-
Blz. 1
Jaarstukken 2017 van de gemeente Nunspeet
-
Blz. 2
Programma’s
-
Blz. 3
Raadsvoorstel
- Blz. 4 Raadsvoorstel
- Blz. 5 Jaarverslag - Algemene gegevens
-
Blz. 10
Jaarverslag - Programmaverantwoording
- Blz. 11 Programmaverantwoording
- Blz. 12 Specificatie programmaverantwoording
-
Blz. 13
Jaarverslag - Programma 1 Sociaal Domein
-
Blz. 14
Jaarverslag - Beleid programma 1
- Blz. 15 Inleiding
- Blz. 16 Bestuurlijke kaders
-
Blz. 17
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 18
Actieve inzet op re-integratie samen met het bedrijfsleven en de Inclusief Groep
- Blz. 19 Het afleggen van bedrijfsbezoeken door de jobcoach en bestuurder en het bezoeken van bedrijfsbijeenkomsten
- Blz. 20 Invulling van het regionaal werkbedrijf “Factor werkt in samenwerking met de Noord-Veluwse Werkkamer
- Blz. 21 Uitvoering geven aan de samenwerking met de Inclusief Groep en werkgevers voor de Participatiewet
- Blz. 22 Verdere besluitvorming over regionale samenwerking met de Inclusief Groep /Proson
- Blz. 23 Beperken instroom bijstand, ook door alternatieve maatregelen (bijvoorbeeld actieve job coaches)
- Blz. 25 Aan verlenen uitkering zoveel mogelijk de voorwaarde verbinden een tegenprestatie naar vermogen te leveren
- Blz. 27 Bij inkoop en aanbestedingen zo mogelijk ‘social return’ als contractvoorwaarde opnemen
- Blz. 29 Nadrukkelijke aandacht voor fraudebestrijding en handhaving
- Blz. 33 Ontwikkelen van nieuw beleid voor armoedebestrijding met specifieke aandacht voor ouderen en kinderen
- Blz. 35 Maximaal benutten wettelijke mogelijkheden categoriale bijstand
- Blz. 37 Faciliteren mogelijke realisatie ‘meer-met-minderhuis’
- Blz. 39 Stimuleren algemene voorzieningen
- Blz. 41 Continueren ingezette beleid samenwerking welzijnsorganisaties
- Blz. 42 Actief burgerschap
- Blz. 43 Preventie van kwetsbaarheid
- Blz. 44 Goede toegang tot maatschappelijke ondersteuning
- Blz. 45 Beschikbaarheid cliëntondersteuning
- Blz. 46 Ondersteuning mantelzorgers en vrijwilligers
- Blz. 47 Kwalitatief goede ondersteuning
- Blz. 48 Keuzevrijheid
- Blz. 49 Financieel bijstaan van inwoners die ondersteuning nodig hebben maar dit niet kunnen betalen
- Blz. 50 Integrale werkwijze 4D breed
- Blz. 51 Actief inzetten op zorgmijders
- Blz. 52 Goede toegankelijkheid in het openbare leven
- Blz. 53 Bieden van beschermd wonen
- Blz. 54 Voorkomen en bestrijden van huiselijk geweld
- Blz. 55 Stimuleren omslag van ‘schulden saneren’ naar ‘schulden voorkomen’ samen met maatschappelijk betrokken partijen; een zelfde aanpak hanteren bij huisuitzettingen
- Blz. 57 Versterken samenwerking Straathoekwerk met organisaties jeugdwelzijnswerk
- Blz. 59 Specifieke aandacht geven aan kwetsbare jonge mensen die de leeftijdgrens hebben bereikt voor jongerenwerk
- Blz. 61 Hernieuwd en eigentijds inrichten jongerenparticipatie
- Blz. 63 Mogelijkheid van persoonsgebonden budget (PGB) (of vergelijkbare systematiek) blijft bestaan
- Blz. 65 Zoveel mogelijk garanderen optimale keuzevrijheid cliënten wat betreft zorg, alsmede (ook identiteitsgebonden) zorgaanbieders betrekken bij aanbestedingstrajecten
- Blz. 67 Identiteitsgebonden en kerkelijke hulpverleningsorganisaties behouden plaats in lokale zorgnetwerk
- Blz. 69 Ontwikkelen specifiek beleid met oogmerk meer aandacht voor mantelzorgers en respijtzorg
- Blz. 71 Stimuleren zo lang en zelfstandig mogelijk thuis wonen van ouderen (speciale aandacht tegengaan eenzaamheid)
- Blz. 73 Continueren inzet op regierol gemeente voor voorzieningen ouderen, met betrokkenheid ouderenbonden
- Blz. 75 Continueren ingezette beleid samenwerking welzijnsorganisaties voor ouderen
- Blz. 76 Vrijwilligersvervoer voor ouderen betaalbaar houden
- Blz. 77 Ondersteunen wijk- en kernen gericht werken in co-creatie en samenwerking met inwoners, onder andere door burgerfonds ‘Vitale kernen’
- Blz. 79 Prioriteit geven aan in samenhang oppakken van de drie decentralisaties op het gebied van jeugd, zorg en participatie
- Blz. 81 Uitvoering geven aan nieuw beleid 2017 - 2020
-
Blz. 18
Actieve inzet op re-integratie samen met het bedrijfsleven en de Inclusief Groep
- Blz. 83 Beleids- en prestatie indicatoren
- Blz. 84 Wat heeft het gekost?
-
Blz. 85
Jaarverslag - Financiële analyse programma 1
-
Blz. 86
Financiële analyse
-
Blz. 87
Taakvelden Programma 1
- Blz. 88 1.1 Samenkracht en burgerparticipatie
- Blz. 89 1.2 Wijkteams
- Blz. 90 1.3 Inkomensregelingen
- Blz. 91 1.5 Arbeidsparticipatie
- Blz. 92 1.6.1 Maatwerkvoorzieningen (WMO) BeM
- Blz. 93 1.6.2 Maatwerkvoorzieningen (WMO) Dienstverlening
- Blz. 94 1.7.1 Maatwerkdienst-verlening 18+
- Blz. 95 1.7.2 Maatwerkdienst-verlening 18-
- Blz. 96 1.81 Geëscaleerde zorg 18+
- Blz. 97 1.82 Geëscaleerde zorg 18-
-
Blz. 87
Taakvelden Programma 1
-
Blz. 86
Financiële analyse
-
Blz. 14
Jaarverslag - Beleid programma 1
-
Blz. 98
Jaarverslag - Programma 2 Onderwijs
-
Blz. 99
Jaarverslag - Beleid programma 2
- Blz. 100 Inleiding
- Blz. 101 Bestuurlijke kaders
-
Blz. 102
Wat hebben wij bereikt?
- Blz. 103 Maximale inzet op voorkomen schooluitval
- Blz. 105 Inhoudelijke activering Integraal Kindcentra
- Blz. 107 Inspanning tot behoud openbaar onderwijs in Nunspeet
- Blz. 109 Hoger VVE bereik
- Blz. 111 Volgen van ontwikkelingen in voor- en vroegschoolse educatie
- Blz. 112 Realisatie Kindcentra Nunspeet Oost binnen afgegeven raadskader
-
Blz. 114
Inzetten op behoud van breed aanbod voortgezet onderwijs in Nunspeet
- Blz. 115 OOGO voeren over nieuw RPO
- Blz. 116 Investeren in onderwijshuisvesting en- omgeving
- Blz. 117 Uitvoering geven aan nieuw beleid 2017 - 2020
- Blz. 119 Beleids- en prestatie indicatoren
- Blz. 120 Wat heeft het gekost?
-
Blz. 121
Jaarverslag - Financiële analyse programma 2
-
Blz. 122
Doelstellingen
-
Blz. 123
Taakvelden programma 2
- Blz. 124 2.1 Openbaar onderwijs
- Blz. 125 2.2 Onderwijshuisvesting
- Blz. 126 2.3 Onderwijsbeleid en leerlingzaken
-
Blz. 123
Taakvelden programma 2
-
Blz. 122
Doelstellingen
-
Blz. 99
Jaarverslag - Beleid programma 2
-
Blz. 127
Jaarverslag - Programma 3 Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing (VHROSV)
-
Blz. 128
Jaarverslag - Beleid programma 3
- Blz. 129 Inleiding
- Blz. 130 Bestuurlijke kaders
-
Blz. 131
Wat hebben wij bereikt?
- Blz. 132 Uitvoering geven aan nieuw beleid 2017 - 2020
-
Blz. 137
Ad-hoc beleid voorkomen en faciliteren mantelzorg, nevenactiviteiten etc.
- Blz. 138 Opstellen bestemmingsplan Woongebieden
- Blz. 139 Opstellen Verfijningsplan Buitengebied
-
Blz. 140
Snel sturen op woningbouwbehoefte
- Blz. 141 Monitoren CPO Elspeet en Nunspeet
- Blz. 142 Monitoren CPO Hulshorst
- Blz. 143 Monitoren Woningbouw op Maat
- Blz. 144 Uitvoeren nieuwe woonvisie
- Blz. 145 Uitvoeren planontwikkelingen Molenbeek, Elspeet NoordWest en Weversweg
- Blz. 146 Verfijningsplan bestemmingsplan Buitengebied
- Blz. 147 Veilige en prettige woonomgeving creëren
-
Blz. 149
Positieve insteek verkoop onrendabele stukjes groen aan particuliere aanwonenden
- Blz. 150 Uitvoeren snippergroenbeleid
- Blz. 151 Nadrukkelijke aandacht voor ‘gelijke gevallen, gelijk behandelen’
- Blz. 153 Continuering beleid en handhaving gericht tegen onrechtmatige bewoning recreatiewoningen
- Blz. 155 Beleids- en prestatie indicatoren
- Blz. 156 Wat heeft het gekost?
-
Blz. 157
Jaarverslag - Financiële analyse programma 3
-
Blz. 158
Doelstellingen
-
Blz. 159
Taakvelden programma 3
- Blz. 160 3.1 Ruimtelijke Ordening
- Blz. 161 3.2 Grondexploitatie (niet-bedrijventerreinen)
- Blz. 162 3.3.1 Wonen en Bouwen ROV
- Blz. 163 3.3.2 Wonen en Bouwen VTH
-
Blz. 159
Taakvelden programma 3
-
Blz. 158
Doelstellingen
-
Blz. 128
Jaarverslag - Beleid programma 3
-
Blz. 164
Jaarverslag - Programma 4 Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 165
Jaarverslag - Beleid programma 4
- Blz. 166 Inleiding
- Blz. 167 Bestuurlijke kaders
-
Blz. 168
Wat hebben wij bereikt?
- Blz. 169 Continueren integraal gezondheidsbeleid met aandacht voor diverse aanpalende beleidsterreinen
- Blz. 171 Ondersteunen bewustwording volksgezondheid door voorlichting en educatie, met als uitgangspunt de eigen verantwoordelijkheid van mensen
- Blz. 173 Verslavingsbeleid relateren aan regelgeving, handhaving, preventie en educatie en bewustwording
- Blz. 175 Verkennen mogelijkheden Energieakkoord
- Blz. 177 Stimuleren en ondersteunen burgerinitiatieven duurzaamheid (duurzaamheidsleningen)
-
Blz. 180
Stimuleren maatregelen tot scheiding afvalwater en hemelwater
- Blz. 181 Uitvoeren fase 1 hemelwatervisie
- Blz. 182 Invullen voorbeeldfunctie gemeente in relatie tot duurzaamheid
-
Blz. 184
Uitvoering geven aan nieuw beleid 2017 - 2020
- Blz. 185 Afkoppelproject Nunspeet
- Blz. 186 Duurzaamheidslening
- Blz. 187 Haalbaarheidsonderzoek zonnepark “De Kril”
- Blz. 188 Riolering (vervangen diverse zaken)
- Blz. 189 Uitbreiding formatie Duurzaamheid
- Blz. 190 Uitvoeringsproject hemelwatervisie Elspeet
- Blz. 191 Uitwerken uitvoeringsplannen duurzaamheidbeleid
- Blz. 192 Vervanging afvalbakken Begraafplaatsen
- Blz. 193 Vervanging New Holland tuinbouwtrekker Boomer
- Blz. 194 Vervanging waterleiding begraafplaats Eperweg 51
- Blz. 195 Volksgezondheid algemeen
- Blz. 196 Beleids- en prestatie indicatoren
- Blz. 197 Wat heeft het gekost?
-
Blz. 198
Jaarverslag - Financiële analyse programma 4
-
Blz. 199
Doelstellingen
-
Blz. 200
Taakvelden programma 4
- Blz. 201 4.1 Volksgezondheid
- Blz. 202 4.2.1 Riolering financiën
- Blz. 203 4.2.2 Riolering OR
- Blz. 204 4.2.3 Riolering Infra
- Blz. 205 4.3.1 Afval Financiën
- Blz. 206 4.3.2 Afval Openbare Ruimte
- Blz. 207 4.4.1 Milieubeheer BeM
- Blz. 208 4.4.2 Milieubeheer ROV
- Blz. 209 4.4.3 Milieubeheer VTH
- Blz. 210 4.5 Begraafplaatsen en crematoria
-
Blz. 200
Taakvelden programma 4
-
Blz. 199
Doelstellingen
-
Blz. 165
Jaarverslag - Beleid programma 4
-
Blz. 211
Jaarverslag - Programma 5 Verkeer, vervoer en waterstaat
-
Blz. 212
Jaarverslag - Beleid programma 5
- Blz. 213 Inleiding
- Blz. 214 Bestuurlijke kaders
-
Blz. 215
Wat hebben wij bereikt?
- Blz. 216 Vervanging openbare verlichting door LED-verlichting
- Blz. 218 Realiseren extra laadpunten elektrische auto’s, fietsen en scootmobielen
- Blz. 220 Realiseren sluitend netwerk wandel-, fiets- en ruiterpaden
- Blz. 222 Inzetten op ‘verlevendiging’ Marktplein na afstemming met betrokken partijen
- Blz. 224 Realiseren herinrichting De Brink in Elspeet
- Blz. 226 Onderzoeken mogelijkheid faciliteren bewaakte fietsenstalling mogelijk met inzet van mensen met achterstand tot de arbeidsmarkt
- Blz. 228 Advies uitbrengen met betrekking tot (financiële) mogelijkheid ondertunneling spoorwegovergang Eperweg in relatie tot aanleg oostelijke rondweg en bedrijventerrein De Kolk
- Blz. 230 Onderzoek verkeersafwikkeling Stationsomgeving in relatie tot financiële haalbaarheid
- Blz. 231 Continueren aandacht voor verkeerseducatie en gedragsbeïnvloeding
- Blz. 233 Geen betaald parkeren
-
Blz. 235
Evalueren gerealiseerde uitbreiding blauwe zone in dorpscentrum Nunspeet
- Blz. 236 Evaluatie opheffing blauwe zone
- Blz. 237 Realiseren oplossingen verkeers- en parkeerproblematiek in Vierhouten
- Blz. 239 Faciliteren realisatie evenemententerrein via particulier initiatief
-
Blz. 241
Uitvoering geven aan nieuw beleid 2017 - 2020
- Blz. 242 Inrichting parkeerplaats Whemeterrein
- Blz. 243 Oostelijke rondweg
- Blz. 244 Optimalisatie van het fietsknooppuntensysteem Veluwe
- Blz. 245 Project stationsomgeving
- Blz. 246 Straatverlichting
- Blz. 247 Vervanging New Holland T4030
- Blz. 248 Vervanging veegmachine (extra eisen t.a.v. duurzaamheid en arbo)
- Blz. 249 Vervanging vrachtwagen groot i.v.m. aanvullend eisen rondom duurzaamheid en arbo
- Blz. 250 Beleids- en prestatie indicatoren
- Blz. 251 Wat heeft het gekost?
-
Blz. 252
Jaarverslag - Financiële analyse programma 5
-
Blz. 253
Doelstellingen
-
Blz. 254
Taakvelden programma 5
- Blz. 255 5.1.1 Verkeer, Wegen en Water Openbare Ruimte
- Blz. 256 5.1.2 Verkeer, Wegen en Water Infra
- Blz. 257 5.2 Parkeren
- Blz. 258 5.4 Economische havens en waterwegen
- Blz. 259 5.5 Openbaar Vervoer
-
Blz. 254
Taakvelden programma 5
-
Blz. 253
Doelstellingen
-
Blz. 212
Jaarverslag - Beleid programma 5
-
Blz. 260
Jaarverslag - Programma 6 Veiligheid
-
Blz. 261
Jaarverslag - Beleid programma 6
- Blz. 262 Inleiding
- Blz. 263 Bestuurlijke kaders
-
Blz. 264
Wat hebben wij bereikt?
- Blz. 265 Maximaal inzetten op gebiedsdekkend ambulancevervoer (inclusief onderzoek mogelijkheid vaste ambulancepost) met aanrijtijden binnen de landelijke norm
- Blz. 267 Waar nodig versterken concept Hart Veilig Wonen
- Blz. 269 Inzetten op zichtbaarheid wijkagenten, onder andere door wijkgerichte inzet (niet: themagericht)
-
Blz. 270
Stimuleren actieve rol samenleving op het gebied van veiligheid en vaststellen nieuw Integraal Veiligheidsplan
- Blz. 271 Uitvoeringsplan IVP 2018
- Blz. 272 Specifieke aandacht voor geluidsoverlast bij buitenevenementen (onder meer geluidsniveaus en eindtijden)
- Blz. 274 Adequate aanpak overlast jaarwisselingen op basis van evaluatie en zo nodig bijstelling van beleid
- Blz. 276 Indien nodig tegengaan van uitholling van de vrijwillige brandweer door regionalisering brandweer
- Blz. 278 Uitvoering geven aan nieuw beleid 2017 - 2020
- Blz. 280 Beleids- en prestatie indicatoren
- Blz. 281 Wat heeft het gekost?
- Blz. 282 Financiële analyse
-
Blz. 283
Jaarverslag - Financiële analyse programma 6
-
Blz. 284
Doelstellingen
-
Blz. 285
Taakvelden programma 6
- Blz. 286 6.1 Crisisbeheersing en brandweer
- Blz. 287 6.2.1 Openbare orde en veiligheid BeM
- Blz. 288 6.2.2 Openbare orde en veiligheid VTH
-
Blz. 285
Taakvelden programma 6
-
Blz. 284
Doelstellingen
-
Blz. 261
Jaarverslag - Beleid programma 6
-
Blz. 289
Jaarverslag - Programma 7 Sport, cultuur en recreatie
-
Blz. 290
Jaarverslag - Beleid programma 7
- Blz. 291 Inleiding
- Blz. 292 Bestuurlijke kaders
-
Blz. 293
Wat hebben wij bereikt?
- Blz. 294 Participeren en investeren in programma ‘Noord-Veluwe Fietst!’
- Blz. 296 Stimuleren sport en beweging op scholen, in kernen en wijken door combinatiefunctionarissen
- Blz. 298 Extra stimuleren sportfaciliteiten voor mensen met een beperking
- Blz. 302 Uitwerking van nieuwbouw zwembad aan het Wezenland
-
Blz. 305
Uitwerking Masterplan revitalisering van sportpark Wiltsangh
- Blz. 306 Concretisering van de wenselijke en noodzakelijke voorzieningen
- Blz. 307 Opstellen van een programma van eisen van de sporthal/turnhal
- Blz. 308 Opstellen van uitvoeringsplan
- Blz. 309 Starten van aanbesteding sportcomplex van zwembad, sporthal en turnhal (aangevuld met wenselijke voorzieningen)
- Blz. 310 Besluitvorming benodigde maatregelen tennisverenigingen Elspeet en Hulshorst en voetbalvereniging Vierhouten
- Blz. 312 Onderzoek eigen bijdrage leden sportverenigingen
- Blz. 315 Ontwikkelen beleidsnota Sportaccommodaties in Nunspeet
- Blz. 317 Faciliteren komst museum in Elspeet, onder meer uit oogpunt van stimuleren burgerinitiatief
- Blz. 319 Stimuleren actieve of passieve deelname aan kunst voor alle inwoners
- Blz. 321 Faciliteren beschikbaar stellen leegstaande winkels en bedrijfspanden aan kunstenaars
- Blz. 323 Specifieke aandacht voor eigen Nunspeetse historische en culturele kenmerken, zoals onze korpsen en koren en cultuurhistorische identiteit Nunspeetse ruimte
- Blz. 325 Beschikbaar houden van een gedeelte van de gelden voor muziekonderwijs in Nunspeet, met restrictie dat als gevolg van verzelfstandiging een efficiency- en effectiviteitsslag mogelijk is
- Blz. 327 Faciliteren toekomstbestendige bibliotheek die minder kost, waardevol blijft voor de samenleving en extra aandacht heeft voor ouderen en jeugd
- Blz. 329 Uitgaan van basisniveau plus openbaar groen, bij toegangswegen, begraafplaatsen en parken
- Blz. 331 Geen afsluiting van zandwegen en -paden en mogelijkheden onderzoeken toegankelijkheid van de natuur te vergroten
- Blz. 333 Onderzoeken van mogelijkheden wijken en kernen te betrekken bij onderhoud openbare ruimte
-
Blz. 335
Uitvoering geven aan nieuw beleid 2017 - 2020
- Blz. 336 De Harmonie, Lindelaan 1 Nunspeet
- Blz. 337 Extra bijdrage Streekarchivariaat ter voorbereiding aansluiting E-Depot
- Blz. 338 Gymzaal Vierhouterweg 14 Elspeet
- Blz. 339 Invullen vacature groene boa domein II
- Blz. 340 Kunstgrasvoorziening
- Blz. 341 Vervanging mobiele watertank
- Blz. 342 Vijverpartij de Bunte baggeren
- Blz. 343 Woodstock inventarisatie bossen Nunspeet
- Blz. 344 Beleids- en prestatie indicatoren
- Blz. 345 Wat heeft het gekost?
-
Blz. 346
Jaarverslag - Financiële analyse programma 7
-
Blz. 347
Doelstellingen
-
Blz. 348
Taakvelden programma 7
- Blz. 349 7.1 Sportbeleid en activering
- Blz. 350 7.2.1 Sportaccommodaties BeM
- Blz. 351 7.2.2 Sportaccommodaties Openbare Ruimte
- Blz. 352 7.3 Cultuurpresentatie, cultuurproductie en cultuurparticipatie
- Blz. 353 7.4 Musea
- Blz. 354 7.5.1 Cultureel erfgoed BeM
- Blz. 355 7.5.2 Cultureel erfgoed Openbare Ruimte
- Blz. 356 7.5.3 Cultureel erfgoed ROV
- Blz. 357 7.6 Media
- Blz. 358 7.7.1 Openbaar Groen en (openlucht) recreatie BeM
- Blz. 359 7.7.2 Openbaar Groen en (openlucht) recreatie Openbare Ruimte
-
Blz. 348
Taakvelden programma 7
-
Blz. 347
Doelstellingen
-
Blz. 290
Jaarverslag - Beleid programma 7
-
Blz. 360
Jaarverslag - Programma 8 Economische zaken
-
Blz. 361
Jaarverslag - Beleid programma 8
- Blz. 362 Inleiding
- Blz. 363 Bestuurlijke kaders
-
Blz. 364
Wat hebben wij bereikt?
- Blz. 365 Optimaliseren gemeentelijke dienstverlening aan ondernemers via bedrijfscontactfunctionaris
-
Blz. 367
Regionaal maximaal inzetten op arbeidsmarktbeleid, mensen met arbeidsbeperking en andere inrichting sociale werkvoorziening
- Blz. 368 Het afleggen van bedrijfsbezoeken door de jobcoach en bestuurder en het bezoeken van bedrijfsbijeenkomsten
- Blz. 369 Invulling van het regionaal werkbedrijf “Factor werkt in samenwerking met de Noord-Veluwse Werkkamer
- Blz. 370 Uitvoering geven aan de samenwerking met de Inclusief Groep en werkgevers voor de Participatiewet
- Blz. 371 Verdere besluitvorming over regionale samenwerking met de Inclusief Groep /Proson
- Blz. 372 Invullen voorbeeldfunctie gemeente Nunspeet als werkgever door aanbieden stage-/werkplekken en in dienst nemen van mensen met achterstand tot de arbeidsmarkt
- Blz. 375 Gerichte marketing ‘merk’ Nunspeet en stimuleren lokaal gastheerschap lokale VVV in samenhang met regionale promotie
- Blz. 378 Ontwikkelen bedrijfslocaties, met name De Kolk en centrale bedrijvenlocatie Elspeet
- Blz. 380 Breedband in het buitengebied
-
Blz. 382
Behouden schaapskudde met voldoende eigen middelen en toereikende subsidie
- Blz. 383 Realisatie nieuwe schaapskooi
- Blz. 384 Faciliteren ontwikkeling Randmeerkust (Nunspeet aan Zee), met inachtneming belangen agrariërs en natuur
- Blz. 386 Actieve invulling geven aan programma ‘Vitale vakantieparken’
- Blz. 388 Realiseren Wi-Fi-netwerk in dorpscentrum
- Blz. 390 Beleids- en prestatie indicatoren
- Blz. 391 Wat heeft het gekost?
-
Blz. 392
Jaarverslag - Financiële analyse programma 8
-
Blz. 393
Doelstellingen
-
Blz. 394
Taakvelden programma 8
- Blz. 395 8.1 Economische ontwikkeling
- Blz. 396 8.2 Fysieke Bedrijfsinfrastructuur
- Blz. 397 8.3 Bedrijfsloket en Bedrijfsregelingen
- Blz. 398 8.4.1 Economische promotie BeM
- Blz. 399 8.4.2 Economische promotie Financiën
-
Blz. 394
Taakvelden programma 8
-
Blz. 393
Doelstellingen
-
Blz. 361
Jaarverslag - Beleid programma 8
-
Blz. 400
Jaarverslag - Programma 9 Bestuur en ondersteuning
-
Blz. 401
Jaarverslag - Beleid programma 9
- Blz. 402 Inleiding
- Blz. 403 Bestuurlijke kaders
-
Blz. 404
Wat hebben wij bereikt?
- Blz. 405 Nunspeet blijft een zelfstandige gemeente
- Blz. 407 Projecten ‘Nieuwe overheid’ en deregulering
- Blz. 409 Plan van aanpak kwaliteit van werk ambtelijke organisatie, nakoming afdoeningstermijnen, cultuur etc. (inclusief terugkoppeling aan raad)
- Blz. 411 Verder ontwikkelen digitale dienstverlening met het oog op wettelijke plicht
- Blz. 413 Start maken met SMARTI meerjarenbegroting
- Blz. 416 Zo laag mogelijke lastendruk; OZB alleen verhogen voor inflatie en mogelijk voor nieuw beleid
-
Blz. 417
Uitvoering geven aan nieuw beleid 2017 - 2020
- Blz. 418 Aanschaf controle apparatuur voor identificatie van rijbewijzen, identiteitskaarten en paspoorten
- Blz. 419 Aanvulling structureel budget managementinformatiesysteem (inclusief begrotingsapp)
- Blz. 420 Aanvulling testomgeving zaakgericht werken
- Blz. 421 Implementatie zaakgericht werken
- Blz. 422 Informatieveiligheid
- Blz. 423 Inhuurbudget
- Blz. 424 Nieuwe modules binnen Civision Belastingen/I-objecten
- Blz. 425 Opknappen vergaderkamers 1, 2 en 5 en kantine
- Blz. 426 Registratie niet authentieke gegevens
- Blz. 427 Taxatie gemeentelijke gebouwen ten behoeve van de opstalverzekering
- Blz. 428 Toolkit Informatie voorziening
- Blz. 429 Verhoging onderhoudsbudget software algemeen
- Blz. 430 Vervanging airco serverruimte
- Blz. 431 Vervanging Oracle Cluster
- Blz. 432 Beleids- en prestatie indicatoren
- Blz. 433 Wat heeft het gekost?
-
Blz. 434
Jaarverslag - Financiële analyse programma 9
-
Blz. 435
Doelstellingen
-
Blz. 436
Taakvelden programma 9
- Blz. 437 9.1 Bestuur
- Blz. 438 9.10 Mutaties reserves
- Blz. 439 9.2 Burgerzaken
- Blz. 440 9.3 Beheer overige gebouwen en gronden
- Blz. 441 9.4.1 Overhead, ondersteuning organisatie, BeM
- Blz. 442 9.4.2 Overhead, ondersteuning organisatie, Financiën
- Blz. 443 9.4.3 Overhead, ondersteuning organisatie, Openbare ruimte
- Blz. 444 9.4.4 Overhead, ondersteuning organisatie, Informatie
- Blz. 445 9.4.5 Overhead, ondersteuning organisatie, Infra
- Blz. 446 9.4.6 Overhead, ondersteuning organisatie, POFO
- Blz. 447 9.5 Treasury
- Blz. 448 9.61 OZB woningen
- Blz. 449 9.62 OZB niet-woningen
- Blz. 450 9.64 Belastingen Overig
- Blz. 451 9.7 Algemene Uitkering en overige uitkeringen Gemeentefonds
- Blz. 452 9.8 Overige baten en lasten
- Blz. 453 9.9 Vennootschapsbelasting (VpB)
-
Blz. 436
Taakvelden programma 9
-
Blz. 435
Doelstellingen
-
Blz. 401
Jaarverslag - Beleid programma 9
-
Blz. 454
Jaarverslag - Paragrafen
-
Blz. 455
Jaarverslag - Paragraaf Weerstandsvermogen
- Blz. 456 Inleiding
- Blz. 457 Weerstandscapaciteit
- Blz. 458 Weerstandscapaciteit 2017
- Blz. 459 Risicomanagement in relatie tot het weerstandsvermogen
- Blz. 460 Analyse en beoordelen van de risico’s
- Blz. 461 a. Juridische risico’s
- Blz. 462 b. Financiële risico’s
- Blz. 463 c. Personele / organisatorische risico’s
- Blz. 464 d. Grondexploitatie en strategische aankopen risico’s
- Blz. 465 e. Milieurisico’s
- Blz. 466 f. Verbonden partijen
- Blz. 467 g. Risico’s sociaal domein
- Blz. 468 h. Reguliere risico’s
- Blz. 469 Beheersing van risico’s
- Blz. 470 Financiële vertaling van de risico’s
- Blz. 471 Beoordeling weerstandsvermogen
- Blz. 472 Financiële kerngetallen
- Blz. 473 Toelichting kengetallen
-
Blz. 474
Jaarverslag - Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
- Blz. 475 Algemeen
- Blz. 476 Waterbeheer
- Blz. 477 Wegenbeheer
- Blz. 478 Openbaar groen
- Blz. 479 Openbare verlichting
- Blz. 480 Bossen en natuurterreinen
- Blz. 481 Gebouwen
-
Blz. 482
Jaarverslag - Paragraaf Financiering
- Blz. 483 Algemeen
- Blz. 484 Schatkistbankieren
- Blz. 485 Risicobeheer
- Blz. 486 Rentebeleid (renterisico's)
- Blz. 487 Liquiditeitspositie
- Blz. 488 Leningenportefeuille
- Blz. 489 Geïnvesteerd vermogen/financieringsstructuur
- Blz. 490 Omslagrente
- Blz. 491 Beheer beschikbare liquiditeiten
-
Blz. 492
Jaarverslag - Paragraaf Bedrijfsvoering
- Blz. 493 Inleiding
- Blz. 494 Organisatieontwikkelingen
- Blz. 495 Kwaliteitszorg
- Blz. 496 Personeel- en organisatiebeleid
- Blz. 497 Planning & control
- Blz. 498 Administratieve organisatie en interne controle
- Blz. 499 Doelmatig- en doeltreffendheidonderzoeken
- Blz. 500 Informatiebeleid
- Blz. 501 Subsidies
-
Blz. 502
Jaarverslag - Paragraaf Verbonden partijen
- Blz. 503 Algemeen
- Blz. 504 Bank Nederlandse Gemeenten NV
- Blz. 505 NV Alliander
- Blz. 506 NV Vitens
- Blz. 507 Gemeenschappelijke regeling Streekarchivariaat Noordwest-Veluwe
- Blz. 508 Regio Noord-Veluwe
- Blz. 509 Omgevingsdienst Noord-Veluwe
- Blz. 510 Leisurelands
- Blz. 511 Coöperatie gastvrije randmeren
- Blz. 512 Gemeentelijke of Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst (GGD) Gelre-IJssel
- Blz. 513 Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland
- Blz. 514 NV Inclusief Groep
- Blz. 515 NV Afvalsturing Friesland
- Blz. 516 Stichting primair openbaar onderwijs Noord-Veluwe (Proo)
-
Blz. 517
Jaarverslag - Paragraaf Grondbeleid
- Blz. 518 Inleiding
- Blz. 519 Beleid in ontwikkeling
- Blz. 520 Bestaand beleid
- Blz. 521 Financieel kader
- Blz. 522 Actualiteit exploitatiegebieden
-
Blz. 523
Jaarverslag - Paragraaf Gemeentelijke heffingen
- Blz. 524 Algemeen
- Blz. 525 Uitvoering Wet waardering onroerende zaken
- Blz. 526 Ad 1. Onroerende-zaakbelastingen
- Blz. 527 Ad 2. Recreatieve heffingen
- Blz. 528 Ad 3. Precariobelasting
- Blz. 529 Ad 4. Afvalstoffenheffing
- Blz. 530 Ad 5. Rioolheffing
- Blz. 531 Ad 6. Rechten
- Blz. 532 Kwijtschelding
- Blz. 533 Heffingen in Nunspeet: lokale lastendruk
-
Blz. 455
Jaarverslag - Paragraaf Weerstandsvermogen
-
Blz. 534
Jaarrekening - Balans
- Blz. 535 Balans
-
Blz. 536
Jaarrekening - Overzicht baten en lasten in de rekening en begrotingsrechmatigheid
- Blz. 537 Programmaverantwoording
- Blz. 538 Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 539
Jaarrekening - Waarderingsgrondslagen en resultaatbepaling
- Blz. 540 Foutenherstel
- Blz. 541 Grondslagen voor resultaatbepaling
-
Blz. 542
Jaarrekening - Toelichting op de balans
-
Blz. 543
Activa
- Blz. 544 Vaste activa
- Blz. 545 Vlottende activa
-
Blz. 546
Passiva
- Blz. 547 Vaste passiva
- Blz. 548 Vlottende passiva
-
Blz. 543
Activa
-
Blz. 549
Jaarrekening - Incidentele baten en lasten
- Blz. 550 Incidentele baten en lasten
- Blz. 551 Jaarrekening - Publicatie Wet normering topinkomens
-
Blz. 553
Jaarrekening - SiSa verantwoording (single information, single audit)
- Blz. 554 Verantwoordingsinformatie
-
Blz. 555
Jaarrekening - Overzicht taakvelden
- Blz. 556 Overzicht taakvelden
-
Blz. 557
Vaststellingsbesluit
- Blz. 558 Vaststellingsbesluit
-
Blz. 559
Bijlagen
-
Blz. 560
Bijlage 1a - Staat van reserves en voorzieningen
- Blz. 561 Staat van reserves en voorzieningen
- Blz. 562 Bijlage 1b - Recapitulatie mutaties reserves en voorzieningen
-
Blz. 564
Bijlage 2 - Overheveling jaarbudgetten
- Blz. 565 Overhevelingen 2017
-
Blz. 566
Bijlage 3 - Begrippenlijst
- Blz. 567 Begrippenlijst
-
Blz. 560
Bijlage 1a - Staat van reserves en voorzieningen
-
Blz. 3
Raadsvoorstel
- Activiteiten
- Zoeken
- Publicatie bijlagen
- Contact
- PrivacyStatement
- Sitemap
-
Blz. 2
Programma’s