum Nunspeet.
|
Blz. 129
|
Onderzoek naar ‘brilconstructie’ bij aansluiting Eperweg (N795) op de A28.
|
Blz. 130
|
Onderzoek naar mogelijke realisatie rotonde Halfweg.
|
Blz. 131
|
Reconstructie Ds. Huetlaan – Ds. Martiniuslaan.
|
Blz. 132
|
Vaststellen nieuw GVVP inclusief aandacht voor de fiets, categorisering en Vierhouten.
|
Blz. 133
|
Groene mobiliteit wordt gestimuleerd
|
Blz. 134
|
Realiseren van een prettig en veilig fietsnetwerk.
|
Blz. 135
|
Realiseren van extra oplaadpunten voor elektrische auto’s, fietsen en scootmobielen.
|
Blz. 136
|
Kwaliteitsslag maken centrum Nunspeet en Stationsomgeving
|
Blz. 137
|
Realiseren en evalueren ‘upgrading’ De Markt.
|
Blz. 138
|
Uitvoeren van het project Stationsomgeving met inachtneming van gekozen aanpak / benodigde middelen.
|
Blz. 139
|
Update entree Elspeterweg tussen A28 en spoorlijn.
|
Blz. 140
|
Nieuw beleid 2022-2025 Programma 5
|
Blz. 141
|
Aanleg rotonde Halfweg
|
Blz. 142
|
Renovatie (en aanleg nieuw fietspad) Gortelseweg
|
Blz. 143
|
Aanpassen bewegwijzering fase 1 (inventariseren, toetsen en ontwerpen)
|
Blz. 144
|
Vervangen bruggentje Oranjelaan
|
Blz. 145
|
Blinde geleidelijn
|
Blz. 146
|
Vervangen oude verlichtingsarmaturen door LED-armaturen
|
Blz. 147
|
Vervangen lichtmasten
|
Blz. 148
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 149
|
Programma 6. Veiligheid
|
Blz. 150
|
Inleiding
|
Blz. 151
|
Bestuurlijke kaders
|
Blz. 152
|
Wat willen wij bereiken?
|
Blz. 153
|
De APV wordt ingezet bij bestuurlijke handhaving
|
Blz. 154
|
Het Bibob-beleid wordt geactualiseerd en uitgebreid
|
Blz. 155
|
Wij actualiseren het Bibob beleid en breiden dit uit.
|
Blz. 156
|
In diverse grote beleidsthema’s geven wij extra aandacht aan veiligheid
|
Blz. 157
|
Bij het invoeren van de Omgevingswet en het opstellen van een Omgevingsvisie nemen wij specifieke maatregelen op inzake (brand)veiligheid.
|
Blz. 158
|
Wij stellen een Integraal Veiligheidsplan 2020-2023 op.
|
Blz. 159
|
Ondermijning wordt actief bestreden
|
Blz. 160
|
Meldpunt ondermijning instellen.
|
Blz. 161
|
Wij stellen beleid op om ondermijning tegen te gaan.
|
Blz. 162
|
Wij bieden mogelijkheden voor evenementen
|
Blz. 163
|
Wij ontwikkelen beleid over evenementenlocaties.
|
Blz. 164
|
Wij willen de aanvraagprocedure voor een evenementenvergunning zo mogelijk vereenvoudigen.
|
Blz. 165
|
Wij houden onze brandweervrijwilligers betrokken en enthousiast
|
Blz. 166
|
Wij ontwikkelen initiatieven om het vrijwilligerskorps op een voldoende en adequaat niveau te houden.
|
Blz. 167
|
Wij ondersteunen en faciliteren initiatieven voor buurtpreventie
|
Blz. 168
|
Wij ondersteunen buurtpreventie initiatieven van burgers waar mogelijk financieel of op andere wijze.
|
Blz. 169
|
Wij verminderen criminaliteit en woonoverlast
|
Blz. 170
|
Wij stellen beleidsregels op voor woonoverlast.
|
Blz. 171
|
Wij zetten in op versterking van de rol van de buitengewoon opsporingsambtenaren (Boa's).
|
Blz. 172
|
Nieuw beleid 2022-2025 Programma 6
|
Blz. 173
|
Uitvoering Natuurbrandpreventiemaatregelen
|
Blz. 174
|
Uitvoering Natuurbrandpreventiemaatregelen
|
Blz. 175
|
Uitvoering Natuurbrandpreventiemaatregelen
|
Blz. 176
|
Uitvoering Natuurbrandpreventiemaatregelen
|
Blz. 177
|
Vervangen geisers brandweergarage
|
Blz. 178
|
Capaciteitsuitbreiding OOV
|
Blz. 179
|
Audit wet politiegegevens
|
Blz. 180
|
Boa capaciteit
|
Blz. 181
|
Handhaving buitengebied
|
Blz. 182
|
Vergunningverlening evenementen APV
|
Blz. 183
|
Wettelijke indicatoren programma 6
|
Blz. 184
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 185
|
Programma 7. Sport, cultuur, recreatie en openbaar groen
|
Blz. 186
|
Inleiding
|
Blz. 187
|
Bestuurlijke kaders
|
Blz. 188
|
Wat willen wij bereiken?
|
Blz. 189
|
Initiatieven op het vlak van de vrijetijdseconomie ondersteunen
|
Blz. 190
|
Ondersteunen en in stand houden schaapskudde en onderzoeken mogelijkheid nieuwe schaapskooi.
|
Blz. 191
|
Onderzoek doen naar de manier van heffen van toeristenbelasting en bezien welke methode gewenst is.
|
Blz. 192
|
Onderzoeken vergroting herkenbaarheid van Nunspeet in brede zin en specifiek vanaf de A28.
|
Blz. 193
|
Particulier initiatief realisering klimbos in planologische zin faciliteren.
|
Blz. 194
|
Uitvoeren stappenplan ‘Vitale Vakantieparken’.
|
Blz. 195
|
Verbeteren leefbaarheid leefomgeving
|
Blz. 196
|
Maatregelen treffen om verrommeling bij entree kernen tegen te gaan.
|
Blz. 197
|
Nieuwe beheersplannen voor onderhoudsniveau ‘grijs, groen en openbare verlichting’.
|
Blz. 198
|
Onderzoek naar de staat van onderhoud van het riool.
|
Blz. 199
|
Wijkgerichtwerken
|
Blz. 200
|
Opstellen plan van aanpak Wijkgericht werken.
|
Blz. 201
|
Nieuw beleid 2022-2025 Programma 7
|
Blz. 202
|
NK tijdrijden
|
Blz. 203
|
Groot onderhoud sporthal Feijtenhof
|
Blz. 204
|
Groot onderhoud sporthal Feijtenhof
|
Blz. 205
|
Groot onderhoud sporthal Feijtenhof
|
Blz. 206
|
Groot onderhoud sporthal Op de Heide
|
Blz. 207
|
Groot onderhoud sporthal Op de Heide
|
Blz. 208
|
Groot onderhoud sporthal Op de Heide
|
Blz. 209
|
Kapitaallasten hogere investering VV Nunspeet nav Masterplan
|
Blz. 210
|
Onderhoud voetbalvelden nav masterplan
|
Blz. 211
|
Aanvullend krediet voetbalvelden Hulshorst nav masterpan
|
Blz. 212
|
Aanvullend krediet Toplaag VV Eslpeet nav masterpan nav Masterplan
|
Blz. 213
|
Afvoerkosten kunstgrasvelden Elspeet nav masterplan
|
Blz. 214
|
Afvoerkosten kunstgrasvelden Hulshorst nav masterplan
|
Blz. 215
|
Extra afschrijving VV Hulshorst nav Masterplan
|
Blz. 216
|
50 jaar gemeente Nunspeet (€ 1 per inwoner)
|
Blz. 217
|
Collectieve evenementenverzekering gemeenten
|
Blz. 218
|
Bijdrage regionaal Programmaplan 2022 Vitale Vakantieparken
|
Blz. 219
|
Verduurzaming 4x4 voertuig bosbeheer
|
Blz. 220
|
Onkruidbeheersing
|
Blz. 221
|
Uitbreiding fte openbare ruimte 16 uur niveau 9
|
Blz. 222
|
Hondenvoorzieningen
|
Blz. 223
|
Opstellen bosbeheervisie
|
Blz. 224
|
Vervangen Nissan Navarra
|
Blz. 225
|
Wettelijke indicatoren programma 7
|
Blz. 226
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 227
|
Programma 8. Economische zaken
|
Blz. 228
|
Inleiding
|
Blz. 229
|
Bestuurlijke kaders
|
Blz. 230
|
Wat willen wij bereiken?
|
Blz. 231
|
Wij zetten in op een sterkere locale economie
|
Blz. 232
|
De dienstverlenging aan de lokale ondernemers verbeteren
|
Blz. 233
|
De economische relatie met de regiogemeenten versterken
|
Blz. 234
|
Doorontwikkeling centrumgebied met halverwege de bestuursperiode de ‘upgrading’ van de Markt evalueren met specifieke aandacht voor de weekmarkt, centrumondernemingen en de horeca.
|
Blz. 235
|
Het jaarlijks organiseren van een ondernemersdag.
|
Blz. 236
|
Invoering van parkmanagement op bedrijventerrein De Kolk en een onderzoek naar de uitrol overige bedrijventerreinen.
|
Blz. 237
|
Realiseren bedrijvenstrip Elspeet.
|
Blz. 238
|
Nieuw beleid 2022-2025 Programma 8
|
Blz. 239
|
Uitbreiding formatie economie
|
Blz. 240
|
Verlenging Human Capital Agenda (HCA) Regio Zwolle t/m 2023
|
Blz. 241
|
Samenwerking kop van de Veluwe
|
Blz. 242
|
Opstellen overkoepelende economische beleidsvisie gemeente Nunspeet en samenwerking
|
Blz. 243
|
Wettelijke indicatoren programma 8
|
Blz. 244
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 245
|
Programma 9. Bestuur en ondersteuning
|
Blz. 246
|
Inleiding
|
Blz. 247
|
Bestuurlijke kaders
|
Blz. 248
|
Wat willen wij bereiken?
|
Blz. 249
|
Digitaliseren van informatievoorziening en veilige dienstverlening
|
Blz. 250
|
Nunspeet zorgt voor een blijvende solide financiële huishouding
|
Blz. 251
|
Optimaliseren van de bedrijfsvoering ten dienste van onze ambities
|
Blz. 252
|
Extra aandacht voor schriftelijke en mondelinge communicatie met inwoners.
|
Blz. 253
|
Nieuw beleid 2022-2025 Programma 9
|
Blz. 254
|
Loonkosten uitbreiding Griffie
|
Blz. 255
|
Tijdelijke formatie uitbreiding 1 fte burgerzaken
|
Blz. 256
|
Verkiezingsavond
|
Blz. 257
|
Taxatie gemeentelijke gebouwen
|
Blz. 258
|
Procesmanager
|
Blz. 259
|
Formatie-uitbreiding planeconoom / financieel control projecten
|
Blz. 260
|
Aanschaf anonimiseertool (DataMask)
|
Blz. 261
|
BKR 2.0
|
Blz. 262
|
Structurele budgetten cluster gegevens
|
Blz. 263
|
Vervangen datadistributiesysteem
|
Blz. 264
|
Firewall Beheer en Beveiliging
|
Blz. 265
|
Structurele formatie cluster gegevens
|
Blz. 266
|
Nedgeglobe
|
Blz. 267
|
Phishing campagne
|
Blz. 268
|
PvA Cluster Automatisering
|
Blz. 269
|
Centre firewall
|
Blz. 270
|
Vervangen servers
|
Blz. 271
|
Vervangen servers
|
Blz. 272
|
Verhoging tarieven Pink Roccade
|
Blz. 273
|
Toepasbare regels ikv Omgevingswet
|
Blz. 274
|
Jaarlijks TPM applicatie
|
Blz. 275
|
Devices: schadebudget tablets / laptops
|
Blz. 276
|
Devices: schadebudget; telefonie
|
Blz. 277
|
Vervanging devices; tablets, laptops
|
Blz. 278
|
Vervanging devices; telefoons
|
Blz. 279
|
Vervanging devices; telefoons
|
Blz. 280
|
Vervanging devices; vergaderruimten
|
Blz. 281
|
Wachtwoordkluis
|
Blz. 282
|
Aanpassingen thuiswerksituaties
|
Blz. 283
|
Cultuurtraject
|
Blz. 284
|
Dialog
|
Blz. 285
|
Nunspeet academy
|
Blz. 286
|
Periodiek medisch onderzoek op grond van de Arbowet
|
Blz. 287
|
Toegangsbeveiliging bezoekers
|
Blz. 288
|
Rapportagetool logbestanden
|
Blz. 289
|
Verdiepende RI&E en aanvullende werkzaamheden gemeentewerf
|
Blz. 290
|
Motion
|
Blz. 291
|
Klantfeedbacksysteem
|
Blz. 292
|
Structurele formatie taken Funcioneel beheer
|
Blz. 293
|
Applicatie aanvraag evenementen
|
Blz. 294
|
Vervangen noodverlichting Dorpshuis Vierhouten
|
Blz. 295
|
Vervangen besturingssysteem zonwering gemeentehuis
|
Blz. 296
|
Vervangen CV Rode Kruisgebouw
|
Blz. 297
|
Vervangen ventilatoren Rode Kruisgebouw
|
Blz. 298
|
Wettelijke indicatoren programma 9
|
Blz. 299
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 300
|
Programmaplan
|
Blz. 301
|
Totaal taakvelden
|
Blz. 302
|
Paragrafen
|
Blz. 303
|
Paragraaf Weerstandsvermogen
|
Blz. 304
|
Inleiding
|
Blz. 305
|
Weerstandscapaciteit
|
Blz. 306
|
Weerstandscapaciteit 2021
|
Blz. 307
|
Risicomanagement in relatie tot het weerstandsvermogen
|
Blz. 308
|
Analyse en beoordelen van de risico’s
|
Blz. 309
|
a. Juridische risico’s
|
Blz. 310
|
b. Financiële risico’s
|
Blz. 311
|
c. Personele / organisatorische risico’s
|
Blz. 312
|
d. Grondexploitatie en strategische aankopen risico’s
|
Blz. 313
|
e. Milieurisico’s
|
Blz. 314
|
f. Verbonden partijen
|
Blz. 315
|
g. Risico’s sociaal domein
|
Blz. 316
|
h. Reguliere risico’s
|
Blz. 317
|
i. Coronacrisis
|
Blz. 318
|
Beheersing van risico’s
|
Blz. 319
|
Financiële vertaling van de risico’s
|
Blz. 320
|
Beoordeling weerstandsvermogen
|
Blz. 321
|
Toekomstige ontwikkelingen
|
Blz. 322
|
Toelichting kengetallen
|
Blz. 323
|
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
|
Blz. 324
|
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
|
Blz. 325
|
Waterbeheer
|
Blz. 326
|
Wegenbeheer
|
Blz. 327
|
Openbaar groen
|
Blz. 328
|
Openbare verlichting
|
Blz. 329
|
Bossen en natuurterreinen
|
Blz. 330
|
Gebouwen
|
Blz. 331
|
Paragraaf Financiering
|
Blz. 332
|
Algemeen
|
Blz. 333
|
Schatkistbankieren
|
Blz. 334
|
Risicobeheer
|
Blz. 335
|
Rentebeleid (renterisico's)
|
Blz. 336
|
Financieringspositie
|
Blz. 337
|
Liquiditeitspositie
|
Blz. 338
|
Leningenportefeuille
|
Blz. 339
|
Geïnvesteerd vermogen/financieringsstructuur
|
Blz. 340
|
Omslagrente
|
Blz. 341
|
Beheer beschikbare liquiditeiten
|
Blz. 342
|
Paragraaf Bedrijfsvoering
|
Blz. 343
|
Inleiding
|
Blz. 344
|
Organisatieontwikkelingen
|
Blz. 345
|
Kwaliteitszorg
|
Blz. 346
|
Personeel- en organisatiebeleid
|
Blz. 347
|
Planning & control
|
Blz. 348
|
Administratieve organisatie en interne controle
|
Blz. 349
|
Doelmatig- en doeltreffendheidonderzoeken
|
Blz. 350
|
Informatieveiligheid
|
Blz. 351
|
Subsidies
|
Blz. 352
|
Paragraaf Verbonden partijen
|
Blz. 353
|
Paragraaf Verbonden partijen
|
Blz. 354
|
Bank Nederlandse Gemeenten NV
|
Blz. 355
|
NV Alliander
|
Blz. 356
|
NV Vitens
|
Blz. 357
|
NV Afvalsturing Friesland
|
Blz. 358
|
NV Inclusief Groep
|
Blz. 359
|
Gemeenschappelijke regeling Streekarchivariaat Noordwest-Veluwe
|
Blz. 360
|
Omgevingsdienst Noord-Veluwe
|
Blz. 361
|
Leisurelands
|
Blz. 362
|
Coöperatie gastvrije randmeren
|
Blz. 363
|
Gemeentelijke of Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst (GGD) Noord- en Oost Gelderland
|
Blz. 364
|
Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland
|
Blz. 365
|
Stichting primair openbaar onderwijs Noord-Veluwe (Proo)
|
Blz. 366
|
Sportbedrijf Nunspeet
|
Blz. 367
|
Paragraaf Grondbeleid
|
Blz. 368
|
Inleiding
|
Blz. 369
|
Beleid in ontwikkeling
|
Blz. 370
|
Bestaand beleid
|
Blz. 371
|
Financieel kader
|
Blz. 372
|
Actualiteit exploitatiegebieden
|
Blz. 373
|
Paragraaf Gemeentelijke heffingen
|
Blz. 374
|
Algemeen
|
Blz. 375
|
Heffingen in Nunspeet: lokale lastendruk
|
Blz. 376
|
De Nunspeetse heffingen nader beschouwd
|
Blz. 377
|
Ad 1. Onroerende-zaakbelastingen
|
Blz. 378
|
Ad 2. Recreatieve heffingen
|
Blz. 379
|
Ad 3. Precariobelasting
|
Blz. 380
|
Ad 4. Afvalstoffenheffing
|
Blz. 381
|
Ad 5 Rioolheffing
|
Blz. 382
|
Ad 6 Rechten
|
Blz. 383
|
Kwijtschelding
|
Blz. 384
|
Overzicht geraamde inkomsten
|
Blz. 385
|
Activiteiten
|
|
Zoeken
|
|
Bijlagen
|
|
Contact
|
|
PrivacyStatement
|
|
Sitemap
|
|