1. Blz. 1 Jaarstukken 2021 van de gemeente Nunspeet
    1. Blz. 2 Jaarstukken van de gemeente Nunspeet 2021
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Raadsvoorstel
        1. Blz. 5 Raadsvoorstel
        2. Blz. 6 Exceltabel
        3. Blz. 7 Tekst 2
        4. Blz. 8 tekst 3
      2. Blz. 9 Jaarverslag - Algemene gegevens
        1. Blz. 10 Jaarverslag - Samenstelling bestuur met portefeuilleverdeling
          1. Blz. 11 Samenstelling bestuur met portefeuilleverdeling
        2. Blz. 12 Jaarverslag - Kerngegevens
          1. Blz. 13 Kerngegevens
      3. Blz. 14 Jaarverslag - Programmaverantwoording
        1. Blz. 15 Programmaverantwoording
        2. Blz. 16 Specificatie programmaverantwoording
      4. Blz. 17 Jaarverslag - Programma 1 Sociaal Domein
        1. Blz. 18 Jaarverslag - Beleid Programma 1
          1. Blz. 19 Inleiding
          2. Blz. 20 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 21 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 22 Er wordt geen misbruik gemaakt van sociale voorzieningen.
              1. Blz. 23 Sancties opleggen bij misbruik van uitkeringen en persoonsgebonden budget (PGB).
            2. Blz. 24 Inwoners hebben een zinvolle daginvulling
              1. Blz. 25 Klanttevredenheidsonderzoeken naar tevredenheid en zorg en ondersteuning die vanuit de gemeentelijke verantwoordelijkheid wordt geboden.
            3. Blz. 26 Inwoners krijgen de ondersteuning die zij nodig hebben
              1. Blz. 27 Lokale uitwerking landelijk manifest Waardig ouder worden.
              2. Blz. 28 Op basis van een te houden evaluatie zo nodig komen tot verdere versterking van het Centrum voor jeugd en gezin (CJG).
              3. Blz. 29 Op zoek naar nieuwe financiële structurele oplossingen om de tendens van oplopende financiele tekorten vanuit de Jeugdwet te keren.
              4. Blz. 30 Opstellen integrale aanpak van integratie, onderwijs (taalles) en werk voor statushouders.
              5. Blz. 31 Opstellen lokale 'inclusieve' agenda om uitvoering te geven aan het VN-verdrag voor mensen met een handicap.
              6. Blz. 32 Opstellen plan bieden van ondersteuning (v)echtscheidingen, ouderschapscursussen, relatieondersteuning en weerbaarheid.
              7. Blz. 33 Opstellen plan meer sturing op toegang via zorgverleners die rechtstreeks naar jeugdzorg verwijzen.
              8. Blz. 34 Opstellen plan wat er nodig is aan zorg en ondersteuning voor dementerende ouderen.
              9. Blz. 35 Voorstel naar de inzet en taken van sociaal regisseurs.
            4. Blz. 36 Inwoners voelen zich betrokken bij hun omgeving
              1. Blz. 37 Evalueren pilot huisvesten Servicepunt Vrijwilligers in Veluvine.
              2. Blz. 38 Huidige jongerenontmoetingsplekken goed onderhouden en in overleg met jongeren aantrekkelijker maken.
              3. Blz. 39 Inventariseren behoefte aan respijtzorg, welke voorzieningen zijn nodig om mantelzorgers te ontlasten.
              4. Blz. 40 Onderzoek naar jongerenontmoetingsplek (JOP) in Hulshorst.
            5. Blz. 41 Inwoners voelen zich veilig, thuis en in hun omgeving
              1. Blz. 42 Beleid ontwikkelen over evenementenlocaties met specifieke aandacht voor aantal evenementen per locatie en richtlijnen voor geluid.
              2. Blz. 43 Creëren sluitende aanpak voor zorg en ondersteuning van personen met verward gedrag.
              3. Blz. 44 In samenspraak met CJG, Straathoekwerk, Omnia wonen, onderwijs, politie en justitie werkwijze veiligheidsketen bezien.
            6. Blz. 45 Inwoners zijn financieel zelfredzaam
              1. Blz. 46 Onderzoek naar de inkomenspositie van de laagste inkomens, met name het effect van het gemeentelijk armoedebeleid op netto inkomenspositie.
              2. Blz. 47 Opstellen communicatieplan voor pro-actieve en gerichte communicatie welke (sociale) voorzieningen er beschikbaar zijn.
              3. Blz. 48 Opstellen plan vroegtijdig ingrijpen bij problematische schulden en snelle toegang tot hulpverlening, met specifieke aandacht voor jongeren.
            7. Blz. 49 Inwoners zijn taalvaardig en digitaal zelfredzaam
              1. Blz. 50 Opstellen aanpak laaggeletterdheid.
            8. Blz. 51 Wij helpen iedereen die kan werken aan het werk
              1. Blz. 52 Ondersteunen inwoners met een afstand tot de arbeidsmarkt door middel van (alternatieve) (re)integratietrajecten.
            9. Blz. 53 Nieuw beleid 2021-2024 Programma 1
              1. Blz. 54 Formatie-uitbreiding consulent schuldhulpverlening
              2. Blz. 55 Stijging kosten Jeugdzorg
            10. Blz. 56 Wettelijke indicatoren programma 1
          4. Blz. 57 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 58 Jaarverslag - Financiële analyse programma 1
          1. Blz. 59 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 60 Taakvelden Programma 1
              1. Blz. 61 1.1 Samenkracht en burgerparticipatie
              2. Blz. 62 1.2 Wijkteams
              3. Blz. 63 1.3 Inkomensregelingen
              4. Blz. 64 1.4 Begeleide participatie
              5. Blz. 65 1.5 Arbeidsparticipatie
              6. Blz. 66 1.6.1 Maatwerkvoorzieningen (WMO) BeM
              7. Blz. 67 1.6.2 Maatwerkvoorzieningen (WMO) Dienstverlening
              8. Blz. 68 1.71 Maatwerkdienst-verlening 18+
              9. Blz. 69 1.72 Maatwerkdienst-verlening 18-
              10. Blz. 70 1.81 Geëscaleerde zorg 18+
              11. Blz. 71 1.82 Geëscaleerde zorg 18-
      5. Blz. 72 Jaarverslag - Programma 2 Onderwijs
        1. Blz. 73 Jaarverslag - Beleid Programma 2
          1. Blz. 74 Inleiding
          2. Blz. 75 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 76 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 77 Iedereen gaat naar school
              1. Blz. 78 Realiseren nieuwbouw Da Costaschool.
              2. Blz. 79 Realiseren van integraal kindcentrum Nunspeet-Oost, met aandacht voor duurzaamheidsaspect.
              3. Blz. 80 Voor- en vroegschoolse voorziening
            2. Blz. 81 Nieuw beleid 2021-2024 Programma 2
              1. Blz. 82 Aanvullend krediet Juniorcollege
              2. Blz. 83 Stijging bouwkosten onderwijzhuisvesting
            3. Blz. 84 Wettelijke indicatoren programma 2
          4. Blz. 85 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 86 Jaarverslag - Financiële analyse programma 2
          1. Blz. 87 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 88 Taakvelden programma 2
              1. Blz. 89 2.1 Openbaar basisonderwijs
              2. Blz. 90 2.2 Onderwijshuisvesting
              3. Blz. 91 2.3 Onderwijsbeleid en leerlingzaken
      6. Blz. 92 Jaarverslag - Programma 3. Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing (VHROSV)
        1. Blz. 93 Jaarverslag - Beleid Programma 3
          1. Blz. 94 Inleiding
          2. Blz. 95 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 96 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 97 Het ruimtelijk beleid actualiseren
              1. Blz. 98 Actualisatie Woonvisie.
              2. Blz. 99 Evaluatie beleid functieverandering.
              3. Blz. 100 Faciliteren CPO.
              4. Blz. 101 Implementeren Omgevingswet.
              5. Blz. 102 Invoeren flitsvergunning.
              6. Blz. 103 Opstellen van een Omgevingsplan (Plan Woongebieden plus).
              7. Blz. 104 Opstellen verfijningsplannen Buitengebied.
            2. Blz. 105 Nieuw beleid 2021-2024 Programma 3
              1. Blz. 106 Formatie duurzaamheid en vastgoed 2,44 fte
              2. Blz. 107 Lagere leges na invoering omgevingswet
              3. Blz. 108 Vergunningverlener Wabo
            3. Blz. 109 Wettelijke indicatoren programma 3
          4. Blz. 110 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 111 Jaarverslag - Financiële analyse programma 3
          1. Blz. 112 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 113 Taakvelden programma 3
              1. Blz. 114 3.1 Ruimtelijke Ordening
              2. Blz. 115 3.2 Grondexploitatie (niet-bedrijventerrein)
              3. Blz. 116 3.3.1 Wonen en Bouwen ROV
              4. Blz. 117 3.3.2 Wonen en Bouwen VTH
      7. Blz. 118 Jaarverslag - Programma 4 Volksgezondheid en Milieu
        1. Blz. 119 Jaarverslag - Beleid Programma 4
          1. Blz. 120 Inleiding
          2. Blz. 121 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 122 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 123 Hergebruik en recycling van afval om een bijdrage te leveren aan de circulaire economie
              1. Blz. 124 Onderzoek naar een realisatie van een milieustraat.
              2. Blz. 125 Opstellen en uitvoeren van het plan van aanpak saneren asbestgevels en -daken.
              3. Blz. 126 Restafval bij huishoudens reduceren tot <100 kg per persoon.
            2. Blz. 127 Het (her)inrichten van de openbare ruimte is klimaat adaptief
              1. Blz. 128 Bedrijven en particulieren stimuleren de buitenruimte klimaatbestendig in te richten.
              2. Blz. 129 Klimaat bestendig inrichten van de openbare ruimte.
            3. Blz. 130 Meer inwoners leven actief en gezond
              1. Blz. 131 Het creëren van open en vitale sportparken voor breed maatschappelijk gebruik .
              2. Blz. 132 Opstellen plan meer betrekken van inwoners bij kunst en cultuur, zoals onze jeugd
              3. Blz. 133 Opstellen plan voor meer ruimte voor het college om waarderingssubsidies te verstrekken voor initiatieven van de samenleving.
              4. Blz. 134 Opstellen projectplan preventie alcohol- en drugsgebruik.
              5. Blz. 135 Realiseren routenetwerk voor mountainbikers.
              6. Blz. 136 Revitaliseren sportpark de Wiltsangh + bouw sporthal met turnhal en zwembad
            4. Blz. 137 Nunspeet zet in op energiebesparing en duurzame opwekking
              1. Blz. 138 Besparen op verbruik van energie.
              2. Blz. 139 Duurzaam opwekken van energie door gemeente en burger/ondernemer stimuleren.
              3. Blz. 140 Faciliteren opwekken duurzame energie als kansrijke neventak agrarische sector.
              4. Blz. 141 Inrichten van een energieloket voor burgers en bedrijven.
              5. Blz. 142 Inzetten van een energieregisseur.
              6. Blz. 143 Onderzoek naar de mogelijkheden tot het afsluiten van een lokaal energieakkoord.
              7. Blz. 144 Onderzoeken van mogelijkheden voor windturbines in regionaal verband.
              8. Blz. 145 Stimuleren van innovatie en het faciliteren van duurzaamheidsinvesteringen.
              9. Blz. 146 Upgraden en uitvoeren van het Programma Duurzaamheid.
              10. Blz. 147 Verduurzaming van gemeentelijke gebouwen.
              11. Blz. 148 Versneld vervangen straatverlichting door LED.
            5. Blz. 149 Nieuw beleid 2021-2024 Programma 4
              1. Blz. 150 Aanleg IT riool Hulstweg
              2. Blz. 151 Renovatie asfaltpaden begraafplaats Nunspeet-Oost
              3. Blz. 152 Uitbreiding begraafplaatsarealen
              4. Blz. 153 Vervangen bedieningskasten drukrioolgemalen
            6. Blz. 154 Wettelijke indicatoren programma 4
          4. Blz. 155 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 156 Jaarverslag - Financiële analyse programma 4
          1. Blz. 157 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 158 Taakvelden programma 4
              1. Blz. 159 4.1 Volksgezondheid
              2. Blz. 160 4.2.1 Riolering financiën
              3. Blz. 161 4.2.2 Riolering OR
              4. Blz. 162 4.2.3 Riolering Infra
              5. Blz. 163 4.3.1 Afval Financiën
              6. Blz. 164 4.3.2 Afval Openbare Ruimte
              7. Blz. 165 4.4.1 Milieubeheer BeM
              8. Blz. 166 4.4.2 Milieubeheer ROV
              9. Blz. 167 4.4.3 Milieubeheer VTH
              10. Blz. 168 4.5 Begraafplaatsen en crematoria
      8. Blz. 169 Jaarverslag - Programma 5 Verkeer, vervoer en waterstaat
        1. Blz. 170 Jaarverslag - Beleid Programma 5
          1. Blz. 171 Inleiding
          2. Blz. 172 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 173 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 174 Kwaliteitsslag maken centrum Nunspeet en Stationsomgeving
              1. Blz. 175 Realiseren en evalueren ‘upgrading’ De Markt.
              2. Blz. 176 Uitvoeren van het project Stationsomgeving met inachtneming van gekozen aanpak / benodigde middelen.
              3. Blz. 177 Update entree Elspeterweg tussen A28 en spoorlijn.
            2. Blz. 178 Bevorderen Verkeersveiligheid en Bereikbaarheid
              1. Blz. 179 Bereikbaarheid kernen met openbaar vervoer waarborgen.
              2. Blz. 180 Extra fietsparkeervoorzieningen in centrum Nunspeet.
              3. Blz. 181 Maatregelen treffen ter voorkoming van wildaanrijdingen.
              4. Blz. 182 Onderzoek naar ‘brilconstructie’ bij aansluiting Eperweg (N795) op de A28.
              5. Blz. 183 Onderzoek naar mogelijke realisatie rotonde Halfweg.
              6. Blz. 184 Reconstructie Ds. Huetlaan – Ds. Martiniuslaan.
              7. Blz. 185 Vaststellen nieuw GVVP inclusief aandacht voor de fiets, categorisering en Vierhouten.
            3. Blz. 186 Groene mobiliteit wordt gestimuleerd
              1. Blz. 187 Realiseren van een prettig en veilig fietsnetwerk.
              2. Blz. 188 Realiseren van extra oplaadpunten voor elektrische auto’s, fietsen en scootmobielen.
            4. Blz. 189 Nieuw beleid 2021-2024 Programma 5
              1. Blz. 190 Aanleg rotonde Uddelerweg Elspeet
              2. Blz. 191 Bijdrage mobiliteitsfonds
              3. Blz. 192 Gebiedsgerichte samenwerkig en uitvoeringskracht in de kop van de veluwe voor de regio Zwolle
              4. Blz. 193 Herinrichting Harderwijkerweg buiten de bebouwde kom
              5. Blz. 194 Renovatie fiedspad Gortelseweg
              6. Blz. 195 Renovatie fietspad Turfbergweg
              7. Blz. 196 Stationsomgeving
              8. Blz. 197 Uitbreiding areaal onkruidbestrijding op verhardingen
              9. Blz. 198 Verhogen bijdrage Collectief vraagafhankelijk vervoer
              10. Blz. 199 Verhogen onderhoudsbudget marktplein
              11. Blz. 200 Vervangen asfaltzaag
              12. Blz. 201 Vervangen houten brug Beethovenlaan
              13. Blz. 202 Vervangen lichtmasten
              14. Blz. 203 Vervangen oude verlichtingsarmaturen door LED-armaturen
            5. Blz. 204 Wettelijke indicatoren programma 5
          4. Blz. 205 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 206 Jaarverslag - Financiële analyse programma 5
          1. Blz. 207 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 208 Taakvelden programma 5
              1. Blz. 209 5.1.1 Verkeer, Wegen en Water Openbare Ruimte
              2. Blz. 210 5.1.2 Verkeer, Wegen en Water Infra
              3. Blz. 211 5.2 Parkeren
              4. Blz. 212 5.4 Economische Havens
              5. Blz. 213 5.5 Openbaar Vervoer
      9. Blz. 214 Jaarverslag - Programma 6 Veiligheid
        1. Blz. 215 Jaarverslag - Beleid Programma 6
          1. Blz. 216 Inleiding
          2. Blz. 217 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 218 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 219 De APV wordt ingezet bij bestuurlijke handhaving
              1. Blz. 220 In de Algemene plaatselijke verordening worden bestuursrechtelijke sancties opgenomen om overtreding van bepalingen in deze verordening aan te pakken.
            2. Blz. 221 Het Bibob-beleid wordt geactualiseerd en uitgebreid
              1. Blz. 222 Wij actualiseren het Bibob beleid en breiden dit uit.
            3. Blz. 223 In diverse grote beleidsthema’s geven wij extra aandacht aan veiligheid
              1. Blz. 224 Bij het invoeren van de Omgevingswet en het opstellen van een Omgevingsvisie nemen wij specifieke maatregelen op inzake (brand)veiligheid.
              2. Blz. 225 Onderzoek of uitbouwen gemeentelijke handhaving nodig is.
              3. Blz. 226 Wij stellen een Integraal Veiligheidsplan 2020-2023 op.
            4. Blz. 227 Ondermijning wordt actief bestreden
              1. Blz. 228 Meldpunt ondermijning instellen.
              2. Blz. 229 Wij stellen beleid op om ondermijning tegen te gaan.
            5. Blz. 230 Wij bieden mogelijkheden voor evenementen
              1. Blz. 231 Wij ontwikkelen beleid over evenementenlocaties.
              2. Blz. 232 Wij willen de aanvraagprocedure voor een evenementenvergunning zo mogelijk vereenvoudigen.
            6. Blz. 233 Wij houden onze brandweervrijwilligers betrokken en enthousiast
              1. Blz. 234 Wij ontwikkelen initiatieven om het vrijwilligerskorps op een voldoende en adequaat niveau te houden.
            7. Blz. 235 Wij ondersteunen en faciliteren initiatieven voor buurtpreventie
              1. Blz. 236 Wij ondersteunen buurtpreventie initiatieven van burgers waar mogelijk financieel of op andere wijze.
            8. Blz. 237 Wij verminderen criminaliteit en woonoverlast
              1. Blz. 238 Het optimaliseren van de informatie-uitwisseling tussen politie en gemeentelijk toezichthouders.
              2. Blz. 239 Wij stellen beleidsregels op voor woonoverlast.
              3. Blz. 240 Wij zetten in op versterking van de rol van de buitengewoon opsporingsambtenaren (Boa's).
            9. Blz. 241 Nieuw beleid 2021-2024 Programma 6
              1. Blz. 242 Formatie uitbreiding Openbare orde en veiligheid (18 uur per week)
              2. Blz. 243 Hogere bijdrage VNOG
              3. Blz. 244 Vergunningverlening evenementen APV
            10. Blz. 245 Wettelijke indicatoren programma 6
          4. Blz. 246 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 247 Jaarverslag - Financiële analyse programma 6
          1. Blz. 248 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 249 Taakvelden programma 6
              1. Blz. 250 6.1 Crisisbeheersing en Brandweer
              2. Blz. 251 6.2.1 Openbare orde en veiligheid BeM
              3. Blz. 252 6.2.2 Openbare orde en veiligheid VTH
      10. Blz. 253 Jaarverslag - Programma 7 Sport, cultuur en recreatie
        1. Blz. 254 Jaarverslag - Beleid Programma 7
          1. Blz. 255 Inleiding
          2. Blz. 256 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 257 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 258 Initiatieven op het vlak van de vrijetijdseconomie ondersteunen
              1. Blz. 259 Inzetten op ontwikkeling ‘Nunspeet aan zee' (met name surfstrandje Hoge Bijssel).
              2. Blz. 260 Ondersteunen en in stand houden schaapskudde en onderzoeken mogelijkheid nieuwe schaapskooi.
              3. Blz. 261 Onderzoek doen naar de manier van heffen van toeristenbelasting en bezien welke methode gewenst is.
              4. Blz. 262 Onderzoeken vergroting herkenbaarheid van Nunspeet in brede zin en specifiek vanaf de A28.
              5. Blz. 263 Particulier initiatief realisering klimbos in planologische zin faciliteren.
              6. Blz. 264 Uitvoeren en evalueren maatregelenplan uitbreiding ‘paarse heide’.
              7. Blz. 265 Uitvoeren stappenplan ‘Vitale Vakantieparken’.
            2. Blz. 266 Verbeteren leefbaarheid leefomgeving
              1. Blz. 267 Maatregelen treffen om verrommeling bij entree kernen tegen te gaan.
              2. Blz. 268 Nieuwe beheersplannen voor onderhoudsniveau ‘grijs, groen en openbare verlichting’.
              3. Blz. 269 Onderzoek naar de staat van onderhoud van het riool.
            3. Blz. 270 Wijkgericht werken
              1. Blz. 271 Opstellen plan van aanpak Wijkgericht werken.
            4. Blz. 272 Nieuw beleid 2021-2024 Programma 7
              1. Blz. 273 Afvoer en onderzoekskosten kunstgrasvelden
              2. Blz. 274 Afvoer en onderzoekskosten kunstgrasvelden
              3. Blz. 275 Budgetsubsidie Stichting Cultuurkust
              4. Blz. 276 Evaluatie heidebeheer 2011-2021 en opstellen heidebeheerplan 2021-2031
              5. Blz. 277 Groot onderhoud / Verduurzaming Sporthal Feithenhof
              6. Blz. 278 Groot onderhoud / Verduurzaming Sporthal Feithenhof
              7. Blz. 279 Susidie Nunspeet uit de kunst
              8. Blz. 280 Uitbreiding groenareaal openbaar groen
              9. Blz. 281 Uitvoering koersnotitie 'Nunspeet vier seizoenen uit de kunst'
              10. Blz. 282 Uitvoering koersnotitie 'Nunspeet vier seizoenen uit de kunst'
              11. Blz. 283 Vervangen 1 sportveld
              12. Blz. 284 Vervangen 1 sportveld
              13. Blz. 285 Vervangen Piaggio I (kantonniersvoertuig inclusief opbouw)
            5. Blz. 286 Wettelijke indicatoren programma 7
          4. Blz. 287 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 288 Jaarverslag - Financiële analyse programma 7
          1. Blz. 289 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 290 Taakvelden programma 7
              1. Blz. 291 7.1 Sportbeleid en Activering
              2. Blz. 292 7.2.1 Sportaccommodaties BeM
              3. Blz. 293 7.2.2 Sportaccommodaties VTH
              4. Blz. 294 7.3 Cultuur-Presentat -Productie -Participa
              5. Blz. 295 7.4 Musea
              6. Blz. 296 7.5.1 Cultureel erfgoed BeM
              7. Blz. 297 7.5.2 Cultureel erfgoed Openbare Ruimte
              8. Blz. 298 7.5.3 Cultureel erfgoed ROV
              9. Blz. 299 7.6 Media
              10. Blz. 300 7.7.1 Openbaar Groen en (openlucht) recreatie BeM
              11. Blz. 301 7.7.2 Openbaar Groen en (openlucht) recreatie Openbare Ruimte
      11. Blz. 302 Jaarverslag - Programma 8 Economische zaken
        1. Blz. 303 Jaarverslag - Beleid Programma 8
          1. Blz. 304 Inleiding
          2. Blz. 305 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 306 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 307 Wij zetten in op een sterkere locale economie
              1. Blz. 308 De dienstverlenging aan de lokale ondernemers verbeteren
              2. Blz. 309 De economische relatie met de regiogemeenten versterken
              3. Blz. 310 Doorontwikkeling centrumgebied met halverwege de bestuursperiode de ‘upgrading’ van de Markt evalueren met specifieke aandacht voor de weekmarkt, centrumondernemingen en de horeca.
              4. Blz. 311 Het jaarlijks organiseren van een ondernemersdag.
              5. Blz. 312 Invoering van parkmanagement op bedrijventerrein De Kolk en een onderzoek naar de uitrol overige bedrijventerreinen.
              6. Blz. 313 Realiseren bedrijvenstrip Elspeet.
              7. Blz. 314 Sociaaleconomische ontwikkeling & samenwerking: het opstellen van een regionale sociaaleconomische ontwikkelstrategie 2030 met de 3 O’s.
            2. Blz. 315 Nieuw beleid 2021-2024 Programma 8
              1. Blz. 316 Human Capital Agenda / Investeringsagenda Kop van de Veluwe
              2. Blz. 317 Regiodag
            3. Blz. 318 Wettelijke indicatoren programma 8
          4. Blz. 319 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 320 Jaarverslag - Financiële analyse programma 8
          1. Blz. 321 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 322 Taakvelden programma 8
              1. Blz. 323 8.1 Economische Ontwikkeling
              2. Blz. 324 8.2 Fysieke Bedrijfsinfrastructuur
              3. Blz. 325 8.3 Bedrijfsloket en Bedrijfsregelingen
              4. Blz. 326 8.4.1 Economische promotie BeM
              5. Blz. 327 8.4.2 Economische promotie Financiën
      12. Blz. 328 Jaarverslag - Programma 9 Bestuur en ondersteuning
        1. Blz. 329 Jaarverslag - Beleid Programma 9
          1. Blz. 330 Inleiding
          2. Blz. 331 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 332 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 333 Digitaliseren van informatievoorziening en veilige dienstverlening
            2. Blz. 334 Nunspeet zorgt voor een blijvende solide financiële huishouding
              1. Blz. 335 Opnemen van een beperkt aantal relevante ‘resultaat metende’ beleidsindicatoren in de verantwoordingsdocumenten.
            3. Blz. 336 Optimaliseren van de bedrijfsvoering ten dienste van onze ambities
              1. Blz. 337 Een voldoende waardering van inwoners/ondernemers over het betrekken van inwoners/ondernemers bij de uitvoering van plannen, gemeten in het onderzoek ‘waarstaatjegemeente’
              2. Blz. 338 Extra aandacht voor schriftelijke en mondelinge communicatie met inwoners.
              3. Blz. 339 Optimalisatie van het Klant Contact Center.
            4. Blz. 340 Nieuw beleid 2021-2024 Programma 9
              1. Blz. 341 Aanschaf modules makelaar suite
              2. Blz. 342 Audits
              3. Blz. 343 Bewustwording Informatieveiligheid en Privacy
              4. Blz. 344 Bijstelling uitgaven verkiezingen
              5. Blz. 345 Camerabeveiligingssysteem gemeentehuis
              6. Blz. 346 Formatie Klant Contact Centrum (KCC)/Telefonisch informatiepunt (Tip)
              7. Blz. 347 Formatie uitbreiding n.a.v aanpassing organisatiestructuur
              8. Blz. 348 ICT infrastructuur streekarchivaat
              9. Blz. 349 Integrale aanmeldzuil
              10. Blz. 350 Licenties Scienta
              11. Blz. 351 Ondersteuning Privacy
              12. Blz. 352 Opstellen protocollen
              13. Blz. 353 Samenhangende objectregistratie nulmeting en plan van aanpak
              14. Blz. 354 Taxatie gemeentelijke gebouwen
              15. Blz. 355 Verhogen onderhoud CiVision middelen
              16. Blz. 356 Vervangen 2 toga's
              17. Blz. 357 Vervangen CV Harderwijkerweg 370
              18. Blz. 358 Vervangen CV Kroonlaan 13
              19. Blz. 359 Vervangen DigiEplan
              20. Blz. 360 Vervangen financieel systeem
              21. Blz. 361 Vervangen systeem burgerzaken
              22. Blz. 362 Vervangen systeem sociaal domein
              23. Blz. 363 Vervanging en upgrade G-Bos door JCC klantgeleiding
              24. Blz. 364 WOZ validatie en correctie
            5. Blz. 365 Wettelijke indicatoren programma 9
          4. Blz. 366 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 367 Jaarverslag - Financiële analyse programma 9
          1. Blz. 368 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 369 Taakvelden programma 9
              1. Blz. 370 9.1 Bestuur
              2. Blz. 371 9.10 Mutaties reserves
              3. Blz. 372 9.2 Burgerzaken
              4. Blz. 373 9.3 Beheer overige Gebouwen en Gronden
              5. Blz. 374 9.4.1 Overhead, ondersteuning organisatie, BeM
              6. Blz. 375 9.4.2 Overhead, ondersteuning organisatie, Financiën
              7. Blz. 376 9.4.3 Overhead, ondersteuning organisatie, Openbare ruimte
              8. Blz. 377 9.4.4 Overhead, ondersteuning organisatie, Informatie
              9. Blz. 378 9.4.5 Overhead, ondersteuning organisatie, Infra
              10. Blz. 379 9.4.6 Overhead, ondersteuning organisatie, POFO
              11. Blz. 380 9.5 Treasury
              12. Blz. 381 9.61 OZB Woningen
              13. Blz. 382 9.62 OZB NIET Woningen
              14. Blz. 383 9.64 Belastingen Overig
              15. Blz. 384 9.7 Algemene Uitkeringen& ovg.Uitker.GemFnds
              16. Blz. 385 9.8 Overige Baten en Lasten
              17. Blz. 386 9.9 Vennootschapsbelasting (VpB)
      13. Blz. 387 Jaarverslag - Paragrafen
        1. Blz. 388 Jaarverslag - Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
          1. Blz. 389 Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
          2. Blz. 390 Waterbeheer
          3. Blz. 391 Wegenbeheer
          4. Blz. 392 Openbaar groen
          5. Blz. 393 Openbare verlichting
          6. Blz. 394 Bossen en natuurterreinen
          7. Blz. 395 Gebouwen
        2. Blz. 396 Jaarverslag - Paragraaf Weerstandsvermogen
          1. Blz. 397 Inleiding
          2. Blz. 398 Weerstandscapaciteit
          3. Blz. 399 Weerstandscapaciteit 2021
          4. Blz. 400 Risicomanagement in relatie tot het weerstandsvermogen
          5. Blz. 401 Analyse en beoordelen van de risico’s
          6. Blz. 402 a. Juridische risico’s
          7. Blz. 403 b. Financiële risico’s
          8. Blz. 404 c. Personele / organisatorische risico’s
          9. Blz. 405 d. Grondexploitatie en strategische aankopen risico’s
          10. Blz. 406 e. Milieurisico’s
          11. Blz. 407 f. Verbonden partijen
          12. Blz. 408 g. Risico’s sociaal domein
          13. Blz. 409 h. Reguliere risico’s
          14. Blz. 410 Beheersing van risico’s
          15. Blz. 411 Financiële vertaling van de risico’s
          16. Blz. 412 Beoordeling weerstandsvermogen
          17. Blz. 413 Toekomstige ontwikkelingen
          18. Blz. 414 Toelichting kengetallen
        3. Blz. 415 Jaarverslag - Paragraaf Financiering
          1. Blz. 416 Algemeen
          2. Blz. 417 Schatkistbankieren
          3. Blz. 418 Risicobeheer
          4. Blz. 419 Rentebeleid (renterisico's)
          5. Blz. 420 Financieringspositie
          6. Blz. 421 Liquiditeitspositie
          7. Blz. 422 Leningenportefeuille
          8. Blz. 423 Geïnvesteerd vermogen/financieringsstructuur
          9. Blz. 424 Omslagrente
          10. Blz. 425 Beheer beschikbare liquiditeiten
        4. Blz. 426 Jaarverslag - Paragraaf Bedrijfsvoering
          1. Blz. 427 Inleiding
          2. Blz. 428 Organisatieontwikkelingen
          3. Blz. 429 Kwaliteitszorg
          4. Blz. 430 Personeel- en organisatiebeleid
          5. Blz. 431 Planning & control
          6. Blz. 432 Administratieve organisatie en interne controle
          7. Blz. 433 Doelmatigheid- en doeltreffendheidonderzoeken
          8. Blz. 434 Informatieveiligheid
          9. Blz. 435 Subsidies
        5. Blz. 436 Jaarverslag - Paragraaf Verbonden partijen
          1. Blz. 437 Paragraaf Verbonden partijen
          2. Blz. 438 Bank Nederlandse Gemeenten NV
          3. Blz. 439 NV Alliander
          4. Blz. 440 NV Vitens
          5. Blz. 441 NV Afvalsturing Friesland
          6. Blz. 442 NV Inclusief Groep
          7. Blz. 443 Gemeenschappelijke regeling Streekarchivariaat Noordwest-Veluwe
          8. Blz. 444 Omgevingsdienst Noord-Veluwe
          9. Blz. 445 Leisurelands
          10. Blz. 446 Coöperatie Gastvrije Randmeren
          11. Blz. 447 Gemeentelijke of Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst (GGD) Noord- en Oost Gelderland
          12. Blz. 448 Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland
          13. Blz. 449 Stichting primair openbaar onderwijs Noord-Veluwe (Proo)
          14. Blz. 450 Sportbedrijf Nunspeet
        6. Blz. 451 Jaarverslag - Paragraaf Grondbeleid
          1. Blz. 452 Inleiding
          2. Blz. 453 Beleid in ontwikkeling
          3. Blz. 454 Bestaand beleid
          4. Blz. 455 Financieel kader
          5. Blz. 456 Actualiteit exploitatiegebieden
        7. Blz. 457 Jaarverslag - Paragraaf Gemeentelijke heffingen
          1. Blz. 458 Algemeen
          2. Blz. 459 Heffingen in Nunspeet: lokale lastendruk
          3. Blz. 460 De Nunspeetse heffingen nader beschouwd
          4. Blz. 461 Ad 1. Onroerendezaakbelastingen
          5. Blz. 462 Ad 2. Recreatieve heffingen
          6. Blz. 463 Ad 3. Precariobelasting
          7. Blz. 464 Ad 4. Afvalstoffenheffing
          8. Blz. 465 Ad 5 Rioolheffing
          9. Blz. 466 Ad 6 Rechten
          10. Blz. 467 Kwijtschelding
          11. Blz. 468 Overzicht geraamde inkomsten
      14. Blz. 469 Jaarrekening - Balans
        1. Blz. 470 Balans
      15. Blz. 471 Jaarrekening - Overzicht baten en lasten in de rekening en begrotingsrechtmatigheid
        1. Blz. 472 Programmaverantwoording
        2. Blz. 473 Begrotingsrechtmatigheid
        3. Blz. 474 Overzicht overschrijdingen per programma
        4. Blz. 475 Toelichting lastenoverschrijdingen
      16. Blz. 476 Jaarrekening - Waarderingsgrondslagen en resultaatbepaling
        1. Blz. 477 Grondslagen voor waardering
        2. Blz. 478 Grondslagen voor resultaatbepaling
      17. Blz. 479 Jaarrekening - Toelichting op de balans
        1. Blz. 480 Activa
          1. Blz. 481 Vaste activa
          2. Blz. 482 Vlottende activa
          3. Blz. 483 Schatkistbankieren
          4. Blz. 484 Liquide middelen en overlopende activa
        2. Blz. 485 Passiva
          1. Blz. 486 Vaste passiva
          2. Blz. 487 Vlottende passiva
      18. Blz. 488 Jaarrekening - Incidentele baten en lasten
        1. Blz. 489 Incidentele baten en lasten
      19. Blz. 490 Jaarrekening - Niet uit de balans blijkende verplichtingen
        1. Blz. 491 Gebeurtenissen na balansdatum
      20. Blz. 492 Jaarrekening - Publicatie Wet normering topinkomens
        1. Blz. 493 Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
      21. Blz. 494 Jaarrekening - SiSa verantwoording (Single information, single audit)
        1. Blz. 495 Verantwoordingsinformatie
      22. Blz. 496 Jaarrekening - Overzicht taakvelden
        1. Blz. 497 Overzicht taakvelden
      23. Blz. 498 Vaststellingsbesluit
        1. Blz. 499 Vaststellingsbesluit
      24. Blz. 500 Bijlagen
        1. Blz. 501 Bijlage 1 - Staat van reserves en voorzieningen
          1. Blz. 502 Staat van reserves en voorzieningen
        2. Blz. 503 Bijlage 2 - Overheveling jaarbudgetten
          1. Blz. 504 Overhevelingen 2021
        3. Blz. 505 Bijlage 3 - Begrippenlijst
          1. Blz. 506 Begrippenlijst
    3. Activiteiten
    4. Zoeken
    5. Publicatie bijlagen
    6. Contact
    7. PrivacyStatement
    8. Sitemap