Sitemap

  1. Blz. 1 Jaarstukken 2023 van de gemeente Nunspeet
    1. Blz. 2 Jaarstukken 2023 van de gemeente Nunspeet
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Raadsvoorstel
        1. Blz. 5 Raadsvoorstel
        2. Blz. 6 Raadsvoorstel deel 2
      2. Blz. 7 Jaarverslag - Algemene gegevens
        1. Blz. 8 Jaarverslag - Samenstelling bestuur met portefeuilleverdeling
          1. Blz. 9 Samenstelling bestuur met portefeuilleverdeling
        2. Blz. 10 Jaarverslag - Kerngegevens
          1. Blz. 11 Kerngegevens
      3. Blz. 12 Jaarverslag – Programmaverantwoording
        1. Blz. 13 Programmaverantwoording
        2. Blz. 14 Specificatie programmaverantwoording
      4. Blz. 15 Jaarverslag - Programma 1 Sociaal Domein
        1. Blz. 16 Jaarverslag - Beleid Programma 1
          1. Blz. 17 Inleiding
          2. Blz. 18 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 19 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 20 Belemmeringen voor meedoen opheffen
              1. Blz. 21 De mogelijkheden onderzoeken van het versimpelen van de minimaregelingen.
              2. Blz. 22 De mogelijkheid onderzoeken om scholen meer te betrekken bij financiële voorlichting.
              3. Blz. 23 Implementeren uitvoeringsplan Wet Inburgering en monitoren resultaten Wet Inburgering 2022.
              4. Blz. 24 Opstellen plan van aanpak laaggeletterdheid.
            2. Blz. 25 Inclusie
              1. Blz. 26 Doelgroep uitnodigen om mee te denken over (nieuw te formuleren) beleid.
              2. Blz. 27 Doorontwikkelen beschermd thuis.
              3. Blz. 28 Evalueren en eventueel bijstellen Inclusieagenda.
              4. Blz. 29 Inclusief wonen in de wijk voor inwoners van de gemeente die uitstromen vanuit beschermd wonen.
              5. Blz. 30 Keuze en uitwerking nieuwe groep Inclusie Agenda.
              6. Blz. 31 Opstellen van een notitie/ plan van aanpak rondom het thema langer thuis.
              7. Blz. 32 Toekomstbestendige aanpak opstellen voor een dementievriendelijke gemeente.
            3. Blz. 33 Jeugd
              1. Blz. 34 CJG werkt met verklarende analyse.
              2. Blz. 35 Informatie, advies en hulp m.b.t. relatieproblemen en scheiding is beter digitaal vindbaar.
              3. Blz. 36 Overleg met ketenpartners waaronder CJG, Stimenz, mediation en advocatuur gericht op betere samenwerking en de-escalerend werken in geval van (complexe) scheiding.
              4. Blz. 37 Voortzetten periodiek overleg met de huisartsen en CJG over de criteria en indicaties voor de toegang tot jeugdzorg.
              5. Blz. 38 We geven invulling aan de Hervormingsagenda Jeugd.
            4. Blz. 39 Nunspeet heeft een stevige sociale basis
              1. Blz. 40 Onderzoek naar opstellen algemene voorziening voor dagbesteding voor ouderen (Wmo).
              2. Blz. 41 Piramide in kaart brengen.
              3. Blz. 42 Project ontwikkelen monitoring effecten sociaal domein.
              4. Blz. 43 Project Sociale Basis.
            5. Blz. 44 Preventie
              1. Blz. 45 De bekendheid van het Financieel Trefpunt vergroten.
              2. Blz. 46 Financiële voorlichting geven aan bijna 18 jarige inwoners.
              3. Blz. 47 Focussen op lange termijn oplossingen bij energiearmoede.
              4. Blz. 48 Implementeren van de Nunspeetse variant van het model Opgroeien in een Kansrijke Omgeving (OKO).
              5. Blz. 49 Onderzoek of budgetcoaching laagdrempelig beschikbaar kan worden gesteld.
              6. Blz. 50 Onderzoek uitvoeren naar duurzame instandhouding van de dorpsverenigingen in relatie tot de dorpshuizen.
              7. Blz. 51 Onderzoeken of het model “Opgroeien in een Kansrijke Omgeving” (OKO) ook in onze regio en in de gemeente Nunspeet toepasbaar is. En hoe we dit integraal kunnen ontwikkelen voor Nunspeet.
              8. Blz. 52 Ouderen informeren over de mogelijkheden die er voor hen bestaan op het financiële gebied.
              9. Blz. 53 Proactief informeren van ondernemers over bestaande (financiële) hulpvoorzieningen en inkomensregelingen.
            6. Blz. 54 Vroege interventies
              1. Blz. 55 Onderzoek beloning/waardering mantel- en respijtzorgers
              2. Blz. 56 Onderzoek uitvoeren naar spreekuren op school door jeugdhulpverleners.
              3. Blz. 57 Opstellen van actieplan ondersteuning van respijt- en mantelzorgers.
            7. Blz. 58 Werk en inkomen
              1. Blz. 59 Met behulp van de uitkomsten van het klanttevredenheidsonderzoek van de minimaregelingen wordt er een verbeterplan opgesteld voor het aanvragen van voorzieningen.
              2. Blz. 60 Onderzoeken met de Inclusief Groep en mogelijke andere partners wat deze instanties concreet kan betekenen voor mensen die langdurig werkloos zijn of een grote achterstand hebben op de arbeidsmarkt en voor jongeren zonder werk/startkwalificatie.
              3. Blz. 61 Opstellen toekomstvisie Inclusief Groep samen met aandeelhoudende gemeenten en Inclusief Groep.
              4. Blz. 62 We onderzoeken de mogelijkheden om simpel switchen in de Nunspeetse participatieketen te ontwikkelen.
            8. Blz. 63 Nieuw beleid 2023-2026 Programma 1
              1. Blz. 64 Basisteam jeugd/ Stichting jeugd Noord Veluwe (SJNV)
              2. Blz. 65 Formatie bewonersparticipatie
              3. Blz. 66 Huisvesting Straathoekwerk Nunspeet
              4. Blz. 67 Kosten extra huurlasten Stichting Welzijn Nunspeet
              5. Blz. 68 Overgang Servicepunt Vrijwilligers Nunspeet
              6. Blz. 69 Toezicht kinderopvang door GGD
              7. Blz. 70 Uitbreiding consulent schuldhulpverlening/minimaregeling/bijzondere bijstand
            9. Blz. 71 Wettelijke indicatoren programma 1
          4. Blz. 72 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 73 Jaarverslag - Financiële analyse programma 1
          1. Blz. 74 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 75 Taakvelden Programma 1
              1. Blz. 76 1.1.11 Samenkracht en burgerparticipatie
              2. Blz. 77 1.1.12 Samenkracht en burgerparticipatie
              3. Blz. 78 1.1.14 Samenkracht en burgerparticipatie
              4. Blz. 79 1.2.12 Toegang en eerstelijnsvoorzieningen
              5. Blz. 80 1.3.11 Inkomensregelingen
              6. Blz. 81 1.4.11 WSW en beschut werk
              7. Blz. 82 1.5.11 Arbeidsparticipatie
              8. Blz. 83 1.6.11 Maatwerkvoorzieningen (WMO)
              9. Blz. 84 1.6.12 Maatwerkvoorzieningen (WMO)
              10. Blz. 85 1.71A.11 Hulp bij het huishouden (WMO)
              11. Blz. 86 1.71B.11 Begeleiding (WMO)
              12. Blz. 87 1.71C.11 Dagbesteding (WMO)
              13. Blz. 88 1.71D.11 Overige maatwerkarrangementen (WMO)
              14. Blz. 89 1.72A.12 Jeugdhulp begeleiding
              15. Blz. 90 1.72B.12 Jeugdhulp behandeling
              16. Blz. 91 1.72C.12 Jeugdhulp dagbesteding
              17. Blz. 92 1.72D.12 Jeugdhulp zonder verblijf overig
              18. Blz. 93 1.73A.12 Pleegzorg
              19. Blz. 94 1.73C.12 Jeugdhulp met verblijf overig
              20. Blz. 95 1.74A.12 Jeugdhulp behandeling GGZ zonder verblijf
              21. Blz. 96 1.74B.12 Jeugdhulp crisis/LTA/GGZ-verblijf
              22. Blz. 97 1.74C.12 Gesloten plaatsing
              23. Blz. 98 1.81A.12 Beschermd wonen (WMO)
              24. Blz. 99 1.82A.12 Jeugdbescherming
              25. Blz. 100 1.82B.12 Jeugdreclassering
      5. Blz. 101 Jaarverslag - Programma 2 Onderwijs
        1. Blz. 102 Jaarverslag - Beleid Programma 2
          1. Blz. 103 Inleiding
          2. Blz. 104 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 105 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 106 Onderwijs
              1. Blz. 107 Beschrijven en communiceren wat binnen het onderwijsveld de rollen zijn van de diverse partijen.
              2. Blz. 108 Herijken Strategisch Huisvestingsplan Onderwijs (SHP) via een koersnotitie.
              3. Blz. 109 Onderzoeken of meer structuur in het aanbod van preventie en voorlichting gecreëerd kan worden.
              4. Blz. 110 Opstellen van een nieuwe integrale onderwijsagenda inclusief onderwijsachterstandenbeleid en volwasseneneducatie.
            2. Blz. 111 Nieuw beleid 2023-2026 Programma 2
              1. Blz. 112 Bewegingsonderwijs (gymmen, zwemmen en vervoer)
              2. Blz. 113 Formatie uitbreiding beleidsveld Onderwijs
              3. Blz. 114 Herijking Strategisch Huisvestingsplan onderwijs (SHP)
              4. Blz. 115 Onderwijshuisvesting bewegingsonderwijs Hulshorst
            3. Blz. 116 Wettelijke indicatoren programma 2
          4. Blz. 117 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 118 Jaarverslag - Financiële analyse programma 2
          1. Blz. 119 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 120 Taakvelden Programma 2
              1. Blz. 121 2.1.12 Openbaar basisonderwijs
              2. Blz. 122 2.2.12 Onderwijshuisvesting
              3. Blz. 123 2.3.12 Onderwijsbeleid en leerlingzaken
      6. Blz. 124 Jaarverslag - Programma 3. Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing (VHROSV)
        1. Blz. 125 Jaarverslag - Beleid Programma 3
          1. Blz. 126 Inleiding
          2. Blz. 127 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 128 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 129 Ruimtelijke ordening
              1. Blz. 130 Continueren ‘Woningbouw op Maat’.
              2. Blz. 131 Evalueren verplichte omgevingsdialoog.
              3. Blz. 132 Onderzoeken of de centrumlocatie Feithenhof mogelijkheden biedt voor woningbouw.
              4. Blz. 133 Onderzoeken of in Vierhouten mogelijkheden zijn voor woningbouw.
              5. Blz. 134 Opstellen van een gemeentelijke locatievisie voor locaties met vastgelegde fasering woningbouw in Hulshorst en Elspeet.
              6. Blz. 135 Periodiek monitoren, evalueren en verantwoorden van de concrete projecten.
              7. Blz. 136 Periodiek monitoren, evalueren en verantwoorden van de Woonvisie.
              8. Blz. 137 Starten / afronden woningbouw in De Kijktuinen, ’t Hul Noord, Elspeet Noordwest en uitleglocatie Weversweg te Hulshorst
            2. Blz. 138 Wonen
              1. Blz. 139 Onderzoek uitvoeren naar creatieve oplossingen om te voldoen aan de huisvestingsvraag van met name starters, senioren en statushouders.
              2. Blz. 140 Opstellen beleid huisvesting arbeidsmigranten.
            3. Blz. 141 Nieuw beleid 2023-2026 Programma 3
              1. Blz. 142 Juridisch medewerker omgevingsrecht
              2. Blz. 143 Ondersteuning audit Wet politiegegevens
              3. Blz. 144 Secretariële ondersteuning Omgevingswet
            4. Blz. 145 Wettelijke indicatoren programma 3
          4. Blz. 146 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 147 Jaarverslag - Financiële analyse programma 3
          1. Blz. 148 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 149 Taakvelden Programma 3
              1. Blz. 150 3.1.14 Ruimtelijke Ordening
              2. Blz. 151 3.2.14 Grondexploitatie (niet-bedrijventerrein)
              3. Blz. 152 3.3.14 Wonen en Bouwen
              4. Blz. 153 3.3.15 Wonen en Bouwen
      7. Blz. 154 Jaarverslag - Programma 4 Volksgezondheid en Milieu
        1. Blz. 155 Jaarverslag - Beleid Programma 4
          1. Blz. 156 Inleiding
          2. Blz. 157 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 158 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 159 (positieve) Gezondheid
              1. Blz. 160 Introduceren van kernwaarden in gezondheidsbeleid.
              2. Blz. 161 Ondersteunen van initiatieven die de sociale en mentale gezondheid van ouderen positief beïnvloed.
              3. Blz. 162 Onderzoek en uitwerking OKO Nunspeet.
              4. Blz. 163 We vertalen de 12 principes vanuit de Amsterdamse gezondheidslogica naar onze gemeentel?ke context, voor een Gezonde gemeente Nunspeet.
            2. Blz. 164 Duurzaamheid
              1. Blz. 165 Onderzoeken of het mogelijk is bestaande parkeerterreinen te voorzien van een overkapping met zonnepanelen.
            3. Blz. 166 Klimaatadaptatie
              1. Blz. 167 Opstellen plan van aanpak wijkgerichte aanpak klimaatadaptatie.
            4. Blz. 168 Milieu
              1. Blz. 169 Actualiseren afvalwaterketenplan Nunspeet-Elburg.
              2. Blz. 170 Realiseren van een milieustraat.
              3. Blz. 171 Uitvoeren haalbaarheidsonderzoek ketenconcept.
            5. Blz. 172 Nieuw beleid 2023-2026 Programma 4
              1. Blz. 173 Centering pregnancy
              2. Blz. 174 Formatie-uitbreiding: 4 uur fte beleidsmedewerker riolering en water
              3. Blz. 175 Opgroeien Kansrijke Omgeving (OKO)
            6. Blz. 176 Wettelijke indicatoren programma 4
          4. Blz. 177 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 178 Jaarverslag - Financiële analyse programma 4
          1. Blz. 179 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 180 Taakvelden Programma 4
              1. Blz. 181 4.1.12 Volksgezondheid
              2. Blz. 182 4.2.13 Riolering
              3. Blz. 183 4.2.18 Riolering
              4. Blz. 184 4.3.13 Afval
              5. Blz. 185 4.3.18 Afval
              6. Blz. 186 4.4.13 Milieubeheer
              7. Blz. 187 4.4.14 Milieubeheer
              8. Blz. 188 4.4.15 Milieubeheer
              9. Blz. 189 4.5.13 Begraafplaatsen en crematoria
      8. Blz. 190 Jaarverslag - Programma 5 Verkeer, vervoer en waterstaat
        1. Blz. 191 Jaarverslag - Beleid Programma 5
          1. Blz. 192 Inleiding
          2. Blz. 193 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 194 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 195 Verkeer
              1. Blz. 196 Actualiseren beleids- en beheerplan wegen.
              2. Blz. 197 Onderzoek uitvoeren naar het ontheffingenbeleid van de parkeerduurbeperking in het centrum van Nunspeet en de uitvoering daarvan.
              3. Blz. 198 Onderzoeken van de mogelijkheden om geluidsoverlast van de A28 (kernen Nunspeet en Hulshorst) tegen te gaan.
              4. Blz. 199 Opstellen ‘laadvisie’ voor laadpalen.
              5. Blz. 200 Opstellen plan van aanpak voor uitvoering actiepunten GVVP.
              6. Blz. 201 Uitvoeren verkeersplan Vierhouten fase 2.
              7. Blz. 202 Vrij parkeren en de blauwe zone duidelijker aangeven (onder andere met een overzichtskaart op de gemeentelijke website).
            2. Blz. 203 Vervoer
              1. Blz. 204 Behouden van een openbaar vervoersysteem
            3. Blz. 205 Nieuw beleid 2023-2026 Programma 5
              1. Blz. 206 Aanleg rotonde Halfweg
              2. Blz. 207 Aanleg rotonde Halfweg (2023)
              3. Blz. 208 Aanleg watertappunten
              4. Blz. 209 Aanvullende investering verduurzaming Iveco
              5. Blz. 210 Aanvullende investering verduurzaming MAN
              6. Blz. 211 Formatie-uitbreiding: 4 uur juridisch medewerker verkeer
              7. Blz. 212 Formatie-uitbreiding: juridische beleidsondersteuner team OR (van 24 naar 32 uur)
              8. Blz. 213 Inrichten IV (installatie verantwoordelijkheid)-organisatie openbare verlichting
              9. Blz. 214 Project Stationsomgeving, projectreview: hogere investeringsbedrag 8 miljoen euro
              10. Blz. 215 Renovatie (en aanleg nieuw fietspad) Gortelseweg
              11. Blz. 216 Straatverlichting: vervangen lichtmasten
              12. Blz. 217 Straatverlichting: vervangen oude verlichtingsarmaturen door LED-armaturen
              13. Blz. 218 Verwijderen onnodige bestrating
            4. Blz. 219 Wettelijke indicatoren programma 5
          4. Blz. 220 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 221 Jaarverslag - Financiële analyse programma 5
          1. Blz. 222 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 223 Taakvelden Programma 5
              1. Blz. 224 5.1.13 Verkeer, Wegen en Water
              2. Blz. 225 5.2.13 Parkeren
              3. Blz. 226 5.4.13 Economische Havens
              4. Blz. 227 5.5.11 Openbaar Vervoer
              5. Blz. 228 5.5.12 Openbaar Vervoer
      9. Blz. 229 Jaarverslag - Programma 6 Veiligheid
        1. Blz. 230 Jaarverslag - Beleid Programma 6
          1. Blz. 231 Inleiding
          2. Blz. 232 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 233 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 234 Aanrijtijden
              1. Blz. 235 Jaarlijks rapporteren aanrijtijden van de brandweer en de ambulance aan de gemeenteraad (incl. een bestuurlijke reactie en een plan van aanpak om tot verbetering te komen).
            2. Blz. 236 Boa's
              1. Blz. 237 Onderzoeken van nut en noodzaak van herschikking c.q. uitbreiding van taken / capaciteit BOA’s.
            3. Blz. 238 Brandweer
              1. Blz. 239 Actualiseren natuurbrandpreventieplan.
              2. Blz. 240 Actualiseren regionaal Risicoprofiel, beleids- en crisisplan.
              3. Blz. 241 Renoveren brandweerkazerne Nunspeet.
            4. Blz. 242 Buurtwacht/buurtpreventie
              1. Blz. 243 Facilitair ondersteunen van buurtpreventieinitiatieven, eventueel financieel
            5. Blz. 244 Criminaliteit, overlast en ondermijning
              1. Blz. 245 Aanpak mensenhandel.
              2. Blz. 246 Actualiseren Ondermijningsbeleidsplan.
              3. Blz. 247 Actualiseren standplaatsenbeleidsplan.
              4. Blz. 248 Actualiseren van het Horecaconvenant.
              5. Blz. 249 BIBOB beleidsplan actualiseren.
              6. Blz. 250 Evenementenbeleid evalueren en bijstellen.
              7. Blz. 251 Opstellen horecabeleidsplan.
              8. Blz. 252 Opstellen IVP 2024-2027.
              9. Blz. 253 Opstellen lokaal plan van aanpak Adreskwaliteit, in afstemming met POC, Fin, Soc en VTH.
              10. Blz. 254 Opstellen terrassenbeleidsplan.
              11. Blz. 255 Uitvoeren weerbaarheidsscan ondermijning
            6. Blz. 256 Huiselijk geweld
              1. Blz. 257 Meldcode + gefaseerd samenwerken aan veiligheid opnemen in subsidie-afspraken en contracten met aanbieders (jeugd + WMO).
              2. Blz. 258 Netwerkbijeenkomst Ouderenmishandeling en onderzoek meerwaarde van het realiseren van een Lokale Alliantie voorkomen van financiële uitbuiting ouderen en overbelaste mantelzorg.
              3. Blz. 259 Uitrol gefaseerd samenwerken aan veiligheid/ TOP3 in de hele keten rondom zorg en veiligheid.
              4. Blz. 260 Veiligheid borgen binnen CJG en Stimenz conform landelijk Kwaliteitskader werken aan veiligheid.
            7. Blz. 261 Nieuw beleid 2023-2026 Programma 6
              1. Blz. 262 Formatie-uitbreiding: uitvoering Plan van aanpak Ondermijning
              2. Blz. 263 Inzet cameratoezicht
              3. Blz. 264 Uitvoering Natuurbrandpreventiemaatregelen
              4. Blz. 265 Verbouwing brandweerkazerne Nunspeet
            8. Blz. 266 Wettelijke indicatoren programma 6
          4. Blz. 267 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 268 Jaarverslag - Financiële analyse programma 6
          1. Blz. 269 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 270 Taakvelden Programma 6
              1. Blz. 271 6.1.14 Crisisbeheersing en Brandweer
              2. Blz. 272 6.1.20 Crisisbeheersing en Brandweer
              3. Blz. 273 6.2.15 Openbare Orde en Veiligheid
              4. Blz. 274 6.2.20 Openbare Orde en Veiligheid
      10. Blz. 275 Jaarverslag - Programma 7 Sport, cultuur en recreatie
        1. Blz. 276 Jaarverslag - Beleid Programma 7
          1. Blz. 277 Inleiding
          2. Blz. 278 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 279 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 280 Accommodaties
              1. Blz. 281 Onderzoeken van mogelijkheden van de realisering van een multifunctioneel sportpark in Hulshorst.
              2. Blz. 282 Onderzoeken van mogelijkheden van realisering van een beweeg- en beleeftuin in Vierhouten.
              3. Blz. 283 Onderzoeken van mogelijkheden van uitbreiding van sportfaciliteiten in de nabijheid van bestaande accommodaties in Elspeet.
              4. Blz. 284 Overdragen gemeentelijke buitensportaccommodaties aan het Sportbedrijf.
            2. Blz. 285 Bewegen in de openbare ruimte
              1. Blz. 286 Nota speelruimtebeleid.
              2. Blz. 287 Onderzoek en uitvoering realisatie pumptrack / skatebaan.
            3. Blz. 288 Erfgoed
              1. Blz. 289 Activiteiten stimuleren die bijdragen aan het behoud van gemeentelijk cultureel erfgoed.
              2. Blz. 290 Stimuleren van de samenwerking tussen organisaties die met erfgoed bezig zijn, zodat er meer samenhang en gemeenschappelijke prioritering voor erfgoed kan ontstaan.
            4. Blz. 291 Kunst en cultuur
              1. Blz. 292 Betrekken van onze culturele partners via een participatietraject bij het opstellen van een nieuwe kunst- en cultuuraanpak
              2. Blz. 293 De ambities waar blijven maken, waarbij cultuur bijdraagt aan de ontwikkeling van inwoners, inzetbaar is in het sociaal domein, economische waarde heeft en goed is voor het woon- en leefklimaat van onze kernen.
              3. Blz. 294 Opstellen kaderstellende startnotitie als eerste stap voor een nieuwe kunst- en cultuuraanpak.
              4. Blz. 295 Realiseren van een nieuwe kunst- en cultuuraanpak en reserveren van de benodigde middelen.
              5. Blz. 296 Via Nunspeet uit de Kunst sturing geven aan de activiteitenplanning op het gebied van kunst en cultuur.
            5. Blz. 297 Openbaar groen en natuur
              1. Blz. 298 Actualiseren bosbeheerplan voor de periode 2022-2032.
              2. Blz. 299 Actualiseren heidebeheervisie voor de periode 2022-2032.
              3. Blz. 300 Herstelprogramma’s Provincie Gelderland voor bossen, heide en stuifzanden, vennen en venen en beken.
              4. Blz. 301 Nieuwe landgoedvisie Hulshorst en beheerplan.
              5. Blz. 302 Opstarten onderhoudsfonds monumentale bomen.
              6. Blz. 303 Uitvoering recreatiezonering Veluwe Provincie Gelderland (onderdeel Masterplan Poort van de Veluwe vanuit recreatie & toerisme / bos- en natuurbeheer).
              7. Blz. 304 Vaststellen lijst monumentale bomen.
            6. Blz. 305 Sport
              1. Blz. 306 Onderzoeken van mogelijkheden van regionale samenwerking aangepast - / inclusief sporten.
              2. Blz. 307 Opstellen nieuwe Nota Sport en Bewegen, inclusief herijking kadernota sport.
            7. Blz. 308 Veluvine
              1. Blz. 309 We hebben een compacte visie voor een duurzame instandhouding van Veluvine vastgesteld; Veluvine is de komende periode aan zet om in nauwe afstemming met de gemeente deze visie te realiseren.
            8. Blz. 310 Nieuw beleid 2023-2026 Programma 7
              1. Blz. 311 Aanpak laaggeletterdheid
              2. Blz. 312 Aanvullend krediet Toplaag VV Elspeet n.a.v. masterpan
              3. Blz. 313 Aanvullende exploitatiebijdrage + frictiekosten Sportbedrijf Nunspeet
              4. Blz. 314 Aanvullende investering vervanging Nissan Note
              5. Blz. 315 Afvoerkosten kunstgrasvelden Elspeet nav masterplan
              6. Blz. 316 Budgetsubsidie Muziekonderwijs Stichting Cultuurkust
              7. Blz. 317 Formatie-uitbreiding: civiel technisch medewerker
              8. Blz. 318 Groot onderhoud sporthal Feithenhof
              9. Blz. 319 Groot onderhoud sporthal Op de Heide
              10. Blz. 320 Herijken subsidiebudget Stichting Bibliotheek Noordwest Veluwe
              11. Blz. 321 Indexatie prijzen kunstgras toplaag
              12. Blz. 322 Inrichten koelteplekken
              13. Blz. 323 Nieuwe kunst- en cultuuraanpak, duurzame instandhouding lokale culturele sector
              14. Blz. 324 NK tijdrijden
              15. Blz. 325 Onderhoud gemeentelijke straat- park- en monumentale bomen
              16. Blz. 326 Onderhoud houten uitkijktoren Stakenberg
              17. Blz. 327 Onderhoud openbare toiletten speelweide De Stakenberg
              18. Blz. 328 Planvorming sportpark Hulshorst
              19. Blz. 329 Prijsstijgingen sportpark De Wiltsangh
              20. Blz. 330 Realisatie evenemententerrein (grond)
              21. Blz. 331 Realisatie evenemententerrein (inrichting)
              22. Blz. 332 Skate- of pumptrackbaan Nunspeet Oost
              23. Blz. 333 Verhoging subsidie activiteiten cultuureducatie en huisvesting Vrije Academie
              24. Blz. 334 Verruiming openingstijden bibliotheek Elspeet
            9. Blz. 335 Wettelijke indicatoren programma 7
          4. Blz. 336 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 337 Jaarverslag - Financiële analyse programma 7
          1. Blz. 338 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 339 Taakvelden Programma 7
              1. Blz. 340 7.1.12 Sportbeleid en Activering
              2. Blz. 341 7.2.12 Sportaccomodaties
              3. Blz. 342 7.3.12 Cultuur-Presentatie-Productie-Participatie
              4. Blz. 343 7.4.12 Musea
              5. Blz. 344 7.5.12 Cultureel Erfgoed Samenleving
              6. Blz. 345 7.5.14 Cultureel Erfgoed
              7. Blz. 346 7.6.12 Media
              8. Blz. 347 7.7.12 Openbaar Groen en (Openlucht) Recreatie
              9. Blz. 348 7.7.13 Openbaar Groen en (Openlucht) Recreatie
      11. Blz. 349 Jaarverslag - Programma 8 Economische zaken
        1. Blz. 350 Jaarverslag - Beleid Programma 8
          1. Blz. 351 Inleiding
          2. Blz. 352 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 353 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 354 Agrarische sector
            2. Blz. 355 Ondernemers
              1. Blz. 356 Continueren dienstverlening aan zelfstandigen bij financiële problemen en schulden.
              2. Blz. 357 Deelname aan de programma’s HCA, Crisis- en herstelaanpak en Werkbedrijf Regio Zwolle.
              3. Blz. 358 Herijken inkoop- en aanbestedingsbeleid.
              4. Blz. 359 Uitbreiden capaciteit van de bedrijfscontactfunctionaris.
              5. Blz. 360 Vaststellen visie op het gebied van de lokale economie (met onder meer aandacht aan de aspecten brede welvaart, sociaal domein, omgevingsvisie, arbeidsmarkt, dienstverlening en samenwerking).
            3. Blz. 361 Recreatie en toerisme
              1. Blz. 362 Masterplan ontwikkelen en uitvoering geven aan “Nunspeet aan Zee”.
              2. Blz. 363 Onderzoek doen naar betere ontsluiting centrum en randmeerkust.
              3. Blz. 364 Onderzoek naar herkenningspunt langs de A28.
              4. Blz. 365 Onderzoek naar toegankelijkheid van Recreatie en Toerisme in de gemeente Nunspeet inclusief behoefte aan openbare toiletten.
              5. Blz. 366 Opstellen onderbouwing van de realisatie van een centraal en permanent evenemententerrein.
              6. Blz. 367 Realiseren van een nieuwe schaapskooi in de directe omgeving van Elspeet.
              7. Blz. 368 Uitvoering geven aan “Poort van de Veluwe” (Regiodeal).
              8. Blz. 369 Uitvoering geven aan lokale ontwikkeling Veluws wandelroutenetwerk.
              9. Blz. 370 Uitvoering lokaal programma Vitale Vakantieparken.
            4. Blz. 371 Werklocaties
              1. Blz. 372 Evaluatie en nieuw RPW Noord Veluwe.
              2. Blz. 373 Onderzoek uitvoeren naar nieuwe werklocaties als vervolg op het bedrijventerrein De Kolk. Kleinschalige bedrijvigheid in Hulshorst en WVG op locatie Feithenhof hierin meenemen.
              3. Blz. 374 Onderzoeken wenselijkheid / mogelijkheid van uitbreiding van bestaande bedrijven of nieuwe bedrijvigheid.
              4. Blz. 375 Realiseren bedrijventerrein Elspeet.
            5. Blz. 376 Nieuw beleid 2023-2026 Programma 8
              1. Blz. 377 Beleidsinhoudelijke samenwerking Kop van de Veluwe
              2. Blz. 378 Onderzoek nieuwe werklocaties
              3. Blz. 379 Uitbreiding formatie Economische Zaken
              4. Blz. 380 Verhoging bijdrage Regio Zwolle
              5. Blz. 381 Verlenging Human Capital Agenda (HCA) Regio Zwolle t/m 2023
            6. Blz. 382 Wettelijke indicatoren programma 8
          4. Blz. 383 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 384 Jaarverslag - Financiële analyse programma 8
          1. Blz. 385 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 386 Taakvelden Programma 8
              1. Blz. 387 8.1.12 Economische Ontwikkeling
              2. Blz. 388 8.1.18 Economische Ontwikkeling
              3. Blz. 389 8.2.14 Fysieke Bedrijfsinfrastructuur
              4. Blz. 390 8.3.12 Bedrijfsloket en Bedrijfsregelingen
              5. Blz. 391 8.4.12 Economische Promotie
              6. Blz. 392 8.4.18 Economische Promotie
      12. Blz. 393 Jaarverslag - Programma 9 Bestuur en ondersteuning
        1. Blz. 394 Jaarverslag - Beleid Programma 9
          1. Blz. 395 Inleiding
          2. Blz. 396 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 397 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 398 Bestuursstijl en vernieuwing
              1. Blz. 399 Instellen raadswerkgroep Bestuur en Dienstverlening.
            2. Blz. 400 Communicatie
              1. Blz. 401 Het gemeentelijk communicatiebeleid waar nodig actualiseren en extra aandacht schenken aan ‘raadscommunicatie’.
            3. Blz. 402 Dienstverlening
              1. Blz. 403 Herijken en evalueren van onze dienstverleningsvisie.
              2. Blz. 404 Herijken KPI’s voor servicelevels (iom raadswerkgroep, directie en MO) zoals benoemd in 6.4.
              3. Blz. 405 Klantfeedback verzamelen balie burgerzaken + opstarten verbetercyclus.
              4. Blz. 406 Meten en extern terugkoppelen behaalde servicelevels.
              5. Blz. 407 Opstellen plan van aanpak optimaliseren telefonische bereikbaarheid.
              6. Blz. 408 Realiseren participatieplatform voor onderzoeken onder inwoners (b.v. inwonerspanel) + uitvoeren onderzoek naar openingstijden balie burgerzaken.
            4. Blz. 409 Financiën
              1. Blz. 410 Bij opstellen vakinhoudelijk beleidsnota’s (waar nodig in samenspraak met commissie P&C) indicatoren opnemen.
              2. Blz. 411 Intensivering van (nieuw) beleid door herprioriteren of door nieuw-voor-oud beleidskeuzes en als dienstverlening beneden een bepaald minimumniveau door verhoging van OZB.
              3. Blz. 412 Inzichtelijk brengen van de kostdekkendheid van de heffingen, rechten en leges.
              4. Blz. 413 Inzichtelijk brengen van de kostdekkendheid van de heffingen, rechten en leges.
              5. Blz. 414 Inzichtelijk brengen van de kostdekkendheid van de heffingen, rechten en leges.
              6. Blz. 415 Onroerendezaakbelastingen (OZB) met inflatiecorrectie en trendmatig verhogen.
              7. Blz. 416 Periodiek huidige indicatoren beoordelen met ondersteuning van de commissie P&C.
            5. Blz. 417 Informatiebeleid
              1. Blz. 418 Opstellen uitvoeringsprogramma informatiebeleidsplan voor de periode 2022-2026.
              2. Blz. 419 Uitvoeren onderzoek naar I&A samenwerking in H2ONE-verband.
            6. Blz. 420 Projecten
              1. Blz. 421 Periodieke doorrekening projectbegrotingen.
            7. Blz. 422 Samenwerking
              1. Blz. 423 Bepalen positie van de gemeente Nunspeet in de regio en herijken van onze samenwerkingsstrategie.
            8. Blz. 424 Nieuw beleid 2023-2026 Programma 9
              1. Blz. 425 Aanpassing verbouwing hal
              2. Blz. 426 Aanpassing verbouwing trouwzaal
              3. Blz. 427 Aanschaf, implementatie en beheer core firewall
              4. Blz. 428 Arboproof thuiswerkplek (vaste medewerkers)
              5. Blz. 429 Archivering videotulen raadsvergaderingen
              6. Blz. 430 Banenafspraak
              7. Blz. 431 Centre firewall
              8. Blz. 432 Communicatieadviseur
              9. Blz. 433 Digitale toegankelijkheid online media
              10. Blz. 434 Digitalisering burgerzaken
              11. Blz. 435 Duurzame inzetbaarheid
              12. Blz. 436 Eigen risico WGA
              13. Blz. 437 ICT-voorzieningen hybride werkplek
              14. Blz. 438 Inkoopcoördinator uitbreiding formatie
              15. Blz. 439 Inrichten kinderspeelhoek
              16. Blz. 440 Klantfeedbacksysteem
              17. Blz. 441 Leerplein / studytube
              18. Blz. 442 Medewerker processen
              19. Blz. 443 Medewerkersonderzoek
              20. Blz. 444 Meerkosten Belasting en BAG informatiesysteem
              21. Blz. 445 Mobiele telefoons
              22. Blz. 446 Nedgeglobe
              23. Blz. 447 Onderhoud gegevenslogistiek kernapplicaties
              24. Blz. 448 Ondersteuning Pepperflow
              25. Blz. 449 Ondersteuning verkiezingen
              26. Blz. 450 Ophogen reiskostenvergoeding
              27. Blz. 451 Optimalisatie werkprocessen/administratie begraven
              28. Blz. 452 Overbruggingskosten ICT sociaal domein
              29. Blz. 453 Projectmatig werken in Teams
              30. Blz. 454 Raadpleegomgeving financiën
              31. Blz. 455 Stijging premie brandverzekering
              32. Blz. 456 Structureel inzet Sociaal Plus
              33. Blz. 457 Uitbreiding formatie automatisering
              34. Blz. 458 Uitbreiding formatie Burgerzaken
              35. Blz. 459 Upgrade edge firewall
              36. Blz. 460 Vaststellen energielabels en energiescans
              37. Blz. 461 Vaststellen MJOP gemeentelijke gebouwen
              38. Blz. 462 Verbouwing raadszaal
              39. Blz. 463 Verhogen budget gebruikerssoftware
              40. Blz. 464 Vervangen bedieningspaneel verlichting receptie
              41. Blz. 465 Vervangen groot formaat printer
              42. Blz. 466 Vervangen servers
              43. Blz. 467 Vervangen Veeam Backup Repository server
              44. Blz. 468 Vervangen vloeren en vloerverwarming gemeentewerf
              45. Blz. 469 Vervanging bureaustoelen
              46. Blz. 470 Vervanging devices; telefoons
              47. Blz. 471 Voortzetting cultuurtraject
              48. Blz. 472 VTH informatiesysteem
            9. Blz. 473 Wettelijke indicatoren programma 9
          4. Blz. 474 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 475 Jaarverslag - Financiële analyse programma 9
          1. Blz. 476 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 477 Taakvelden Programma 9
              1. Blz. 478 9.1.20 Bestuur
              2. Blz. 479 9.10.18 Mutaties reserves
              3. Blz. 480 9.11.18 Resultaat rekening van baten en lasten
              4. Blz. 481 9.2.10 Burgerzaken
              5. Blz. 482 9.3.14 Beheer overige Gebouwen en Gronden
              6. Blz. 483 9.4.13 Overhead
              7. Blz. 484 9.4.15 Overhead
              8. Blz. 485 9.4.18 Overhead
              9. Blz. 486 9.4.19 Overhead
              10. Blz. 487 9.4.20 Overhead
              11. Blz. 488 9.5.18 Treasury
              12. Blz. 489 9.61.18 OZB Woningen
              13. Blz. 490 9.62.18 OZB NIET Woningen
              14. Blz. 491 9.64.18 Belastingen Overig
              15. Blz. 492 9.7.18 Algemene Uitkeringen& ovg.Uitkerering GemFnds
              16. Blz. 493 9.8.18 Overige Baten en Lasten
              17. Blz. 494 9.9.18 Vennootschapsbelasting (VpB)
      13. Blz. 495 Jaarverslag - Paragrafen
        1. Blz. 496 Jaarverslag - Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
          1. Blz. 497 Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
          2. Blz. 498 Waterbeheer
          3. Blz. 499 Wegenbeheer
          4. Blz. 500 Openbaar groen
          5. Blz. 501 Openbare verlichting
          6. Blz. 502 Bossen en natuurterreinen
          7. Blz. 503 Gebouwen
        2. Blz. 504 Jaarverslag - Paragraaf Weerstandsvermogen
          1. Blz. 505 Inleiding
          2. Blz. 506 Weerstandscapaciteit
          3. Blz. 507 Weerstandscapaciteit 2023
          4. Blz. 508 Risicomanagement in relatie tot het weerstandsvermogen
          5. Blz. 509 Analyse en beoordelen van de risico’s
          6. Blz. 510 a. Juridische risico’s
          7. Blz. 511 b. Financiële risico’s
          8. Blz. 512 c. Personele / organisatorische risico’s
          9. Blz. 513 d. Grondexploitatie en strategische aankopen risico’s
          10. Blz. 514 e. Milieurisico’s
          11. Blz. 515 f. Verbonden partijen
          12. Blz. 516 g. Risico’s sociaal domein
          13. Blz. 517 h. Reguliere risico’s
          14. Blz. 518 Beheersing van risico’s
          15. Blz. 519 Financiële vertaling van de risico’s
          16. Blz. 520 Beoordeling weerstandsvermogen
          17. Blz. 521 Toekomstige ontwikkelingen
          18. Blz. 522 Toelichting kengetallen
        3. Blz. 523 Jaarverslag - Paragraaf Financiering
          1. Blz. 524 Algemeen
          2. Blz. 525 Schatkistbankieren
          3. Blz. 526 Risicobeheer
          4. Blz. 527 Rentebeleid (renterisico's)
          5. Blz. 528 Financieringspositie
          6. Blz. 529 Liquiditeitspositie
          7. Blz. 530 Leningenportefeuille
          8. Blz. 531 Geïnvesteerd vermogen/financieringsstructuur
          9. Blz. 532 Omslagrente
          10. Blz. 533 Beheer beschikbare liquiditeiten
        4. Blz. 534 Jaarverslag - Paragraaf Bedrijfsvoering
          1. Blz. 535 Inleiding
          2. Blz. 536 Organisatieontwikkelingen
          3. Blz. 537 Kwaliteitszorg
          4. Blz. 538 Personeel- en organisatiebeleid
          5. Blz. 539 Planning & control
          6. Blz. 540 Administratieve organisatie en interne controle
          7. Blz. 541 Doelmatigheid- en doeltreffendheidonderzoeken
          8. Blz. 542 Informatieveiligheid
          9. Blz. 543 Privacy
          10. Blz. 544 Frauderisico
          11. Blz. 545 Rechtmatigheidsverantwoording
          12. Blz. 546 Subsidies
        5. Blz. 547 Jaarverslag - Paragraaf Verbonden partijen
          1. Blz. 548 Paragraaf Verbonden partijen
          2. Blz. 549 Bank Nederlandse Gemeenten NV
          3. Blz. 550 NV Alliander
          4. Blz. 551 NV Vitens
          5. Blz. 552 NV Afvalsturing Friesland
          6. Blz. 553 NV Inclusief Groep
          7. Blz. 554 Gemeenschappelijke regeling Streekarchivariaat Noordwest-Veluwe
          8. Blz. 555 Omgevingsdienst Noord-Veluwe
          9. Blz. 556 Leisurelands
          10. Blz. 557 Coöperatie Gastvrije Randmeren
          11. Blz. 558 Gemeentelijke of Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst (GGD) Noord- en Oost Gelderland
          12. Blz. 559 Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland
          13. Blz. 560 Stichting primair openbaar onderwijs Noord-Veluwe (Proo)
          14. Blz. 561 Sportbedrijf Nunspeet
        6. Blz. 562 Jaarverslag - Paragraaf Grondbeleid
          1. Blz. 563 Inleiding
          2. Blz. 564 Beleid in ontwikkeling
          3. Blz. 565 Bestaand beleid
          4. Blz. 566 Financieel kader
          5. Blz. 567 Actualiteit exploitatiegebieden
        7. Blz. 568 Jaarverslag - Paragraaf Gemeentelijke heffingen
          1. Blz. 569 Algemeen
          2. Blz. 570 Heffingen in Nunspeet: lokale lastendruk
          3. Blz. 571 De Nunspeetse heffingen nader beschouwd
          4. Blz. 572 Ad 1. Onroerendezaakbelastingen
          5. Blz. 573 Ad 2. Recreatieve heffingen
          6. Blz. 574 Ad 3. Afvalstoffenheffing
          7. Blz. 575 Ad 4 Rioolheffing
          8. Blz. 576 Ad 5 Rechten
          9. Blz. 577 Kwijtschelding
          10. Blz. 578 Overzicht geraamde inkomsten
        8. Blz. 579 Jaarverslag - Paragraaf Wet Open Overheid
          1. Blz. 580 Algemeen
      14. Blz. 581 Jaarrekening - Balans
        1. Blz. 582 Balans
      15. Blz. 583 Jaarrekening – Overzicht baten en lasten in de rekening en rechtmatigheidsverantwoording
        1. Blz. 584 Programmaverantwoording
        2. Blz. 585 Rechtmatigheidsverantwoording
      16. Blz. 586 Jaarrekening – Waarderingsgrondslagen en resultaatbepaling
        1. Blz. 587 Grondslagen voor waardering
        2. Blz. 588 Grondslagen voor resultaatbepaling
        3. Blz. 589 Grondslagen rechtmatigheidsverantwoording
      17. Blz. 590 Jaarrekening – Toelichting op de balans
        1. Blz. 591 Activa
          1. Blz. 592 Vaste activa
          2. Blz. 593 Vlottende activa
          3. Blz. 594 Schatkistbankieren
          4. Blz. 595 Liquide middelen en overlopende activa
        2. Blz. 596 Passiva
          1. Blz. 597 Vaste passiva
          2. Blz. 598 Vlottende passiva
      18. Blz. 599 Jaarrekening – Incidentele baten en lasten
        1. Blz. 600 Incidentele baten en lasten
      19. Blz. 601 Jaarrekening – Niet uit de balans blijkende verplichtingen & Gebeurtenissen na balansdatum
        1. Blz. 602 Niet uit de balans blijkende verplichtingen
        2. Blz. 603 Gebeurtenissen na balansdatum
      20. Blz. 604 Jaarrekening – Publicatie wet normering topinkomens
        1. Blz. 605 Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
      21. Blz. 606 Jaarrekening – SISA verantwoording (Single information, single audit)
        1. Blz. 607 Verantwoordingsinformatie
      22. Blz. 608 Jaarrekening – Overzicht taakvelden
        1. Blz. 609 Overzicht taakvelden
      23. Blz. 610 Vaststellingsbesluit
        1. Blz. 611 Vaststellingsbesluit
      24. Blz. 612 Bijlagen
        1. Blz. 613 Bijlage 1 - Staat van reserves en voorzieningen
          1. Blz. 614 Staat van reserves en voorzieningen
        2. Blz. 615 Bijlage 2 - Overheveling jaarbudgetten
          1. Blz. 616 Overhevelingen 2023
        3. Blz. 617 Bijlage 3 - Begrippenlijst
          1. Blz. 618 Begrippenlijst
    3. Activiteiten
    4. Zoeken
    5. Publicatie bijlagen
    6. Contact
    7. PrivacyStatement
    8. Sitemap