-
Blz. 1
Jaarstukken 2018 van de gemeente Nunspeet
-
Blz. 2
Programma’s
-
Blz. 3
Raadsvoorstel
-
Blz. 4
Raadsvoorstel
-
Blz. 5
Jaarverslag - Algemene gegevens
-
Blz. 6
Jaarverslag - Samenstelling bestuur met portefeuilleverdeling
-
Blz. 7
Samenstelling bestuur met portefuilleverdeling
-
Blz. 8
Jaarverslag - Kerngegevens
-
Blz. 9
1.2 Kerngegevens
-
Blz. 10
Jaarverslag - Programmaverantwoording
-
Blz. 11
Programmaverantwoording
-
Blz. 12
Specificatie programmaverantwoording
-
Blz. 13
Jaarverslag - Programma 1 Sociaal Domein
-
Blz. 14
Jaarverslag - Beleid programma 1
-
Blz. 15
Inleiding
-
Blz. 16
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 17
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 18
Actieve inzet op re-integratie samen met het bedrijfsleven en de Inclusief Groep
-
Blz. 19
Het afleggen van bedrijfsbezoeken door de jobcoach en bestuurder en het bezoeken van bedrijfsbijeenkomsten
-
Blz. 20
Invulling van het regionaal werkbedrijf “Factor werkt in samenwerking met de Noord-Veluwse Werkkamer
-
Blz. 21
Uitvoering geven aan de samenwerking met de Inclusief Groep en werkgevers voor de Participatiewet
-
Blz. 22
Verdere besluitvorming over regionale samenwerking met de Inclusief Groep /Proson
-
Blz. 23
Beperken instroom bijstand, ook door alternatieve maatregelen (bijvoorbeeld actieve job coaches)
-
Blz. 24
De uitvoering van klantmanagement
-
Blz. 25
Aan verlenen uitkering zoveel mogelijk de voorwaarde verbinden een tegenprestatie naar vermogen te leveren
-
Blz. 26
Extra inzet op stimulering maatschappelijk nuttige activiteiten
-
Blz. 27
Bij inkoop en aanbestedingen zo mogelijk ‘social return’ als contractvoorwaarde opnemen
-
Blz. 28
Voorwaarden stellen dat opdrachtnemers (leerwerk)stages aanbieden en/of mensen met een achterstand tot de arbeidsmarkt en/of jongeren in dienst nemen
-
Blz. 29
Nadrukkelijke aandacht voor fraudebestrijding en handhaving
-
Blz. 30
Adequate reactie op signalen van misbruik
-
Blz. 31
Inzet op het voorkomen van fraude door samenwerking “aan de poort” met de sociaal rechercheur
-
Blz. 32
Nadrukkelijke aandacht voor fraudebestrijding en handhaving
-
Blz. 33
Ontwikkelen van nieuw beleid voor armoedebestrijding met specifieke aandacht voor ouderen en kinderen
-
Blz. 34
Uitvoering geven aan de in 2015 vastgestelde verordening minima in samenhang met de collectieve zorgverzekering inclusief extra pakket
-
Blz. 35
Maximaal benutten wettelijke mogelijkheden categoriale bijstand
-
Blz. 36
Gerealiseerd via de vastgestelde minimaverordening en afgesloten collectieve zorgverzekering
-
Blz. 37
Faciliteren mogelijke realisatie ‘meer-met-minderhuis’
-
Blz. 38
Verder vormgeven faciliteren mogelijke realisatie ‘meer-met-minderhuis’
-
Blz. 39
Stimuleren algemene voorzieningen
-
Blz. 40
Het convenant met Omnia en Stimenz wordt uitgevoerd en door integraal te werken worden partijen bij elkaar betrokken
-
Blz. 41
Continueren ingezette beleid samenwerking welzijnsorganisaties
-
Blz. 42
Actief burgerschap
-
Blz. 43
Preventie van kwetsbaarheid
-
Blz. 44
Goede toegang tot maatschappelijke ondersteuning
-
Blz. 45
Beschikbaarheid cliëntondersteuning
-
Blz. 46
Ondersteuning mantelzorgers en vrijwilligers
-
Blz. 47
Kwalitatief goede ondersteuning
-
Blz. 48
Keuzevrijheid
-
Blz. 49
Financieel bijstaan van inwoners die ondersteuning nodig hebben maar dit niet kunnen betalen
-
Blz. 50
Integrale werkwijze 4D breed
-
Blz. 51
Actief inzetten op zorgmijders
-
Blz. 52
Goede toegankelijkheid in het openbare leven
-
Blz. 53
Bieden van beschermd wonen
-
Blz. 54
Voorkomen en bestrijden van huiselijk geweld
-
Blz. 55
Stimuleren omslag van ‘schulden saneren’ naar ‘schulden voorkomen’ samen met maatschappelijk betrokken partijen; een zelfde aanpak hanteren bij huisuitzettingen
-
Blz. 56
Het convenant met Omnia en Stimenz wordt uitgevoerd en door integraal te werken worden partijen bij elkaar betrokken
-
Blz. 57
Versterken samenwerking Straathoekwerk met organisaties jeugdwelzijnswerk
-
Blz. 58
Uitvoering van een (door)ontwikkeling en versterking van Straathoekwerk
-
Blz. 59
Specifieke aandacht geven aan kwetsbare jonge mensen die de leeftijdgrens hebben bereikt voor jongerenwerk
-
Blz. 60
Werken aan intensieve samenwerking tussen consulenten binnen het sociaal domein
-
Blz. 61
Hernieuwd en eigentijds inrichten jongerenparticipatie
-
Blz. 62
Ondersteuning en ontwikkeling van jongerenparticipatie betrekken bij genoemde doorontwikkeling en versterking van straathoekwerk en jeugdwelzijnswerk in 2018.
-
Blz. 63
Mogelijkheid van persoonsgebonden budget (PGB) (of vergelijkbare systematiek) blijft bestaan
-
Blz. 64
Het PGB instrument in de Wmo verordening en Verordening Jeugdhulp (blijven) waarborgen
-
Blz. 65
Zoveel mogelijk garanderen optimale keuzevrijheid cliënten wat betreft zorg, alsmede (ook identiteitsgebonden) zorgaanbieders betrekken bij aanbestedingstrajecten
-
Blz. 66
Identiteitsgebonden zorgaanbieders kunnen bij de gevraagde kwaliteitseisen in 2018 meedoen bij aanbestedingen voor maatwerkvoorzieningen Wmo en Jeugd
-
Blz. 67
Identiteitsgebonden en kerkelijke hulpverleningsorganisaties behouden plaats in lokale zorgnetwerk
-
Blz. 68
Identiteitsgebonden en kerkelijke hulpverleningsorganisaties nemen in 2018 deel aan overleggen van het lokale zorgnetwerk
-
Blz. 69
Ontwikkelen specifiek beleid met oogmerk meer aandacht voor mantelzorgers en respijtzorg
-
Blz. 70
In het Wmo-beleidsplan 2017-2020 is dit beleid opgenomen en wordt uitgevoerd door de welzijnsinstellingen
-
Blz. 71
Stimuleren zo lang en zelfstandig mogelijk thuis wonen van ouderen (speciale aandacht tegengaan eenzaamheid)
-
Blz. 72
Uitvoering preventieve huisbezoeken door het welzijnswerk
-
Blz. 73
Continueren inzet op regierol gemeente voor voorzieningen ouderen, met betrokkenheid ouderenbonden
-
Blz. 74
Het bestuurlijk overleg met de ouderenbonden wordt in 2018 voortgezet
-
Blz. 75
Continueren ingezette beleid samenwerking welzijnsorganisaties voor ouderen
-
Blz. 76
Vrijwilligersvervoer voor ouderen betaalbaar houden
-
Blz. 77
Ondersteunen wijk- en kernen gericht werken in co-creatie en samenwerking met inwoners, onder andere door Burgerfonds ‘Vitale kernen’
-
Blz. 78
Middels Burgerfonds lokale initiatieven door burgers stimuleren, zo veel mogelijk in samenwerking met de buurt-/dorpsverenigingen
-
Blz. 79
Prioriteit geven aan in samenhang oppakken van de drie decentralisaties op het gebied van jeugd, zorg en participatie
-
Blz. 80
Vanuit onze regierol dragen wij zorg voor een samenhangende verdere vormgeving van de transities
-
Blz. 81
Uitvoering geven aan nieuw beleid 2018 - 2021
-
Blz. 82
Beleids- en prestatie indicatoren
-
Blz. 83
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 84
Jaarverslag - Financiële analyse programma 1
-
Blz. 85
Financiële analyse
-
Blz. 86
Taakvelden Programma 1
-
Blz. 87
1.1 Samenkracht en burgerparticipatie
-
Blz. 88
1.2 Wijkteams
-
Blz. 89
1.3 Inkomensregelingen
-
Blz. 90
1.5 Arbeidsparticipatie
-
Blz. 91
1.6.1 Maatwerkvoorzieningen (WMO) BeM
-
Blz. 92
1.6.2 Maatwerkvoorzieningen (WMO) Dienstverlening
-
Blz. 93
1.7.1 Maatwerkdienst-verlening 18+
-
Blz. 94
1.7.2 Maatwerkdienst-verlening 18-
-
Blz. 95
1.81 Geëscaleerde zorg 18+
-
Blz. 96
1.82 Geëscaleerde zorg 18-
-
Blz. 97
Jaarverslag - Programma 2 Onderwijs
-
Blz. 98
Jaarverslag - Beleid programma 2
-
Blz. 99
Inleiding
-
Blz. 100
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 101
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 102
Maximale inzet op voorkomen schooluitval
-
Blz. 103
Uitvoering geven aan Beleidsplan Leerlingzaken en Uitvoeringsprogramma VSV (RMC functie)
-
Blz. 104
Inhoudelijke activering Integraal Kindcentra
-
Blz. 105
We voeren samen met de schoolbesturen een gemeenschappelijke agenda uit.
-
Blz. 106
Inspanning tot behoud openbaar onderwijs in Nunspeet
-
Blz. 107
Afspraken maken over verdeling van verantwoordelijkheden ten aanzien van openbaar onderwijs
-
Blz. 108
Hoger VVE bereik
-
Blz. 109
Via subsidieverstrekking sturen op verbetering van de basiskwaliteit van het aanbod (harmonisatie) en opheffing non-bereik
-
Blz. 110
Volgen van ontwikkelingen in voor- en vroegschoolse educatie
-
Blz. 111
Realisatie Kindcentra Nunspeet Oost binnen afgegeven raadskader
-
Blz. 112
Gemeenteraad vragen kaders vast te stellen en budget beschikbaar te stellen
-
Blz. 113
Inzetten op behoud van breed aanbod voortgezet onderwijs in Nunspeet
-
Blz. 114
OOGO voeren over nieuw RPO
-
Blz. 115
Investeren in onderwijshuisvesting en- omgeving
-
Blz. 116
Uitvoering geven aan nieuw beleid 2018 - 2021
-
Blz. 117
Onderwijshuisvesting (Extra oog voor de toekomst)
-
Blz. 118
Beleids- en prestatie indicatoren
-
Blz. 119
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 120
Jaarverslag - Financiële analyse programma 2
-
Blz. 121
Doelstellingen
-
Blz. 122
Taakvelden programma 2
-
Blz. 123
2.1 Openbaar onderwijs
-
Blz. 124
2.2 Onderwijshuisvesting
-
Blz. 125
2.3 Onderwijsbeleid en leerlingzaken
-
Blz. 126
Jaarverslag - Programma 3 Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing (VHROSV)
-
Blz. 127
Jaarverslag - Beleid programma 3
-
Blz. 128
Inleiding
-
Blz. 129
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 130
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 131
Uitvoering geven aan nieuw beleid 2018 - 2021
-
Blz. 132
Invoering omgevingswet
-
Blz. 133
Oversampling WoON
-
Blz. 134
Ad-hoc beleid voorkomen en faciliteren mantelzorg, nevenactiviteiten etc.
-
Blz. 135
Opstellen bestemmingsplan Woongebieden
-
Blz. 136
Opstellen Verfijningsplan Buitengebied
-
Blz. 137
Snel sturen op woningbouwbehoefte
-
Blz. 138
Monitoren CPO Elspeet en Nunspeet
-
Blz. 139
Monitoren CPO Hulshorst
-
Blz. 140
Monitoren Woningbouw op Maat
-
Blz. 141
Uitvoeren nieuwe woonvisie
-
Blz. 142
Uitvoeren planontwikkelingen Molenbeek, Elspeet NoordWest en Weversweg
-
Blz. 143
Verfijningsplan bestemmingsplan Buitengebied
-
Blz. 144
Veilige en prettige woonomgeving creëren
-
Blz. 145
Stimuleren clustering van voorzieningen en activiteiten op en rondom De Brem, De Veluwse Heuvel en Oranjehof/Kulturhus
-
Blz. 146
Positieve insteek verkoop onrendabele stukjes groen aan particuliere aanwonenden
-
Blz. 147
Uitvoeren snippergroenbeleid
-
Blz. 148
Nadrukkelijke aandacht voor ‘gelijke gevallen, gelijk behandelen’
-
Blz. 149
Indien van toepassing eerst beleid opstellen en dan principeverzoek behandelen
-
Blz. 150
Continuering beleid en handhaving gericht tegen onrechtmatige bewoning recreatiewoningen
-
Blz. 151
100% van alle nieuwe gevallen van onrechtmatige bewoning op recreatieparken oppakken
-
Blz. 152
Beleids- en prestatie indicatoren
-
Blz. 153
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 154
Jaarverslag - Financiële analyse programma 3
-
Blz. 155
Doelstellingen
-
Blz. 156
Taakvelden programma 3
-
Blz. 157
3.1 Ruimtelijke Ordening
-
Blz. 158
3.2 Grondexploitatie (niet-bedrijventerreinen)
-
Blz. 159
3.3.1 Wonen en Bouwen ROV
-
Blz. 160
3.3.2 Wonen en Bouwen VTH
-
Blz. 161
Jaarverslag - Programma 4 Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 162
Jaarverslag - Beleid programma 4
-
Blz. 163
Inleiding
-
Blz. 164
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 165
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 166
Continueren integraal gezondheidsbeleid met aandacht voor diverse aanpalende beleidsterreinen
-
Blz. 167
Uitvoering geven aan de beleidsnota Samen voor een gezond Noord-Veluwe 2017-2021
-
Blz. 168
Ondersteunen bewustwording volksgezondheid door voorlichting en educatie, met als uitgangspunt de eigen verantwoordelijkheid van mensen
-
Blz. 169
Regionale preventieve voorlichtingsprojecten voor leefstijlverandering, zoals ‘Jongeren op Gezond Gewicht (JOGG)
-
Blz. 170
Verslavingsbeleid relateren aan regelgeving, handhaving, preventie en educatie en bewustwording
-
Blz. 171
Het project GEDRAG omvat diverse (verslavings)preventielessen voor alle scholen in de gemeente Nunspeet, ter bevordering van de bewustwording van een gezonde leefstijl onder de jeugd
-
Blz. 172
Verkennen mogelijkheden Energieakkoord
-
Blz. 173
Uitbouwen van het digitaal energieloket
-
Blz. 174
Stimuleren en ondersteunen burgerinitiatieven duurzaamheid (duurzaamheidsleningen)
-
Blz. 175
Inspanningen om een collectief van lokale bedrijven en actieve burgers van de grond te krijgen: energieambassadeurs
-
Blz. 176
Inzetten van instrumenten voor duurzaamheid: isolatiesubsidies, ambtelijke ondersteuning
-
Blz. 177
Stimuleren maatregelen tot scheiding afvalwater en hemelwater
-
Blz. 178
Uitvoeren fase 1 hemelwatervisie
-
Blz. 179
Invullen voorbeeldfunctie gemeente in relatie tot duurzaamheid
-
Blz. 180
Plaatsen van zonnepanelen op gemeentelijke gebouwen
-
Blz. 181
Uitvoering geven aan nieuw beleid 2018 - 2021
-
Blz. 182
Gedenkkunstwerken begraafplaats Nunspeet West en Elspeet
-
Blz. 183
Nunspeet Natuurlijk
-
Blz. 184
Project asbestsanering
-
Blz. 185
Stimuleringslening Nunspeet 2050
-
Blz. 186
Vervangen infopanelen ingangen begraafplaatsen
-
Blz. 187
Volksgezondheid algemeen (inclusief JOGG)
-
Blz. 188
Beleids- en prestatie indicatoren
-
Blz. 189
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 190
Jaarverslag - Financiële analyse programma 4
-
Blz. 191
Doelstellingen
-
Blz. 192
Taakvelden programma 4
-
Blz. 193
4.1 Volksgezondheid
-
Blz. 194
4.2.1 Riolering financiën
-
Blz. 195
4.2.2 Riolering OR
-
Blz. 196
4.2.3 Riolering Infra
-
Blz. 197
4.3.1 Afval Financiën
-
Blz. 198
4.3.2 Afval Openbare Ruimte
-
Blz. 199
4.4.1 Milieubeheer BeM
-
Blz. 200
4.4.2 Milieubeheer ROV
-
Blz. 201
4.4.3 Milieubeheer VTH
-
Blz. 202
4.5 Begraafplaatsen en crematoria
-
Blz. 203
Jaarverslag - Programma 5 Verkeer, vervoer en waterstaat
-
Blz. 204
Jaarverslag - Beleid programma 5
-
Blz. 205
Inleiding
-
Blz. 206
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 207
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 208
Vervanging openbare verlichting door LED-verlichting
-
Blz. 209
Continueren vervangen verouderde armaturen wijkontsluitingswegen
-
Blz. 210
Realiseren extra laadpunten elektrische auto’s, fietsen en scootmobielen
-
Blz. 211
Faciliteren realisatie laadpunten (door marktpartijen) op basis van Regeling laadpalen elektrisch vervoer Nunspeet 2012.
-
Blz. 212
Realiseren sluitend netwerk wandel-, fiets- en ruiterpaden
-
Blz. 213
Onderzoek naar het bestaande netwerk van wandel-, fiets- en ruiterpaden uitgevoerd
-
Blz. 214
Inzetten op ‘verlevendiging’ Marktplein na afstemming met betrokken partijen
-
Blz. 215
Uitvoeren uitkomsten van een startnotitie over het gebruik van het Marktplein
-
Blz. 216
Realiseren herinrichting De Brink in Elspeet
-
Blz. 217
Opstellen van een voorstel over herinrichtingsplan de Brink, Elspeet
-
Blz. 218
Onderzoeken mogelijkheid faciliteren bewaakte fietsenstalling mogelijk met inzet van mensen met achterstand tot de arbeidsmarkt
-
Blz. 219
In kaart brengen van de behoeften aan een bewaakte fietsenstalling en invulling hieraan geven
-
Blz. 220
Advies uitbrengen met betrekking tot (financiële) mogelijkheid ondertunneling spoorwegovergang Eperweg in relatie tot aanleg oostelijke rondweg en bedrijventerrein De Kolk
-
Blz. 221
Onderzoeken van en adviseren over mogelijkheden ondertunneling spoorwegovergang Eperweg
-
Blz. 222
Onderzoek verkeersafwikkeling Stationsomgeving in relatie tot financiële haalbaarheid
-
Blz. 223
Continueren aandacht voor verkeerseducatie en gedragsbeïnvloeding
-
Blz. 224
Voortzetten van het huidige beleid: communicatie en educatie over verkeer en gedrag
-
Blz. 225
Geen betaald parkeren
-
Blz. 226
Voortzetten van het huidige beleid betaald parkeren
-
Blz. 227
Evalueren gerealiseerde uitbreiding blauwe zone in dorpscentrum Nunspeet
-
Blz. 228
Evaluatie opheffing blauwe zone
-
Blz. 229
Realiseren oplossingen verkeers- en parkeerproblematiek in Vierhouten
-
Blz. 230
Er zal een openbaar parkeerterrein op de hoek Ganzenakker - Nunspeterweg worden aangelegd
-
Blz. 231
Faciliteren realisatie evenemententerrein via particulier initiatief
-
Blz. 232
Mogelijkheden onderzoeken tot realisatie evenemententerrein
-
Blz. 233
Uitvoering geven aan nieuw beleid 2018 - 2021
-
Blz. 234
Aanvullend krediet renovatie en herinrichting Oenenburgweg
-
Blz. 235
Beleidsmedewerker infra 0,5 fte
-
Blz. 236
Herinrichting kruising Kienschulpenweg / Jan Topweg
-
Blz. 237
Herinrichting stationsomgeving; planvorming
-
Blz. 238
Beleids- en prestatie indicatoren
-
Blz. 239
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 240
Jaarverslag - Financiële analyse programma 5
-
Blz. 241
Doelstellingen
-
Blz. 242
Taakvelden programma 5
-
Blz. 243
5.1.1 Verkeer, Wegen en Water Openbare Ruimte
-
Blz. 244
5.1.2 Verkeer, Wegen en Water Infra
-
Blz. 245
5.2 Parkeren
-
Blz. 246
5.4 Economische havens en waterwegen
-
Blz. 247
5.5 Openbaar Vervoer
-
Blz. 248
Jaarverslag - Programma 6 Veiligheid
-
Blz. 249
Jaarverslag - Beleid programma 6
-
Blz. 250
Inleiding
-
Blz. 251
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 252
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 253
Maximaal inzetten op gebiedsdekkend ambulancevervoer (inclusief onderzoek mogelijkheid vaste ambulancepost) met aanrijtijden binnen de landelijke norm
-
Blz. 254
Overleg plegen met ambulancedienst over wettelijke aanrijtijden met behoud tijdelijk standplaats Nunspeet en behoud van inzet First Responder
-
Blz. 255
Waar nodig versterken concept Hart Veilig Wonen
-
Blz. 256
Actief werven vrijwilligers en deelnemende AED’en voor concept Hart veilig wonen
-
Blz. 257
Inzetten op zichtbaarheid wijkagenten, onder andere door wijkgerichte inzet (niet: themagericht)
-
Blz. 258
Stimuleren actieve rol samenleving op het gebied van veiligheid en vaststellen nieuw Integraal Veiligheidsplan
-
Blz. 259
Uitvoeringsplan IVP 2018
-
Blz. 260
Specifieke aandacht voor geluidsoverlast bij buitenevenementen (onder meer geluidsniveaus en eindtijden)
-
Blz. 261
Uitvoeren gerichte geluidmetingen bij daarvoor in aanmerking komende evenementen en de uitkomst hiervan betrekken bij de evaluatie van het evenementenbeleid.
-
Blz. 262
Adequate aanpak overlast jaarwisselingen op basis van evaluatie en zo nodig bijstelling van beleid
-
Blz. 263
Afspraken maken met inwoners, buurt- en dorpsverenigingen om de jaarwisseling ordentelijk te laten verlopen
-
Blz. 264
Indien nodig tegengaan van uitholling van de vrijwillige brandweer door regionalisering brandweer
-
Blz. 265
Deelnemen aan de gebiedsgebondencommissie Veluwe West
-
Blz. 266
Uitvoering geven aan nieuw beleid 2018 - 2021
-
Blz. 267
Facilitering Boa's
-
Blz. 268
Uitvoering toezicht en handhaving 'Preventie- en handhavingsplan Alcohol 2017-2021'
-
Blz. 269
Verbouwing Brandweerkazerne
-
Blz. 270
Verhogen ambitieniveau handhaving (1,72 fte)
-
Blz. 271
Beleids- en prestatie indicatoren
-
Blz. 272
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 273
Jaarverslag - Financiële analyse programma 6
-
Blz. 274
Doelstellingen
-
Blz. 275
Taakvelden programma 6
-
Blz. 276
6.1 Crisisbeheersing en brandweer
-
Blz. 277
6.2.1 Openbare orde en veiligheid BeM
-
Blz. 278
6.2.2 Openbare orde en veiligheid VTH
-
Blz. 279
Jaarverslag - Programma 7 Sport, cultuur en recreatie
-
Blz. 280
Jaarverslag - Beleid programma 7
-
Blz. 281
Inleiding
-
Blz. 282
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 283
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 284
Participeren en investeren in programma ‘Noord-Veluwe Fietst!’
-
Blz. 285
Onder voorbehoud van besluitvorming uitwerking geven aan project Noord-Veluwe Fietst! locatie Nunspeet (als onderdeel van Masterplan De Wiltsangh)
-
Blz. 286
Stimuleren sport en beweging op scholen, in kernen en wijken door combinatiefunctionarissen
-
Blz. 287
Uitvoering geven aan (ver)nieuw(d) plan van aanpak Impuls Brede School en buurtsportcoaches
-
Blz. 288
Extra stimuleren sportfaciliteiten voor mensen met een beperking
-
Blz. 289
Afronden onderzoek ondersteuning sporters met een beperking
-
Blz. 290
Nader advisering over aanpassing c.q. implementatie (rijks)beleid
-
Blz. 291
Voorzetting van Pilot Special Heroes 2017-2018
-
Blz. 292
Uitwerking van nieuwbouw zwembad aan het Wezenland
-
Blz. 293
Opstarten aanbesteding nieuwbouw zwembad
-
Blz. 294
Uitvoering van aanbesteding nieuwbouw zwembad
-
Blz. 295
Uitwerking Masterplan revitalisering van sportpark Wiltsangh
-
Blz. 296
Concretisering van de wenselijke en noodzakelijke voorzieningen
-
Blz. 297
Opstellen van een programma van eisen van de sporthal/turnhal
-
Blz. 298
Opstellen van uitvoeringsplan
-
Blz. 299
Starten van aanbesteding sportcomplex van zwembad, sporthal en turnhal (aangevuld met wenselijke voorzieningen)
-
Blz. 300
Besluitvorming benodigde maatregelen tennisverenigingen Elspeet en Hulshorst en voetbalvereniging Vierhouten
-
Blz. 301
Aanleg van nieuwe hybride speelveld VV Vierhouten
-
Blz. 302
Onderzoek eigen bijdrage leden sportverenigingen
-
Blz. 303
Afbouwen subsidieregeling jeugdleden van sportverenigingen
-
Blz. 304
Ombuigen van vrijvallende financiële middelen
-
Blz. 305
Ontwikkelen beleidsnota Sportaccommodaties in Nunspeet
-
Blz. 306
Opstellen van een beleidsnota Sportaccommodaties in Nunspeet
-
Blz. 307
Faciliteren komst museum in Elspeet, onder meer uit oogpunt van stimuleren burgerinitiatief
-
Blz. 308
Het initiatief ter realisatie van het museum in Elspeet is gereed. De gemeente blijft dit nauwlettend volgen en faciliteert waar mogelijk en passend binnen het beleid
-
Blz. 309
Stimuleren actieve of passieve deelname aan kunst voor alle inwoners
-
Blz. 310
Uitvoering geven aan het beleidsnota Cultuur
-
Blz. 311
Faciliteren beschikbaar stellen leegstaande winkels en bedrijfspanden aan kunstenaars
-
Blz. 312
Afhankelijk van de uitkomsten van gesprekken met ondernemers en overlegorganen overgaan tot concrete acties
-
Blz. 313
Specifieke aandacht voor eigen Nunspeetse historische en culturele kenmerken, zoals onze korpsen en koren en cultuurhistorische identiteit Nunspeetse ruimte
-
Blz. 314
De gemeente biedt diverse mogelijkheden om maatschappelijk initiatief op het gebied van kunst en cultuur te stimuleren en de ambitie van ‘Nunspeet kunstenaarsdorp’ verder uit te dragen
-
Blz. 315
Beschikbaar houden van een gedeelte van de gelden voor muziekonderwijs in Nunspeet, met restrictie dat als gevolg van verzelfstandiging een efficiency- en effectiviteitsslag mogelijk is
-
Blz. 316
Inzet op verbinding met lokale verenigingen
-
Blz. 317
Faciliteren toekomstbestendige bibliotheek die minder kost, waardevol blijft voor de samenleving en extra aandacht heeft voor ouderen en jeugd
-
Blz. 318
De bibliotheek bij de transitie in regionaal verband begeleiden en waar nodig bijsturen
-
Blz. 319
Uitgaan van basisniveau plus openbaar groen, bij toegangswegen, begraafplaatsen en parken
-
Blz. 320
Voortzetten van het huidige kwaliteitsniveau op basis van het beheerplan
-
Blz. 321
Geen afsluiting van zandwegen en -paden en mogelijkheden onderzoeken toegankelijkheid van de natuur te vergroten
-
Blz. 322
Onderzoek van maatregelen voor vergroting van de toegankelijkheid van de natuur uitgevoerd en aanpassingen gerealiseerd
-
Blz. 323
Onderzoeken van mogelijkheden wijken en kernen te betrekken bij onderhoud openbare ruimte
-
Blz. 324
Voorbereiden van onderzoeken (via dorps- en buurtverenigingen) van mogelijkheden zelfwerkzaamheid bij onderhoud openbare ruimte door bewoners
-
Blz. 325
Uitvoering geven aan nieuw beleid 2018 - 2021
-
Blz. 326
Aanvulling opwaardering voetbalvoorziening Vierhouten
-
Blz. 327
Actualiseren nieuwbouw zwembad - revitalisering sportpark
-
Blz. 328
Herstel rieten dakbedekking Schaapskooi Elspeet
-
Blz. 329
Stimuleren / ontwikkelen paarse heide (4 jaar)
-
Blz. 330
Verbetering marktplein en omliggend centrumgebied
-
Blz. 331
Verhogen jaarlijkse subsidie Vrije Academie voor Beeldende Kunsten Nunspeet
-
Blz. 332
Beleids- en prestatie indicatoren
-
Blz. 333
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 334
Jaarverslag - Financiële analyse programma 7
-
Blz. 335
Doelstellingen
-
Blz. 336
Taakvelden programma 7
-
Blz. 337
7.1 Sportbeleid en activering
-
Blz. 338
7.2.1 Sportaccommodaties BeM
-
Blz. 339
7.2.2 Sportaccommodaties Openbare Ruimte
-
Blz. 340
7.3 Cultuurpresentatie, cultuurproductie en cultuurparticipatie
-
Blz. 341
7.4 Musea
-
Blz. 342
7.5.1 Cultureel erfgoed BeM
-
Blz. 343
7.5.2 Cultureel erfgoed Openbare Ruimte
-
Blz. 344
7.5.3 Cultureel erfgoed ROV
-
Blz. 345
7.6 Media
-
Blz. 346
7.7.1 Openbaar Groen en (openlucht) recreatie BeM
-
Blz. 347
7.7.2 Openbaar Groen en (openlucht) recreatie Openbare Ruimte
-
Blz. 348
Jaarverslag - Programma 8 Economische zaken
-
Blz. 349
Jaarverslag - Beleid programma 8
-
Blz. 350
Inleiding
-
Blz. 351
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 352
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 353
Optimaliseren gemeentelijke dienstverlening aan ondernemers via bedrijfscontactfunctionaris
-
Blz. 354
Voortzetting activiteiten van de bedrijfscontactfunctionaris
-
Blz. 355
Regionaal maximaal inzetten op arbeidsmarktbeleid, mensen met arbeidsbeperking en andere inrichting sociale werkvoorziening
-
Blz. 356
Het afleggen van bedrijfsbezoeken door de jobcoach en bestuurder en het bezoeken van bedrijfsbijeenkomsten
-
Blz. 357
Invulling van het regionaal werkbedrijf “Factor werkt in samenwerking met de Noord-Veluwse Werkkamer
-
Blz. 358
Uitvoering geven aan de samenwerking met de Inclusief Groep en werkgevers voor de Participatiewet
-
Blz. 359
Verdere besluitvorming over regionale samenwerking met de Inclusief Groep /Proson
-
Blz. 360
Invullen voorbeeldfunctie gemeente Nunspeet als werkgever door aanbieden stage-/werkplekken en in dienst nemen van mensen met achterstand tot de arbeidsmarkt
-
Blz. 361
Voortzetting inspanningen voor het in dienst nemen van mensen met achterstand tot de arbeidsmarkt
-
Blz. 362
Voorzetting gemeentelijk beleid voor stages en werkervaringsplaatsen
-
Blz. 363
Gerichte marketing ‘merk’ Nunspeet en stimuleren lokaal gastheerschap lokale VVV in samenhang met regionale promotie
-
Blz. 364
Met VisitVeluwe worden zonodig nieuwe afspraken gemaakt over bovenregionale promotie en marketing
-
Blz. 365
Voortzetting marketingoverleg
-
Blz. 366
Ontwikkelen bedrijfslocaties, met name De Kolk en centrale bedrijvenlocatie Elspeet
-
Blz. 367
Verdere invulling De Kolk met lokale bedrijven en afronding onderzoek naar de centrale bedrijvenlocatie in Elspeet
-
Blz. 368
Breedband in het buitengebied
-
Blz. 369
Op grond van het convenant met CIF afronden van haalbaarheidsonderzoeken aansluiten van alle gemeenten op breedband
-
Blz. 370
Behouden schaapskudde met voldoende eigen middelen en toereikende subsidie
-
Blz. 371
Realisatie nieuwe schaapskooi
-
Blz. 372
Faciliteren ontwikkeling Randmeerkust (Nunspeet aan Zee), met inachtneming belangen agrariërs en natuur
-
Blz. 373
Onderzoek mogelijkheden ontwikkeling en kwaliteitsimpuls Randmeerkust
-
Blz. 374
Actieve invulling geven aan programma ‘Vitale vakantieparken’
-
Blz. 375
In het verlengde van regionale afspraken en de uitrol op Veluweniveau wordt er een beleidskader opgesteld
-
Blz. 376
Realiseren Wi-Fi-netwerk in dorpscentrum
-
Blz. 377
Realisatie Wi-Fi-netwerk op het marktplein
-
Blz. 378
Uitvoering geven aan nieuw beleid 2018 - 2021
-
Blz. 379
Extra bijdrage Veluwemarketing
-
Blz. 380
Extra stimulans Stichting Nunspeet uit de kunst
-
Blz. 381
Beleids- en prestatie indicatoren
-
Blz. 382
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 383
Jaarverslag - Financiële analyse programma 8
-
Blz. 384
Doelstellingen
-
Blz. 385
Taakvelden programma 8
-
Blz. 386
8.1 Economische ontwikkeling
-
Blz. 387
8.2 Fysieke Bedrijfsinfrastructuur
-
Blz. 388
8.3 Bedrijfsloket en Bedrijfsregelingen
-
Blz. 389
8.4.1 Economische promotie BeM
-
Blz. 390
8.4.2 Economische promotie Financiën
-
Blz. 391
Jaarverslag - Programma 9 Bestuur en ondersteuning
-
Blz. 392
Jaarverslag - Beleid programma 9
-
Blz. 393
Inleiding
-
Blz. 394
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 395
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 396
Nunspeet blijft een zelfstandige gemeente
-
Blz. 397
Onderzoeken intergemeentelijke samenwerking vinden plaats in het kader van RNV 3.0 en NEO
-
Blz. 398
Projecten ‘Nieuwe overheid’ en deregulering
-
Blz. 399
Project Nieuwe overheid afgerond. Deregulering conform planning in uitvoering
-
Blz. 400
Plan van aanpak kwaliteit van werk ambtelijke organisatie, nakoming afdoeningstermijnen, cultuur etc. (inclusief terugkoppeling aan raad)
-
Blz. 401
In het kader van de organisatievisie Nunspeet in beweging ‘loopt’ een breed uitwerkingsprogramma. Nadrukkelijk is hierbij aandacht voor de genoemde ambities
-
Blz. 402
Verder ontwikkelen digitale dienstverlening met het oog op wettelijke plicht
-
Blz. 403
Conform de digitale agenda 2020 zijn alle producten digitaal beschikbaar op de website en vindt verdere doorontwikkeling van de digitale dienstverlening plaats.
-
Blz. 404
Start maken met SMARTI meerjarenbegroting
-
Blz. 405
Als gevolg van wijziging BBV overgaan tot invoering van de verplichte basisset van beleidsindicatoren
-
Blz. 406
In samenspraak met (een delegatie van) de raad huidige set indicatoren herzien in relatie tot de verplichte basisset beleidsindicatoren
-
Blz. 407
Zo laag mogelijke lastendruk; OZB alleen verhogen voor inflatie en mogelijk voor nieuw beleid
-
Blz. 408
Uitvoering geven aan nieuw beleid 2018 - 2021
-
Blz. 409
Aanjager digitale dienstverlening
-
Blz. 410
Aanschaf nieuw klachten en meldingen systeem, vervanger SIM
-
Blz. 411
Akoestiek en aankleding kantoorruimtes
-
Blz. 412
Autocad licenties
-
Blz. 413
Bag 2.0
-
Blz. 414
Bestuurlijke besluitvorming digitaliseren en koppelen aan CZA
-
Blz. 415
Beveiliging SIM-site
-
Blz. 416
Cubage
-
Blz. 417
Digitalisering analoge dossiers
-
Blz. 418
E-factureren
-
Blz. 419
Electronische paspoortontwaarder
-
Blz. 420
Gemeentebreed privacy impact analyse assesment
-
Blz. 421
Gespreksopname KCC
-
Blz. 422
Glasvezelverbinding met Elburg en Oldebroek
-
Blz. 423
Herinrichten bestuursvleugel (ict)
-
Blz. 424
Herinrichten bestuursvleugel (meubilair)
-
Blz. 425
Herinrichting bestuursvleugel (bouwkundig)
-
Blz. 426
Implementatie digitaal zaken doen via Ondernemersdossier
-
Blz. 427
Implementatie en ondersteuning Ensia-systematiek
-
Blz. 428
Implementatie en ondersteuning zelfevaluatie Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT)
-
Blz. 429
Implementatie Notubox voor bezwaarschriftencommissie, digitale werkwijze
-
Blz. 430
Innovatie website via monitoringstools
-
Blz. 431
Koppeling civision waarderen 4WOZ
-
Blz. 432
Kwaliteitsonderzoeken
-
Blz. 433
Mobiele divices
-
Blz. 434
Monitoringstool dienstverlening; dashboard dienstverlening NVVB
-
Blz. 435
MS Azure (uitbreiding bestaande licentie om in NEO bv. agenda te kunnen delen)
-
Blz. 436
Ontsluiten GEO-informatie op website en mobile devices
-
Blz. 437
Pen-test
-
Blz. 438
Persoonlijke internetpagina taakspecifieke applicatie sociaal (uitkeringen digitaal)
-
Blz. 439
Secretariële ondersteuning 0,6 fte
-
Blz. 440
Software tbv metingen oppervlaktes BAG-WOZ
-
Blz. 441
Uitbreiding e-herkenning
-
Blz. 442
Uitbreiding Information Security Management System (ISMS)
-
Blz. 443
Uitwijk
-
Blz. 444
Update informatie beveiligingsplan
-
Blz. 445
Vernieuwing persoonlijke internetpagina algemeen website
-
Blz. 446
Vervangen meubilair B&W kamer
-
Blz. 447
Vervangen noodstroomagregraat
-
Blz. 448
Vervanging glasvezelswitches SAN
-
Blz. 449
Vervanging hardware back-upvoorziening
-
Blz. 450
Vervanging ICT hardware (laptops voor flexplekken, schermen flexware)
-
Blz. 451
Beleids- en prestatie indicatoren
-
Blz. 452
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 453
Jaarverslag - Financiële analyse programma 9
-
Blz. 454
Doelstellingen
-
Blz. 455
Taakvelden programma 9
-
Blz. 456
9.1 Bestuur
-
Blz. 457
9.10 Mutaties reserves
-
Blz. 458
9.2 Burgerzaken
-
Blz. 459
9.3 Beheer overige gebouwen en gronden
-
Blz. 460
9.4.1 Overhead, ondersteuning organisatie, BeM
-
Blz. 461
9.4.2 Overhead, ondersteuning organisatie, Financiën
-
Blz. 462
9.4.3 Overhead, ondersteuning organisatie, Openbare ruimte
-
Blz. 463
9.4.4 Overhead, ondersteuning organisatie, Informatie
-
Blz. 464
9.4.5 Overhead, ondersteuning organisatie, Infra
-
Blz. 465
9.4.6 Overhead, ondersteuning organisatie, POFO
-
Blz. 466
9.5 Treasury
-
Blz. 467
9.61 OZB woningen
-
Blz. 468
9.62 OZB niet-woningen
-
Blz. 469
9.64 Belastingen Overig
-
Blz. 470
9.7 Algemene Uitkering en overige uitkeringen Gemeentefonds
-
Blz. 471
9.8 Overige baten en lasten
-
Blz. 472
9.9 Vennootschapsbelasting (VpB)
-
Blz. 473
Jaarverslag - Paragrafen
-
Blz. 474
Jaarverslag - Paragraaf Weerstandsvermogen
-
Blz. 475
Inleiding
-
Blz. 476
Weerstandscapaciteit
-
Blz. 477
Weerstandscapaciteit 2018
-
Blz. 478
Risicomanagement in relatie tot het weerstandsvermogen
-
Blz. 479
Analyse en beoordelen van de risico’s
-
Blz. 480
a. Juridische risico’s
-
Blz. 481
b. Financiële risico’s
-
Blz. 482
c. Personele / organisatorische risico’s
-
Blz. 483
d. Grondexploitatie en strategische aankopen risico’s
-
Blz. 484
e. Milieurisico’s
-
Blz. 485
f. Verbonden partijen
-
Blz. 486
g. Risico’s sociaal domein
-
Blz. 487
h. Reguliere risico’s
-
Blz. 488
Beheersing van risico’s
-
Blz. 489
Financiële vertaling van de risico’s
-
Blz. 490
Beoordeling weerstandsvermogen
-
Blz. 491
Financiële kerngetallen
-
Blz. 492
Toelichting kengetallen
-
Blz. 493
Jaarverslag - Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 494
Algemeen
-
Blz. 495
Waterbeheer
-
Blz. 496
Wegenbeheer
-
Blz. 497
Openbaar groen
-
Blz. 498
Openbare verlichting
-
Blz. 499
Bossen en natuurterreinen
-
Blz. 500
Gebouwen
-
Blz. 501
Jaarverslag - Paragraaf Financiering
-
Blz. 502
Algemeen
-
Blz. 503
Schatkistbankieren
-
Blz. 504
Risicobeheer
-
Blz. 505
Rentebeleid (renterisico's)
-
Blz. 506
Liquiditeitspositie
-
Blz. 507
Leningenportefeuille
-
Blz. 508
Geïnvesteerd vermogen/financieringsstructuur
-
Blz. 509
Omslagrente
-
Blz. 510
Beheer beschikbare liquiditeiten
-
Blz. 511
Jaarverslag - Paragraaf Bedrijfsvoering
-
Blz. 512
Inleiding
-
Blz. 513
Organisatieontwikkelingen
-
Blz. 514
Kwaliteitszorg
-
Blz. 515
Personeel- en organisatiebeleid
-
Blz. 516
Planning & control
-
Blz. 517
Administratieve organisatie en interne controle
-
Blz. 518
Doelmatig- en doeltreffendheidonderzoeken
-
Blz. 519
Informatiebeleid
-
Blz. 520
Subsidies
-
Blz. 521
Jaarverslag - Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 522
Algemeen
-
Blz. 523
Bank Nederlandse Gemeenten NV
-
Blz. 524
NV Alliander
-
Blz. 525
NV Vitens
-
Blz. 526
Gemeenschappelijke regeling Streekarchivariaat Noordwest-Veluwe
-
Blz. 527
Regio Noord-Veluwe
-
Blz. 528
Omgevingsdienst Noord-Veluwe
-
Blz. 529
Leisurelands
-
Blz. 530
Coöperatie Gastvrije Randmeren
-
Blz. 531
Gemeentelijke of Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst (GGD) Noord Oost Nederland
-
Blz. 532
Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland
-
Blz. 533
NV Inclusief Groep
-
Blz. 534
NV Afvalsturing Friesland
-
Blz. 535
Stichting primair openbaar onderwijs Noord-Veluwe (Proo)
-
Blz. 536
Jaarverslag - Paragraaf Grondbeleid
-
Blz. 537
Inleiding
-
Blz. 538
Beleid in ontwikkeling
-
Blz. 539
Bestaand beleid
-
Blz. 540
Financieel kader
-
Blz. 541
Actualiteit exploitatiegebieden
-
Blz. 542
Jaarverslag - Paragraaf Gemeentelijke heffingen
-
Blz. 543
Algemeen
-
Blz. 544
Uitvoering Wet waardering onroerende zaken
-
Blz. 545
Ad 1. Onroerende-zaakbelastingen
-
Blz. 546
Ad 2. Recreatieve heffingen
-
Blz. 547
Ad 3. Precariobelasting
-
Blz. 548
Ad 4. Afvalstoffenheffing
-
Blz. 549
Ad 5. Rioolheffing
-
Blz. 550
Ad 6. Rechten
-
Blz. 551
Kwijtschelding
-
Blz. 552
Heffingen in Nunspeet: lokale lastendruk
-
Blz. 553
Jaarrekening - Balans
-
Blz. 554
Balans
-
Blz. 555
Jaarrekening - Overzicht baten en lasten in de rekening en begrotingsrechmatigheid
-
Blz. 556
Programmaverantwoording
-
Blz. 557
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 558
Jaarrekening - Waarderingsgrondslagen en resultaatbepaling
-
Blz. 559
Grondslagen voor waardering
-
Blz. 560
Grondslagen voor resultaatbepaling
-
Blz. 561
Jaarrekening - Toelichting op de balans
-
Blz. 562
Activa
-
Blz. 563
Vaste activa
-
Blz. 564
Vlottende activa
-
Blz. 565
Passiva
-
Blz. 566
Vaste passiva
-
Blz. 567
Vlottende passiva
-
Blz. 568
Jaarrekening - Incidentele baten en lasten
-
Blz. 569
Incidentele baten en lasten
-
Blz. 570
Jaarrekening - Publicatie Wet normering topinkomens
-
Blz. 571
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
-
Blz. 572
Jaarrekening - SiSa verantwoording (single information, single audit)
-
Blz. 573
Verantwoordingsinformatie
-
Blz. 574
Jaarrekening - Overzicht taakvelden
-
Blz. 575
Overzicht taakvelden
-
Blz. 576
Vaststellingsbesluit
-
Blz. 577
Vaststellingsbesluit
-
Blz. 578
Bijlagen
-
Blz. 579
Bijlage 1a - Staat van reserves en voorzieningen
-
Blz. 580
Staat van reserves en voorzieningen
-
Blz. 581
Bijlage 1b - Recapitulatie mutaties reserves en voorzieningen
-
Blz. 582
Recapitulatie mutaties reserves en voorzieningen
-
Blz. 583
Bijlage 2 - Overheveling jaarbudgetten
-
Blz. 584
Overhevelingen 2018
-
Blz. 585
Bijlage 3 - Begrippenlijst
-
Blz. 586
Begrippenlijst
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap