-
Blz. 1
Jaarstukken 2021 van de gemeente Nunspeet
-
Blz. 2
Jaarstukken van de gemeente Nunspeet 2021
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Raadsvoorstel
-
Blz. 5
Raadsvoorstel
-
Blz. 6
Exceltabel
-
Blz. 7
Tekst 2
-
Blz. 8
tekst 3
-
Blz. 9
Jaarverslag - Algemene gegevens
-
Blz. 10
Jaarverslag - Samenstelling bestuur met portefeuilleverdeling
-
Blz. 11
Samenstelling bestuur met portefeuilleverdeling
-
Blz. 12
Jaarverslag - Kerngegevens
-
Blz. 13
Kerngegevens
-
Blz. 14
Jaarverslag - Programmaverantwoording
-
Blz. 15
Programmaverantwoording
-
Blz. 16
Specificatie programmaverantwoording
-
Blz. 17
Jaarverslag - Programma 1 Sociaal Domein
-
Blz. 18
Jaarverslag - Beleid Programma 1
-
Blz. 19
Inleiding
-
Blz. 20
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 21
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 22
Er wordt geen misbruik gemaakt van sociale voorzieningen.
-
Blz. 23
Sancties opleggen bij misbruik van uitkeringen en persoonsgebonden budget (PGB).
-
Blz. 24
Inwoners hebben een zinvolle daginvulling
-
Blz. 25
Klanttevredenheidsonderzoeken naar tevredenheid en zorg en ondersteuning die vanuit de gemeentelijke verantwoordelijkheid wordt geboden.
-
Blz. 26
Inwoners krijgen de ondersteuning die zij nodig hebben
-
Blz. 27
Lokale uitwerking landelijk manifest Waardig ouder worden.
-
Blz. 28
Op basis van een te houden evaluatie zo nodig komen tot verdere versterking van het Centrum voor jeugd en gezin (CJG).
-
Blz. 29
Op zoek naar nieuwe financiële structurele oplossingen om de tendens van oplopende financiele tekorten vanuit de Jeugdwet te keren.
-
Blz. 30
Opstellen integrale aanpak van integratie, onderwijs (taalles) en werk voor statushouders.
-
Blz. 31
Opstellen lokale 'inclusieve' agenda om uitvoering te geven aan het VN-verdrag voor mensen met een handicap.
-
Blz. 32
Opstellen plan bieden van ondersteuning (v)echtscheidingen, ouderschapscursussen, relatieondersteuning en weerbaarheid.
-
Blz. 33
Opstellen plan meer sturing op toegang via zorgverleners die rechtstreeks naar jeugdzorg verwijzen.
-
Blz. 34
Opstellen plan wat er nodig is aan zorg en ondersteuning voor dementerende ouderen.
-
Blz. 35
Voorstel naar de inzet en taken van sociaal regisseurs.
-
Blz. 36
Inwoners voelen zich betrokken bij hun omgeving
-
Blz. 37
Evalueren pilot huisvesten Servicepunt Vrijwilligers in Veluvine.
-
Blz. 38
Huidige jongerenontmoetingsplekken goed onderhouden en in overleg met jongeren aantrekkelijker maken.
-
Blz. 39
Inventariseren behoefte aan respijtzorg, welke voorzieningen zijn nodig om mantelzorgers te ontlasten.
-
Blz. 40
Onderzoek naar jongerenontmoetingsplek (JOP) in Hulshorst.
-
Blz. 41
Inwoners voelen zich veilig, thuis en in hun omgeving
-
Blz. 42
Beleid ontwikkelen over evenementenlocaties met specifieke aandacht voor aantal evenementen per locatie en richtlijnen voor geluid.
-
Blz. 43
Creëren sluitende aanpak voor zorg en ondersteuning van personen met verward gedrag.
-
Blz. 44
In samenspraak met CJG, Straathoekwerk, Omnia wonen, onderwijs, politie en justitie werkwijze veiligheidsketen bezien.
-
Blz. 45
Inwoners zijn financieel zelfredzaam
-
Blz. 46
Onderzoek naar de inkomenspositie van de laagste inkomens, met name het effect van het gemeentelijk armoedebeleid op netto inkomenspositie.
-
Blz. 47
Opstellen communicatieplan voor pro-actieve en gerichte communicatie welke (sociale) voorzieningen er beschikbaar zijn.
-
Blz. 48
Opstellen plan vroegtijdig ingrijpen bij problematische schulden en snelle toegang tot hulpverlening, met specifieke aandacht voor jongeren.
-
Blz. 49
Inwoners zijn taalvaardig en digitaal zelfredzaam
-
Blz. 50
Opstellen aanpak laaggeletterdheid.
-
Blz. 51
Wij helpen iedereen die kan werken aan het werk
-
Blz. 52
Ondersteunen inwoners met een afstand tot de arbeidsmarkt door middel van (alternatieve) (re)integratietrajecten.
-
Blz. 53
Nieuw beleid 2021-2024 Programma 1
-
Blz. 54
Formatie-uitbreiding consulent schuldhulpverlening
-
Blz. 55
Stijging kosten Jeugdzorg
-
Blz. 56
Wettelijke indicatoren programma 1
-
Blz. 57
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 58
Jaarverslag - Financiële analyse programma 1
-
Blz. 59
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 60
Taakvelden Programma 1
-
Blz. 61
1.1 Samenkracht en burgerparticipatie
-
Blz. 62
1.2 Wijkteams
-
Blz. 63
1.3 Inkomensregelingen
-
Blz. 64
1.4 Begeleide participatie
-
Blz. 65
1.5 Arbeidsparticipatie
-
Blz. 66
1.6.1 Maatwerkvoorzieningen (WMO) BeM
-
Blz. 67
1.6.2 Maatwerkvoorzieningen (WMO) Dienstverlening
-
Blz. 68
1.71 Maatwerkdienst-verlening 18+
-
Blz. 69
1.72 Maatwerkdienst-verlening 18-
-
Blz. 70
1.81 Geëscaleerde zorg 18+
-
Blz. 71
1.82 Geëscaleerde zorg 18-
-
Blz. 72
Jaarverslag - Programma 2 Onderwijs
-
Blz. 73
Jaarverslag - Beleid Programma 2
-
Blz. 74
Inleiding
-
Blz. 75
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 76
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 77
Iedereen gaat naar school
-
Blz. 78
Realiseren nieuwbouw Da Costaschool.
-
Blz. 79
Realiseren van integraal kindcentrum Nunspeet-Oost, met aandacht voor duurzaamheidsaspect.
-
Blz. 80
Voor- en vroegschoolse voorziening
-
Blz. 81
Nieuw beleid 2021-2024 Programma 2
-
Blz. 82
Aanvullend krediet Juniorcollege
-
Blz. 83
Stijging bouwkosten onderwijzhuisvesting
-
Blz. 84
Wettelijke indicatoren programma 2
-
Blz. 85
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 86
Jaarverslag - Financiële analyse programma 2
-
Blz. 87
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 88
Taakvelden programma 2
-
Blz. 89
2.1 Openbaar basisonderwijs
-
Blz. 90
2.2 Onderwijshuisvesting
-
Blz. 91
2.3 Onderwijsbeleid en leerlingzaken
-
Blz. 92
Jaarverslag - Programma 3. Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing (VHROSV)
-
Blz. 93
Jaarverslag - Beleid Programma 3
-
Blz. 94
Inleiding
-
Blz. 95
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 96
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 97
Het ruimtelijk beleid actualiseren
-
Blz. 98
Actualisatie Woonvisie.
-
Blz. 99
Evaluatie beleid functieverandering.
-
Blz. 100
Faciliteren CPO.
-
Blz. 101
Implementeren Omgevingswet.
-
Blz. 102
Invoeren flitsvergunning.
-
Blz. 103
Opstellen van een Omgevingsplan (Plan Woongebieden plus).
-
Blz. 104
Opstellen verfijningsplannen Buitengebied.
-
Blz. 105
Nieuw beleid 2021-2024 Programma 3
-
Blz. 106
Formatie duurzaamheid en vastgoed 2,44 fte
-
Blz. 107
Lagere leges na invoering omgevingswet
-
Blz. 108
Vergunningverlener Wabo
-
Blz. 109
Wettelijke indicatoren programma 3
-
Blz. 110
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 111
Jaarverslag - Financiële analyse programma 3
-
Blz. 112
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 113
Taakvelden programma 3
-
Blz. 114
3.1 Ruimtelijke Ordening
-
Blz. 115
3.2 Grondexploitatie (niet-bedrijventerrein)
-
Blz. 116
3.3.1 Wonen en Bouwen ROV
-
Blz. 117
3.3.2 Wonen en Bouwen VTH
-
Blz. 118
Jaarverslag - Programma 4 Volksgezondheid en Milieu
-
Blz. 119
Jaarverslag - Beleid Programma 4
-
Blz. 120
Inleiding
-
Blz. 121
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 122
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 123
Hergebruik en recycling van afval om een bijdrage te leveren aan de circulaire economie
-
Blz. 124
Onderzoek naar een realisatie van een milieustraat.
-
Blz. 125
Opstellen en uitvoeren van het plan van aanpak saneren asbestgevels en -daken.
-
Blz. 126
Restafval bij huishoudens reduceren tot <100 kg per persoon.
-
Blz. 127
Het (her)inrichten van de openbare ruimte is klimaat adaptief
-
Blz. 128
Bedrijven en particulieren stimuleren de buitenruimte klimaatbestendig in te richten.
-
Blz. 129
Klimaat bestendig inrichten van de openbare ruimte.
-
Blz. 130
Meer inwoners leven actief en gezond
-
Blz. 131
Het creëren van open en vitale sportparken voor breed maatschappelijk gebruik .
-
Blz. 132
Opstellen plan meer betrekken van inwoners bij kunst en cultuur, zoals onze jeugd
-
Blz. 133
Opstellen plan voor meer ruimte voor het college om waarderingssubsidies te verstrekken voor initiatieven van de samenleving.
-
Blz. 134
Opstellen projectplan preventie alcohol- en drugsgebruik.
-
Blz. 135
Realiseren routenetwerk voor mountainbikers.
-
Blz. 136
Revitaliseren sportpark de Wiltsangh + bouw sporthal met turnhal en zwembad
-
Blz. 137
Nunspeet zet in op energiebesparing en duurzame opwekking
-
Blz. 138
Besparen op verbruik van energie.
-
Blz. 139
Duurzaam opwekken van energie door gemeente en burger/ondernemer stimuleren.
-
Blz. 140
Faciliteren opwekken duurzame energie als kansrijke neventak agrarische sector.
-
Blz. 141
Inrichten van een energieloket voor burgers en bedrijven.
-
Blz. 142
Inzetten van een energieregisseur.
-
Blz. 143
Onderzoek naar de mogelijkheden tot het afsluiten van een lokaal energieakkoord.
-
Blz. 144
Onderzoeken van mogelijkheden voor windturbines in regionaal verband.
-
Blz. 145
Stimuleren van innovatie en het faciliteren van duurzaamheidsinvesteringen.
-
Blz. 146
Upgraden en uitvoeren van het Programma Duurzaamheid.
-
Blz. 147
Verduurzaming van gemeentelijke gebouwen.
-
Blz. 148
Versneld vervangen straatverlichting door LED.
-
Blz. 149
Nieuw beleid 2021-2024 Programma 4
-
Blz. 150
Aanleg IT riool Hulstweg
-
Blz. 151
Renovatie asfaltpaden begraafplaats Nunspeet-Oost
-
Blz. 152
Uitbreiding begraafplaatsarealen
-
Blz. 153
Vervangen bedieningskasten drukrioolgemalen
-
Blz. 154
Wettelijke indicatoren programma 4
-
Blz. 155
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 156
Jaarverslag - Financiële analyse programma 4
-
Blz. 157
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 158
Taakvelden programma 4
-
Blz. 159
4.1 Volksgezondheid
-
Blz. 160
4.2.1 Riolering financiën
-
Blz. 161
4.2.2 Riolering OR
-
Blz. 162
4.2.3 Riolering Infra
-
Blz. 163
4.3.1 Afval Financiën
-
Blz. 164
4.3.2 Afval Openbare Ruimte
-
Blz. 165
4.4.1 Milieubeheer BeM
-
Blz. 166
4.4.2 Milieubeheer ROV
-
Blz. 167
4.4.3 Milieubeheer VTH
-
Blz. 168
4.5 Begraafplaatsen en crematoria
-
Blz. 169
Jaarverslag - Programma 5 Verkeer, vervoer en waterstaat
-
Blz. 170
Jaarverslag - Beleid Programma 5
-
Blz. 171
Inleiding
-
Blz. 172
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 173
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 174
Kwaliteitsslag maken centrum Nunspeet en Stationsomgeving
-
Blz. 175
Realiseren en evalueren ‘upgrading’ De Markt.
-
Blz. 176
Uitvoeren van het project Stationsomgeving met inachtneming van gekozen aanpak / benodigde middelen.
-
Blz. 177
Update entree Elspeterweg tussen A28 en spoorlijn.
-
Blz. 178
Bevorderen Verkeersveiligheid en Bereikbaarheid
-
Blz. 179
Bereikbaarheid kernen met openbaar vervoer waarborgen.
-
Blz. 180
Extra fietsparkeervoorzieningen in centrum Nunspeet.
-
Blz. 181
Maatregelen treffen ter voorkoming van wildaanrijdingen.
-
Blz. 182
Onderzoek naar ‘brilconstructie’ bij aansluiting Eperweg (N795) op de A28.
-
Blz. 183
Onderzoek naar mogelijke realisatie rotonde Halfweg.
-
Blz. 184
Reconstructie Ds. Huetlaan – Ds. Martiniuslaan.
-
Blz. 185
Vaststellen nieuw GVVP inclusief aandacht voor de fiets, categorisering en Vierhouten.
-
Blz. 186
Groene mobiliteit wordt gestimuleerd
-
Blz. 187
Realiseren van een prettig en veilig fietsnetwerk.
-
Blz. 188
Realiseren van extra oplaadpunten voor elektrische auto’s, fietsen en scootmobielen.
-
Blz. 189
Nieuw beleid 2021-2024 Programma 5
-
Blz. 190
Aanleg rotonde Uddelerweg Elspeet
-
Blz. 191
Bijdrage mobiliteitsfonds
-
Blz. 192
Gebiedsgerichte samenwerkig en uitvoeringskracht in de kop van de veluwe voor de regio Zwolle
-
Blz. 193
Herinrichting Harderwijkerweg buiten de bebouwde kom
-
Blz. 194
Renovatie fiedspad Gortelseweg
-
Blz. 195
Renovatie fietspad Turfbergweg
-
Blz. 196
Stationsomgeving
-
Blz. 197
Uitbreiding areaal onkruidbestrijding op verhardingen
-
Blz. 198
Verhogen bijdrage Collectief vraagafhankelijk vervoer
-
Blz. 199
Verhogen onderhoudsbudget marktplein
-
Blz. 200
Vervangen asfaltzaag
-
Blz. 201
Vervangen houten brug Beethovenlaan
-
Blz. 202
Vervangen lichtmasten
-
Blz. 203
Vervangen oude verlichtingsarmaturen door LED-armaturen
-
Blz. 204
Wettelijke indicatoren programma 5
-
Blz. 205
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 206
Jaarverslag - Financiële analyse programma 5
-
Blz. 207
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 208
Taakvelden programma 5
-
Blz. 209
5.1.1 Verkeer, Wegen en Water Openbare Ruimte
-
Blz. 210
5.1.2 Verkeer, Wegen en Water Infra
-
Blz. 211
5.2 Parkeren
-
Blz. 212
5.4 Economische Havens
-
Blz. 213
5.5 Openbaar Vervoer
-
Blz. 214
Jaarverslag - Programma 6 Veiligheid
-
Blz. 215
Jaarverslag - Beleid Programma 6
-
Blz. 216
Inleiding
-
Blz. 217
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 218
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 219
De APV wordt ingezet bij bestuurlijke handhaving
-
Blz. 220
In de Algemene plaatselijke verordening worden bestuursrechtelijke sancties opgenomen om overtreding van bepalingen in deze verordening aan te pakken.
-
Blz. 221
Het Bibob-beleid wordt geactualiseerd en uitgebreid
-
Blz. 222
Wij actualiseren het Bibob beleid en breiden dit uit.
-
Blz. 223
In diverse grote beleidsthema’s geven wij extra aandacht aan veiligheid
-
Blz. 224
Bij het invoeren van de Omgevingswet en het opstellen van een Omgevingsvisie nemen wij specifieke maatregelen op inzake (brand)veiligheid.
-
Blz. 225
Onderzoek of uitbouwen gemeentelijke handhaving nodig is.
-
Blz. 226
Wij stellen een Integraal Veiligheidsplan 2020-2023 op.
-
Blz. 227
Ondermijning wordt actief bestreden
-
Blz. 228
Meldpunt ondermijning instellen.
-
Blz. 229
Wij stellen beleid op om ondermijning tegen te gaan.
-
Blz. 230
Wij bieden mogelijkheden voor evenementen
-
Blz. 231
Wij ontwikkelen beleid over evenementenlocaties.
-
Blz. 232
Wij willen de aanvraagprocedure voor een evenementenvergunning zo mogelijk vereenvoudigen.
-
Blz. 233
Wij houden onze brandweervrijwilligers betrokken en enthousiast
-
Blz. 234
Wij ontwikkelen initiatieven om het vrijwilligerskorps op een voldoende en adequaat niveau te houden.
-
Blz. 235
Wij ondersteunen en faciliteren initiatieven voor buurtpreventie
-
Blz. 236
Wij ondersteunen buurtpreventie initiatieven van burgers waar mogelijk financieel of op andere wijze.
-
Blz. 237
Wij verminderen criminaliteit en woonoverlast
-
Blz. 238
Het optimaliseren van de informatie-uitwisseling tussen politie en gemeentelijk toezichthouders.
-
Blz. 239
Wij stellen beleidsregels op voor woonoverlast.
-
Blz. 240
Wij zetten in op versterking van de rol van de buitengewoon opsporingsambtenaren (Boa's).
-
Blz. 241
Nieuw beleid 2021-2024 Programma 6
-
Blz. 242
Formatie uitbreiding Openbare orde en veiligheid (18 uur per week)
-
Blz. 243
Hogere bijdrage VNOG
-
Blz. 244
Vergunningverlening evenementen APV
-
Blz. 245
Wettelijke indicatoren programma 6
-
Blz. 246
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 247
Jaarverslag - Financiële analyse programma 6
-
Blz. 248
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 249
Taakvelden programma 6
-
Blz. 250
6.1 Crisisbeheersing en Brandweer
-
Blz. 251
6.2.1 Openbare orde en veiligheid BeM
-
Blz. 252
6.2.2 Openbare orde en veiligheid VTH
-
Blz. 253
Jaarverslag - Programma 7 Sport, cultuur en recreatie
-
Blz. 254
Jaarverslag - Beleid Programma 7
-
Blz. 255
Inleiding
-
Blz. 256
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 257
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 258
Initiatieven op het vlak van de vrijetijdseconomie ondersteunen
-
Blz. 259
Inzetten op ontwikkeling ‘Nunspeet aan zee' (met name surfstrandje Hoge Bijssel).
-
Blz. 260
Ondersteunen en in stand houden schaapskudde en onderzoeken mogelijkheid nieuwe schaapskooi.
-
Blz. 261
Onderzoek doen naar de manier van heffen van toeristenbelasting en bezien welke methode gewenst is.
-
Blz. 262
Onderzoeken vergroting herkenbaarheid van Nunspeet in brede zin en specifiek vanaf de A28.
-
Blz. 263
Particulier initiatief realisering klimbos in planologische zin faciliteren.
-
Blz. 264
Uitvoeren en evalueren maatregelenplan uitbreiding ‘paarse heide’.
-
Blz. 265
Uitvoeren stappenplan ‘Vitale Vakantieparken’.
-
Blz. 266
Verbeteren leefbaarheid leefomgeving
-
Blz. 267
Maatregelen treffen om verrommeling bij entree kernen tegen te gaan.
-
Blz. 268
Nieuwe beheersplannen voor onderhoudsniveau ‘grijs, groen en openbare verlichting’.
-
Blz. 269
Onderzoek naar de staat van onderhoud van het riool.
-
Blz. 270
Wijkgericht werken
-
Blz. 271
Opstellen plan van aanpak Wijkgericht werken.
-
Blz. 272
Nieuw beleid 2021-2024 Programma 7
-
Blz. 273
Afvoer en onderzoekskosten kunstgrasvelden
-
Blz. 274
Afvoer en onderzoekskosten kunstgrasvelden
-
Blz. 275
Budgetsubsidie Stichting Cultuurkust
-
Blz. 276
Evaluatie heidebeheer 2011-2021 en opstellen heidebeheerplan 2021-2031
-
Blz. 277
Groot onderhoud / Verduurzaming Sporthal Feithenhof
-
Blz. 278
Groot onderhoud / Verduurzaming Sporthal Feithenhof
-
Blz. 279
Susidie Nunspeet uit de kunst
-
Blz. 280
Uitbreiding groenareaal openbaar groen
-
Blz. 281
Uitvoering koersnotitie 'Nunspeet vier seizoenen uit de kunst'
-
Blz. 282
Uitvoering koersnotitie 'Nunspeet vier seizoenen uit de kunst'
-
Blz. 283
Vervangen 1 sportveld
-
Blz. 284
Vervangen 1 sportveld
-
Blz. 285
Vervangen Piaggio I (kantonniersvoertuig inclusief opbouw)
-
Blz. 286
Wettelijke indicatoren programma 7
-
Blz. 287
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 288
Jaarverslag - Financiële analyse programma 7
-
Blz. 289
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 290
Taakvelden programma 7
-
Blz. 291
7.1 Sportbeleid en Activering
-
Blz. 292
7.2.1 Sportaccommodaties BeM
-
Blz. 293
7.2.2 Sportaccommodaties VTH
-
Blz. 294
7.3 Cultuur-Presentat -Productie -Participa
-
Blz. 295
7.4 Musea
-
Blz. 296
7.5.1 Cultureel erfgoed BeM
-
Blz. 297
7.5.2 Cultureel erfgoed Openbare Ruimte
-
Blz. 298
7.5.3 Cultureel erfgoed ROV
-
Blz. 299
7.6 Media
-
Blz. 300
7.7.1 Openbaar Groen en (openlucht) recreatie BeM
-
Blz. 301
7.7.2 Openbaar Groen en (openlucht) recreatie Openbare Ruimte
-
Blz. 302
Jaarverslag - Programma 8 Economische zaken
-
Blz. 303
Jaarverslag - Beleid Programma 8
-
Blz. 304
Inleiding
-
Blz. 305
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 306
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 307
Wij zetten in op een sterkere locale economie
-
Blz. 308
De dienstverlenging aan de lokale ondernemers verbeteren
-
Blz. 309
De economische relatie met de regiogemeenten versterken
-
Blz. 310
Doorontwikkeling centrumgebied met halverwege de bestuursperiode de ‘upgrading’ van de Markt evalueren met specifieke aandacht voor de weekmarkt, centrumondernemingen en de horeca.
-
Blz. 311
Het jaarlijks organiseren van een ondernemersdag.
-
Blz. 312
Invoering van parkmanagement op bedrijventerrein De Kolk en een onderzoek naar de uitrol overige bedrijventerreinen.
-
Blz. 313
Realiseren bedrijvenstrip Elspeet.
-
Blz. 314
Sociaaleconomische ontwikkeling & samenwerking: het opstellen van een regionale sociaaleconomische ontwikkelstrategie 2030 met de 3 O’s.
-
Blz. 315
Nieuw beleid 2021-2024 Programma 8
-
Blz. 316
Human Capital Agenda / Investeringsagenda Kop van de Veluwe
-
Blz. 317
Regiodag
-
Blz. 318
Wettelijke indicatoren programma 8
-
Blz. 319
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 320
Jaarverslag - Financiële analyse programma 8
-
Blz. 321
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 322
Taakvelden programma 8
-
Blz. 323
8.1 Economische Ontwikkeling
-
Blz. 324
8.2 Fysieke Bedrijfsinfrastructuur
-
Blz. 325
8.3 Bedrijfsloket en Bedrijfsregelingen
-
Blz. 326
8.4.1 Economische promotie BeM
-
Blz. 327
8.4.2 Economische promotie Financiën
-
Blz. 328
Jaarverslag - Programma 9 Bestuur en ondersteuning
-
Blz. 329
Jaarverslag - Beleid Programma 9
-
Blz. 330
Inleiding
-
Blz. 331
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 332
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 333
Digitaliseren van informatievoorziening en veilige dienstverlening
-
Blz. 334
Nunspeet zorgt voor een blijvende solide financiële huishouding
-
Blz. 335
Opnemen van een beperkt aantal relevante ‘resultaat metende’ beleidsindicatoren in de verantwoordingsdocumenten.
-
Blz. 336
Optimaliseren van de bedrijfsvoering ten dienste van onze ambities
-
Blz. 337
Een voldoende waardering van inwoners/ondernemers over het betrekken van inwoners/ondernemers bij de uitvoering van plannen, gemeten in het onderzoek ‘waarstaatjegemeente’
-
Blz. 338
Extra aandacht voor schriftelijke en mondelinge communicatie met inwoners.
-
Blz. 339
Optimalisatie van het Klant Contact Center.
-
Blz. 340
Nieuw beleid 2021-2024 Programma 9
-
Blz. 341
Aanschaf modules makelaar suite
-
Blz. 342
Audits
-
Blz. 343
Bewustwording Informatieveiligheid en Privacy
-
Blz. 344
Bijstelling uitgaven verkiezingen
-
Blz. 345
Camerabeveiligingssysteem gemeentehuis
-
Blz. 346
Formatie Klant Contact Centrum (KCC)/Telefonisch informatiepunt (Tip)
-
Blz. 347
Formatie uitbreiding n.a.v aanpassing organisatiestructuur
-
Blz. 348
ICT infrastructuur streekarchivaat
-
Blz. 349
Integrale aanmeldzuil
-
Blz. 350
Licenties Scienta
-
Blz. 351
Ondersteuning Privacy
-
Blz. 352
Opstellen protocollen
-
Blz. 353
Samenhangende objectregistratie nulmeting en plan van aanpak
-
Blz. 354
Taxatie gemeentelijke gebouwen
-
Blz. 355
Verhogen onderhoud CiVision middelen
-
Blz. 356
Vervangen 2 toga's
-
Blz. 357
Vervangen CV Harderwijkerweg 370
-
Blz. 358
Vervangen CV Kroonlaan 13
-
Blz. 359
Vervangen DigiEplan
-
Blz. 360
Vervangen financieel systeem
-
Blz. 361
Vervangen systeem burgerzaken
-
Blz. 362
Vervangen systeem sociaal domein
-
Blz. 363
Vervanging en upgrade G-Bos door JCC klantgeleiding
-
Blz. 364
WOZ validatie en correctie
-
Blz. 365
Wettelijke indicatoren programma 9
-
Blz. 366
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 367
Jaarverslag - Financiële analyse programma 9
-
Blz. 368
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 369
Taakvelden programma 9
-
Blz. 370
9.1 Bestuur
-
Blz. 371
9.10 Mutaties reserves
-
Blz. 372
9.2 Burgerzaken
-
Blz. 373
9.3 Beheer overige Gebouwen en Gronden
-
Blz. 374
9.4.1 Overhead, ondersteuning organisatie, BeM
-
Blz. 375
9.4.2 Overhead, ondersteuning organisatie, Financiën
-
Blz. 376
9.4.3 Overhead, ondersteuning organisatie, Openbare ruimte
-
Blz. 377
9.4.4 Overhead, ondersteuning organisatie, Informatie
-
Blz. 378
9.4.5 Overhead, ondersteuning organisatie, Infra
-
Blz. 379
9.4.6 Overhead, ondersteuning organisatie, POFO
-
Blz. 380
9.5 Treasury
-
Blz. 381
9.61 OZB Woningen
-
Blz. 382
9.62 OZB NIET Woningen
-
Blz. 383
9.64 Belastingen Overig
-
Blz. 384
9.7 Algemene Uitkeringen& ovg.Uitker.GemFnds
-
Blz. 385
9.8 Overige Baten en Lasten
-
Blz. 386
9.9 Vennootschapsbelasting (VpB)
-
Blz. 387
Jaarverslag - Paragrafen
-
Blz. 388
Jaarverslag - Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 389
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 390
Waterbeheer
-
Blz. 391
Wegenbeheer
-
Blz. 392
Openbaar groen
-
Blz. 393
Openbare verlichting
-
Blz. 394
Bossen en natuurterreinen
-
Blz. 395
Gebouwen
-
Blz. 396
Jaarverslag - Paragraaf Weerstandsvermogen
-
Blz. 397
Inleiding
-
Blz. 398
Weerstandscapaciteit
-
Blz. 399
Weerstandscapaciteit 2021
-
Blz. 400
Risicomanagement in relatie tot het weerstandsvermogen
-
Blz. 401
Analyse en beoordelen van de risico’s
-
Blz. 402
a. Juridische risico’s
-
Blz. 403
b. Financiële risico’s
-
Blz. 404
c. Personele / organisatorische risico’s
-
Blz. 405
d. Grondexploitatie en strategische aankopen risico’s
-
Blz. 406
e. Milieurisico’s
-
Blz. 407
f. Verbonden partijen
-
Blz. 408
g. Risico’s sociaal domein
-
Blz. 409
h. Reguliere risico’s
-
Blz. 410
Beheersing van risico’s
-
Blz. 411
Financiële vertaling van de risico’s
-
Blz. 412
Beoordeling weerstandsvermogen
-
Blz. 413
Toekomstige ontwikkelingen
-
Blz. 414
Toelichting kengetallen
-
Blz. 415
Jaarverslag - Paragraaf Financiering
-
Blz. 416
Algemeen
-
Blz. 417
Schatkistbankieren
-
Blz. 418
Risicobeheer
-
Blz. 419
Rentebeleid (renterisico's)
-
Blz. 420
Financieringspositie
-
Blz. 421
Liquiditeitspositie
-
Blz. 422
Leningenportefeuille
-
Blz. 423
Geïnvesteerd vermogen/financieringsstructuur
-
Blz. 424
Omslagrente
-
Blz. 425
Beheer beschikbare liquiditeiten
-
Blz. 426
Jaarverslag - Paragraaf Bedrijfsvoering
-
Blz. 427
Inleiding
-
Blz. 428
Organisatieontwikkelingen
-
Blz. 429
Kwaliteitszorg
-
Blz. 430
Personeel- en organisatiebeleid
-
Blz. 431
Planning & control
-
Blz. 432
Administratieve organisatie en interne controle
-
Blz. 433
Doelmatigheid- en doeltreffendheidonderzoeken
-
Blz. 434
Informatieveiligheid
-
Blz. 435
Subsidies
-
Blz. 436
Jaarverslag - Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 437
Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 438
Bank Nederlandse Gemeenten NV
-
Blz. 439
NV Alliander
-
Blz. 440
NV Vitens
-
Blz. 441
NV Afvalsturing Friesland
-
Blz. 442
NV Inclusief Groep
-
Blz. 443
Gemeenschappelijke regeling Streekarchivariaat Noordwest-Veluwe
-
Blz. 444
Omgevingsdienst Noord-Veluwe
-
Blz. 445
Leisurelands
-
Blz. 446
Coöperatie Gastvrije Randmeren
-
Blz. 447
Gemeentelijke of Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst (GGD) Noord- en Oost Gelderland
-
Blz. 448
Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland
-
Blz. 449
Stichting primair openbaar onderwijs Noord-Veluwe (Proo)
-
Blz. 450
Sportbedrijf Nunspeet
-
Blz. 451
Jaarverslag - Paragraaf Grondbeleid
-
Blz. 452
Inleiding
-
Blz. 453
Beleid in ontwikkeling
-
Blz. 454
Bestaand beleid
-
Blz. 455
Financieel kader
-
Blz. 456
Actualiteit exploitatiegebieden
-
Blz. 457
Jaarverslag - Paragraaf Gemeentelijke heffingen
-
Blz. 458
Algemeen
-
Blz. 459
Heffingen in Nunspeet: lokale lastendruk
-
Blz. 460
De Nunspeetse heffingen nader beschouwd
-
Blz. 461
Ad 1. Onroerendezaakbelastingen
-
Blz. 462
Ad 2. Recreatieve heffingen
-
Blz. 463
Ad 3. Precariobelasting
-
Blz. 464
Ad 4. Afvalstoffenheffing
-
Blz. 465
Ad 5 Rioolheffing
-
Blz. 466
Ad 6 Rechten
-
Blz. 467
Kwijtschelding
-
Blz. 468
Overzicht geraamde inkomsten
-
Blz. 469
Jaarrekening - Balans
-
Blz. 470
Balans
-
Blz. 471
Jaarrekening - Overzicht baten en lasten in de rekening en begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 472
Programmaverantwoording
-
Blz. 473
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 474
Overzicht overschrijdingen per programma
-
Blz. 475
Toelichting lastenoverschrijdingen
-
Blz. 476
Jaarrekening - Waarderingsgrondslagen en resultaatbepaling
-
Blz. 477
Grondslagen voor waardering
-
Blz. 478
Grondslagen voor resultaatbepaling
-
Blz. 479
Jaarrekening - Toelichting op de balans
-
Blz. 480
Activa
-
Blz. 481
Vaste activa
-
Blz. 482
Vlottende activa
-
Blz. 483
Schatkistbankieren
-
Blz. 484
Liquide middelen en overlopende activa
-
Blz. 485
Passiva
-
Blz. 486
Vaste passiva
-
Blz. 487
Vlottende passiva
-
Blz. 488
Jaarrekening - Incidentele baten en lasten
-
Blz. 489
Incidentele baten en lasten
-
Blz. 490
Jaarrekening - Niet uit de balans blijkende verplichtingen
-
Blz. 491
Gebeurtenissen na balansdatum
-
Blz. 492
Jaarrekening - Publicatie Wet normering topinkomens
-
Blz. 493
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
-
Blz. 494
Jaarrekening - SiSa verantwoording (Single information, single audit)
-
Blz. 495
Verantwoordingsinformatie
-
Blz. 496
Jaarrekening - Overzicht taakvelden
-
Blz. 497
Overzicht taakvelden
-
Blz. 498
Vaststellingsbesluit
-
Blz. 499
Vaststellingsbesluit
-
Blz. 500
Bijlagen
-
Blz. 501
Bijlage 1 - Staat van reserves en voorzieningen
-
Blz. 502
Staat van reserves en voorzieningen
-
Blz. 503
Bijlage 2 - Overheveling jaarbudgetten
-
Blz. 504
Overhevelingen 2021
-
Blz. 505
Bijlage 3 - Begrippenlijst
-
Blz. 506
Begrippenlijst
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap