-
Blz. 1
Jaarstukken 2019 van de gemeente Nunspeet
-
Blz. 2
Jaarstukken van de gemeente Nunspeet 2019
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Raadsvoorstel
-
Blz. 5
Raadsvoorstel
-
Blz. 6
Jaarverslag - Algemene gegevens
-
Blz. 7
Jaarverslag - Samenstelling bestuur met portefeuilleverdeling
-
Blz. 8
Samenstelling bestuur met portefeuilleverdeling
-
Blz. 9
Jaarverslag - Kerngegevens
-
Blz. 10
Kerngegevens
-
Blz. 11
Jaarverslag - Programmaverantwoording
-
Blz. 12
Programmaverantwoording
-
Blz. 13
Specificatie programmaverantwoording
-
Blz. 14
Jaarverslag - Programma 1 Sociaal Domein
-
Blz. 15
Jaarverslag - Beleid programma 1
-
Blz. 16
Inleiding
-
Blz. 17
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 18
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 19
Er wordt geen misbruik gemaakt van sociale voorzieningen.
-
Blz. 20
Sancties opleggen bij misbruik van uitkeringen en persoonsgebonden budget (PGB).
-
Blz. 21
Inwoners hebben een zinvolle daginvulling
-
Blz. 22
Klanttevredenheidsonderzoeken naar tevredenheid en zorg en ondersteuning die vanuit de gemeentelijke verantwoordelijkheid wordt geboden.
-
Blz. 23
Inwoners krijgen de ondersteuning die zij nodig hebben
-
Blz. 24
Lokale uitwerking landelijk manifest Waardig ouder worden.
-
Blz. 25
Op basis van een te houden evaluatie zo nodig komen tot verdere versterking van het Centrum voor jeugd en gezin (CJG).
-
Blz. 26
Op zoek naar nieuwe financiële structurele oplossingen om de tendens van oplopende financiele tekorten vanuit de Jeugdwet te keren.
-
Blz. 27
Opstellen integrale aanpak van integratie, onderwijs (taalles) en werk voor statushouders.
-
Blz. 28
Opstellen lokale 'inclusieve' agenda om uitvoering te geven aan het VN-verdrag voor mensen met een handicap.
-
Blz. 29
Opstellen plan bieden van ondersteuning (v)echtscheidingen, ouderschapscursussen, relatieondersteuning en weerbaarheid.
-
Blz. 30
Opstellen plan meer sturing op toegang via zorgverleners die rechtstreeks naar jeugdzorg verwijzen.
-
Blz. 31
Opstellen plan wat er nodig is aan zorg en ondersteuning voor dementerende ouderen.
-
Blz. 32
Voorstel naar de inzet en taken van sociaal regisseurs.
-
Blz. 33
Inwoners voelen zich betrokken bij hun omgeving
-
Blz. 34
Evalueren pilot huisvesten Servicepunt Vrijwilligers in Veluvine.
-
Blz. 35
Huidige jongerenontmoetingsplekken goed onderhouden en in overleg met jongeren aantrekkelijker maken.
-
Blz. 36
Inventariseren behoefte aan respijtzorg, welke voorzieningen zijn nodig om mantelzorgers te ontlasten.
-
Blz. 37
Onderzoek naar jongerenontmoetingsplek (JOP) in Hulshorst.
-
Blz. 38
Inwoners voelen zich veilig, thuis en in hun omgeving
-
Blz. 39
Beleid ontwikkelen over evenementenlocaties met specifieke aandacht voor aantal evenementen per locatie en richtlijnen voor geluid.
-
Blz. 40
Creëren sluitende aanpak voor zorg en ondersteuning van personen met verward gedrag.
-
Blz. 41
In samenspraak met CJG, Straathoekwerk, Omnia wonen, onderwijs, politie en justitie werkwijze veiligheidsketen bezien.
-
Blz. 42
Inwoners zijn financieel zelfredzaam
-
Blz. 43
Onderzoek naar de inkomenspositie van de laagste inkomens, met name het effect van het gemeentelijk armoedebeleid op netto inkomenspositie.
-
Blz. 44
Opstellen communicatieplan voor pro-actieve en gerichte communicatie welke (sociale) voorzieningen er beschikbaar zijn.
-
Blz. 45
Opstellen plan vroegtijdig ingrijpen bij problematische schulden en snelle toegang tot hulpverlening, met specifieke aandacht voor jongeren.
-
Blz. 46
Inwoners zijn taalvaardig en digitaal zelfredzaam
-
Blz. 47
Opstellen aanpak laaggeletterdheid.
-
Blz. 48
Wij helpen iedereen die kan werken aan het werk
-
Blz. 49
Ondersteunen inwoners met een afstand tot de arbeidsmarkt door middel van (alternatieve) (re)integratietrajecten.
-
Blz. 50
Nieuw beleid 2019-2022 Programma 1
-
Blz. 51
(Pilot) GGZ Jeugd dichtbij de huisartsen
-
Blz. 52
Externe huisvesting Servicepunt Vrijwilligers
-
Blz. 53
Sanitaire voorzieningen Dorpshuis Vierhouten
-
Blz. 54
Beleids- en prestatie indicatoren
-
Blz. 55
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 56
Jaarverslag - Financiële analyse programma 1
-
Blz. 57
Doelstellingen
-
Blz. 58
Taakvelden Programma 1
-
Blz. 59
1.1 Samenkracht en burgerparticipatie
-
Blz. 60
1.2 Wijkteams
-
Blz. 61
1.3 Inkomensregelingen
-
Blz. 62
1.4 Begeleide participatie
-
Blz. 63
1.5 Arbeidsparticipatie
-
Blz. 64
1.6.1 Maatwerkvoorzieningen (WMO) BeM
-
Blz. 65
1.6.2 Maatwerkvoorzieningen (WMO) Dienstverlening
-
Blz. 66
1.7.1 Maatwerkdienst-verlening 18+
-
Blz. 67
1.7.2 Maatwerkdienst-verlening 18-
-
Blz. 68
1.81 Geëscaleerde zorg 18+
-
Blz. 69
1.82 Geëscaleerde zorg 18-
-
Blz. 70
Jaarverslag - Programma 2 Onderwijs
-
Blz. 71
Jaarverslag - Beleid programma 2
-
Blz. 72
Inleiding
-
Blz. 73
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 74
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 75
Iedereen gaat naar school
-
Blz. 76
Realiseren nieuwbouw Da Costaschool.
-
Blz. 77
Realiseren van integraal kindcentrum Nunspeet-Oost, met aandacht voor duurzaamheidsaspect.
-
Blz. 78
Renoveren Boaz-Jachinschool.
-
Blz. 79
Voor- en vroegschoolse voorziening
-
Blz. 80
Nieuw beleid 2019-2022 Programma 2
-
Blz. 81
Nieuwbouw gymzaal Vierhouterweg
-
Blz. 82
Beleids- en prestatie indicatoren
-
Blz. 83
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 84
Jaarverslag - Financiële analyse programma 2
-
Blz. 85
Doelstellingen
-
Blz. 86
Taakvelden programma 2
-
Blz. 87
2.1 Openbaar onderwijs
-
Blz. 88
2.2 Onderwijshuisvesting
-
Blz. 89
2.3 Onderwijsbeleid en leerlingzaken
-
Blz. 90
Jaarverslag - Programma 3 Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing (VHROSV)
-
Blz. 91
Jaarverslag - Beleid programma 3
-
Blz. 92
Inleiding
-
Blz. 93
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 94
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 95
Het ruimtelijk beleid actualiseren
-
Blz. 96
Actualisatie Woonvisie.
-
Blz. 97
Evaluatie beleid functieverandering.
-
Blz. 98
Faciliteren CPO.
-
Blz. 99
Implementeren Omgevingswet.
-
Blz. 100
Invoeren flitsvergunning.
-
Blz. 101
Opstellen van een Omgevingsplan (Plan Woongebieden plus).
-
Blz. 102
Opstellen verfijningsplannen Buitengebied.
-
Blz. 103
Woningbouw op maat.
-
Blz. 104
Nieuw beleid 2019-2022 Programma 3
-
Blz. 105
Administratie Wabo (27 uur)
-
Blz. 106
Vergunning verlening Wabo (inhuur)
-
Blz. 107
Vergunningverlening evenementen (APV)
-
Blz. 108
Beleids- en prestatie indicatoren
-
Blz. 109
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 110
Jaarverslag - Financiële analyse programma 3
-
Blz. 111
Doelstellingen
-
Blz. 112
Taakvelden programma 3
-
Blz. 113
3.1 Ruimtelijke Ordening
-
Blz. 114
3.2 Grondexploitatie (niet-bedrijventerreinen)
-
Blz. 115
3.3.1 Wonen en Bouwen ROV
-
Blz. 116
3.3.2 Wonen en Bouwen VTH
-
Blz. 117
Jaarverslag - Programma 4 Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 118
Jaarverslag - Beleid programma 4
-
Blz. 119
Inleiding
-
Blz. 120
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 121
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 122
Hergebruik en recycling van afval om een bijdrage te leveren aan de circulaire economie
-
Blz. 123
Onderzoek naar een realisatie van een milieustraat.
-
Blz. 124
Opstellen en uitvoeren van het plan van aanpak saneren asbestgevels en -daken.
-
Blz. 125
Restafval bij huishoudens reduceren tot <100 kg per persoon.
-
Blz. 126
Het (her)inrichten van de openbare ruimte is klimaat adaptief
-
Blz. 127
Bedrijven en particulieren stimuleren de buitenruimte klimaatbestendig in te richten.
-
Blz. 128
Klimaat bestendig inrichten van de openbare ruimte.
-
Blz. 129
Meer inwoners leven actief en gezond
-
Blz. 130
Het creëren van open en vitale sportparken voor breed maatschappelijk gebruik .
-
Blz. 131
Opstellen plan meer betrekken van inwoners bij kunst en cultuur, zoals onze jeugd
-
Blz. 132
Opstellen plan voor meer ruimte voor het college om waarderingssubsidies te verstrekken voor initiatieven van de samenleving.
-
Blz. 133
Opstellen projectplan preventie alcohol- en drugsgebruik.
-
Blz. 134
Realiseren routenetwerk voor mountainbikers.
-
Blz. 135
Revitaliseren sportpark de Wiltsangh + bouw sporthal met turnhal en zwembad
-
Blz. 136
Nunspeet zet in op energiebesparing en duurzame opwekking
-
Blz. 137
Besparen op verbruik van energie.
-
Blz. 138
Duurzaam opwekken van energie door gemeente en burger/ondernemer stimuleren.
-
Blz. 139
Faciliteren opwekken duurzame energie als kansrijke neventak agrarische sector.
-
Blz. 140
Inrichten van een energieloket voor burgers en bedrijven.
-
Blz. 141
Inzetten van een energieregisseur.
-
Blz. 142
Onderzoek naar de mogelijkheden tot het afsluiten van een lokaal energieakkoord.
-
Blz. 143
Onderzoeken van mogelijkheden voor windturbines in regionaal verband.
-
Blz. 144
Stimuleren van innovatie en het faciliteren van duurzaamheidsinvesteringen.
-
Blz. 145
Upgraden en uitvoeren van het Programma Duurzaamheid.
-
Blz. 146
Verduurzaming van gemeentelijke gebouwen.
-
Blz. 147
Versneld vervangen straatverlichting door LED.
-
Blz. 148
Nieuw beleid 2019-2022 Programma 4
-
Blz. 149
Afkoppelen Bloemhofweg
-
Blz. 150
Afkoppelen en aanleg infiltratievoorziening parkeerterrein Laan (naast oude gemeentehuis)
-
Blz. 151
Duurzaam maken gemeentelijke gebouwen
-
Blz. 152
Onderzoek foutaansluitingen hemelwaterriool
-
Blz. 153
Overkapping open bergbezinkbasin Molenbeek aan de Elburgerweg (eigendom Waterschap)
-
Blz. 154
Uitvoering Jeugdgezondheidsbeleid
-
Blz. 155
Beleids- en prestatie indicatoren
-
Blz. 156
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 157
Jaarverslag - financiële analyse programma 4
-
Blz. 158
Doelstellingen
-
Blz. 159
Taakvelden programma 4
-
Blz. 160
4.1 Volksgezondheid
-
Blz. 161
4.2.1 Riolering financiën
-
Blz. 162
4.2.2 Riolering OR
-
Blz. 163
4.2.3 Riolering Infra
-
Blz. 164
4.3.1 Afval Financiën
-
Blz. 165
4.3.2 Afval Openbare Ruimte
-
Blz. 166
4.4.1 Milieubeheer BeM
-
Blz. 167
4.4.2 Milieubeheer ROV
-
Blz. 168
4.4.3 Milieubeheer VTH
-
Blz. 169
4.5 Begraafplaatsen en crematoria
-
Blz. 170
Jaarverslag - Programma 5 Verkeer, vervoer en waterstaat
-
Blz. 171
Jaarverslag - Beleid programma 5
-
Blz. 172
Inleiding
-
Blz. 173
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 174
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 175
Bevorderen Verkeersveiligheid en Bereikbaarheid
-
Blz. 176
Bereikbaarheid kernen met openbaar vervoer waarborgen.
-
Blz. 177
Extra fietsparkeervoorzieningen in centrum Nunspeet.
-
Blz. 178
Maatregelen treffen ter voorkoming van wildaanrijdingen.
-
Blz. 179
Onderzoek naar ‘brilconstructie’ bij aansluiting Eperweg (N795) op de A28.
-
Blz. 180
Onderzoek naar mogelijke realisatie rotonde Halfweg.
-
Blz. 181
Reconstructie Ds. Huetlaan – Ds. Martiniuslaan.
-
Blz. 182
Vaststellen nieuw GVVP inclusief aandacht voor de fiets, categorisering en Vierhouten.
-
Blz. 183
Groene mobiliteit wordt gestimuleerd
-
Blz. 184
Realiseren van een prettig en veilig fietsnetwerk.
-
Blz. 185
Realiseren van extra oplaadpunten voor elektrische auto’s, fietsen en scootmobielen.
-
Blz. 186
Kwaliteitsslag maken centrum Nunspeet en stationsomgeving
-
Blz. 187
Realiseren en evalueren ‘upgrading’ De Markt.
-
Blz. 188
Realiseren inrichting parkeerterrein bij De Wheme.
-
Blz. 189
Uitbreiding hanging basket Whemeplein en Dorpstraat. (onderdeel groenbeleidsplan 2019-2029).
-
Blz. 190
Uitvoeren van het project Stationsomgeving met inachtneming van gekozen aanpak / benodigde middelen.
-
Blz. 191
Update entree Elspeterweg tussen A28 en spoorlijn.
-
Blz. 192
Nieuw beleid 2019-2022 Programma 5
-
Blz. 193
0,3 Fte Civiel (€20.000/jaar)
-
Blz. 194
Aanschaf nieuwe verkeerstellers
-
Blz. 195
Herzien GVVP, categorisering (eventueel gecombineerd met herzien verkeersmodel)
-
Blz. 196
Renovatie Harderwijkerweg Hulshorst (binnen de bebouwde kom) cf Zuiderzeestraatwegroute
-
Blz. 197
Schoonmaken Abri's (fietsenstallingen)
-
Blz. 198
Verbeteringen bedrijventerrein Lepelingen I
-
Blz. 199
Werkvoorbereider Infra
-
Blz. 200
Beleids- en prestatie indicatoren
-
Blz. 201
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 202
Jaarverslag - Financiële analyse programma 5
-
Blz. 203
Doelstellingen
-
Blz. 204
Taakvelden programma 5
-
Blz. 205
5.1.1 Verkeer, Wegen en Water Openbare Ruimte
-
Blz. 206
5.1.2 Verkeer, Wegen en Water Infra
-
Blz. 207
5.2 Parkeren
-
Blz. 208
5.4 Economische havens en waterwegen
-
Blz. 209
5.5 Openbaar Vervoer
-
Blz. 210
Jaarverslag - Programma 6 Veiligheid
-
Blz. 211
Jaarverslag - Beleid programma 6
-
Blz. 212
Inleiding
-
Blz. 213
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 214
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 215
De APV wordt ingezet bij bestuurlijke handhaving
-
Blz. 216
In de Algemene plaatselijke verordening worden bestuursrechtelijke sancties opgenomen om overtreding van bepalingen in deze verordening aan te pakken.
-
Blz. 217
Het Bibob-beleid wordt geactualiseerd en uitgebreid
-
Blz. 218
Wij actualiseren het Bibob beleid en breiden dit uit.
-
Blz. 219
Wij zetten het instrument Bibob op meerdere beleidsterreinen in.
-
Blz. 220
In diverse grote beleidsthema’s geven wij extra aandacht aan veiligheid
-
Blz. 221
Bij het invoeren van de Omgevingswet en het opstellen van een Omgevingsvisie nemen wij specifieke maatregelen op inzake (brand)veiligheid.
-
Blz. 222
Onderzoek of uitbouwen gemeentelijke handhaving nodig is.
-
Blz. 223
Wij stellen een Integraal Veiligheidsplan 2020-2023 op.
-
Blz. 224
Ondermijning wordt actief bestreden.
-
Blz. 225
Meldpunt ondermijning instellen.
-
Blz. 226
Wij stellen beleid op om ondermijning tegen te gaan.
-
Blz. 227
Wij bieden mogelijkheden voor evenementen
-
Blz. 228
Wij ontwikkelen beleid over evenementenlocaties.
-
Blz. 229
Wij willen de aanvraagprocedure voor een evenementenvergunning zo mogelijk vereenvoudigen.
-
Blz. 230
Wij houden onze brandweervrijwilligers betrokken en enthousiast
-
Blz. 231
Wij ontwikkelen initiatieven om het vrijwilligerskorps op een voldoende en adequaat niveau te houden.
-
Blz. 232
Wij ondersteunen en faciliteren initiatieven voor buurtpreventie
-
Blz. 233
Wij ondersteunen buurtpreventie initiatieven van burgers waar mogelijk financieel of op andere wijze.
-
Blz. 234
Wij verminderen criminaliteit en woonoverlast
-
Blz. 235
Het optimaliseren van de informatie-uitwisseling tussen politie en gemeentelijk toezichthouders.
-
Blz. 236
Wij stellen beleidsregels op voor woonoverlast.
-
Blz. 237
Wij zetten in op versterking van de rol van de buitengewoon opsporingsambtenaren (Boa's).
-
Blz. 238
Nieuw beleid 2019-2022 Programma 6
-
Blz. 239
Nieuwe bluswatervoorzieningen
-
Blz. 240
Portofoon's Boa's
-
Blz. 241
Beleids- en prestatie indicatoren
-
Blz. 242
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 243
Jaarverslag - Financiële analyse programma 6
-
Blz. 244
Doelstellingen
-
Blz. 245
Taakvelden programma 6
-
Blz. 246
6.1 Crisisbeheersing en brandweer
-
Blz. 247
6.2.1 Openbare orde en veiligheid BeM
-
Blz. 248
6.2.2 Openbare orde en veiligheid VTH
-
Blz. 249
Jaarverslag - Programma 7 Sport, cultuur en recreatie
-
Blz. 250
Jaarverslag - Beleid programma 7
-
Blz. 251
Inleiding
-
Blz. 252
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 253
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 254
Initiatieven op het vlak van de vrijetijdseconomie ondersteunen
-
Blz. 255
Inzetten op ontwikkeling ‘Nunspeet aan zee' (met name surfstrandje Hoge Bijssel).
-
Blz. 256
Ondersteunen en in stand houden schaapskudde en onderzoeken mogelijkheid nieuwe schaapskooi.
-
Blz. 257
Onderzoek doen naar de manier van heffen van toeristenbelasting en bezien welke methode gewenst is.
-
Blz. 258
Onderzoeken vergroting herkenbaarheid van Nunspeet in brede zin en specifiek vanaf de A28.
-
Blz. 259
Opstellen toeristisch-recreatieve visie.
-
Blz. 260
Particulier initiatief realisering klimbos in planologische zin faciliteren.
-
Blz. 261
Uitvoeren en evalueren maatregelenplan uitbreiding ‘paarse heide’.
-
Blz. 262
Uitvoeren stappenplan ‘Vitale Vakantieparken’.
-
Blz. 263
Verbeteren leefbaarheid leefomgeving
-
Blz. 264
Ecologisch verantwoorde onkruidbestrijding bij sportvelden invoeren.
-
Blz. 265
Evaluatie hondenvoorzieningen
-
Blz. 266
Maatregelen treffen om verrommeling bij entree kernen tegen te gaan.
-
Blz. 267
Nieuw ‘groen’ beleidsplan.
-
Blz. 268
Nieuwe beheersplannen voor onderhoudsniveau ‘grijs, groen en openbare verlichting’.
-
Blz. 269
Onderzoek naar de staat van onderhoud van het riool.
-
Blz. 270
Wijkgerichtwerken
-
Blz. 271
Opstellen plan van aanpak Wijkgericht werken.
-
Blz. 272
Nieuw beleid 2019-2022 Programma 7
-
Blz. 273
Aanbrengen nieuwe openbare toiletvoorziening speelweide Stakenberg
-
Blz. 274
Extra jaarlijkse bijdrage Gastvrije Randmeren
-
Blz. 275
Project Natuur-inclusieve landbouw Schaarweide
-
Blz. 276
Structureel verhogen van de jaarlijkse subsidie van de Stichting Vrije Academie voor Beeldende Kunsten Nunspeet
-
Blz. 277
Vervanging onderduikershut verscholen dorp
-
Blz. 278
Beleids- en prestatie indicatoren
-
Blz. 279
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 280
Jaarverslag - Financiële analyse programma 7
-
Blz. 281
Doelstellingen
-
Blz. 282
Taakvelden programma 7
-
Blz. 283
7.1 Sportbeleid en activering
-
Blz. 284
7.2.1 Sportaccommodaties BeM
-
Blz. 285
7.2.2 Sportaccommodaties VTH
-
Blz. 286
7.3 Cultuurpresentatie, cultuurproductie en cultuurparticipatie
-
Blz. 287
7.4 Musea
-
Blz. 288
7.5.1 Cultureel erfgoed BeM
-
Blz. 289
7.5.2 Cultureel erfgoed Openbare Ruimte
-
Blz. 290
7.5.3 Cultureel erfgoed ROV
-
Blz. 291
7.6 Media
-
Blz. 292
7.7.1 Openbaar Groen en (openlucht) recreatie BeM
-
Blz. 293
7.7.2 Openbaar Groen en (openlucht) recreatie Openbare Ruimte
-
Blz. 294
Jaarverslag - Programma 8 Economische zaken
-
Blz. 295
Jaarverslag - Beleid programma 8
-
Blz. 296
Inleiding
-
Blz. 297
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 298
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 299
Wij zetten in op een sterkere lokale economie
-
Blz. 300
De dienstverlenging aan de lokale ondernemers verbeteren
-
Blz. 301
De economische relatie met de regiogemeenten versterken
-
Blz. 302
Doorontwikkeling centrumgebied met halverwege de bestuursperiode de ‘upgrading’ van de Markt evalueren met specifieke aandacht voor de weekmarkt, centrumondernemingen en de horeca.
-
Blz. 303
Faciliteren ‘start-ups’ en ZZP-ers middels gronduitgifte ten behoeve van bedrijfsverzamelgebouwen.
-
Blz. 304
Het jaarlijks organiseren van een ondernemersdag.
-
Blz. 305
Invoering van parkmanagement op bedrijventerrein De Kolk en een onderzoek naar de uitrol overige bedrijventerreinen.
-
Blz. 306
Onderzoeken mogelijkheid aansluiting bij / samenwerking met regio Zwolle.
-
Blz. 307
Realiseren bedrijvenstrip Elspeet.
-
Blz. 308
Sociaaleconomische ontwikkeling & samenwerking: bevorderen goede aansluiting onderwijs - arbeidsmarkt, o.a. door De Human Capital Agenda met de 3 O’s.
-
Blz. 309
Sociaaleconomische ontwikkeling & samenwerking: het opstellen van een regionale sociaaleconomische ontwikkelstrategie 2030 met de 3 O’s.
-
Blz. 310
Beleids- en prestatie indicatoren
-
Blz. 311
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 312
Jaarverslag - Financiële analyse programma 8
-
Blz. 313
Doelstellingen
-
Blz. 314
Taakvelden programma 8
-
Blz. 315
8.1 Economische ontwikkeling
-
Blz. 316
8.2 Fysieke Bedrijfsinfrastructuur
-
Blz. 317
8.3 Bedrijfsloket en Bedrijfsregelingen
-
Blz. 318
8.4.1 Economische promotie BeM
-
Blz. 319
8.4.2 Economische promotie Financiën
-
Blz. 320
Jaarverslag - Programma 9 Bestuur en ondersteuning
-
Blz. 321
Jaarverslag - Beleid programma 9
-
Blz. 322
Inleiding
-
Blz. 323
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 324
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 325
Digitaliseren van informatievoorziening en veilige dienstverlening
-
Blz. 326
Wij doen onderzoek naar nieuwe contact / communicatiekanalen
-
Blz. 327
Wij zorgen voor een betere digitale toegankelijkheid, actualiteit en vindbaarheid van informatie en toename digitale producten (via vernieuwde website).
-
Blz. 328
Nunspeet zorgt voor een blijvende solide financiële huishouding
-
Blz. 329
Invoeren van een gestructureerde vorm van omgaan met risico’s, toepassen van risicomanagement.
-
Blz. 330
Opnemen van een beperkt aantal relevante ‘resultaat metende’ beleidsindicatoren in de verantwoordingsdocumenten.
-
Blz. 331
Optimaliseren van de bedrijfsvoering ten dienste van onze ambities
-
Blz. 332
Een voldoende waardering van inwoners/ondernemers over het betrekken van inwoners/ondernemers bij de uitvoering van plannen, gemeten in het onderzoek ‘waarstaatjegemeente’
-
Blz. 333
Extra aandacht voor schriftelijke en mondelinge communicatie met inwoners.
-
Blz. 334
Nunspeet biedt aan (jong) talent kansen en nemen verantwoordelijkheid voor inzet van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
-
Blz. 335
Optimalisatie van het Klant Contact Center.
-
Blz. 336
Nieuw beleid 2019-2022 Programma 9
-
Blz. 337
Aanstelling Functionaris Gegevensbescherming (FG)
-
Blz. 338
Formatie uitbreiding juridische - beleidsondersteuner directieteam Openbare ruimte (6 uur per week)
-
Blz. 339
Planten
-
Blz. 340
Uitbreiding uren facilitair medewerker met 4 uur per week
-
Blz. 341
Verhoging bijdrage Streekarchivaat
-
Blz. 342
Vervanging deurautomaten binnendeuren tussen beveiligde zones Gemeentehuis
-
Blz. 343
Vervanging toegangscontrolesysteem Gemeentehuis
-
Blz. 344
Voldoen aan banenafspraak
-
Blz. 345
Beleids- en prestatie indicatoren
-
Blz. 346
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 347
Jaarverslag - Financiële analyse programma 9
-
Blz. 348
Doelstellingen
-
Blz. 349
Taakvelden programma 9
-
Blz. 350
9.1 Bestuur
-
Blz. 351
9.10 Mutaties reserves
-
Blz. 352
9.2 Burgerzaken
-
Blz. 353
9.3 Beheer overige gebouwen en gronden
-
Blz. 354
9.4.1 Overhead, ondersteuning organisatie, BeM
-
Blz. 355
9.4.2 Overhead, ondersteuning organisatie, Financiën
-
Blz. 356
9.4.3 Overhead, ondersteuning organisatie, Openbare ruimte
-
Blz. 357
9.4.4 Overhead, ondersteuning organisatie, Informatie
-
Blz. 358
9.4.5 Overhead, ondersteuning organisatie, Infra
-
Blz. 359
9.4.6 Overhead, ondersteuning organisatie, POFO
-
Blz. 360
9.5 Treasury
-
Blz. 361
9.61 OZB woningen
-
Blz. 362
9.62 OZB niet-woningen
-
Blz. 363
9.64 Belastingen Overig
-
Blz. 364
9.7 Algemene Uitkering en overige uitkeringen Gemeentefonds
-
Blz. 365
9.8 Overige baten en lasten
-
Blz. 366
9.9 Vennootschapsbelasting (VpB)
-
Blz. 367
Jaarverslag - Paragrafen
-
Blz. 368
Jaarverslag - Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 369
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 370
Waterbeheer
-
Blz. 371
Wegenbeheer
-
Blz. 372
Openbaar groen
-
Blz. 373
Openbare verlichting
-
Blz. 374
Bossen en natuurterreinen
-
Blz. 375
Gebouwen
-
Blz. 376
Jaarverslag - Paragraaf Weerstandsvermogen
-
Blz. 377
Inleiding
-
Blz. 378
Weerstandscapaciteit
-
Blz. 379
Weerstandscapaciteit 2019
-
Blz. 380
Risicomanagement in relatie tot het weerstandsvermogen
-
Blz. 381
Analyse en beoordelen van de risico’s
-
Blz. 382
a. Juridische risico’s
-
Blz. 383
b. Financiële risico’s
-
Blz. 384
c. Personele / organisatorische risico’s
-
Blz. 385
d. Grondexploitatie en strategische aankopen risico’s
-
Blz. 386
e. Milieurisico’s
-
Blz. 387
f. Verbonden partijen
-
Blz. 388
g. Risico’s sociaal domein
-
Blz. 389
h. Reguliere risico’s
-
Blz. 390
i. Coronacrisis
-
Blz. 391
Beheersing van risico’s
-
Blz. 392
Financiële vertaling van de risico’s
-
Blz. 393
Beoordeling weerstandsvermogen
-
Blz. 394
Toekomstige ontwikkelingen
-
Blz. 395
Toelichting kengetallen
-
Blz. 396
Jaarverslag - Paragraaf Financiering
-
Blz. 397
Algemeen
-
Blz. 398
Schatkistbankieren
-
Blz. 399
Risicobeheer
-
Blz. 400
Rentebeleid (renterisico's)
-
Blz. 401
Financieringspositie
-
Blz. 402
Liquiditeitspositie
-
Blz. 403
Leningenportefeuille
-
Blz. 404
Geïnvesteerd vermogen/financieringsstructuur
-
Blz. 405
Omslagrente
-
Blz. 406
Beheer beschikbare liquiditeiten
-
Blz. 407
Jaarverslag - Paragraaf Bedrijfsvoering
-
Blz. 408
Inleiding
-
Blz. 409
Organisatieontwikkelingen
-
Blz. 410
Kwaliteitszorg
-
Blz. 411
Personeel- en organisatiebeleid
-
Blz. 412
Planning & control
-
Blz. 413
Administratieve organisatie en interne controle
-
Blz. 414
Doelmatig- en doeltreffendheidonderzoeken
-
Blz. 415
Informatieveiligheid
-
Blz. 416
Subsidies
-
Blz. 417
Jaarverslag - Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 418
Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 419
Bank Nederlandse Gemeenten NV
-
Blz. 420
NV Alliander
-
Blz. 421
NV Vitens
-
Blz. 422
Gemeenschappelijke regeling Streekarchivariaat Noordwest-Veluwe
-
Blz. 423
Omgevingsdienst Noord-Veluwe
-
Blz. 424
Leisurelands
-
Blz. 425
Coöperatie gastvrije randmeren
-
Blz. 426
Gemeentelijke of Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst (GGD) Noord- en Oost Gelderland
-
Blz. 427
Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland
-
Blz. 428
NV Inclusief Groep
-
Blz. 429
NV Afvalsturing Friesland
-
Blz. 430
Stichting primair openbaar onderwijs Noord-Veluwe (Proo)
-
Blz. 431
Stichting Muziekschool Noordwest-Veluwe (in afwikkeling)
-
Blz. 432
Jaarverslag - Paragraaf Grondbeleid
-
Blz. 433
Inleiding
-
Blz. 434
Beleid in ontwikkeling
-
Blz. 435
Bestaand beleid
-
Blz. 436
Financieel kader
-
Blz. 437
Actualiteit exploitatiegebieden
-
Blz. 438
Jaarverslag - Paragraaf Gemeentelijke heffingen
-
Blz. 439
Algemeen
-
Blz. 440
Heffingen in Nunspeet: lokale lastendruk
-
Blz. 441
Uitvoering Wet waardering onroerende zaken
-
Blz. 442
Ad 1. Onroerende-zaakbelastingen
-
Blz. 443
Ad 2. Recreatieve heffingen
-
Blz. 444
Ad 3. Precariobelasting
-
Blz. 445
Ad 4. Afvalstoffenheffing
-
Blz. 446
Ad 5 Rioolheffing
-
Blz. 447
Ad 6 Rechten
-
Blz. 448
Kwijtschelding
-
Blz. 449
Jaarrekening - Balans
-
Blz. 450
Balans
-
Blz. 451
Jaarrekening - Overzicht baten en lasten in de rekening en begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 452
Programmaverantwoording
-
Blz. 453
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 454
Jaarrekening - Waarderingsgrondslagen en resultaatbepaling
-
Blz. 455
Grondslagen voor waardering
-
Blz. 456
Grondslagen voor resultaatbepaling
-
Blz. 457
Jaarrekening - Toelichting op de balans
-
Blz. 458
Activa
-
Blz. 459
Vaste activa
-
Blz. 460
Vlottende activa
-
Blz. 461
Passiva
-
Blz. 462
Vaste passiva
-
Blz. 463
Vlottende passiva
-
Blz. 464
Jaarrekening - Incidentele baten en lasten
-
Blz. 465
Incidentele baten en lasten
-
Blz. 466
Jaarrekening - Niet uit de balans blijkende verplichtingen
-
Blz. 467
Gebeurtenissen na balansdatum
-
Blz. 468
Jaarrekening - Publicatie Wet normering topinkomens
-
Blz. 469
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
-
Blz. 470
Jaarrekening - SiSa verantwoording (single information, single audit)
-
Blz. 471
Verantwoordingsinformatie
-
Blz. 472
Jaarrekening - Overzicht taakvelden
-
Blz. 473
Overzicht taakvelden
-
Blz. 474
Vaststellingsbesluit
-
Blz. 475
Vaststellingsbesluit
-
Blz. 476
Bijlagen
-
Blz. 477
Bijlage 1a - Staat van reserves en voorzieningen
-
Blz. 478
Staat van reserves en voorzieningen
-
Blz. 479
Bijlage 1b - Recapitulatie mutaties reserves en voorzieningen
-
Blz. 480
Recapitulatie mutaties reserves en voorzieningen
-
Blz. 481
Bijlage 2 - Overheveling jaarbudgetten
-
Blz. 482
Overhevelingen 2019
-
Blz. 483
Bijlage 3 - Begrippenlijst
-
Blz. 484
Begrippenlijst
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap