1. Blz. 1 Programmabegroting 2021-2024
    1. Blz. 2 Programmabegroting 2021-2024
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Raadsvoorstel
        1. Blz. 5 Raadsvoorstel
      2. Blz. 6 Hoofdstuk 1 Basis programmabegroting
        1. Blz. 7 1.1 Basis Programmabegroting 2021-2024
        2. Blz. 8 1.2 Hoofdprioriteiten nieuw beleid 2021-2024
        3. Blz. 9 1.3 Uitgangspunten bestaand beleid
        4. Blz. 10 1.4 Financiële vertaling van bestaand en nieuw beleid
        5. Blz. 11 1.5 Bijstelling van de programmabegroting
      3. Blz. 12 Hoofdstuk 2 Dekkingsplan
        1. Blz. 13 Inleiding
        2. Blz. 14 2.1 Dekkingsvoorstellen
      4. Blz. 15 Hoofdstuk 3 Budgetautorisatie
        1. Blz. 16 3.1 Financiële positie
        2. Blz. 17 3.2 Algemene dekkingsmiddelen
        3. Blz. 18 3.3 Kerngegevens waarop de ramingen zijn gebaseerd
      5. Blz. 19 Programma 1. Sociaal Domein
        1. Blz. 20 Inleiding
        2. Blz. 21 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 22 Wat willen we bereiken?
          1. Blz. 23 Er wordt geen misbruik gemaakt van sociale voorzieningen.
            1. Blz. 24 Sancties opleggen bij misbruik van uitkeringen en persoonsgebonden budget (PGB).
          2. Blz. 25 Inwoners hebben een zinvolle daginvulling
            1. Blz. 26 Klanttevredenheidsonderzoeken naar tevredenheid en zorg en ondersteuning die vanuit de gemeentelijke verantwoordelijkheid wordt geboden.
          3. Blz. 27 Inwoners krijgen de ondersteuning die zij nodig hebben
            1. Blz. 28 Lokale uitwerking landelijk manifest Waardig ouder worden.
            2. Blz. 29 Op basis van een te houden evaluatie zo nodig komen tot verdere versterking van het Centrum voor jeugd en gezin (CJG).
            3. Blz. 30 Op zoek naar nieuwe financiële structurele oplossingen om de tendens van oplopende financiele tekorten vanuit de Jeugdwet te keren.
            4. Blz. 31 Opstellen integrale aanpak van integratie, onderwijs (taalles) en werk voor statushouders.
            5. Blz. 32 Opstellen lokale 'inclusieve' agenda om uitvoering te geven aan het VN-verdrag voor mensen met een handicap.
            6. Blz. 33 Opstellen plan bieden van ondersteuning (v)echtscheidingen, ouderschapscursussen, relatieondersteuning en weerbaarheid.
            7. Blz. 34 Opstellen plan meer sturing op toegang via zorgverleners die rechtstreeks naar jeugdzorg verwijzen.
            8. Blz. 35 Opstellen plan wat er nodig is aan zorg en ondersteuning voor dementerende ouderen.
            9. Blz. 36 Voorstel naar de inzet en taken van sociaal regisseurs.
          4. Blz. 37 Inwoners voelen zich betrokken bij hun omgeving
            1. Blz. 38 Evalueren pilot huisvesten Servicepunt Vrijwilligers in Veluvine.
            2. Blz. 39 Huidige jongerenontmoetingsplekken goed onderhouden en in overleg met jongeren aantrekkelijker maken.
            3. Blz. 40 Inventariseren behoefte aan respijtzorg, welke voorzieningen zijn nodig om mantelzorgers te ontlasten.
            4. Blz. 41 Onderzoek naar jongerenontmoetingsplek (JOP) in Hulshorst.
          5. Blz. 42 Inwoners voelen zich veilig, thuis en in hun omgeving
            1. Blz. 43 Beleid ontwikkelen over evenementenlocaties met specifieke aandacht voor aantal evenementen per locatie en richtlijnen voor geluid.
            2. Blz. 44 Creëren sluitende aanpak voor zorg en ondersteuning van personen met verward gedrag.
            3. Blz. 45 In samenspraak met CJG, Straathoekwerk, Omnia wonen, onderwijs, politie en justitie werkwijze veiligheidsketen bezien.
          6. Blz. 46 Inwoners zijn financieel zelfredzaam
            1. Blz. 47 Onderzoek naar de inkomenspositie van de laagste inkomens, met name het effect van het gemeentelijk armoedebeleid op netto inkomenspositie.
            2. Blz. 48 Opstellen communicatieplan voor pro-actieve en gerichte communicatie welke (sociale) voorzieningen er beschikbaar zijn.
            3. Blz. 49 Opstellen plan vroegtijdig ingrijpen bij problematische schulden en snelle toegang tot hulpverlening, met specifieke aandacht voor jongeren.
          7. Blz. 50 Inwoners zijn taalvaardig en digitaal zelfredzaam
            1. Blz. 51 Opstellen aanpak laaggeletterdheid.
          8. Blz. 52 Wij helpen iedereen die kan werken aan het werk
            1. Blz. 53 Ondersteunen inwoners met een afstand tot de arbeidsmarkt door middel van (alternatieve) (re)integratietrajecten.
          9. Blz. 54 Nieuw beleid 2021-2024 Programma 1
            1. Blz. 55 Formatie-uitbreiding consulent schuldhulpverlening
            2. Blz. 56 Stijging kosten Jeugdzorg
          10. Blz. 57 Wettelijke indicatoren programma 1
        4. Blz. 58 Wat mag het kosten?
      6. Blz. 59 Programma 2. Onderwijs
        1. Blz. 60 Inleiding
        2. Blz. 61 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 62 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 63 Iedereen gaat naar school
            1. Blz. 64 Realiseren nieuwbouw Da Costaschool.
            2. Blz. 65 Realiseren van integraal kindcentrum Nunspeet-Oost, met aandacht voor duurzaamheidsaspect.
            3. Blz. 66 Voor- en vroegschoolse voorziening
          2. Blz. 67 Nieuw beleid 2021-2024 Programma 2
            1. Blz. 68 Aanvullend krediet Juniorcollege
            2. Blz. 69 Stijging bouwkosten onderwijzhuisvesting
          3. Blz. 70 Wettelijke indicatoren programma 2
        4. Blz. 71 Wat mag het kosten?
      7. Blz. 72 Programma 3. Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing (VHROSV)
        1. Blz. 73 Inleiding
        2. Blz. 74 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 75 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 76 Het ruimtelijk beleid actualiseren
            1. Blz. 77 Actualisatie Woonvisie.
            2. Blz. 78 Evaluatie beleid functieverandering.
            3. Blz. 79 Faciliteren CPO.
            4. Blz. 80 Implementeren Omgevingswet.
            5. Blz. 81 Invoeren flitsvergunning.
            6. Blz. 82 Opstellen van een Omgevingsplan (Plan Woongebieden plus).
            7. Blz. 83 Opstellen verfijningsplannen Buitengebied.
            8. Blz. 84 Woningbouw op maat.
          2. Blz. 85 Nieuw beleid 2021-2024 Programma 3
            1. Blz. 86 Formatie duurzaamheid en vastgoed 2,44 fte
            2. Blz. 87 Vergunningverlener Wabo
            3. Blz. 88 Lagere leges na invoering omgevingswet
          3. Blz. 89 Wettelijke indicatoren programma 3
        4. Blz. 90 Wat mag het kosten?
      8. Blz. 91 Programma 4. Volksgezondheid en milieu
        1. Blz. 92 Inleiding
        2. Blz. 93 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 94 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 95 Hergebruik en recycling van afval om een bijdrage te leveren aan de circulaire economie
            1. Blz. 96 Onderzoek naar een realisatie van een milieustraat.
            2. Blz. 97 Opstellen en uitvoeren van het plan van aanpak saneren asbestgevels en -daken.
            3. Blz. 98 Restafval bij huishoudens reduceren tot <100 kg per persoon.
          2. Blz. 99 Het (her)inrichten van de openbare ruimte is klimaat adaptief
            1. Blz. 100 Bedrijven en particulieren stimuleren de buitenruimte klimaatbestendig in te richten.
            2. Blz. 101 Klimaat bestendig inrichten van de openbare ruimte.
          3. Blz. 102 Meer inwoners leven actief en gezond
            1. Blz. 103 Het creëren van open en vitale sportparken voor breed maatschappelijk gebruik .
            2. Blz. 104 Opstellen plan meer betrekken van inwoners bij kunst en cultuur, zoals onze jeugd
            3. Blz. 105 Opstellen plan voor meer ruimte voor het college om waarderingssubsidies te verstrekken voor initiatieven van de samenleving.
            4. Blz. 106 Opstellen projectplan preventie alcohol- en drugsgebruik.
            5. Blz. 107 Realiseren routenetwerk voor mountainbikers.
            6. Blz. 108 Revitaliseren sportpark de Wiltsangh + bouw sporthal met turnhal en zwembad
          4. Blz. 109 Nunspeet zet in op energiebesparing en duurzame opwekking
            1. Blz. 110 Besparen op verbruik van energie.
            2. Blz. 111 Duurzaam opwekken van energie door gemeente en burger/ondernemer stimuleren.
            3. Blz. 112 Faciliteren opwekken duurzame energie als kansrijke neventak agrarische sector.
            4. Blz. 113 Inrichten van een energieloket voor burgers en bedrijven.
            5. Blz. 114 Inzetten van een energieregisseur.
            6. Blz. 115 Onderzoek naar de mogelijkheden tot het afsluiten van een lokaal energieakkoord.
            7. Blz. 116 Onderzoeken van mogelijkheden voor windturbines in regionaal verband.
            8. Blz. 117 Stimuleren van innovatie en het faciliteren van duurzaamheidsinvesteringen.
            9. Blz. 118 Upgraden en uitvoeren van het Programma Duurzaamheid.
            10. Blz. 119 Verduurzaming van gemeentelijke gebouwen.
            11. Blz. 120 Versneld vervangen straatverlichting door LED.
          5. Blz. 121 Nieuw beleid 2021-2024 Programma 4
            1. Blz. 122 Aanleg IT riool Hulstweg
            2. Blz. 123 Vervanging leidingwerk in drukrioolgemalen
            3. Blz. 124 Vervangen bedieningskasten drukrioolgemalen
            4. Blz. 125 Uitbreiden rioolareaal
            5. Blz. 126 Uitbreiding begraafplaatsarealen
            6. Blz. 127 Renovatie asfaltpaden begraafplaats Nunspeet-Oost
          6. Blz. 128 Wettelijke indicatoren programma 4
        4. Blz. 129 Wat mag het kosten?
      9. Blz. 130 Programma 5. Verkeer, vervoer en waterstaat
        1. Blz. 131 Inleiding
        2. Blz. 132 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 133 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 134 Bevorderen Verkeersveiligheid en Bereikbaarheid
            1. Blz. 135 Bereikbaarheid kernen met openbaar vervoer waarborgen.
            2. Blz. 136 Extra fietsparkeervoorzieningen in centrum Nunspeet.
            3. Blz. 137 Maatregelen treffen ter voorkoming van wildaanrijdingen.
            4. Blz. 138 Onderzoek naar ‘brilconstructie’ bij aansluiting Eperweg (N795) op de A28.
            5. Blz. 139 Onderzoek naar mogelijke realisatie rotonde Halfweg.
            6. Blz. 140 Reconstructie Ds. Huetlaan – Ds. Martiniuslaan.
            7. Blz. 141 Vaststellen nieuw GVVP inclusief aandacht voor de fiets, categorisering en Vierhouten.
          2. Blz. 142 Groene mobiliteit wordt gestimuleerd
            1. Blz. 143 Realiseren van een prettig en veilig fietsnetwerk.
            2. Blz. 144 Realiseren van extra oplaadpunten voor elektrische auto’s, fietsen en scootmobielen.
          3. Blz. 145 Kwaliteitsslag maken centrum Nunspeet en Stationsomgeving
            1. Blz. 146 Realiseren en evalueren ‘upgrading’ De Markt.
            2. Blz. 147 Uitvoeren van het project Stationsomgeving met inachtneming van gekozen aanpak / benodigde middelen.
            3. Blz. 148 Update entree Elspeterweg tussen A28 en spoorlijn.
          4. Blz. 149 Nieuw beleid 2021-2024 Programma 5
            1. Blz. 150 Bijdrage mobiliteitsfonds
            2. Blz. 151 Herinrichting Harderwijkerweg buiten de bebouwde kom
            3. Blz. 152 Gebiedsgerichte samenwerkig en uitvoeringskracht in de kop van de veluwe voor de regio Zwolle
            4. Blz. 153 Verhogen onderhoudsbudget marktplein
            5. Blz. 154 Uitbreiding areaal onkruidbestrijding op verhardingen
            6. Blz. 155 Aanleg rotonde Uddelerweg Elspeet
            7. Blz. 156 Renovatie fiedspad Gortelseweg
            8. Blz. 157 Stationsomgeving
            9. Blz. 158 Stationsomgeving
            10. Blz. 159 Stationsomgeving
            11. Blz. 160 Renovatie fietspad Turfbergweg
            12. Blz. 161 Vervangen lichtmasten
            13. Blz. 162 Vervangen houten brug Beethovenlaan
            14. Blz. 163 Vervangen asfaltzaag
            15. Blz. 164 Vervangen oude verlichtingsarmaturen door LED-armaturen
            16. Blz. 165 Verhogen bijdrage Collectief vraagafhankelijk vervoer
        4. Blz. 166 Wat mag het kosten?
      10. Blz. 167 Programma 6. Veiligheid
        1. Blz. 168 Inleiding
        2. Blz. 169 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 170 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 171 De APV wordt ingezet bij bestuurlijke handhaving
            1. Blz. 172 In de Algemene plaatselijke verordening worden bestuursrechtelijke sancties opgenomen om overtreding van bepalingen in deze verordening aan te pakken.
          2. Blz. 173 Het Bibob-beleid wordt geactualiseerd en uitgebreid
            1. Blz. 174 Wij actualiseren het Bibob beleid en breiden dit uit.
          3. Blz. 175 In diverse grote beleidsthema’s geven wij extra aandacht aan veiligheid
            1. Blz. 176 Bij het invoeren van de Omgevingswet en het opstellen van een Omgevingsvisie nemen wij specifieke maatregelen op inzake (brand)veiligheid.
            2. Blz. 177 Onderzoek of uitbouwen gemeentelijke handhaving nodig is.
            3. Blz. 178 Wij stellen een Integraal Veiligheidsplan 2020-2023 op.
          4. Blz. 179 Ondermijning wordt actief bestreden
            1. Blz. 180 Meldpunt ondermijning instellen.
            2. Blz. 181 Wij stellen beleid op om ondermijning tegen te gaan.
          5. Blz. 182 Wij bieden mogelijkheden voor evenementen
            1. Blz. 183 Wij ontwikkelen beleid over evenementenlocaties.
            2. Blz. 184 Wij willen de aanvraagprocedure voor een evenementenvergunning zo mogelijk vereenvoudigen.
          6. Blz. 185 Wij houden onze brandweervrijwilligers betrokken en enthousiast
            1. Blz. 186 Wij ontwikkelen initiatieven om het vrijwilligerskorps op een voldoende en adequaat niveau te houden.
          7. Blz. 187 Wij ondersteunen en faciliteren initiatieven voor buurtpreventie
            1. Blz. 188 Wij ondersteunen buurtpreventie initiatieven van burgers waar mogelijk financieel of op andere wijze.
          8. Blz. 189 Wij verminderen criminaliteit en woonoverlast
            1. Blz. 190 Het optimaliseren van de informatie-uitwisseling tussen politie en gemeentelijk toezichthouders.
            2. Blz. 191 Wij stellen beleidsregels op voor woonoverlast.
            3. Blz. 192 Wij zetten in op versterking van de rol van de buitengewoon opsporingsambtenaren (Boa's).
          9. Blz. 193 Nieuw beleid 2021-2024 Programma 6
            1. Blz. 194 Hogere bijdrage VNOG
            2. Blz. 195 Vergunningverlening evenementen APV
            3. Blz. 196 Formatie uitbreiding Openbare orde en veiligheid (18 uur per week)
          10. Blz. 197 Wettelijke indicatoren programma 6
        4. Blz. 198 Wat mag het kosten?
      11. Blz. 199 Programma 7. Sport, cultuur, recreatie en openbaar groen
        1. Blz. 200 Inleiding
        2. Blz. 201 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 202 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 203 Initiatieven op het vlak van de vrijetijdseconomie ondersteunen
            1. Blz. 204 Inzetten op ontwikkeling ‘Nunspeet aan zee' (met name surfstrandje Hoge Bijssel).
            2. Blz. 205 Ondersteunen en in stand houden schaapskudde en onderzoeken mogelijkheid nieuwe schaapskooi.
            3. Blz. 206 Onderzoek doen naar de manier van heffen van toeristenbelasting en bezien welke methode gewenst is.
            4. Blz. 207 Onderzoeken vergroting herkenbaarheid van Nunspeet in brede zin en specifiek vanaf de A28.
            5. Blz. 208 Particulier initiatief realisering klimbos in planologische zin faciliteren.
            6. Blz. 209 Uitvoeren en evalueren maatregelenplan uitbreiding ‘paarse heide’.
            7. Blz. 210 Uitvoeren stappenplan ‘Vitale Vakantieparken’.
          2. Blz. 211 Verbeteren leefbaarheid leefomgeving
            1. Blz. 212 Maatregelen treffen om verrommeling bij entree kernen tegen te gaan.
            2. Blz. 213 Nieuwe beheersplannen voor onderhoudsniveau ‘grijs, groen en openbare verlichting’.
            3. Blz. 214 Onderzoek naar de staat van onderhoud van het riool.
          3. Blz. 215 Wijkgerichtwerken
            1. Blz. 216 Opstellen plan van aanpak Wijkgericht werken.
          4. Blz. 217 Nieuw beleid 2021-2024 Programma 7
            1. Blz. 218 Groot onderhoud / Verduurzaming Sporthal Feithenhof
            2. Blz. 219 Groot onderhoud / Verduurzaming Sporthal Feithenhof
            3. Blz. 220 Vervangen 1 sportveld
            4. Blz. 221 Vervangen 1 sportveld
            5. Blz. 222 Afvoer en onderzoekskosten kunstgrasvelden
            6. Blz. 223 Afvoer en onderzoekskosten kunstgrasvelden
            7. Blz. 224 Budgetsubsidie Stichting Cultuurkust
            8. Blz. 225 Susidie Nunspeet uit de kunst
            9. Blz. 226 Evaluatie heidebeheer 2011-2021 en opstellen heidebeheerplan 2021-2031
            10. Blz. 227 Uitbreiding groenareaal openbaar groen
            11. Blz. 228 Uitvoering koersnotitie 'Nunspeet vier seizoenen uit de kunst'
            12. Blz. 229 Uitvoering koersnotitie 'Nunspeet vier seizoenen uit de kunst'
            13. Blz. 230 Vervangen Piaggio I (kantonniersvoertuig inclusief opbouw)
            14. Blz. 231 Vervangen Piaggio II (kantonniersvoertuig inclusief opbouw)
            15. Blz. 232 Vervangen Piaggio III (kontonniersvoertuig incl. opbouw)
          5. Blz. 233 Wettelijke indicatoren programma 7
        4. Blz. 234 Wat mag het kosten?
      12. Blz. 235 Programma 8. Economische zaken
        1. Blz. 236 Inleiding
        2. Blz. 237 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 238 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 239 Wij zetten in op een sterkere locale economie
            1. Blz. 240 De dienstverlenging aan de lokale ondernemers verbeteren
            2. Blz. 241 De economische relatie met de regiogemeenten versterken
            3. Blz. 242 Doorontwikkeling centrumgebied met halverwege de bestuursperiode de ‘upgrading’ van de Markt evalueren met specifieke aandacht voor de weekmarkt, centrumondernemingen en de horeca.
            4. Blz. 243 Het jaarlijks organiseren van een ondernemersdag.
            5. Blz. 244 Invoering van parkmanagement op bedrijventerrein De Kolk en een onderzoek naar de uitrol overige bedrijventerreinen.
            6. Blz. 245 Realiseren bedrijvenstrip Elspeet.
            7. Blz. 246 Sociaaleconomische ontwikkeling & samenwerking: het opstellen van een regionale sociaaleconomische ontwikkelstrategie 2030 met de 3 O’s.
          2. Blz. 247 Nieuw beleid 2021-2024 Programma 8
            1. Blz. 248 Regiodag
            2. Blz. 249 Human Capital Agenda / Investeringsagenda Kop van de Veluwe
          3. Blz. 250 Wettelijke indicatoren programma 8
        4. Blz. 251 Wat mag het kosten?
      13. Blz. 252 Programma 9. Bestuur en ondersteuning
        1. Blz. 253 Inleiding
        2. Blz. 254 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 255 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 256 Digitaliseren van informatievoorziening en veilige dienstverlening
          2. Blz. 257 Nunspeet zorgt voor een blijvende solide financiële huishouding
            1. Blz. 258 Opnemen van een beperkt aantal relevante ‘resultaat metende’ beleidsindicatoren in de verantwoordingsdocumenten.
          3. Blz. 259 Optimaliseren van de bedrijfsvoering ten dienste van onze ambities
            1. Blz. 260 Een voldoende waardering van inwoners/ondernemers over het betrekken van inwoners/ondernemers bij de uitvoering van plannen, gemeten in het onderzoek ‘waarstaatjegemeente’
            2. Blz. 261 Extra aandacht voor schriftelijke en mondelinge communicatie met inwoners.
            3. Blz. 262 Optimalisatie van het Klant Contact Center.
          4. Blz. 263 Nieuw beleid 2021-2024 Programma 9
            1. Blz. 264 Vervangen 2 toga's
            2. Blz. 265 Bijstelling uitgaven verkiezingen
            3. Blz. 266 Integrale aanmeldzuil
            4. Blz. 267 Vervangen CV Kroonlaan 13
            5. Blz. 268 Vervangen CV Harderwijkerweg 370
            6. Blz. 269 Taxatie gemeentelijke gebouwen
            7. Blz. 270 Licenties Scienta
            8. Blz. 271 Audits
            9. Blz. 272 Ondersteuning Privacy
            10. Blz. 273 Opstellen protocollen
            11. Blz. 274 Bewustwording Informatieveiligheid en Privacy
            12. Blz. 275 Aanschaf modules makelaar suite
            13. Blz. 276 Camerabeveiligingssysteem gemeentehuis
            14. Blz. 277 Vervanging en upgrade G-Bos door JCC klantgeleiding
            15. Blz. 278 WOZ validatie en correctie
            16. Blz. 279 Samenhangende objectregistratie nulmeting en plan van aanpak
            17. Blz. 280 Vervangen DigiEplan
            18. Blz. 281 Vervangen systeem burgerzaken
            19. Blz. 282 Verhogen onderhoud CiVision middelen
            20. Blz. 283 Vervangen systeem sociaal domein
            21. Blz. 284 ICT infrastructuur streekarchivaat
            22. Blz. 285 Vervangen financieel systeem
            23. Blz. 286 Formatie Klant Contact Centrum (KCC)/Telefonisch informatiepunt (Tip)
            24. Blz. 287 Formatie uitbreiding n.a.v aanpassing organisatiestructuur
          5. Blz. 288 Wettelijke indicatoren programma 9
        4. Blz. 289 Wat mag het kosten?
      14. Blz. 290 Programmaplan
        1. Blz. 291 Totaal taakvelden
      15. Blz. 292 Paragrafen
        1. Blz. 293 Paragraaf Weerstandsvermogen
          1. Blz. 294 Inleiding
          2. Blz. 295 Weerstandscapaciteit
          3. Blz. 296 Weerstandscapaciteit 2021
          4. Blz. 297 Risicomanagement in relatie tot het weerstandsvermogen
          5. Blz. 298 Analyse en beoordelen van de risico’s
          6. Blz. 299 a. Juridische risico’s
          7. Blz. 300 b. Financiële risico’s
          8. Blz. 301 c. Personele / organisatorische risico’s
          9. Blz. 302 d. Grondexploitatie en strategische aankopen risico’s
          10. Blz. 303 e. Milieurisico’s
          11. Blz. 304 f. Verbonden partijen
          12. Blz. 305 g. Risico’s sociaal domein
          13. Blz. 306 h. Reguliere risico’s
          14. Blz. 307 i. Coronacrisis
          15. Blz. 308 Beheersing van risico’s
          16. Blz. 309 Financiële vertaling van de risico’s
          17. Blz. 310 Beoordeling weerstandsvermogen
          18. Blz. 311 Toekomstige ontwikkelingen
          19. Blz. 312 Toelichting kengetallen
        2. Blz. 313 Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
          1. Blz. 314 Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
          2. Blz. 315 Waterbeheer
          3. Blz. 316 Wegenbeheer
          4. Blz. 317 Openbaar groen
          5. Blz. 318 Openbare verlichting
          6. Blz. 319 Bossen en natuurterreinen
          7. Blz. 320 Gebouwen
        3. Blz. 321 Paragraaf Financiering
          1. Blz. 322 Algemeen
          2. Blz. 323 Schatkistbankieren
          3. Blz. 324 Risicobeheer
          4. Blz. 325 Rentebeleid (renterisico's)
          5. Blz. 326 Financieringspositie
          6. Blz. 327 Liquiditeitspositie
          7. Blz. 328 Leningenportefeuille
          8. Blz. 329 Geïnvesteerd vermogen/financieringsstructuur
          9. Blz. 330 Omslagrente
          10. Blz. 331 Beheer beschikbare liquiditeiten
        4. Blz. 332 Paragraaf Bedrijfsvoering
          1. Blz. 333 Inleiding
          2. Blz. 334 Organisatieontwikkelingen
          3. Blz. 335 Kwaliteitszorg
          4. Blz. 336 Personeel- en organisatiebeleid
          5. Blz. 337 Planning & control
          6. Blz. 338 Administratieve organisatie en interne controle
          7. Blz. 339 Doelmatig- en doeltreffendheidonderzoeken
          8. Blz. 340 Informatieveiligheid
          9. Blz. 341 Subsidies
        5. Blz. 342 Paragraaf Verbonden partijen
          1. Blz. 343 Paragraaf Verbonden partijen
          2. Blz. 344 Bank Nederlandse Gemeenten NV
          3. Blz. 345 NV Alliander
          4. Blz. 346 NV Vitens
          5. Blz. 347 NV Afvalsturing Friesland
          6. Blz. 348 NV Inclusief Groep
          7. Blz. 349 Gemeenschappelijke regeling Streekarchivariaat Noordwest-Veluwe
          8. Blz. 350 Omgevingsdienst Noord-Veluwe
          9. Blz. 351 Leisurelands
          10. Blz. 352 Coöperatie gastvrije randmeren
          11. Blz. 353 Gemeentelijke of Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst (GGD) Noord- en Oost Gelderland
          12. Blz. 354 Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland
          13. Blz. 355 Stichting primair openbaar onderwijs Noord-Veluwe (Proo)
        6. Blz. 356 Paragraaf Grondbeleid
          1. Blz. 357 Inleiding
          2. Blz. 358 Beleid in ontwikkeling
          3. Blz. 359 Bestaand beleid
          4. Blz. 360 Financieel kader
          5. Blz. 361 Actualiteit exploitatiegebieden
        7. Blz. 362 Paragraaf Gemeentelijke heffingen
          1. Blz. 363 Algemeen
          2. Blz. 364 Heffingen in Nunspeet: lokale lastendruk
          3. Blz. 365 De Nunspeetse heffingen nader beschouwd
          4. Blz. 366 Ad 1. Onroerende-zaakbelastingen
          5. Blz. 367 Ad 2. Recreatieve heffingen
          6. Blz. 368 Ad 3. Precariobelasting
          7. Blz. 369 Ad 4. Afvalstoffenheffing
          8. Blz. 370 Ad 5 Rioolheffing
          9. Blz. 371 Ad 6 Rechten
          10. Blz. 372 Kwijtschelding
          11. Blz. 373 Overzicht geraamde inkomsten
    3. Activiteiten
    4. Zoeken
    5. Publicatie bijlagen
    6. Contact
    7. PrivacyStatement
    8. Sitemap